Vad innebär rollen som Manager of Contracted Sales?
I rollen ingår du i den svenska försäljningsorganisationen på Scandic med ett ansvar att leda 13 direktrapporterande säljare. Du är även en del av den svenska Säljledningen och du rapporterar till Director of Sales Sweden. Du ansvarar för att leda och driva ett av våra säljteam som ansvarar för alla kontrakterade kunder för att på så sätt maximera Scandics intäkter. Här ingår att utveckla befintliga företagskunder samt hitta nya affärsmöjligheter hos våra största samt minsta avtalskunder. I ditt ansvarsområde ingår även att leda samt hålla ihop kontrakteringen med våra kunder, implementeringen av avtal samt driva försäljningsinriktade specialinsatser vid behov.
Som Manager of Contracted Sales är du delaktig i att sätta den övergripande säljstrategin som omfattar våra företagskunder samt skapa planer med aktiviteter som stöttar den strategin. Du leder sedan ditt team som i sin tur genomför de aktiviteterna tillsammans med kollegor i de andra säljteamen samt hotellen. I detta ingår att attrahera, leda, utveckla och motivera ditt team för att skapa rätt förutsättningar att bli framgångsrika. Vi tror att du behöver ha ett nära ledarskap då delaktighet och närvaro är en förutsättning för att lyckas hos oss. Säljorganisationen är en supportfunktion till våra hotell där hotellen är uppdragsgivaren.
Du jobbar tätt tillsammans med våra två andra Säljteam, vårt Revenue Management Team samt övriga kommersiella avdelningar och kollegor på hotellen.
Vem är du?
Vi förväntar oss att du är en stark, kreativ, kommunikativ och resultatorienterad ledare med god självinsikt. Du är lyhörd, samarbetsvillig samt en person som bygger förtroende både i och utanför organisationen. Din positiva grundsyn smittar av sig och inspirerar andra och du brinner för att utveckla och coacha andra. I ditt ledarskap är du både kravställande och stödjande samt arbetar genom andra. Du gillar och har förmågan att kombinera strategiskt tänkande med arbete här och nu tillsammans med ditt team.
Du har flerårig erfarenhet av försäljningsarbete på en strategisk nivå, vilket kan vara land, region eller affärsområde, där du bidragit med dokumenterat goda resultat. Du arbetar idag i en chefsroll med personalansvar och har erfarenhet av och förmågan att arbeta analytiskt och datadrivet. Erfarenhet inom besöksnäringen är meriterande men inte ett måste.
Vår ledarskapskompass med Inspire, Collaborate, Build trust och Empower är en naturlig del av ditt ledarskap. Du är dessutom modig, prestigelös och lever Scandics värderingar och agerar som ett föredöme i din roll.
Information om tjänsten:
Det här är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning snarast och vi tillämpar provanställning. Din arbetsplats är vårt huvudkontor i Stockholm. Merparten av teamet sitter i Stockholm men då du har individer i ditt team samt övriga kollegor som sitter utspritt i landet så är det ett krav är att kunna resa.
Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt, dock senast 1 maj 2022.
I samband med denna rekrytering kommer vi att använda oss av personanalystester.