Har du erfarenhet av teknisk produkt- och lösningsförsäljning internationellt? Vill du ansvara för en av Hartings största globala kundkonton med mål att bibehålla och utveckla fler framgångsrika affärer? Då är du kanske den vi söker!
Om tjänsten
Som Global Account Manager kommer du arbeta med produkt- och lösningsförsäljning med ett globalt ansvar för en av Hartings största nyckelkunder inom tillverkningsindustrin. Rollen innebär att du skapar långsiktigt och strategiskt förtroende genom att identifiera nya behov och affärsmöjligheter hos kunden. Du arbetar nära lokala KAM, Lokala VD och produktutveckling för att finna bra tekniska lösningar som genererar en effektiv leverans, hög kundnöjdhet och framgångsrika affärer.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att:
• globalt koordinera all försäljning av HARTINGs samtliga produkter och tjänster hos din tilldelade nyckelkund.
• utifrån kundens behov, i samråd med produktägare och produktion ta fram nya produkter och lösningar genom att närvara hos kunden runt om i världen
• utveckla och skapa en affärsplan och strategier på kort och lång sikt
• hålla kvartalsmöten med ägare och huvudkontorets divisionschefer
• Delta i mässor både i Sverige och internationellt
Som Global Account Manager kommer du att rapportera dels till VD i Sverige och dels till en VD på divisionsnivå vid huvudkontoret i Tyskland. Tjänsten är placerad i Alviks Strand och kommer att innebära cirka 60 dagars resor/år internationellt.
Är det här du?
Vi söker dig som har en god erfarenhet av produkt- och lösningsförsäljning gentemot stora företag med framgångsrika resultat. För att lyckas i rollen har du flerårig vana av förhandlingsteknik där du arbetat med internationella kunder och har en vana av att träffa människor från olika kulturer. För att kunna sälja in bolagets produkter på ett förtroendeingivande sätt tror vi att du har ett stort tekniskt intresse och erfarenhet från teknisk försäljning. Det är meriterande om du har kunskaper inom elektronik, elektro-mekanik, mekanik och automation men det är inte ett krav. Då rollen arbetar på global nivå krävs det att du kan kommunicera obehindrat på både svenska och engelska. Kunskaper i tyska är ett plus.
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker en engagerad och proaktiv person med intresse för att driva och utveckla affärer. Du trivs med eget ansvar där du strukturerar och planerar ditt arbete självständigt för att uppnå ditt budgetmål. Vidare är du förtroendeingivande, trygg i dig själv och har vana av att bygga relationer och hanterar möten på olika nivåer på ett naturligt sätt. Ditt mindset är att vara ute mycket hos kund för att fånga upp behov samt ge råd kring produktsortimentet för att skapa nya affärsmöjligheter. Vi ser gärna också att du som person är positiv, drivande, handlingskraftig och lyhörd då en större del av arbetstiden tillbringas ute hos våra kund. Slutligen är du en lagkamrat som gärna bidrar med idéer och utveckling till kollegor såsom bolagets som helhet.
Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar Harting med Level Recruitment. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Jessica Bauer på 08-120 50 422. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen med din ansökan!
OBS! Vi behöver din ansökan och personliga brev på engelska.
HARTING KGaA är världsledande tillverkare av starkströmsdon s.k. HAN don för industrin. Bolaget som startades 1945 av Wilhelm Harting, omsätter 5,6 miljarder, 4600 anställda finns world-wide och erbjuder marknaden lösningar inom 3 olika områden; Installation Technology (HAN solutions), Smart Network Infrastructure ( Switchar, RFID ) samt Device Connectivity (Kontakdons- & Bakplans lösningar). Vi finns representerade med egna dotterbolag i 44 länder, till 100 % ägt av familjen Harting. Våra kunder är ledande företag inom svensk industri. I Sverige omsätter bolaget 100 miljoner.Ansök här!