Vi påstår att vi är emballagebranschens mest spännande start-up. Vill du vara med på resan?
Utöver lön och årsbonus erbjuder vi en miljö med framgångsrika och resultatdrivna människor.
Hos oss på Rajapack präglas vardagen av tydliga värderingar. Då vi är ett snabbt växande företag är initiativ, framåtanda, kamratskap, lojalitet och ett stort engagemang viktiga för oss.
- Att ha fullt personalansvar för ett team bestående av kunniga, drivna och relationsskapande säljare (i dagsläget 2 KAM & 5 innesäljare)
- Att säkerställa en bra struktur för innesäljarbetet
- Att tillsammans med våra KAM planera mötesbokningar och höja antal besök
- Att ansvara för att implementera, utveckla och följa upp affärsplan och budget
- Att säkerställa att våra IT verktyg (CRM, affärssystem) används flitigt av hela säljteamet (dokumentera kundkontakter, säljofferter…)
- Att bygga en egen kundportfölj på 30 tals ledande kunder inom e-handel
Detta är lika mycket en ledarroll som en operativ roll. Du kommer att leda försäljningsteamet, att göra sambesök med våra KAM samt att driva affärer på egen hand.
Vi tror att du kommer att jobba 2–3 dagar i vecka på fält och resterande inne på kontoret.
Placeringsort är i Landvetter. Du kommer att rapportera direkt till VD: n
Vad vi söker
Våra medarbetare är vår framgångsfaktor och därför är dina personliga egenskaper viktiga för oss.
Ditt uppdrag blir att genom strategiskt försäljningsarbete, coaching och ett stort kundfokus säkerställa och skapa vår fortsatta tillväxt på marknaden.
Vill du vara med och utveckla vår organisation ser vi gärna att du har egen drivkraft och stort engagemang i allt du gör. Du är resultatorienterad, målinriktad samt noga med detaljer och förstår vikten av att ha löpande kommunikation med teamet. Vi tror att du har hög arbetskapacitet och har mycket energi som du gärna smittar av dig utav.
Du har jobbat några år med liknande arbetsuppgifter och är redo att ta nästa steg.
Du är / du har:
Kundorienterad: hos oss sätter vi kunden i centrum i alla beslut
Kvalitetsmedveten, självstyrande med god förmåga att genomföra och avsluta arbetsuppgifter
Detaljfokuserad, resultatorienterad och metodisk i ditt tillvägagångssätt. Du har lätt för att analysera siffror och prioritera ditt arbete utifrån det Kapacitet att kunna prioritera medan du har flera bollar i luften
Nyfiken, lyhörd och kommunikativ.
Drivande med en hög grad av service- och affärskänsla. Det är även viktigt att du har positiv och lösningsorienterad inställning som inspirerar dina kolleger till att utveckla och utvecklas.
Självgående och strukturerad, då företaget växer snabbt är det viktigt att du hjälper oss att implementera och dokumentera struktur och rutiner för att skapa tydlighet i vårt arbete
Teamspelare, för dig att arbeta i team är en självklarhet. Genom att vara kommunikativ, drivande och prestigelös skapar du goda förutsättningar för att driva affärerna på en professionell nivå.
Du har starka analytiska färdigheter, ett proaktivt arbetssätt och lätt för att identifiera förbättringsmöjligheter.
Du har dokumenterad framgångsrik erfarenhet av att driva och motivera personal
Du har gedigen erfarenhet av försäljning inom b2b
Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet samt jobbat i CRM system och förstår vikten av det
Vi har väldigt höga tillväxtmål. Vi söker dig som är redo att jobba mycket samt vill bidra med sin energi till en rolig arbetsmiljö.
Krav:
-
- Minst 3 års ledarskapserfarenhet med fullt personalansvar
- Bakgrund som Försäljningschef inom uppsökande B2B försäljning med minst 3 år av gedigen erfarenhet och dokumenterade goda försäljningsresultat.
- B2B erfarenhet inom transportindustrin, distribution eller grossistverksamhet
- Avancerad användare av Excel
- Flytande svenska och goda kunskaper i engelska, i tal och skrift. Franska är ett plus.
- Erfarenhet av Business Central eller Navision är ett plus
- Gedigen erfarenhet av CRM. Har du tidigare jobbat med Super Office är det ett plus.
- Kunskaper i Officepaketet samt god datavana.
START: Omgående
PLATS: Landvetter
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön + bonusupplägg
KONTAKT: Rémi Colas, VD – 0720109430 – [email protected]
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: anställning sker löpande