Saleseffect
  • Topp50 Säljcoacher
    • Topp50 Säljcoacher 2023
    • Topp50 Säljcoacher 2022
    • Topp50 Säljcoacher 2021
  • Utbildningar
  • Profiler
  • Säljstöd
    • Aktiveringsbolag
    • CRM
    • CRM för fältsäljare
    • Customer Success system
    • Databas och informationsbolag
    • Digital signering
    • E-post marknadsföring
    • Kickoff
    • Kreditbolag
    • Kundtjänstsystem
    • Kundundersökningar verktyg
    • Lead generation-verktyg
    • Leasing & Finansiering
    • Marketing automation
    • Marknadsföringsverktyg
    • Offertverktyg
    • Profilbolag
    • Prospekteringsverktyg
    • Rekryteringsbolag med säljprofil
    • Säljcoach
    • Säljstödssystem
  • Expertråd
  • Karriär
    • PLATSANNONSER
  • Partners
    • STOCKHOLM MEETING SELECTION
    • KONCEPT & EVENT
    • TEKNISKA MUSEET
    • Middlepoint
    • Informationsteknik
    • Golfbaren
    • Mercell
    • Säljarnas
    • Booky.se
    • Delegia
    • SuperOffice
    • Resly
    • BSC Business Service Club
    • Oneflow
    • River jump
    • Svea Leasing
    • Nya Ledarskapet
    • Mindley
  • Om oss
Skip to content
2023-05-15 | Annons | BSC Business Service Club

När du behöver några extra händer

Hur ska man hinna med allt? Annika Matseng-Duckmark och teamet på BSC Business Service Club står alltid redo att hjälpa till. Sitter du på en position där du är spindeln i nätet och planerar företagets kund- och personalevent? Är det till dig kollegorna vänder sig när det är brandkårsutryckningar som gäller för att snabbt lösa en restaurangbokning för ledningsgruppen, en kund som ska uppvaktas eller raskt få fatt i biljetter till en populär konsert? Ja, då kan det vara skönt att ha en trygg axel att luta sig emot - och det är precis den tjänsten vi erbjuder säger Annika, Head of Premium Service på BSC.

När du behöver några extra händer
– Vi erbjuder en suverän service, men det handlar också om att räkna. Det krävs ofta inte mer än ett större event per år för att premiumkunder betalar mindre än för kunder som inte är medlemmar, berättar Annika Matseng- Duckmark på BSC Business Service Club.

Vi tar det från början
Bakgrunden är att vårt eventbolag Business Service Club grundades i slutet av det glada och glassiga 80-talet då ”yuppisar” ville gå förbi köer och få tag på biljetter till åtråvärda konserter, berättar Annika. Då skapades en medlemsklubb för företag och namnet lever fortfarande kvar i vårt företagsnamn. Idag är vi så mycket mer, en one stop shop! Ett fullfjädrat rese- och eventföretag som producerar och genomför små och stora event OCH vi hjälper med det lilla extra som biljettbokningar, fakturaservice och fantastiska presentkorgar. Denna bredd är vi unika med i Sverige, berättar hon med ett stort leende.

Vad innebär tjänsten Premium Service?
Premium Service ger både lägre priser på våra timarvoden för eventprojekten och det är en omfattande concierge service som bygger på nära samarbete, omtanke och långsiktigt relationsbyggande. Har man ett antal arrangemang per år tjänar man snabbt in den blygsamma årsavgiften och det fina är att upp till 10 personer i bolaget kan nyttja tjänsten. Hon skrattar och tillägger: – Alla borde egentligen ha Premium Service!

Måste man betala för tjänsten för att arbeta med er?
Nej, Premium Service är en tilläggstjänst för utökad service och lägre priser – vi hjälper alla företag med kundaktiviteter, events, galor, sommar- och julfester mm.

Kan ni hjälpa till med biljettbokning?
Absolut. Vi kan ta hand om bokning och administration av flygbiljetter, hotell och hyrbilar i Sverige. Behöver man hjälp med att beställa taxi eller reservera plats på restaurang ordnar vi det och givetvis går fakturan via oss så att det är enkelt och smidigt för kunden på plats.
Vi hjälper också ofta till med konsertbiljetter. Några företag som använder Premium Service går mycket på teater och konserter tillsammans och använder oss exklusivt för att ta hand om allt som rör biljetter till kända namn på stora arenor och intima events på privatteatrar.

Ni arrangerar en kundaktivitet per månad för era premium-medlemmar, vad betyder det?
Löpande lär vi känna nya leverantörer och spanar in nya lokaler. Det är ett viktigt arbete som vi gärna involverar våra kunder i. Det kan vara allt från frukostseminarier när en talare presenterar ett smakprov ur en ny föreläsning till fartfyllda aktiviteter och exklusiva middagar. Inom kort ska vi ut och segla en eftermiddag. De här månatliga träffarna ger oss tillfälle att verkligen sitta ner och lära känna våra kunder. Det är högt och lågt bland inbjudningarna, men man är sällan fler än 50 personer vid varje tillfälle. Varje vår och höst arrangerar vi också rejäla after works för alla.

Kundaktiviteterna är viktiga både för oss och för kunden – kunderna behöver bli sedda och det är viktigt för oss att få reda på vad de har för behov för att kunna föreslå och arrangera bra events. När vi i personalen är ute på nya platser kommer vi nästan alltid att tänka på någon specifik kund som vi känner skulle gilla sammanhanget. Det är väldigt roligt att känna sina kunder så väl att man vet vad de gillar och det är suveränt att kunna höra av sig med tips.

Vilka passar Premium Service för?
Våra kunder är till affärsområden och storlek en salig blandning. Premiumkunderna erbjuds en omfattande concierge service och vad det innebär anpassar vi efter varje kunds behov. Men så här, om man är en större koncern som vill göra många olika saker för sina medarbetare passar det perfekt att vara premiumkund. Under ett år kan vi hjälpa till med allt från stora sommarfester och kick-offer till att överlämna personliga gåvor till någon i ledningsgruppen.

Är du marknadschef eller executive assistent med ansvar för event och kundrelationer och undrar hur man ska man hinna med allt? Kanske har ditt företag precis bestämt att i år ska medarbetarna från hela Norden samlas i Helsingfors och det ligger på dig att koordinera resan och hitta inkvartering till flera hundra personer. Samtidigt närmar sig en viktig kundmiddag och fyra personer har precis berättat att de behöver specialkost. Och i nästa vecka släpps biljetterna till en konsert som dina kollegor längtat efter ett halvår. Annika och teamet på Business Service Club står alltid redo att hjälpa till.

Det här låter exklusivt, får alla vara med?
Det är inte exklusivt i den meningen att det är ett lyxupplägg eller endast för ledningen. Premium Service är ett smart sätt att avlasta er organisation och dessutom få del av fingertoppskänslan och erfarenheten från vårt eventbolag. Alla är såklart varmt välkomna att ansöka. Vi levererar engagemang och personlig touch i allt vi gör och förbehåller vi oss därför rätten att välja vilka vi arbetar med. Ofta berättar vi om den här tjänsten redan vid första offerttillfället. Det kan ju löna sig att bli medlem redan när man arrangerar ett enda lite större event.

Förutom lägre priser får våra premiumkunder tillgång till tjänster som inte är tillgängliga för andra, kontakta mig för mer information om tjänste- och prislistan, säger Annika.

Vad har du för tips till den som är osäker på att gå med i Premium Service?
Tveka inte. Ett års medlemskap kostar 7800 SEK ex moms för hela företaget. Prova och se om det här är något för er. Ni får tillgång till rabatterade priser och tillgång till specifika tjänster som ni annars inte skulle ha.

Vi är experter på bokningar i alla format, och kan avlasta och underlätta alla typer av eventarrangemang. Vi kan erbjuda det där lilla extra som kan betyda allt, både för de som sitter med ansvaret för bokningen och för de som tar del av eventet.

Hur många från vårt företag får nyttja detta?
Sammanlagt får 10 personer på företaget ta del av alla våra erbjudanden. Men om en medarbetare t ex får nya arbetsuppgifter och inte längre har hand om bokningar kan någon annan ta över. Vilka de där tio personerna på företaget är kan man alltså byta ut under året. Vår ambition är att alltid göra det som är bäst för våra kunder, både på kort och lång sikt.

Hur ansöker man om att bli Premium Service kund?
Vänligen kontakta Annika Matseng-Duckmark enligt nedan.

Vill du veta mer eller har du frågor?
Varmt välkommen att kontakta Annika för svar på dina frågor eller om du önskar mer info om vår tjänste- och prislista!

Annika Matseng-Duckmark
Head of Premium Service
BSC Business Service Club
[email protected]
www.bsc.se

Therese Eijvergård - veckans Mindley profil

Therese Eijvergård – veckans Mindley profil

Annons

Therese Eijvergård är veckans profil på Mindley. Med sin unika kombination av beteendevetenskap, biokemisk expertis och personlig erfarenhet, hjälper hon företag och individer att optimera hälsa och energi för långsiktig framgång.

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner Saleseffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

Avtalskollen Säljarnas Saleseffect

Expertråd

Varför säljer inte dina säljare?

5 fallgropar i kundresan som kostar dig kunden, affären och hela härligheten

Expertråd

Vi säger gärna att kunden är kung. Men behandlar vi dem som kungar genom hela resan? Du kan ha en fantastisk tjänst, en vass produkt och ett säljteam med PowerPoint-muskler. Men ändå tappar ni affären. Varför? För att det inte räcker.

Reklamveteranen uppmanar fysisk detaljhandel att börja agera vad gäller retail media. Här är hans 4 punkter att börja med

Reklamveteranen uppmanar fysisk detaljhandel att börja agera vad gäller retail media. Här är hans 4 punkter att börja med

Expertråd

Reklamveteranen Christian Bönnelyche tycker att fysisk detaljhandel är alltför långsamma ur startgroparna när det gäller att utveckla ett ekosystem för retail media.

AI kräver en stark innovationskultur

AI kräver en stark innovationskultur

Expertråd

Att skapa en arbetsplats där idéer får utrymme att växa borde vara en självklarhet. Men i en vardag med hög arbetsbelastning och krav på mätbara resultat hamnar ofta innovationskulturen i skymundan. Om vad som krävs för att skapa en kultur där experimenterande och lärande uppmuntras – och där misslyckanden ses som en del av utvecklingen skriver vår gästskribent Emelie Garrison, Regional Sales Director på Salesforce.

Varför säljer inte dina säljare?

Vinn fler affärer – anpassa dig till dina kunder!

Expertråd

Människor är alla ”kunder” och tänker olika! Det skriver försäljnings- och ledarskapsexperten Lotta Broberg i månadens krönika.

I huvudet på en Hjärnatlet – Tankar som sabbar ditt fokus

Så blir du en hjärnatlet och lär dig hålla fokus

Expertråd

Som ledare förväntas du vara skarp och beslutsam – men vad händer när din egen hjärna jobbar emot dig? Forskning visar att vi tillbringar nästan hälften av vår vakna tid med att tänka på något annat än det vi faktiskt gör. Det kan leda till minskad produktivitet, sämre beslut och en känsla av ständig splittring. Vår nya gästskribent Maria Engström-Eriksson guidar dig genom några av de vanligaste tankefällorna – och hur du tar kontroll över ditt fokus som en sann hjärnatlet.

Så väljer du rätt digitalt verktyg – och ökar försäljningen på sex månader

Case: Rätt digitalt verktyg gav Coolstuff fler kunder och högre försäljning

Expertråd

Att välja rätt digitalt verktyg kan vara skillnaden mellan stagnation och tillväxt. Men hur vet du vilket verktyg som passar just din verksamhet? Coolstuff gjorde ett strategiskt byte och såg resultat redan efter sex månader – här berätta Ida Brakander från Rule om lärdomarna som man kan dra av deras gemensamma resa.

Varför säljer inte dina säljare?

Lotta Broberg: Varför säljer inte dina säljare?

Expertråd

Varför presterar vissa säljteam på topp medan andra kämpar trots höga löner och förmåner? Svaret ligger i ledarskapet och teamkulturen – och med rätt insatser kan du skapa ett engagerat säljteam som driver försäljningen framåt, skriver Lotta Broberg i denna krönika.

Så hanterar du härskartekniker i kundmötet!

Så hanterar du härskartekniker i kundmötet!

Expertråd

Kroppsspråket talar sitt tydliga språk – men vad gör du när en kund demonstrativt tittar på klockan, lutar sig tillbaka med korslagda armar eller suckar och ser ointresserad ut? Ulla-Lisa Thordén har genomfört drygt 20 000 säljsamtal och har över 40 års erfarenhet med säljandet i fokus. Här ger hon dig fyra konkreta case på hur du tar kontroll och hanterar härskartekniker i kundmötet!

Verktyg

20 säljböcker som hjälper dig toppa din försäljning

Inspiration: 25 säljböcker som hjälper dig toppa din försäljning

Säljutveckling

Som den inbitna säljaren du är vill du förstås alltid trimma din försäljningsteknik. Här en lista med 25 säljböcker med alltifrån gamla klassiker till nyare säljböcker!

Kundundersökningar: En oumbärlig resurs för försäljningschefer

Kundundersökningar: En oumbärlig resurs för försäljningschefer

Verktyg

Att förstå kundernas behov och upplevelser är avgörande för att driva framgångsrika försäljningsstrategier. Genom regelbundna kundundersökningar kan försäljningschefer samla värdefull feedback som leder till förbättrade produkter, tjänster och kundrelationer.

9 tips: Så skriver du en säljande offert

9 tips: Så skriver du en säljande offert

Verktyg

Är dina offerter anpassade för situationen och får du det gensvar du önskar? Såhär gör du för att skapa en säljande offert.

Lista: 20 CRM-system som effektiviserar ditt säljarbete

Lista: 20 CRM-system som effektiviserar ditt säljarbete

Verktyg

Räcker ditt minne och dina Excel-listor inte till längre? Här listar Saleseffect ett urval av CRM-system som strukturerar upp ditt arbete.

36 julbordstips: Boka för att stärka teamkänslan

Julbord och julshower: 36 sätt att fira och engagera ditt team

Verktyg

Har ni inte hunnit boka årets julbord eller julshow för ert företag ännu? Ingen fara! Det finns fortfarande många fantastiska alternativ kvar. Här får du 36 tips som är perfekta för försäljningschefer som vill avsluta året med ett minnesvärt julfirande – och samtidigt skapa teamkänsla och engagemang inför nästa år.

Rod annonsera NY 700x350 pxl

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Emistell Sajt Modul 300 x 250 px


Lediga Jobb

  • Key Account Manager Stockholm
  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Försäljningschef fastighet BOSCH och IVT Värmepumpar
  • Försäljningschef Veddesta
  • Försäljningschef sökes till Sesol i Örebro
  • Säljfokuserad VD till greentech-bolag som är i uppbyggnadsfas!
  • Försäljningschef till Realtime Embedded
  • Försäljningschef contracted sales Scandic
  • Regionchef till Coca-Cola Europacific Partners – Region Öst!
  • Bravida söker försäljningschef till region Vänern

PÅ NYTT JOBB

Patriam rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion

Patriam rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion

Karriär

Patriamkoncernen fortsätter att växla upp sin tillväxtstrategi och rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion. Harem kommer närmast från Roschier, en av Nordens ledande affärsjuridiska byråer, där han varit verksam i 15 år – de senaste 10 åren som partner. Med bred erfarenhet av komplexa transaktioner och strategiska affärer tillträder han sin nya roll i september.

NTM Media förstärker försäljningen i norr – två nya chefer på plats

NTM Media förstärker försäljningen i norr – två nya chefer på plats

Karriär

För att möta den ökade efterfrågan på lokal marknadsföring i Norrbotten och Västerbotten har NTM Media utsett två nya försäljningschefer. Fanny Lövbom tar över i Västerbotten och Andreas Bergman i Norrbotten, med målet att stärka relationerna med det lokala näringslivet.

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Karriär

Det svenska e-handelsbolaget Litium har utsett Andreas Granath till ny Chief Commercial Officer (CCO). Rekryteringen är en del av företagets strategi för att accelerera sin kommersiella tillväxt och stärka sin position på marknaden.

Så ser säljprovisionerna ut i Norden, Europa, Japan och USA

Så ser säljprovisionerna ut i Norden, Europa, Japan och USA

Inspiration

Du har förstås järnkoll på hur det ser ut i Sverige men hur provisioner och incitament utformas varierar kraftigt mellan olika länder. Vi har kollat upp hur säljprovisionerna ser ut i Norden, Tyskland, Frankrike, Storbritannien, Japan och USA – intressant läsning oavsett om du funderar på utlandsjobb eller inte.

Lyckas med lönesamtalet – konkreta tips för dig som jobbar med försäljning

Så maxar du lönesamtalet som försäljningschef – fem konkreta tips

Karriär

Lönesamtalet är ett tillfälle att prata prestation, potential och framtid. För dig som försäljningschef handlar det inte bara om din lön – utan om hur din roll och insats värderas i organisationen. Här är checklistan du inte vill missa.

Erik Rehn ny Chief Revenue Officer på ABAX

Erik Rehn ny Chief Revenue Officer på ABAX

Karriär

Med fokus på marknadsexpansion och nya affärsdialoger tar Erik Rehn plats i ledningen hos ABAX för att driva den europeiska tillväxtresan.

Nina Wahlgren Gill ny försäljnings-direktör i Martin & Servera Restauranghandel

Nina Wahlgren Gill ny försäljnings-direktör i Martin & Servera Restauranghandel

Karriär

Nina Wahlgren Gill blir försäljningsdirektör med ansvar för privata kunder på Martin & Servera Restauranghandel. Hon kommer närmast från Sysco och rollen som Program director & Business Lead ERP.

Manpowers jobbcoachs bästa tips inför intervjun

Manpowers jobbcoachs bästa tips inför intervjun

Karriär

Att bli kallad till en jobbintervju är både spännande och nervöst och förberedelserna kan vara avgörande för hur det går. Hur ska du klä dig? Vilka frågor bör du ställa och vilka ska du undvika? Jobbcoachen Helena Jälthammar berättar hur du ökar chanserna att landa drömjobbet.

Mäklarhuset anställer ny försäljningschef för storstäderna

Mäklarhuset anställer ny försäljningschef för storstäderna

Karriär

Oscar Larsson-Selenius blir försäljningschef för Stockholm med omnejd, Göteborg och Malmö. Hans bakgrund är bred och är en kombination av försäljning, tillväxt och att driva företag. Han är utbildad fastighetsmäklare och har varit både kontorsägare och konsultmäklare på andra mäklarkedjor. Han tillträder tjänsten den 1 mars i år.

Martin Ragnar ny försäljningschef för region Mellan på Swecon

Martin Ragnar ny försäljningschef för region Mellan på Swecon

Karriär

Martin Ragnar kommer närmast från Toyota Material Handling där han tidigare jobbade som säljare men senast som chef för region Öst. Han har lång erfarenhet inom maskinförsäljning och uthyrning samt erfarenhet av att leda säljande personal med fokus på tillväxt.

Mest läst

 

Saleseffect.se – Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar som försäljningschef
Saleseffect Nordic AB C/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Eventeffect.se| Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com