Saleseffect
  • Topp50 Säljcoacher
    • Topp50 Säljcoacher 2023
    • Topp50 Säljcoacher 2022
    • Topp50 Säljcoacher 2021
  • Hitta Säljcoach
  • Utbildningar
  • Profiler
  • Säljstöd
    • Aktiveringsbolag
    • CRM
    • CRM för fältsäljare
    • Customer Success system
    • Databas och informationsbolag
    • Digital signering
    • E-post marknadsföring
    • Kickoff
    • Kreditbolag
    • Kundtjänstsystem
    • Kundundersökningar verktyg
    • Lead generation-verktyg
    • Leasing & Finansiering
    • Marketing automation
    • Marknadsföringsverktyg
    • Offertverktyg
    • Profilbolag
    • Prospekteringsverktyg
    • Rekryteringsbolag med säljprofil
    • Säljcoach
    • Säljstödssystem
  • Expertråd
  • Karriär
    • PLATSANNONSER
  • Partners
    • STOCKHOLM MEETING SELECTION
    • KONCEPT & EVENT
    • TEKNISKA MUSEET
    • Middlepoint
    • Informationsteknik
    • Golfbaren
    • Mercell
    • Säljarnas
    • Booky.se
    • Delegia
    • SuperOffice
    • Resly
    • BSC Business Service Club
    • Oneflow
    • River jump
    • Svea Leasing
    • Nya Ledarskapet
    • Mindley
  • Om oss
Skip to content
2021-07-11 | Annons | Native | SuperOffice

Gör fler affärer och skapa starkare kundrelationer med ett enkelt och effektivt CRM

En marknadsavdelning som genererar mängder av leads  som sedan bearbetas effektivt med riktade budskap. Säljare som stänger affärer på löpande band och slår sina försäljningsmål med råge. Ett kundserviceteam som tar hand om kunderna så bra att de aldrig vill lämna ditt företag. Det är en vanlig dag på jobbet med SuperOffice CRM – den molnbaserade vägen till att bygga och stärka relationer genom varje steg i kundresan. 

Gör fler affärer och skapa starkare kundrelationer med ett enkelt och effektivt CRM

Måndagsmöte. Kaffet är upphällt och alla säljare är samlade för en ny vecka. Stämningen är god, men du känner ändå att det skaver. Att dina medarbetare skulle kunna få ut så mycket mer av sitt säljarbete om de bara var mer organiserade. Att den viktiga kunddatan borde samlas på ett ställe där samtliga säljare kunde nå den. Och att allt vore så mycket lättare om företagets säljprocess var tydlig och hade ett system för hur säljarna ska kontakta, bearbeta, avsluta och följa upp kunder. 

Då är du inte ensam. Det är många därute som sitter med otympliga Excel-ark fulla av leads som många gånger glöms bort, som har problem att följa upp säljmål, som saknar information om både befintliga och möjliga kunder eller har dålig koll på var i köpresan ett prospekt befinner sig. Resultatet? Förlorade leads, tappade affärer och frustrerade säljare. Bland annat.

Problemet är självklart inte säljarna. De gör så gott de kan. Roten till det onda är säljstödet. Det håller inte måttet – om det ens finns. Utan ett välfungerande system får säljarna inte vad de behöver för att kunna få ut mesta möjliga av sina ansträngningar. Det finns ingen struktur för hur de ska hitta, kontakta och bearbeta prospekts. Eller hur dessa ska omvandlas till kunder. Att kunna bygga starka och långsiktiga kundrelationer med de förutsättningarna är minst sagt en utmaning. 

Känner du igen dig? 

Som tur är finns det en lösning.

Skapa långsiktiga kundrelationer med smart teknik

Lösningen för företag som vill få ordning på sitt säljarbete (och mer därtill) heter SuperOffice. Det är en molnbaserad CRM-plattform som med smart teknik gör det enkelt för företag att skapa starkare kundrelationer och få nöjdare kunder. Och det kan översättas till ökad tillväxt. 

Vi på SuperOffice lever och andas CRM 24/7. Det har vi gjort i över 30 år nu. Allt började 1989 med idén om en programvara som skulle förenkla säljares vardag. Ett program som var så enkelt och effektivt att säljaren skulle vilja använda det – inte bli tvingad till det. Och att vi har lyckats med det är våra 6 000 nöjda kunder ett bevis på. Varje dag gör våra över 200 medarbetare sitt bästa för att förbättra för dem i deras arbete. I grunden handlar allt om vår passion för kundvård. Vi bryr oss om våra kunder – och våra kunders kunder. 

Genom att hela tiden ha örat mot marken, det vill säga vara lyhörda för vad våra kunder behöver och vill ha, har vi under åren byggt SuperOffice till en kraftfull helhetslösning för kundrelationer. En lösning som förändrat våra kunders arbete i grunden och gjort oss till en av Europas ledande leverantörer av CRM-lösningar för B2B-marknaden. 

Vår prisbelönade programvara SuperOffice CRM erbjuder idag funktioner inom försäljning, marknadsföring och kundservice. Gemensamt för dem alla är att de gör ditt arbete både enklare, snabbare och roligare. Beroende på vilka behov ditt företag har väljer du en eller flera av dem – eller varför inte vår all inclusive-lösning där du får obegränsad tillgång till alla fantastiska funktioner i SuperOffice CRM.

3 sätt som SuperOffice CRM kan hjälpa ditt företag

Det finns många smarta funktioner i vår CRM-lösning som kan förenkla och effektivisera ditt och dina medarbetares arbete. Här har vi plockat russinen ur CRM-kakan: 3 sätt som SuperOffice kan hjälpa dig i din vardag. 

Gör fler affärer och skapa starkare kundrelationer med ett enkelt och effektivt CRM

1. Skaffa fler bra leads

Står fler leads högst på önskelistan? SuperOffice CRM ger ditt företag allt ni behöver för att oavbrutet dra till er nya möjliga kunder. Med hjälp av verktygen kan du hitta fler leads av hög kvalitet via webbformulär och smidigt samla all kontaktinformation på ett och samma ställe. Genom riktad e-postmarknadsföring kan du sedan nå ut till dem på ett bra sätt och med meningsfulla konversationer och anpassade budskap öka möjligheterna till fler affärer. 

2. Stäng fler affärer

Utan försäljning, inget företag – så enkelt är det. Säljet måste fungera. Och med de kraftfulla verktygen i SuperOffice CRM har du bästa möjliga förutsättning att sätta rak kurs mot uppfyllda försäljningsmål. Att strukturera varje säljares pipeline hjälper dem till fler avslut och håller reda på alla aktiviteter så att ingenting missas. Med en definierad säljprocess blir också tiden från inledande kontakt till stängd affär kortare. Och vad sägs om att kunna skicka ut offerter med ett enda klick?

3. Få fler lojala kunder

När ett prospekt förvandlats till en kund gäller det förstås också att behålla kunden på sikt. Det gäller med andra ord att skapa en leende kund. Och SuperOffice CRM är vägen till fler leende kunder. Med hjälp av verktygen förvandlas företagets kundservice till ett väloljat maskineri där medarbetarna varje dag tar hand om kunderna på bästa sätt. Oavsett vilken kanal förfrågningarna kommer ifrån – telefon, e-post, chatt, webbformulär eller sociala medier – kan kundserviceteamet snabbt och strukturerat hantera dem och de långa köerna är ett minne blott. En förstklassig service ger nöjda kunder. Som stannar kvar. Och som garanterat blir fler.

Säg hejdå till ostrukturerade pipelines, viktig data som faller mellan stolarna och affärer som tappas i onödan. Glöm dagarna utan ett gemensamt system då ingen hade en aning om var i kundresan en möjlig kund befann sig. Med SuperOffice CRM i teamet kommer du att få full koll på allt som har med företagets kundrelationer att göra. Dessutom är det enkelt att integrera med verksamhetens övriga verktyg. Och nämnde vi hur enkel plattformen är att använda på mobila enheter? Perfekt för säljare på språng.

Vill du veta mer om hur SuperOffice kan hjälpa dig och ditt företag? Boka en demo med en av våra CRM-experter redan idag!

SuperOffice

Förbättra hela kundupplevelsen med hjälp av SuperOffice CRM.

Att öka omsättningen och få nöjdare kunder är både ett mål och en utmaning för alla företag. Vi hjälper företag att skapa tillväxt och bättre relationer till sina kunder genom att samla alla kunddata i ett och samma system.

SuperOffice är en molnbaserad CRM-plattform designad för att hjälpa dig att bygga och stärka relationer genom varje steg i kundresan. Med SuperOffice får du ett verktyg som stödjer hela kundresan från marknad och sälj till kundservice.

Genom att samla alla kunddata på ett ställe, får du oanade möjilgheter att analysera data för att fatta välgrundande beslut och det blir mycket enkelt att hantera pipline och få fram säkra prognoser.

Vårt CRM-system stödjer GDPR-kraven och du har full flexibilitet att välja den lösning som passar just era behov – vi erbjuder inte ett CRM-system som är "one size fits everyone".

Vill du veta mer om hur SuperOffice kan hjälpa dig och ditt företag? Boka gärna en demo med en av våra CRM-experter. Du går också jättebra att skicka ett mejl till oss, så kontakter vi dig så snabbt det bara går, melja till: [email protected]

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Emistell Sajt Modul 300 x 250 px


Lediga Jobb

PÅ NYTT JOBB

saleseffect jobb

Nya jobb för sälj- och marknadsproffs i flera branscher — Vecka 45, 2025

Karriär

Här är senaste veckans nya jobb inom försäljning, marknadsföring och butik. Från dagligvaruhandeln och hotell till industri och internationella uppdrag – ledande och operativa roller med start redan den här veckan.

Marco Ortolani tar över som ny affärsutvecklare på IHM

Marco Ortolani tar över som ny affärsutvecklare på IHM

Karriär

IHM Business School har utsett Marco Ortolani till sin nya affärsutvecklare, en roll som förväntas spela en nyckelfunktion i skolans expansionsplaner.

saleseffect jobb

Nya sälj- och marknadsjobb i hela landet — Vecka 44, 2025

Karriär

Här är senaste veckans nya jobb för dig inom försäljning, marknad och ledarskap. Från butik och service till industri, finans och FMCG – urvalet spänner över hela landet och Norden.

saleseffect jobb

Nya jobb för sälj- och marknadschefer — Vecka 43, 2025

Karriär

Här är de nya tjänsterna för dig inom försäljning, marknad och retail. Vi sammanfattar senaste veckans jobb – från retail och FMCG till industri, energi och säkerhet – med ansvar och profil som efterfrågas samt när ansökningarna stänger.

Sandra Löwgren tar rodret för försäljning på Ioffice – nya mål och struktur i sikte

Sandra Löwgren tar rodret för försäljning på Ioffice – nya mål och struktur i sikte

Karriär

Ioffice stärker sitt ledarskap genom att utnämna Sandra Löwgren till ny försäljningschef. Med en bakgrund från Hemnet och tech-/konsultbranschen får hon i uppdrag att strukturera försäljningsprocessen och driva bolaget mot ambitiösa tillväxtmål.

Vend förstärker ledningen – Yale Varty tillsätts som ny Chief Commercial Officer

Vend förstärker ledningen – Yale Varty tillsätts som ny Chief Commercial Officer

Karriär

I en strategiskt viktig rekrytering tillförs Vend en ledare med bred internationell erfarenhet för att driva den kommersiella tillväxten framåt. Yale Varty (40) tar plats i koncernledningen och tillträder som CCO den 15 december 2025.

saleseffect jobb

Nya sälj- och marknadsjobb över hela landet — Vecka 42, 2025

Karriär

Här är en genomgång av de nya sälj- och marknadsrollerna som publicerades under den senaste veckan. Från dagligvaruhandel och B2B-industri till media, sport och fordonshandel – urvalet spänner brett och flera tjänster har ansökningsfrist redan i morgon.

Andreas Birgersson utsedd till ny försäljningsansvarig på Diplomat Dörrar

Andreas Birgersson utsedd till ny försäljningsansvarig på Diplomat Dörrar

Karriär

Med en gedigen bakgrund inom försäljning och ledarskap ska han stärka företagets kundrelationer, affärsutveckling och strategiska mål.

saleseffect jobb

Nya jobb inom sälj och marknad — Vecka 41, 2025

Karriär

Här är senaste veckans nya jobb för dig inom försäljning och marknadsrelaterade roller. Vi sammanfattar aktuella rekryteringar – från dagligvaruhandel och hotell till SaaS, industri och offentlig sektor.

saleseffect jobb

Nya ledarjobb inom sälj – från retail till SaaS — Vecka 40, 2025

Karriär

Här är senaste veckans nya jobb för dig inom försäljning och marknad. Ledarroller dominerar – från butik och FMCG till SaaS, industri, fordonsaffärer och media.

Mest läst

Så fungerar AIDA-metoden

Så fungerar AIDA-metoden – från uppmärksamhet till handling

Hur får du en kund att först lägga märke till ditt budskap, sedan bli intresserad, vilja ha din produkt – och slutligen köpa den? Svaret finns i en av de mest klassiska och beprövade marknadsföringsmodellerna: AIDA-metoden.
Tre tidstjuvar de flesta inte ser...men som kostar massor med tid, energi och pengar!

Tre tidstjuvar som kostar massor med tid, energi och pengar

Veckans gästskribent ger oss sina bästa strategier för att hantera och maximera vår mest värdefulla resurs - tiden. Läs Johan Dahls krönika om hur du kan få mer gjort med mindre ansträngning.
Retorikexperten: Det finns inget smartare än att ställa dumma frågor

Retorikexperten: Det finns inget smartare än att ställa dumma frågor

Vi är alla med om det lite nu och då. Att inte våga fråga, att framstå som okunniga och dumma. Prestige segrar över förnuft.
Så skriver du mailet som leder till kundmöte - BLUF-metoden: "Bottom Line Up Front"

Så skriver du mailet som leder till kundmöte – BLUF-metoden: ”Bottom Line Up Front”

I en värld där inkorgen svämmar över av generiska säljpitchar är det avgörande att ditt mejl sticker ut. Att skriva ett säljmejl som leder till ett kundmöte kräver mer än bara en lockande rubrik – det handlar om att skapa relevans, visa värde och göra det enkelt för mottagaren att säga ja.
Se hur du ligger till! Detta är snittlönerna inom försäljning 2025

Se hur du ligger till! Detta är snittlönerna inom försäljning 2025

Baserat på årets Lönebarometer som varje år genomförs på uppdrag av Säljarnas Riksförbund presenterar vi här snittlönerna inom försäljning. Här kan du se hur du ligger till!

 

Saleseffect.se – Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar som försäljningschef
Saleseffect Nordic AB C/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Eventeffect.se| Influencereffect.se | Greatplacesinsweden.com