Saleseffect
  • Topp50 Säljcoacher
    • Topp50 Säljcoacher 2023
    • Topp50 Säljcoacher 2022
    • Topp50 Säljcoacher 2021
  • Utbildningar
  • Profiler
  • Säljstöd
    • Aktiveringsbolag
    • CRM
    • CRM för fältsäljare
    • Customer Success system
    • Databas och informationsbolag
    • Digital signering
    • E-post marknadsföring
    • Kickoff
    • Kreditbolag
    • Kundtjänstsystem
    • Kundundersökningar verktyg
    • Lead generation-verktyg
    • Leasing & Finansiering
    • Marketing automation
    • Marknadsföringsverktyg
    • Offertverktyg
    • Profilbolag
    • Prospekteringsverktyg
    • Rekryteringsbolag med säljprofil
    • Säljcoach
    • Säljstödssystem
  • Expertråd
  • Karriär
    • PLATSANNONSER
  • Partners
    • STOCKHOLM MEETING SELECTION
    • KONCEPT & EVENT
    • TEKNISKA MUSEET
    • Middlepoint
    • Informationsteknik
    • Golfbaren
    • Mercell
    • Säljarnas
    • Booky.se
    • Delegia
    • SuperOffice
    • Resly
    • BSC Business Service Club
    • Oneflow
    • River jump
    • Svea Leasing
    • Nya Ledarskapet
    • Mindley
  • Om oss
Skip to content
2021-07-11 | Annons | Native | SuperOffice

Gör fler affärer och skapa starkare kundrelationer med ett enkelt och effektivt CRM

En marknadsavdelning som genererar mängder av leads  som sedan bearbetas effektivt med riktade budskap. Säljare som stänger affärer på löpande band och slår sina försäljningsmål med råge. Ett kundserviceteam som tar hand om kunderna så bra att de aldrig vill lämna ditt företag. Det är en vanlig dag på jobbet med SuperOffice CRM – den molnbaserade vägen till att bygga och stärka relationer genom varje steg i kundresan. 

Gör fler affärer och skapa starkare kundrelationer med ett enkelt och effektivt CRM

Måndagsmöte. Kaffet är upphällt och alla säljare är samlade för en ny vecka. Stämningen är god, men du känner ändå att det skaver. Att dina medarbetare skulle kunna få ut så mycket mer av sitt säljarbete om de bara var mer organiserade. Att den viktiga kunddatan borde samlas på ett ställe där samtliga säljare kunde nå den. Och att allt vore så mycket lättare om företagets säljprocess var tydlig och hade ett system för hur säljarna ska kontakta, bearbeta, avsluta och följa upp kunder. 

Då är du inte ensam. Det är många därute som sitter med otympliga Excel-ark fulla av leads som många gånger glöms bort, som har problem att följa upp säljmål, som saknar information om både befintliga och möjliga kunder eller har dålig koll på var i köpresan ett prospekt befinner sig. Resultatet? Förlorade leads, tappade affärer och frustrerade säljare. Bland annat.

Problemet är självklart inte säljarna. De gör så gott de kan. Roten till det onda är säljstödet. Det håller inte måttet – om det ens finns. Utan ett välfungerande system får säljarna inte vad de behöver för att kunna få ut mesta möjliga av sina ansträngningar. Det finns ingen struktur för hur de ska hitta, kontakta och bearbeta prospekts. Eller hur dessa ska omvandlas till kunder. Att kunna bygga starka och långsiktiga kundrelationer med de förutsättningarna är minst sagt en utmaning. 

Känner du igen dig? 

Som tur är finns det en lösning.

Skapa långsiktiga kundrelationer med smart teknik

Lösningen för företag som vill få ordning på sitt säljarbete (och mer därtill) heter SuperOffice. Det är en molnbaserad CRM-plattform som med smart teknik gör det enkelt för företag att skapa starkare kundrelationer och få nöjdare kunder. Och det kan översättas till ökad tillväxt. 

Vi på SuperOffice lever och andas CRM 24/7. Det har vi gjort i över 30 år nu. Allt började 1989 med idén om en programvara som skulle förenkla säljares vardag. Ett program som var så enkelt och effektivt att säljaren skulle vilja använda det – inte bli tvingad till det. Och att vi har lyckats med det är våra 6 000 nöjda kunder ett bevis på. Varje dag gör våra över 200 medarbetare sitt bästa för att förbättra för dem i deras arbete. I grunden handlar allt om vår passion för kundvård. Vi bryr oss om våra kunder – och våra kunders kunder. 

Genom att hela tiden ha örat mot marken, det vill säga vara lyhörda för vad våra kunder behöver och vill ha, har vi under åren byggt SuperOffice till en kraftfull helhetslösning för kundrelationer. En lösning som förändrat våra kunders arbete i grunden och gjort oss till en av Europas ledande leverantörer av CRM-lösningar för B2B-marknaden. 

Vår prisbelönade programvara SuperOffice CRM erbjuder idag funktioner inom försäljning, marknadsföring och kundservice. Gemensamt för dem alla är att de gör ditt arbete både enklare, snabbare och roligare. Beroende på vilka behov ditt företag har väljer du en eller flera av dem – eller varför inte vår all inclusive-lösning där du får obegränsad tillgång till alla fantastiska funktioner i SuperOffice CRM.

3 sätt som SuperOffice CRM kan hjälpa ditt företag

Det finns många smarta funktioner i vår CRM-lösning som kan förenkla och effektivisera ditt och dina medarbetares arbete. Här har vi plockat russinen ur CRM-kakan: 3 sätt som SuperOffice kan hjälpa dig i din vardag. 

Gör fler affärer och skapa starkare kundrelationer med ett enkelt och effektivt CRM

1. Skaffa fler bra leads

Står fler leads högst på önskelistan? SuperOffice CRM ger ditt företag allt ni behöver för att oavbrutet dra till er nya möjliga kunder. Med hjälp av verktygen kan du hitta fler leads av hög kvalitet via webbformulär och smidigt samla all kontaktinformation på ett och samma ställe. Genom riktad e-postmarknadsföring kan du sedan nå ut till dem på ett bra sätt och med meningsfulla konversationer och anpassade budskap öka möjligheterna till fler affärer. 

2. Stäng fler affärer

Utan försäljning, inget företag – så enkelt är det. Säljet måste fungera. Och med de kraftfulla verktygen i SuperOffice CRM har du bästa möjliga förutsättning att sätta rak kurs mot uppfyllda försäljningsmål. Att strukturera varje säljares pipeline hjälper dem till fler avslut och håller reda på alla aktiviteter så att ingenting missas. Med en definierad säljprocess blir också tiden från inledande kontakt till stängd affär kortare. Och vad sägs om att kunna skicka ut offerter med ett enda klick?

3. Få fler lojala kunder

När ett prospekt förvandlats till en kund gäller det förstås också att behålla kunden på sikt. Det gäller med andra ord att skapa en leende kund. Och SuperOffice CRM är vägen till fler leende kunder. Med hjälp av verktygen förvandlas företagets kundservice till ett väloljat maskineri där medarbetarna varje dag tar hand om kunderna på bästa sätt. Oavsett vilken kanal förfrågningarna kommer ifrån – telefon, e-post, chatt, webbformulär eller sociala medier – kan kundserviceteamet snabbt och strukturerat hantera dem och de långa köerna är ett minne blott. En förstklassig service ger nöjda kunder. Som stannar kvar. Och som garanterat blir fler.

Säg hejdå till ostrukturerade pipelines, viktig data som faller mellan stolarna och affärer som tappas i onödan. Glöm dagarna utan ett gemensamt system då ingen hade en aning om var i kundresan en möjlig kund befann sig. Med SuperOffice CRM i teamet kommer du att få full koll på allt som har med företagets kundrelationer att göra. Dessutom är det enkelt att integrera med verksamhetens övriga verktyg. Och nämnde vi hur enkel plattformen är att använda på mobila enheter? Perfekt för säljare på språng.

Vill du veta mer om hur SuperOffice kan hjälpa dig och ditt företag? Boka en demo med en av våra CRM-experter redan idag!

SuperOffice

Förbättra hela kundupplevelsen med hjälp av SuperOffice CRM.

Att öka omsättningen och få nöjdare kunder är både ett mål och en utmaning för alla företag. Vi hjälper företag att skapa tillväxt och bättre relationer till sina kunder genom att samla alla kunddata i ett och samma system.

SuperOffice är en molnbaserad CRM-plattform designad för att hjälpa dig att bygga och stärka relationer genom varje steg i kundresan. Med SuperOffice får du ett verktyg som stödjer hela kundresan från marknad och sälj till kundservice.

Genom att samla alla kunddata på ett ställe, får du oanade möjilgheter att analysera data för att fatta välgrundande beslut och det blir mycket enkelt att hantera pipline och få fram säkra prognoser.

Vårt CRM-system stödjer GDPR-kraven och du har full flexibilitet att välja den lösning som passar just era behov – vi erbjuder inte ett CRM-system som är "one size fits everyone".

Vill du veta mer om hur SuperOffice kan hjälpa dig och ditt företag? Boka gärna en demo med en av våra CRM-experter. Du går också jättebra att skicka ett mejl till oss, så kontakter vi dig så snabbt det bara går, melja till: [email protected]

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Emistell Sajt Modul 300 x 250 px


Lediga Jobb

  • Key Account Manager Stockholm
  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Försäljningschef fastighet BOSCH och IVT Värmepumpar
  • Försäljningschef Veddesta
  • Försäljningschef sökes till Sesol i Örebro
  • Säljfokuserad VD till greentech-bolag som är i uppbyggnadsfas!
  • Försäljningschef till Realtime Embedded
  • Försäljningschef contracted sales Scandic
  • Regionchef till Coca-Cola Europacific Partners – Region Öst!
  • Bravida söker försäljningschef till region Vänern

PÅ NYTT JOBB

Patriam rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion

Patriam rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion

Karriär

Patriamkoncernen fortsätter att växla upp sin tillväxtstrategi och rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion. Harem kommer närmast från Roschier, en av Nordens ledande affärsjuridiska byråer, där han varit verksam i 15 år – de senaste 10 åren som partner. Med bred erfarenhet av komplexa transaktioner och strategiska affärer tillträder han sin nya roll i september.

NTM Media förstärker försäljningen i norr – två nya chefer på plats

NTM Media förstärker försäljningen i norr – två nya chefer på plats

Karriär

För att möta den ökade efterfrågan på lokal marknadsföring i Norrbotten och Västerbotten har NTM Media utsett två nya försäljningschefer. Fanny Lövbom tar över i Västerbotten och Andreas Bergman i Norrbotten, med målet att stärka relationerna med det lokala näringslivet.

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Karriär

Det svenska e-handelsbolaget Litium har utsett Andreas Granath till ny Chief Commercial Officer (CCO). Rekryteringen är en del av företagets strategi för att accelerera sin kommersiella tillväxt och stärka sin position på marknaden.

Så ser säljprovisionerna ut i Norden, Europa, Japan och USA

Så ser säljprovisionerna ut i Norden, Europa, Japan och USA

Inspiration

Du har förstås järnkoll på hur det ser ut i Sverige men hur provisioner och incitament utformas varierar kraftigt mellan olika länder. Vi har kollat upp hur säljprovisionerna ser ut i Norden, Tyskland, Frankrike, Storbritannien, Japan och USA – intressant läsning oavsett om du funderar på utlandsjobb eller inte.

Lyckas med lönesamtalet – konkreta tips för dig som jobbar med försäljning

Så maxar du lönesamtalet som försäljningschef – fem konkreta tips

Karriär

Lönesamtalet är ett tillfälle att prata prestation, potential och framtid. För dig som försäljningschef handlar det inte bara om din lön – utan om hur din roll och insats värderas i organisationen. Här är checklistan du inte vill missa.

Erik Rehn ny Chief Revenue Officer på ABAX

Erik Rehn ny Chief Revenue Officer på ABAX

Karriär

Med fokus på marknadsexpansion och nya affärsdialoger tar Erik Rehn plats i ledningen hos ABAX för att driva den europeiska tillväxtresan.

Nina Wahlgren Gill ny försäljnings-direktör i Martin & Servera Restauranghandel

Nina Wahlgren Gill ny försäljnings-direktör i Martin & Servera Restauranghandel

Karriär

Nina Wahlgren Gill blir försäljningsdirektör med ansvar för privata kunder på Martin & Servera Restauranghandel. Hon kommer närmast från Sysco och rollen som Program director & Business Lead ERP.

Manpowers jobbcoachs bästa tips inför intervjun

Manpowers jobbcoachs bästa tips inför intervjun

Karriär

Att bli kallad till en jobbintervju är både spännande och nervöst och förberedelserna kan vara avgörande för hur det går. Hur ska du klä dig? Vilka frågor bör du ställa och vilka ska du undvika? Jobbcoachen Helena Jälthammar berättar hur du ökar chanserna att landa drömjobbet.

Mäklarhuset anställer ny försäljningschef för storstäderna

Mäklarhuset anställer ny försäljningschef för storstäderna

Karriär

Oscar Larsson-Selenius blir försäljningschef för Stockholm med omnejd, Göteborg och Malmö. Hans bakgrund är bred och är en kombination av försäljning, tillväxt och att driva företag. Han är utbildad fastighetsmäklare och har varit både kontorsägare och konsultmäklare på andra mäklarkedjor. Han tillträder tjänsten den 1 mars i år.

Martin Ragnar ny försäljningschef för region Mellan på Swecon

Martin Ragnar ny försäljningschef för region Mellan på Swecon

Karriär

Martin Ragnar kommer närmast från Toyota Material Handling där han tidigare jobbade som säljare men senast som chef för region Öst. Han har lång erfarenhet inom maskinförsäljning och uthyrning samt erfarenhet av att leda säljande personal med fokus på tillväxt.

Mest läst

20 säljböcker som hjälper dig toppa din försäljning

Inspiration: 25 säljböcker som hjälper dig toppa din försäljning

Som den inbitna säljaren du är vill du förstås alltid trimma din försäljningsteknik. Här en lista med 25 säljböcker med alltifrån gamla klassiker till nyare säljböcker!
23 tips för att motivera säljare

23 tips för att motivera säljare

Svårt att veta hur du ska motivera dina säljare? Här har vi samlat 23 tips på hur du motiverar säljteamet.
Mäklarna som lyckades bäst under 2023

Mäklarna som lyckades bäst under 2023

Trots det utmanande marknadsläget med trögare försäljningar var det flera mäklare som lyckades särskilt bra, och den oberoende tjänsten hittamäklare.se har nu sammanställt listan för varje kommun.
Rekrytera rätt säljare!

Rekrytera säljare – här är 30 rekryteringsföretag specialiserade på sälj

Att rekrytera rätt säljare är avgörande för ditt företags framgång. Nedan presenterar vi en lista över rekryteringsföretag som är specialiserade på att hitta kompetenta säljare.
Helén Edvinsson värvad till Ampilio

Helén Edvinsson värvad till Ampilio

Den växande marknadsföringsbyrån Ampilio värvar Helén Edvinsson, med 10 års erfarenhet från mediebranschen, till rollen som försäljningschef.

 

Saleseffect.se – Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar som försäljningschef
Saleseffect Nordic AB C/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Eventeffect.se| Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com