Måndagsmöte. Kaffet är upphällt och alla säljare är samlade för en ny vecka. Stämningen är god, men du känner ändå att det skaver. Att dina medarbetare skulle kunna få ut så mycket mer av sitt säljarbete om de bara var mer organiserade. Att den viktiga kunddatan borde samlas på ett ställe där samtliga säljare kunde nå den. Och att allt vore så mycket lättare om företagets säljprocess var tydlig och hade ett system för hur säljarna ska kontakta, bearbeta, avsluta och följa upp kunder.
Då är du inte ensam. Det är många därute som sitter med otympliga Excel-ark fulla av leads som många gånger glöms bort, som har problem att följa upp säljmål, som saknar information om både befintliga och möjliga kunder eller har dålig koll på var i köpresan ett prospekt befinner sig. Resultatet? Förlorade leads, tappade affärer och frustrerade säljare. Bland annat.
Problemet är självklart inte säljarna. De gör så gott de kan. Roten till det onda är säljstödet. Det håller inte måttet – om det ens finns. Utan ett välfungerande system får säljarna inte vad de behöver för att kunna få ut mesta möjliga av sina ansträngningar. Det finns ingen struktur för hur de ska hitta, kontakta och bearbeta prospekts. Eller hur dessa ska omvandlas till kunder. Att kunna bygga starka och långsiktiga kundrelationer med de förutsättningarna är minst sagt en utmaning.
Känner du igen dig?
Som tur är finns det en lösning.
Skapa långsiktiga kundrelationer med smart teknik
Lösningen för företag som vill få ordning på sitt säljarbete (och mer därtill) heter SuperOffice. Det är en molnbaserad CRM-plattform som med smart teknik gör det enkelt för företag att skapa starkare kundrelationer och få nöjdare kunder. Och det kan översättas till ökad tillväxt.
Vi på SuperOffice lever och andas CRM 24/7. Det har vi gjort i över 30 år nu. Allt började 1989 med idén om en programvara som skulle förenkla säljares vardag. Ett program som var så enkelt och effektivt att säljaren skulle vilja använda det – inte bli tvingad till det. Och att vi har lyckats med det är våra 6 000 nöjda kunder ett bevis på. Varje dag gör våra över 200 medarbetare sitt bästa för att förbättra för dem i deras arbete. I grunden handlar allt om vår passion för kundvård. Vi bryr oss om våra kunder – och våra kunders kunder.
Genom att hela tiden ha örat mot marken, det vill säga vara lyhörda för vad våra kunder behöver och vill ha, har vi under åren byggt SuperOffice till en kraftfull helhetslösning för kundrelationer. En lösning som förändrat våra kunders arbete i grunden och gjort oss till en av Europas ledande leverantörer av CRM-lösningar för B2B-marknaden.
Vår prisbelönade programvara SuperOffice CRM erbjuder idag funktioner inom försäljning, marknadsföring och kundservice. Gemensamt för dem alla är att de gör ditt arbete både enklare, snabbare och roligare. Beroende på vilka behov ditt företag har väljer du en eller flera av dem – eller varför inte vår all inclusive-lösning där du får obegränsad tillgång till alla fantastiska funktioner i SuperOffice CRM.
3 sätt som SuperOffice CRM kan hjälpa ditt företag
Det finns många smarta funktioner i vår CRM-lösning som kan förenkla och effektivisera ditt och dina medarbetares arbete. Här har vi plockat russinen ur CRM-kakan: 3 sätt som SuperOffice kan hjälpa dig i din vardag.
1. Skaffa fler bra leads
Står fler leads högst på önskelistan? SuperOffice CRM ger ditt företag allt ni behöver för att oavbrutet dra till er nya möjliga kunder. Med hjälp av verktygen kan du hitta fler leads av hög kvalitet via webbformulär och smidigt samla all kontaktinformation på ett och samma ställe. Genom riktad e-postmarknadsföring kan du sedan nå ut till dem på ett bra sätt och med meningsfulla konversationer och anpassade budskap öka möjligheterna till fler affärer.
2. Stäng fler affärer
Utan försäljning, inget företag – så enkelt är det. Säljet måste fungera. Och med de kraftfulla verktygen i SuperOffice CRM har du bästa möjliga förutsättning att sätta rak kurs mot uppfyllda försäljningsmål. Att strukturera varje säljares pipeline hjälper dem till fler avslut och håller reda på alla aktiviteter så att ingenting missas. Med en definierad säljprocess blir också tiden från inledande kontakt till stängd affär kortare. Och vad sägs om att kunna skicka ut offerter med ett enda klick?
3. Få fler lojala kunder
När ett prospekt förvandlats till en kund gäller det förstås också att behålla kunden på sikt. Det gäller med andra ord att skapa en leende kund. Och SuperOffice CRM är vägen till fler leende kunder. Med hjälp av verktygen förvandlas företagets kundservice till ett väloljat maskineri där medarbetarna varje dag tar hand om kunderna på bästa sätt. Oavsett vilken kanal förfrågningarna kommer ifrån – telefon, e-post, chatt, webbformulär eller sociala medier – kan kundserviceteamet snabbt och strukturerat hantera dem och de långa köerna är ett minne blott. En förstklassig service ger nöjda kunder. Som stannar kvar. Och som garanterat blir fler.
Säg hejdå till ostrukturerade pipelines, viktig data som faller mellan stolarna och affärer som tappas i onödan. Glöm dagarna utan ett gemensamt system då ingen hade en aning om var i kundresan en möjlig kund befann sig. Med SuperOffice CRM i teamet kommer du att få full koll på allt som har med företagets kundrelationer att göra. Dessutom är det enkelt att integrera med verksamhetens övriga verktyg. Och nämnde vi hur enkel plattformen är att använda på mobila enheter? Perfekt för säljare på språng.
Vill du veta mer om hur SuperOffice kan hjälpa dig och ditt företag? Boka en demo med en av våra CRM-experter redan idag!