Saleseffect
  • Topp50 Säljcoacher
    • Topp50 Säljcoacher 2023
    • Topp50 Säljcoacher 2022
    • Topp50 Säljcoacher 2021
  • Utbildningar
  • Profiler
  • Säljstöd
    • Aktiveringsbolag
    • CRM
    • CRM för fältsäljare
    • Customer Success system
    • Databas och informationsbolag
    • Digital signering
    • E-post marknadsföring
    • Kickoff
    • Kreditbolag
    • Kundtjänstsystem
    • Kundundersökningar verktyg
    • Lead generation-verktyg
    • Leasing & Finansiering
    • Marketing automation
    • Marknadsföringsverktyg
    • Offertverktyg
    • Profilbolag
    • Prospekteringsverktyg
    • Rekryteringsbolag med säljprofil
    • Säljcoach
    • Säljstödssystem
  • Expertråd
  • Karriär
    • PLATSANNONSER
  • Partners
    • STOCKHOLM MEETING SELECTION
    • KONCEPT & EVENT
    • TEKNISKA MUSEET
    • Middlepoint
    • Informationsteknik
    • Golfbaren
    • Mercell
    • Säljarnas
    • Booky.se
    • Delegia
    • SuperOffice
    • Resly
    • BSC Business Service Club
    • Oneflow
    • River jump
    • Svea Leasing
    • Nya Ledarskapet
    • Mindley
  • Om oss
Skip to content
2022-11-28 | Aktuellt

Säljexperten: Skapa din egen högkonjunktur

Många företag lyckas skapa en marknad även under en lågkonjunktur. Det menar säljexperten och grundaren av EQP Business school, PG Wettsjö. Läs hans råd och ta del av hans föreläsning på Säljkickoffen 2023.

Säljexperten: Skapa din egen högkonjunkturPG Wettsjö

– Det kan vara ett ypperligt tillfälle att tjäna pengar, säger han.  Människor fortsätter att jobba, konsumera och investera även när det är en tuff konjunkturperiod.

PG Wettersjö är en av veteranerna när det gäller försäljning. Han har startat upp flera större företag och har som mest i ett av sina säljföretag haft 140 säljare. Numera arbetar han sedan många år tillbaka, som utbildare och föreläsare på det egna prisbelönta säljföretaget EQP. Av journalister har han beskrivits som föreläsarnas Zlatan.

– Jag gillar rubriken ”Skapa din egen högkonjunktur” när det gäller försäljning, säger han. Man kan oftast påverka sitt eget resultat oavsett bransch genom ökad aktivitet. Min erfarenhet är att många företag gör tvärtom i lågkonjunktur. Istället så bromsar man sin aktivitetsnivå i motvind.

– Många i kunder i ”business to business” upplever att det är färre kundbesök och säljpresentationer. Men i de här lägena tror jag på att öka aktiviteten, med många fler kundbesök och kontakter. Alla som träffar fler kunder kommer att ha möjlighet att sälja mer.

Beroende på bransch så är det vissa produkter som går bättre under vissa perioder. Därför är det viktigt att göra en behovsanalys för att kunna presentera rätt produkt för kunden. Då ökar möjligheten att kunna sälja.

– Det finns bra och mindre bra behovsanalyser, säger PG Wettsjö. En bra behovsanalys skapar en behaglig känsla hos kunden. Vi gillar att göra affärer med personer vi tycker bra om. Det är en viktig del i  känslostyrd försäljning. Det innebär att när det skapas en bra känsla då skapas ett förtroende. En person som människor känner förtroende för gör de gärna affärer med.

Säljexperten: Skapa din egen högkonjunktur

Den behovsanalys som PG Wettsjö tagit fram och använder kallas för OKOK och bygger på fyra olika typer av frågor. Genom att använda dessa går det att få en tydlig bild av kundens önskemål och behov. De två första typerna av frågor, som kallas orientering- och kriteriefrågor syftar till att ta reda på vad kunden vill ha och har för behov.

– Den tredje typen kallar vi för upplysningsfrågor, säger PG Wettsjö. Det bästa sättet att ge en kund information är att göra det i form av frågor. Det upplevs som mer ödmjukt. Man kan exempelvis säga ”berättade jag att den här produkten har fått bäst betyg” eller ”vet du om att det ingår fem års service”.

– Att ge information rätt upp och ned gör det betydligt svårare för kunden att ta till sig den. Men ställs det en fråga, speciellt om det är tyst efter att frågan ställts, då måste kunden tänka efter och då uppstår ett samtal.

Den fjärde modellen av frågor i OKOK-modellen kallas för konsekvensfrågor. Syftet med dessa frågor är att hjälpa kunden att ta ett beslut. Modellen är ett bra verktyg men det är också viktigt att tänka på att ge korrekt information.

– En bra säljare som jobbar för ett seriöst företag med bra produkter eller bra tjänster ska alltid vara ärlig.  Och är du ärlig är det inga problem att komma ihåg vad du sagt.

Andra verktyg som PG Wettsjö tar upp i sin utbildning är så kallad ”pilens verbaljudo”. Det handlar om att visa förståelse för kundens invändning och sedan hålla med.

– Det är en modell som jag tog fram för många år sedan. Den används av många företag och tusentals säljare använder den idag.

Hur kom det sig att du tog fram den här modellen?

– Det var så att jag bland annat jobbade med mäklar- och bilföretag under många år. Då upptäckte jag att det fanns mäklare eller bilförsäljare som var bra på att sälja, men inte på kundrelationer. Samtidig fanns det assistenter och kundmottagare som var bra på att lösa problem och tackla kunder, men inte bra på att sälja.

– Jag tittade på vad är det som den ena har men inte den andra. Det visade sig att de som var bra på att lösa problem visade kundförståelse, vilket innebar att de höll med kunden innan de började argumentera.

Modellens strategi bygger på att visa förståelse. Först genom att enbart lyssna på kunden. Egna känslor måste samtidigt negligeras för att man inte ska känns sig stöt eller kränkt på kundens svåra frågor, invändningar eller ifrågasättanden. Namnet kommer av att det är ett arbetssätt som påminner om taktiken i vissa asiatiska kampsporter. Där motståndarens energi används mot tillbaka mot dem. PG Wettsjö använder gärna regeln som säger ”kunden har alltid rätt” som ett bra exempel. Han menar att många inte förstår vad den regeln betyder.

– Om kunden exempelvis säger att ”det är dyrt”, säger han. Att svara ”du får det du betalar för” det är att ge ett dåligt svar.   Ett bra svar är ”ja, den här produkten (alternativt tjänsten) kostar lite grann”. Sedan gäller det att förklara varför den kostar så mycket.

– Försök förstå, försök hålla med. Om kunden säger ”ni hörde inte av er”. Håll med och svara ”ja, det borde vi ha gjort”! När vi visar förståelse till kundens påstående omvänder man något som kunde bli negativt i samtalet till samförstånd och förtroende Det går i alla lägen hålla med kunden om man behärskar tekniken. Försök först bara förstå vad kunden egentligen menar.

Det finns många delar när det gäller försäljning som är viktiga att kunna hantera. En del som ofta ställer till problem för säljare är psykologiska rädslor.

– Det är nästan alltid samma psykologiska faktor som ligger bakom det här.  Man är rädd att göra fel eller för att få ett nej. Inom fotboll är det samma sak. Det finns spelare är rädda för att skjuta på mål för att de är rädda för att missa målet.

Inom forskningen har man lyckats påvisa 16 olika rädslor som hindrar säljare från att lyckas.

Det kan exempelvis vara rädsla för telefon, för stora grupper, rädsla att göra presentationer eller rädslan för att få ett nej. Det finns många olika fobier.

– För att kunna sälja en vara behövs oftast ett möte för att kunna skapa en dialog med kunden, säger PG Wettsjö. Då kan det vara bättre att ringa än att bara skicka ett mail. Ibland måste man bara göra det. Ska man besöka en kund då måste man oftast boka ett möte först.  Det här är ett vanligt problem. Därför bestämde jag mig för att skriva en bok som handlar om det här. Den är planerad att komma ut nästa år och handlar om hur man övervinner rädslor och får saker och ting gjorda direkt.

Den som är rädd för att göra presentationer eller för kundmöten kan försöka få tips och råd för att lyckas bra och skapa ett bra första intryck. Rådet är att lära av andra och öva.

– Många typer av säljsammanhang behöver man träffa en grupp med människor. Det bästa är att titta på de som kan, göra som dem och öva. Det kallas för att succémodulera.  Eller gå en presentationsutbildning och lära sig hur en presentation ska göras. Eller låt någon lyssna på din presentation och få tips och råd hur du ska förbättra dig.

Det finns en hel del utbildningar för säljare men PG Wettsjö menar att många gångar missas det allra viktigaste. Att öva!

– Vi har alltid med den delen i våra utbildningar, säger han. Den är otroligt viktig. Det säger sig självt, det är samma sak när man ska lära sig att dansa eller att spela ett instrument. Det räcker inte att bara med teori. För att bli duktig krävs övning. Vi måste också byta och bryta vanor för att bli bra på att sälja. Det handlar om att tillämpa det man lärt sig.

Av: Karin Urbina Rutström


PG Wettsjö, PG´s Föreläsare och utbildare, grundare av företaget EOP Business School.

Startade sitt första företag Wett & Spett som 17 åring samt företaget SÅWA vattensängar 1984 som senare blev sängbutikskedjan SOVA. Startade och drev säljföretaget Norrskenet  AB med 140 säljare.
Ämnen: vinnande kommunikation, bemötande, arbetsglädje, försäljning, motivation och presentationsteknik.

Utmärkelser: DI:s Gasellpris,  Chefsnätverket Close utmärkelse – Utmärkt föreläsare, Sju gånger slutnominerad till priset ”Sveriges Bästa föreläsare”. 5 år i rad med på Eventeffects lista över Sveriges 100 populäraste föreläsare.

Boka PG som förläsare hos Skillspartner

Författare till böckerna:

”När surpuppan log” – en bok om positiv kommunikation” (med John Steinberg),

”Ge kunden en positiv chock” – en bok om kundservice”

”Ge kunden & omgivningen en positiv chock” – en uppdatering med NYA kapitel av

föregångaren, boken ”Ge kunden en positiv chock”

”Trollbind dina åhörare” – en bok om presentationsteknik” (med Helena Bolsöy)

Utvecklat modeller och strategier som används i åtskilliga sälj- och kundserviceorganisationer, i Sverige och i internationella företag.

 

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Ta del av föreläsningen: Så blir du nr 1 på AI-sök - Och upptäck Solvalla som möteslokal

Ta del av föreläsningen: Så blir du nr 1 på AI-sök

Den 15 maj bjuder vi in dig som läser Saleseffect till ett unikt evenemang där kunskap och nätverkande möts i en härlig miljö. Lyssna till föreläsningen: Så blir du nummer ett på AI-sök med AI-experten Linus Ingemarsson, få en exklusiv rundtur i Solvallas nyrenoverade mötesytor och mingla med hundratals trevliga affärspersoner.

Sharing är framtiden – därför bygger Lovorda broar starkare än CV:n

Sharing är framtiden – därför bygger Lovorda broar starkare än CV:n

Idag fick vi nöjet att träffa Daniel Sonesson, VD på Lovorda – ett spännande företag med en intressant tjänst. Kanske deras tjänst är något som passar dig? Daniel kommer att föreläsa på Mötesbaren den 15 maj på Solvalla. Ett event du inte vill missa.

Fördjupat samarbete mellan Saleseffect.se och Stockholm Business Expo

Fördjupat samarbete mellan Saleseffect.se och Stockholm Business Expo

Stolta och glada kan vi berätta att vi fördjupar vårt samarbete med Stockholm Business Expo. För fjärde året i rad går vi in som mediapartner till Sales & Marketing Expo, som äger rum 18 – 19 februari på Kistamässan parallellt med mässorna Möten&Event och Stockholm Business Expo. Med tusentals besökare, hundratals utställare och en uppsjö av föreläsningar är detta The Place to Be 😀!

Ny uppstickare – Sveriges nya  moderna e-signeringstjänst

Ny uppstickare – Sveriges nya moderna e-signeringstjänst

Annons

I digitaliseringens fotspår har många företag börjat signera dokument digitalt. Konkurrensen är hög men det finns fortfarande plats för nya innovativa lösningar. Ett nytt intressant företag som erbjuder verktyg för digitalt signering av dokument är Resly.

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner Saleseffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

Avtalskollen Säljarnas Saleseffect

Expertråd

AI kräver en stark innovationskultur

AI kräver en stark innovationskultur

Expertråd

Att skapa en arbetsplats där idéer får utrymme att växa borde vara en självklarhet. Men i en vardag med hög arbetsbelastning och krav på mätbara resultat hamnar ofta innovationskulturen i skymundan. Om vad som krävs för att skapa en kultur där experimenterande och lärande uppmuntras – och där misslyckanden ses som en del av utvecklingen skriver vår gästskribent Emelie Garrison, Regional Sales Director på Salesforce.

Varför säljer inte dina säljare?

Vinn fler affärer – anpassa dig till dina kunder!

Expertråd

Människor är alla ”kunder” och tänker olika! Det skriver försäljnings- och ledarskapsexperten Lotta Broberg i månadens krönika.

I huvudet på en Hjärnatlet – Tankar som sabbar ditt fokus

Så blir du en hjärnatlet och lär dig hålla fokus

Expertråd

Som ledare förväntas du vara skarp och beslutsam – men vad händer när din egen hjärna jobbar emot dig? Forskning visar att vi tillbringar nästan hälften av vår vakna tid med att tänka på något annat än det vi faktiskt gör. Det kan leda till minskad produktivitet, sämre beslut och en känsla av ständig splittring. Vår nya gästskribent Maria Engström-Eriksson guidar dig genom några av de vanligaste tankefällorna – och hur du tar kontroll över ditt fokus som en sann hjärnatlet.

Så väljer du rätt digitalt verktyg – och ökar försäljningen på sex månader

Case: Rätt digitalt verktyg gav Coolstuff fler kunder och högre försäljning

Expertråd

Att välja rätt digitalt verktyg kan vara skillnaden mellan stagnation och tillväxt. Men hur vet du vilket verktyg som passar just din verksamhet? Coolstuff gjorde ett strategiskt byte och såg resultat redan efter sex månader – här berätta Ida Brakander från Rule om lärdomarna som man kan dra av deras gemensamma resa.

Varför säljer inte dina säljare?

Lotta Broberg: Varför säljer inte dina säljare?

Expertråd

Varför presterar vissa säljteam på topp medan andra kämpar trots höga löner och förmåner? Svaret ligger i ledarskapet och teamkulturen – och med rätt insatser kan du skapa ett engagerat säljteam som driver försäljningen framåt, skriver Lotta Broberg i denna krönika.

Så hanterar du härskartekniker i kundmötet!

Så hanterar du härskartekniker i kundmötet!

Expertråd

Kroppsspråket talar sitt tydliga språk – men vad gör du när en kund demonstrativt tittar på klockan, lutar sig tillbaka med korslagda armar eller suckar och ser ointresserad ut? Ulla-Lisa Thordén har genomfört drygt 20 000 säljsamtal och har över 40 års erfarenhet med säljandet i fokus. Här ger hon dig fyra konkreta case på hur du tar kontroll och hanterar härskartekniker i kundmötet!

AI-agenter tar över: Är kundservice på väg att bli mänsklig igen?

Lucas Fernström: Kundernas förtroende viktigare än data i AI:s framtid

Expertråd

Förtroendet mellan konsumenter och företag har alltid varit skört, och det krävs inte mycket för att det ska sättas på prov. Samtidigt har den senaste tidens snabba AI-utveckling ytterligare spätt på denna skörhet, och vi balanserar just nu mellan att AI ska vara en hjälpande och värdeskapande hand eller en källa till misstro. Vilket utfallet blir, avgör konsumenterna inte IT-cheferna.

Varför riktig försäljning börjar med att kunden säger nej

Varför riktig försäljning börjar med att kunden säger nej

Expertråd

Häromdagen ringde en säljare upp mig. Innan 30 sekunder hade gått hade han hunnit presentera sitt företag, föreslå ett möte och bett mig bekräfta att jag var rätt beslutsfattare. Snacka om högtrycksförsäljning!

Verktyg

20 säljböcker som hjälper dig toppa din försäljning

Inspiration: 25 säljböcker som hjälper dig toppa din försäljning

Säljutveckling

Som den inbitna säljaren du är vill du förstås alltid trimma din försäljningsteknik. Här en lista med 25 säljböcker med alltifrån gamla klassiker till nyare säljböcker!

Kundundersökningar: En oumbärlig resurs för försäljningschefer

Kundundersökningar: En oumbärlig resurs för försäljningschefer

Verktyg

Att förstå kundernas behov och upplevelser är avgörande för att driva framgångsrika försäljningsstrategier. Genom regelbundna kundundersökningar kan försäljningschefer samla värdefull feedback som leder till förbättrade produkter, tjänster och kundrelationer.

9 tips: Så skriver du en säljande offert

9 tips: Så skriver du en säljande offert

Verktyg

Är dina offerter anpassade för situationen och får du det gensvar du önskar? Såhär gör du för att skapa en säljande offert.

Lista: 20 CRM-system som effektiviserar ditt säljarbete

Lista: 20 CRM-system som effektiviserar ditt säljarbete

Verktyg

Räcker ditt minne och dina Excel-listor inte till längre? Här listar Saleseffect ett urval av CRM-system som strukturerar upp ditt arbete.

36 julbordstips: Boka för att stärka teamkänslan

Julbord och julshower: 36 sätt att fira och engagera ditt team

Verktyg

Har ni inte hunnit boka årets julbord eller julshow för ert företag ännu? Ingen fara! Det finns fortfarande många fantastiska alternativ kvar. Här får du 36 tips som är perfekta för försäljningschefer som vill avsluta året med ett minnesvärt julfirande – och samtidigt skapa teamkänsla och engagemang inför nästa år.

Rod annonsera NY 700x350 pxl

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Emistell Sajt Modul 300 x 250 px


Lediga Jobb

  • Key Account Manager Stockholm
  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Försäljningschef fastighet BOSCH och IVT Värmepumpar
  • Försäljningschef Veddesta
  • Försäljningschef sökes till Sesol i Örebro
  • Säljfokuserad VD till greentech-bolag som är i uppbyggnadsfas!
  • Försäljningschef till Realtime Embedded
  • Försäljningschef contracted sales Scandic
  • Regionchef till Coca-Cola Europacific Partners – Region Öst!
  • Bravida söker försäljningschef till region Vänern

PÅ NYTT JOBB

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Karriär

Det svenska e-handelsbolaget Litium har utsett Andreas Granath till ny Chief Commercial Officer (CCO). Rekryteringen är en del av företagets strategi för att accelerera sin kommersiella tillväxt och stärka sin position på marknaden.

Så ser säljprovisionerna ut i Norden, Europa, Japan och USA

Så ser säljprovisionerna ut i Norden, Europa, Japan och USA

Inspiration

Du har förstås järnkoll på hur det ser ut i Sverige men hur provisioner och incitament utformas varierar kraftigt mellan olika länder. Vi har kollat upp hur säljprovisionerna ser ut i Norden, Tyskland, Frankrike, Storbritannien, Japan och USA – intressant läsning oavsett om du funderar på utlandsjobb eller inte.

Lyckas med lönesamtalet – konkreta tips för dig som jobbar med försäljning

Så maxar du lönesamtalet som försäljningschef – fem konkreta tips

Karriär

Lönesamtalet är ett tillfälle att prata prestation, potential och framtid. För dig som försäljningschef handlar det inte bara om din lön – utan om hur din roll och insats värderas i organisationen. Här är checklistan du inte vill missa.

Erik Rehn ny Chief Revenue Officer på ABAX

Erik Rehn ny Chief Revenue Officer på ABAX

Karriär

Med fokus på marknadsexpansion och nya affärsdialoger tar Erik Rehn plats i ledningen hos ABAX för att driva den europeiska tillväxtresan.

Nina Wahlgren Gill ny försäljnings-direktör i Martin & Servera Restauranghandel

Nina Wahlgren Gill ny försäljnings-direktör i Martin & Servera Restauranghandel

Karriär

Nina Wahlgren Gill blir försäljningsdirektör med ansvar för privata kunder på Martin & Servera Restauranghandel. Hon kommer närmast från Sysco och rollen som Program director & Business Lead ERP.

Manpowers jobbcoachs bästa tips inför intervjun

Manpowers jobbcoachs bästa tips inför intervjun

Karriär

Att bli kallad till en jobbintervju är både spännande och nervöst och förberedelserna kan vara avgörande för hur det går. Hur ska du klä dig? Vilka frågor bör du ställa och vilka ska du undvika? Jobbcoachen Helena Jälthammar berättar hur du ökar chanserna att landa drömjobbet.

Mäklarhuset anställer ny försäljningschef för storstäderna

Mäklarhuset anställer ny försäljningschef för storstäderna

Karriär

Oscar Larsson-Selenius blir försäljningschef för Stockholm med omnejd, Göteborg och Malmö. Hans bakgrund är bred och är en kombination av försäljning, tillväxt och att driva företag. Han är utbildad fastighetsmäklare och har varit både kontorsägare och konsultmäklare på andra mäklarkedjor. Han tillträder tjänsten den 1 mars i år.

Martin Ragnar ny försäljningschef för region Mellan på Swecon

Martin Ragnar ny försäljningschef för region Mellan på Swecon

Karriär

Martin Ragnar kommer närmast från Toyota Material Handling där han tidigare jobbade som säljare men senast som chef för region Öst. Han har lång erfarenhet inom maskinförsäljning och uthyrning samt erfarenhet av att leda säljande personal med fokus på tillväxt.

Ingrid Ytre-Arne ny Customer Success Manager hos Junglemap

Ingrid Ytre-Arne ny Customer Success Manager hos Junglemap

Karriär

Ingrid kommer senast från rollen som innehållsanalytiker på Viaplay och ger sig nu in i en ny roll, i en ny bransch, något hon ser fram emot med stor tillförsikt.

Peter Bodin ny försäljningschef hos ebm-papst

Peter Bodin ny försäljningschef hos ebm-papst

Karriär

Peter Bodin har tillträtt rollen som försäljningschef för avdelningen Ventilation-Retrofit. Med en gedigen bakgrund inom teknik och försäljning samt lång erfarenhet från ventilationsbranschen, är Peter väl förberedd för att leda och utveckla företagets Retrofit-erbjudande.

Mest läst

Så kan företag stoppa bluff-SMS och skydda sina kunder 

Så kan företag stoppa bluff-SMS och skydda sina kunder 

Att få ett bluff-SMS från "banken" eller ett fraktbolag har blivit vardag för många svenskar. Under 2024 blockerade Tele2 över 18 miljoner(!!)  falska meddelanden – och enligt Internetstiftelsen har mer än hälften av alla internetanvändare i Sverige blivit utsatta för någon form av digitalt bedrägeri det senaste året.
MG:s nya eldrivna SUV – MGS5 EV lanseras i Sverige

MG:s nya eldrivna SUV – MGS5 EV lanseras i Sverige

MGS5 EV – en rymlig, bakhjulsdriven SUV med avancerad teknik, hög komfort och upp till 1441 liters bagageutrymme.
Mattias Asserståhl

Möt säljcoachen Mattias Asserståhl: ”Entreprenör, toppkonsult och tillväxtspecialist”

Årligen presenterar vi listan Topp 50 - Sveriges mest rekommenderade säljcoacher. Mattias Asserstål är en av dem. Vad är det första han tittar på när han går in i en säljorganisation och vilka är hans knep för att bli en riktig toppsäljare?
Ta kundmötet på takbaren - 8 ställen där affären inte har något tak!

Ta kundmötet på takbaren – 8 ställen där affären inte har något tak!

Våren är här och det är hög tid att lyfta dina kundmöten – bokstavligen före semestern. I stället för att boka in ännu ett samtal i ett trist konferensrum, ta med din kund till någon av Stockholms bästa takbarer. En avslappnad atmosfär, fantastisk utsikt och rätt känsla kan vara precis det som krävs för att du ska sätta affären, som ...
Så lyckas du i dina förhandlingar

18 tips: Så lyckas du i dina förhandlingar

Förhandling är något som vi alla hamnar i både privat och i våra yrkesroller, gemensamt för att lyckas i förhandlingar är att man behöver ha en strategi och vara väl förberedd. Här har vi sammanställt några tips som kan vara bra att fundera över innan du går in i en förhandling.

 

Saleseffect.se – Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar som försäljningschef
Saleseffect Nordic AB C/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Eventeffect.se| Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com