Saleseffect
  • Topp50 Säljcoacher
    • Topp50 Säljcoacher 2023
    • Topp50 Säljcoacher 2022
    • Topp50 Säljcoacher 2021
  • Hitta Säljcoach
  • Utbildningar
  • Profiler
  • Säljstöd
    • Aktiveringsbolag
    • CRM
    • CRM för fältsäljare
    • Customer Success system
    • Databas och informationsbolag
    • Digital signering
    • E-post marknadsföring
    • Kickoff
    • Kreditbolag
    • Kundtjänstsystem
    • Kundundersökningar verktyg
    • Lead generation-verktyg
    • Leasing & Finansiering
    • Marketing automation
    • Marknadsföringsverktyg
    • Offertverktyg
    • Profilbolag
    • Prospekteringsverktyg
    • Rekryteringsbolag med säljprofil
    • Säljcoach
    • Säljstödssystem
  • Expertråd
  • Karriär
    • PLATSANNONSER
  • Partners
    • STOCKHOLM MEETING SELECTION
    • KONCEPT & EVENT
    • TEKNISKA MUSEET
    • Middlepoint
    • Informationsteknik
    • Golfbaren
    • Mercell
    • Säljarnas
    • Booky.se
    • Delegia
    • SuperOffice
    • Resly
    • BSC Business Service Club
    • Oneflow
    • River jump
    • Svea Leasing
    • Nya Ledarskapet
    • Mindley
  • Om oss
Skip to content
2023-09-18 | Annons | BSC Business Service Club | Native

Hemligheten? Toppservice och kvalité!

Har man en pryl som går sönder efter en dag kan man konstatera att kvalitén var dålig, men när det gäller service – vad innebär egentligen kvalité? Vad utmärker kvalitetsarbete och hur påverkar det arbetssättet på ett företag där man värnar om det personliga i alla led?

Hemligheten? Toppservice och kvalité!
Även de minsta detaljerna granskas för att vi ska kunna stå för de produkter och den service vi erbjuder, berättar Emelie Hagström på eventbyrån BSC

Lyssna upp alla ni som planerar en karriär inom eventbranschen!
”Vår toppservice är kvalitén”, deklarerar Emelie Hagström, Event Project Manager på BSC Business Service Club. Vi träffas för att höra mer om hur hennes arbete genomsyras av just kvalitetsarbete – och låter henne dela med sig av sina erfarenheter från praktikant till den nuvarande rollen som omfattar övergripande internt kvalitetsansvar. Lyssna upp alla ni som planerar en karriär inom eventbranschen!

”Personlig service är vår nisch. Kvalitén kommer på köpet”

Hur började din resa in i eventbranschen?
Jag läste en KY-utbildning till Resekonsult men var inte alls säker på att jag ville jobba med resor. Nu när jag ser tillbaka var det en bra utbildning, framför allt för att den var så bred. Vi läste många ämnen som inte var direkt relaterade till resebranschen. Det var också riktigt bra att det ingick flera längre praktikperioder. Jag fick möjlighet att praktisera här på BSC och hade väldigt roligt under min första praktik – så roligt att jag kom tillbaka igen när det var dags för nästa praktikperiod! Nu fick jag också testa på att ha egna små projekt vilket var intressant och lärande. Jag uppskattade verkligen företagets familjära stämning, hur man jobbar ihop i projekten och vilken härlig och sammanhållen grupp BSC var, inte bara i samspelet med kollegorna utan också i det nära samarbetet med kunderna.

Idag är du Event Project Manager och har hand om flera stora kunder. Vad har varit avgörande för att du har stannat kvar så länge?
-Framför allt finns det ett driv och det är roligt att jobba med event. Man får en kul förfrågan, blir taggad på att förverkliga kundens vision och får sen se och följa hela projektet från start till slut. På BSC jobbar vi nära våra kunder och nära varje projekt. Vi jobbar inte åt kunden och tar över deras uppgift utan jobbar tillsammans med kunden under hela processen vilket jag älskar. Jag gillar också att det är ombytligt. Mitt jobb är långt ifrån att sitta på samma stol och trycka på samma knapp varje dag.

Vad innebär det att kontroll- och kvalitetssäkra?
-På BSC vill vi alltid stå för produkterna som vi erbjuder. Vi har inga egna anläggningar utan förmedlar andras lokaler och aktiviteter till våra kunder. En del av vårt arbete med kvalitetssäkring handlar om att prova på. Vi provar helt enkelt det som finns på marknaden: besöker restauranger som är trendiga eller åker på aktiviteter. Ofta följer vi också med våra kunder ut för att prova allt från hur kuddarna känns till hur såsen smakar, räknar antalet toaletter och mäter avståndet från konferenssal till festlokal. Vi är alltid med och stöttar under kundens beslutsfattandeprocess.

Internt handlar kvalitetskontroll mycket om att säkerställa att allt som presenteras för kunden också stämmer med faktiska önskningar och kravlistor.

I din tjänst ingår boknings- och leverantörsansvar. Vad innebär det?
-Jag går igenom alla offerter som skickas ut från BSC för att säkerställa att kundens förfrågan överensstämmer med det vi erbjuder. Vill kunden vara i en härlig disco-miljö ska vi inte förslå ett chambre separé med en solist på fiol. Samma sak när det gäller ekonomin. Överensstämmer det vi offererar med vad kunden sagt är prisspannet? Vi tar nästan alltid fram flera alternativ som vi tror kan passa och det är viktigt att vi kan stå för det vi erbjuder och att anslaget är i linje med vad BSC vill förmedla. Kunden ska känna igen oss, vem på företaget man än har kontakt med. Jag har stor kunskap om hur de olika delarna på BSC hänger ihop. Det är en ovärderlig kunskap som bottnar i att jag som praktikant fick chansen att lära mig många olika saker inom vitt skilda områden på företaget.

En framtidsspaning är att AI kommer att förändra allt. Finns det digitala verktyg som kommer att manövrera ut din roll?
-Nej. Service handlar om människor och den delen tror jag egentligen bara kommer att bli mer hårdvaluta. Men när det gäller sammanställning, insamlande av data och den typen av administrativa utmaningar är vi redan där och nosar. Frågar man ett AI om en säljande text om ett specifikt ämne kommer den att leverera något. Givetvis använder man delar som man tycker passar sammanhanget. Här handlar det mer om hur vi smart kan använda oss av teknologin. Jag tror absolut att offertstadiet kommer att kunna utvecklas digitalt. Men det kommer aldrig att kunna ersätta personlig service som verkligen är vår nisch. Det är service som gör att vi har återkommande kunder men också att medarbetare stannar kvar i företaget. Jag har några kollegor som varit med i över 20 år och flera som varit anställda mellan 5 och 10 år.

Har du något råd på vägen till en ung person som funderar på eventbranschen?
-Det är alltid bra att bredda sina kunskaper inom alla områden och titlar. Om du under en praktik har möjlighet att nosa på flera delar av en verksamhet – gör det! För även om det t ex är ekonomi man är intresserad av så är det oerhört värdefullt att följa med en försäljningsansvarig på kundmöte eller hjälpa till som värdinna under ett genomförande. Man får se hur det går till och lär sig hur man pratar och agerar med kunder vilket ger ovärderlig kunskap om tjänsterna vi säljer. Det kommer alltid att gynna både dig och kunden om du har förståelse för helheten. Att förstå hur varje del hänger ihop skapar också en känsla av att det du gör är viktigt, samtidigt som du ödmjukt inser att allas insats är avgörande och att det är som team man verkligen når resultat. Var och förbli genuint nyfiken, det är mitt bästa råd!

Vill du veta mer om eventbyrån BSC Business Service Club?
Kontaktinfo nedan om du har frågor eller om du önskar mer info om tjänsterna:

BSC Business Service Club
[email protected]
www.bsc.se
Instagram

BSC logga vit bakgrund

Hire us. Be amazed.

BSC Business Service Club is an established full-service event agency founded in 1987. We offer companies innovative, unique and tailored solutions for conferences, events and travels abroad.

Every year we arrange and produce events in Sweden and abroad for groups within the 10-1000 people range. Our clients are everything from well-known global brands/companies to midsize and smaller Swedish companies.

We will provide you with top-class service, creative ideas and suggestions whilst keeping your budget in mind.

OUR BUSINESS AREAS:
1. Conferences
2. BSC Travel
3. Event production – live
4. Digital and/or hybrid events
5. Event Decoration
6. BSC Delivery
7. Sweden Visitors / Incoming
8. Event Payment Partner
9. Event Film Production
10. Invitations and participant handling

SUPPORTIVE
BSC Premium Service – extra service and separate pricelist

CONTACT

Welcome to contact me for more info about BSC Event and Travel!

Annika Duckmark BSC Event

Annika Matseng-Duckmark, Key Account Manager

[email protected]
+46 (0)8-442 19 76

BSC Business Service Club and BSC Travel

Office: +46 8702 0070
Email: [email protected]
Visiting: Arenavägen 47, Globen, Stockholm

www.bsc.se

Need inspo? Check out our previous events

 

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Emistell Sajt Modul 300 x 250 px


Lediga Jobb

  • Key Account Manager Stockholm
  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Försäljningschef fastighet BOSCH och IVT Värmepumpar
  • Försäljningschef Veddesta
  • Försäljningschef sökes till Sesol i Örebro
  • Säljfokuserad VD till greentech-bolag som är i uppbyggnadsfas!
  • Försäljningschef till Realtime Embedded
  • Försäljningschef contracted sales Scandic
  • Regionchef till Coca-Cola Europacific Partners – Region Öst!
  • Bravida söker försäljningschef till region Vänern

PÅ NYTT JOBB

saleseffect jobb

Nya jobb för sälj- och marknadsproffs — Vecka 38, 2025

Karriär

Här är senaste veckans nya jobb för dig inom försäljning, marknad och butik. Ledarroller dominerar – från regionala säljchefer och BDM till butiksnära säljledare – med sista ansökningsdagar från tisdag 23 september och framåt.

Effektify rekryterar ny CRO

Effektify rekryterar ny CRO

Karriär

Effektify har gjort klart med Jimi Guldstrand som ny Chief Revenue Officer (CRO). Han kommer närmast från rollen som VP Revenue hos Funnel i USA och tar nu plats i ledningen hos det svenska martech-bolaget.

saleseffect jobb

Nya jobb inom sälj och marknad — Vecka 37, 2025

Karriär

Här är en genomgång av nya tjänster inom försäljning, marknadsföring och närliggande områden. Urvalet bygger på senaste veckans jobb, med roller från butik och hotell till industri, tech och offentlig sektor.

Invent Medic stärker säljkraften för Efemia

Invent Medic stärker säljkraften för Efemia

Karriär

Invent Medic rekryterar en erfaren fysioterapeut som deltidsresurs för att förstärka försäljningen av Efemia i Region Stockholm och angränsande områden. Rekryteringen ska öka närvaron hos vårdpersonal och förskrivare – och säkra att lösningen når fler kvinnor.

saleseffect jobb

Nya jobb för sälj, butik och kommersiella ledare — Vecka 36, 2025

Karriär

Här är de nya tjänsterna inom försäljning, marknad och ledarskap från senaste veckan. Urvalet spänner från butikschefsnära roller och retailledning till kommersiella toppjobb i tech, industri och life science.

Kieran Youngman blir ny kommersiell chef på Löfbergs

Kieran Youngman blir ny kommersiell chef på Löfbergs

Karriär

Kafferosteriet Löfbergs tar ett strategiskt grepp om sin internationella expansion och rekryterar Kieran Youngman som ny Chief Commercial Officer. Med bred erfarenhet från globala FMCG‑företag och en stark drivkraft för hållbarhet får han i uppdrag att ytterligare stärka Löfbergs position i särskilt Storbritannien och Danmark.

Magnus Trummens utsedd till ny försäljningschef för plåtslageri – Region Öst hos Lindab

Magnus Trummens utsedd till ny försäljningschef för plåtslageri – Region Öst hos Lindab

Karriär

Lindab stärker sin satsning i östra Sverige med rekryteringen av Magnus Trummens som ny försäljningschef för plåtslageri i Region Öst. Med gedigen erfarenhet från takbranschen och tydligt entreprenörsdriv ska han bygga team, driva kundvärde och utveckla lokal närvaro från Stockholm till Karlstad.

Patriam rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion

Patriam rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion

Karriär

Patriamkoncernen fortsätter att växla upp sin tillväxtstrategi och rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion. Harem kommer närmast från Roschier, en av Nordens ledande affärsjuridiska byråer, där han varit verksam i 15 år – de senaste 10 åren som partner. Med bred erfarenhet av komplexa transaktioner och strategiska affärer tillträder han sin nya roll i september.

NTM Media förstärker försäljningen i norr – två nya chefer på plats

NTM Media förstärker försäljningen i norr – två nya chefer på plats

Karriär

För att möta den ökade efterfrågan på lokal marknadsföring i Norrbotten och Västerbotten har NTM Media utsett två nya försäljningschefer. Fanny Lövbom tar över i Västerbotten och Andreas Bergman i Norrbotten, med målet att stärka relationerna med det lokala näringslivet.

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Karriär

Det svenska e-handelsbolaget Litium har utsett Andreas Granath till ny Chief Commercial Officer (CCO). Rekryteringen är en del av företagets strategi för att accelerera sin kommersiella tillväxt och stärka sin position på marknaden.

Mest läst

Under hela året: nominera till Topp50 – Sveriges mest rekommenderade säljcoacher 2025

Nominera till Topp50 – Sveriges mest rekommenderade säljcoacher 2025

Har du blivit coachad till nya nivåer av någon av Sveriges fantastiska säljcoacher, säljtränare, säljutbildare eller säljutvecklare? Då kan du nominera dina favoriter här under hela 2025! De som får flest röster kommer med på listan Topp50 – Sveriges mest rekommenderade säljcoacher 2025 som presenteras här i början av 2026.
”Trygghet är vår säljstrategi” – Johan Strand om framtidens hållbara affärer

”Trygghet är vår säljstrategi” – Johan Strand om framtidens hållbara affärer

Återbruk, flexibilitet och kundlojalitet har blivit ledord för Sture Exhibitions & Events. Företaget vill visa att hållbara lösningar inte bara är bra för miljön, utan också skapar långsiktigt värde.
23 tips för att motivera säljare

23 tips för att motivera säljare

Hur motiverar man egentligen ett säljteam till att alltid prestera på topp – utan att skapa stress eller tappa engagemang på vägen?
Öka din försäljning med EFI-analys: En guide för säljare

Öka din försäljning med EFI-analys: En guide för säljare

Vill du göra dina säljargument både tydligare och mer övertygande? Med EFI-analys kopplar du egenskap → fördel → innebörd så att kunden snabbt förstår värdet.
Så fungerar AIDA-metoden

Så fungerar AIDA-metoden – från uppmärksamhet till handling

Hur får du en kund att först lägga märke till ditt budskap, sedan bli intresserad, vilja ha din produkt – och slutligen köpa den? Svaret finns i en av de mest klassiska och beprövade marknadsföringsmodellerna: AIDA-metoden.

 

Saleseffect.se – Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar som försäljningschef
Saleseffect Nordic AB C/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Eventeffect.se| Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com