Saleseffect
  • Topp50 Säljcoacher
    • Topp50 Säljcoacher 2023
    • Topp50 Säljcoacher 2022
    • Topp50 Säljcoacher 2021
  • Hitta Säljcoach
  • Utbildningar
  • Profiler
  • Säljstöd
    • Aktiveringsbolag
    • CRM
    • CRM för fältsäljare
    • Customer Success system
    • Databas och informationsbolag
    • Digital signering
    • E-post marknadsföring
    • Kickoff
    • Kreditbolag
    • Kundtjänstsystem
    • Kundundersökningar verktyg
    • Lead generation-verktyg
    • Leasing & Finansiering
    • Marketing automation
    • Marknadsföringsverktyg
    • Offertverktyg
    • Profilbolag
    • Prospekteringsverktyg
    • Rekryteringsbolag med säljprofil
    • Säljcoach
    • Säljstödssystem
  • Expertråd
  • Karriär
    • PLATSANNONSER
  • Partners
    • STOCKHOLM MEETING SELECTION
    • KONCEPT & EVENT
    • TEKNISKA MUSEET
    • Middlepoint
    • Informationsteknik
    • Golfbaren
    • Mercell
    • Säljarnas
    • Booky.se
    • Delegia
    • SuperOffice
    • Resly
    • BSC Business Service Club
    • Oneflow
    • River jump
    • Svea Leasing
    • Nya Ledarskapet
    • Mindley
  • Om oss
Skip to content
2025-02-15 | Annons | Mindley | Native

Jens Edgren – Veckans Mindley profil

Jens Edgren är veckans profil på Mindley. Med en unik kombination av djup erfarenhet inom försäljning, coaching och beteendeförändring, hjälper han säljare och chefer att nå snabbare och mer hållbara resultat.

Jens Peter Edgren Mindley Jens Edgren - Veckans Mindley profil

Varje vecka får du möjligheten att lära känna några av våra utvalda föreläsare lite närmare. Den här veckan har vi träffat Jens Edgren, en erfaren säljcoach och föreläsare som brinner för att hjälpa säljare och chefer att utveckla sina färdigheter, bygga strukturerade processer och skapa långsiktig framgång.

Med över 35 års erfarenhet inom försäljning, coaching och beteendeförändring har Jens hjälpt tusentals människor att frigöra sin potential och nå bättre resultat. Han har en unik förmåga att identifiera vad som verkligen fungerar i en säljorganisation och hur både individer och team kan ta nästa steg i sin utveckling.

Genom en kombination av MEDDICC säljutbildningar, coachning och praktiska verktyg gör han försäljning enklare, mer effektiv och mer lönsam – utan krångliga processer eller långa utbildningar. Är du nyfiken på hur Jens kan hjälpa din organisation att stärka sina säljstrategier, öka avslutsfrekvensen och skapa hållbar försäljning? Låt oss ta reda på mer!

Hej Jens, berätta – vem är du?

Mitt jobb är att frigöra människors potential – det är min passion i allt jag gör. Jag ser det fina och starka i människor men blundar inte för livets svårigheter. Istället ser jag dem som möjligheter att växa och utvecklas.

Helt ärligt är jag inte särskilt social, men jag tillbringar ändå 23 av dygnets 24 timmar med andra människor. Min stora familj med fem barn, vänner, alla säljare och chefer jag jobbar med – och såklart mina egna coacher och rådgivare.

Ganska sent i livet lärde jag mig att en av de snabbaste vägarna till framgång är att be om hjälp, inte försöka lösa allt själv. De som känner mig vet att det alltid händer något – resor till spännande platser, en ny bok på gång, ett nytt husköp eller till och med ett nytt barn. Liv och rörelse.

Några av de mest betydelsefulla upplevelserna på senare år har varit mina besök på kulturfestivalen Burning Man i USA, där kreativiteten når sin absoluta topp, min utbildning till traumaterapeut, som har gett mig möjlighet att stötta människor i svåra situationer, och att bli pappa igen – en ny chans att ge kärlek till ett litet barn.

På det professionella planet har min stora breakthrough varit MEDDICC-konceptet och min bok ”MEDDICC, sälj mer, snabbare”. Det känns som att något riktigt stort är på gång – resultaten våra MEDDICC-kursdeltagare får är helt extraordinära.

Vad kan du hjälpa företag och organisationer med?

I princip alla företag är beroende av en effektiv och lönsam försäljning. Oavsett om det handlar om att attrahera nya kunder, snabbt lyckas med lanseringar av nya produkter och tjänster, eller göra lönsamma affärer med befintliga kunder – är företagets försäljningsförmåga helt avgörande, särskilt i en tid av hyperkonkurrens.

Jag och mitt team hjälper säljare och chefer att frigöra och strukturera sina säljfärdigheter genom specialanpassade MEDDICC säljutbildningsprogram och coaching.

Jag stöttar säljorganisationer genom en kombination av personlig coaching och praktiska säljtips, vilket leder till snabba och hållbara resultat i försäljningen.

På vilket sätt hjälper du dem?

Alla vill ha snabba resultat, men de flesta orkar inte sitta på långa säljkurser och lära sig komplicerade modeller eller script. Jag ger säljare och chefer det de behöver, men inte har tid eller kunskap att ta fram själva: säljtips och verktyg som direkt kan användas i nästa säljsamtal för att nå framgång.

Jag vågar påstå att jag är en av Sveriges mest erfarna och väldokumenterade säljcoacher – med 35 år, 16 000 deltagare och åtta böcker i bagaget. Detta har gett mig en unik förmåga att identifiera vad som fungerar och var potentialen finns, både i en säljorganisation och hos enskilda säljare och chefer.

Genom en kombination av MEDDICC säljutbildning och traumabaserad coachning hjälper jag säljteamen att få de rätta verktygen, beteendeförändringarna och den mentala förmågan som krävs för att lyckas i försäljning och uppnå långsiktig, hållbar tillväxt.

Vill du boka Jens? Hör av dig till oss på Mindley så hjälper Johanna, en av våra rådgivare, dig!


Mindley logotyp

Mer om: Mindley – Framtidens talarbyrå med transformation och engagemang i fokus

Mindleys vision är att vara framtidens talarbyrå. För oss handlar framtiden om att skapa aktiv förändring och utveckling. Genom att erbjuda föreläsare, utbildare och experter, omvandlar vi inspiration till handling och skapar tillfällen som blir katalysatorer för tillväxt och nya perspektiv. Vi strävar efter upplevelser som driver varaktig förändring och framsteg.

Som vi säger – Då var då, nu är nu. Det är dags att gå från inspiration till transformation!

Läs mer på Mindleys hemsida här.


Läs också: Eric Langenskiöld – Veckans Mindley profil

Mindley – Vi skapar inspiration som leder till handling

På Mindley förstår vi att inspiration är grunden för all utveckling, men det är bara början. Vi vet också att en framgångsfaktor är att matcha rätt expert med rätt behov – vare sig det handlar om en föreläsare, talare, workshopledare, rådgivare eller moderator. Vårt mål är att förvandla de insikter och den energi som en inspirerande upplevelse ger till konkreta resultat och varaktig förändring - transformation.

Du har kanske känt det själv – kraften i en talare som berör. Det kan vara en ny tanke, en insikt eller en glädjefylld igenkänning. Men vad händer sedan? Vår roll är att säkerställa att den inspirationen får leva vidare och skapa verklig effekt.

Mindley är inte en vanlig talarbyrå. Vi är en katalysator för transformation och utveckling. Genom nära relationer med Sveriges främsta föreläsare och experter kan vi erbjuda skräddarsydda lösningar som går bortom scenens strålkastarljus. Vi vill att varje uppdrag ska skapa bestående värde för våra kunder.

Oavsett om ni vill motivera era medarbetare, lyfta innovationkulturen, eller få nya perspektiv på exempelvis ledarskap, AI, säkerhet, välmående och hållbarhet, säkerställer vi att ni hittar rätt person för uppgiften. Vår styrka ligger i att förstå era behov på djupet och koppla dem till en expert som kan inspirera, vägleda och skapa resultat.

Tillsammans med våra kunder formar vi framtidens förmedlingstjänst – meningsfulla upplevelser som omvandlar inspiration till konkret handling och varaktig transformation. Vi skapar förutsättningar som leder till hållbar utveckling och långsiktig framgång.

Kontakta oss!

Epost
[email protected]

Telefon
+46 70 813 33 07

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Emistell Sajt Modul 300 x 250 px


Lediga Jobb

PÅ NYTT JOBB

saleseffect jobb

Nya jobb inom sälj och marknad — Vecka 49, 2025

Karriär

Här är senaste veckans nya jobb för dig inom försäljning, marknad och retail – från dagligvaruhandel och fältsälj till industri, SaaS och logistik. Flera annonser har snara deadlines redan i veckan, så se över din ansökan i tid.

QD förstärker ledningen med Stefan Törnblom Rahm som ny chef för kundteam

QD förstärker ledningen med Stefan Törnblom Rahm som ny chef för kundteam

Karriär

QD tar ett strategiskt kliv framåt genom att tillsätta Stefan Törnblom Rahm som ny chef för kundteamet, en roll som syftar till att förstärka kundrelationer och driva effektiviteten.

saleseffect jobb

Nya chefs- och säljjobb inom teknik, retail och media — Vecka 48, 2025

Karriär

Senaste veckan har det kommit in många nya ledar- och säljroller, från dagligvaruhandeln och fordonsbranschen till industri, tech och AdTech. Här är en samlad överblick med ansvar, krav och sista ansökningsdagar för de mest aktuella tjänsterna.

Från säljare till försäljningschef - går det?

Från säljare till försäljningschef – går det? Komplett guide 2025

Karriär

Många säljare funderar förr eller senare på om det går att ta steget vidare och bli försäljningschef. Svaret är:Ja, det är en av de vanligaste karriärvägarna inom försäljning – men vägen dit kräver mer än hög omsättning och starka resultat. Rollen har förändrats snabbt under de senaste åren, och kraven 2025 är betydligt bredare än tidigare.

saleseffect jobb

Nya sälj- och ledarjobb i hela landet — Vecka 47, 2025

Karriär

Här är senaste veckans nya jobb för dig inom försäljning, marknad och butiksledning. Vi har samlat lediga tjänster i retail, industri/teknik, säkerhet, klimat/NGO och bemanning – med sista ansökningsdagar från nästa vecka och framåt.

Christian Fricke ny affärsutvecklingschef hos MySafety

Christian Fricke ny affärsutvecklingschef hos MySafety

Karriär

Christian Fricke har utsetts till ny affärsutvecklingschef hos MySafety, en roll som innebär strategiskt ansvar för att driva bolagets tillväxt och försäljningsstrategi.

saleseffect jobb

Nya jobb inom sälj och marknad just nu — Vecka 46, 2025

Karriär

Här är en genomgång av senaste veckans nya jobb för dig inom försäljning, marknadsföring och affärsutveckling. Från detaljhandel och hospitality till industri, tech och life science – flera roller söker ledare med kommersiellt driv.

GU Ventures anställer Markus Zetterström som ny affärsutvecklare

GU Ventures anställer Markus Zetterström som ny affärsutvecklare

Karriär

GU Ventures stärker sitt team med Markus Zetterström för att driva innovations- och tillväxtstrategier.

Oskar Gibas Hjertquist ny CCO hos Autocirc – stärker fokus på kommerciell strategi

Oskar Gibas Hjertquist ny CCO hos Autocirc – stärker fokus på kommerciell strategi

Karriär

Autocirc AB, ledande inom bilåtervinning, annonserar tillsättningen av Oskar Gibas Hjertquist som ny Chief Commercial Officer.

saleseffect jobb

Nya jobb för sälj- och marknadsproffs i flera branscher — Vecka 45, 2025

Karriär

Här är senaste veckans nya jobb inom försäljning, marknadsföring och butik. Från dagligvaruhandeln och hotell till industri och internationella uppdrag – ledande och operativa roller med start redan den här veckan.

Mest läst

Foton: Carl Oscar

Ambiente: ”I vår monter brukar vi ha besökare från mer än 40 länder”

Den 6 – 10 februari äger mässan Ambiente rum i Frankfurt och vi har träffat Annika Öhberg, en av grundarna till svenska Carl Oscar som ställer ut för 11:e gången. Bredden på mässan är unik och här har de fått kontakt med många av sina största kunder och distributörer, berättar Annika. Och så ger hon tips till dig som funderar ...
Bädda för framgång 2026 – så rustar du ditt säljarbete för nästa år

Bädda för framgång 2026 – så rustar du ditt säljarbete för nästa år

Vill du gå in i 2026 med stark försäljning, skarpa kundmöten och ett team som levererar? Här är hur du bäddar för framgång.
Så fungerar marknadsföring i spelbranschen - En kort guide

Så fungerar marknadsföring i spelbranschen – En kort guide

Spelbranschen är en av de snabbast växande industrierna i världen, och marknadsföring spelar en avgörande roll för att locka nya spelare och behålla de befintliga. Marknadsföring inom spelbranschen skiljer sig från andra sektorer på grund av sina specifika utmaningar och möjligheter. Denna guide ger en översikt över hur marknadsföring fungerar i spelbranschen och vilka strategier som är mest effektiva.
Så fungerar AIDA-metoden

Så fungerar AIDA-metoden – från uppmärksamhet till handling

Hur får du en kund att först lägga märke till ditt budskap, sedan bli intresserad, vilja ha din produkt – och slutligen köpa den? Svaret finns i en av de mest klassiska och beprövade marknadsföringsmodellerna: AIDA-metoden.
Öka din försäljning med EFI-analys: En guide för säljare

Öka din försäljning med EFI-analys: En guide för säljare

Vill du göra dina säljargument både tydligare och mer övertygande? Med EFI-analys kopplar du egenskap → fördel → innebörd så att kunden snabbt förstår värdet.

 

Saleseffect.se – Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar som försäljningschef
Saleseffect Nordic AB C/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Eventeffect.se| Influencereffect.se | Greatplacesinsweden.com