Saleseffect
  • Topp50 Säljcoacher
    • Topp50 Säljcoacher 2023
    • Topp50 Säljcoacher 2022
    • Topp50 Säljcoacher 2021
  • Hitta Säljcoach
  • Utbildningar
  • Profiler
  • Säljstöd
    • Aktiveringsbolag
    • CRM
    • CRM för fältsäljare
    • Customer Success system
    • Databas och informationsbolag
    • Digital signering
    • E-post marknadsföring
    • Kickoff
    • Kreditbolag
    • Kundtjänstsystem
    • Kundundersökningar verktyg
    • Lead generation-verktyg
    • Leasing & Finansiering
    • Marketing automation
    • Marknadsföringsverktyg
    • Offertverktyg
    • Profilbolag
    • Prospekteringsverktyg
    • Rekryteringsbolag med säljprofil
    • Säljcoach
    • Säljstödssystem
  • Expertråd
  • Karriär
    • PLATSANNONSER
  • Partners
    • STOCKHOLM MEETING SELECTION
    • KONCEPT & EVENT
    • TEKNISKA MUSEET
    • Middlepoint
    • Informationsteknik
    • Golfbaren
    • Mercell
    • Säljarnas
    • Booky.se
    • Delegia
    • SuperOffice
    • Resly
    • BSC Business Service Club
    • Oneflow
    • River jump
    • Svea Leasing
    • Nya Ledarskapet
    • Mindley
  • Om oss
Skip to content
2023-09-18 | Annons | BSC Business Service Club | Native

Hemligheten? Toppservice och kvalité!

Har man en pryl som går sönder efter en dag kan man konstatera att kvalitén var dålig, men när det gäller service – vad innebär egentligen kvalité? Vad utmärker kvalitetsarbete och hur påverkar det arbetssättet på ett företag där man värnar om det personliga i alla led?

Hemligheten? Toppservice och kvalité!
Även de minsta detaljerna granskas för att vi ska kunna stå för de produkter och den service vi erbjuder, berättar Emelie Hagström på eventbyrån BSC

Lyssna upp alla ni som planerar en karriär inom eventbranschen!
”Vår toppservice är kvalitén”, deklarerar Emelie Hagström, Event Project Manager på BSC Business Service Club. Vi träffas för att höra mer om hur hennes arbete genomsyras av just kvalitetsarbete – och låter henne dela med sig av sina erfarenheter från praktikant till den nuvarande rollen som omfattar övergripande internt kvalitetsansvar. Lyssna upp alla ni som planerar en karriär inom eventbranschen!

”Personlig service är vår nisch. Kvalitén kommer på köpet”

Hur började din resa in i eventbranschen?
Jag läste en KY-utbildning till Resekonsult men var inte alls säker på att jag ville jobba med resor. Nu när jag ser tillbaka var det en bra utbildning, framför allt för att den var så bred. Vi läste många ämnen som inte var direkt relaterade till resebranschen. Det var också riktigt bra att det ingick flera längre praktikperioder. Jag fick möjlighet att praktisera här på BSC och hade väldigt roligt under min första praktik – så roligt att jag kom tillbaka igen när det var dags för nästa praktikperiod! Nu fick jag också testa på att ha egna små projekt vilket var intressant och lärande. Jag uppskattade verkligen företagets familjära stämning, hur man jobbar ihop i projekten och vilken härlig och sammanhållen grupp BSC var, inte bara i samspelet med kollegorna utan också i det nära samarbetet med kunderna.

Idag är du Event Project Manager och har hand om flera stora kunder. Vad har varit avgörande för att du har stannat kvar så länge?
-Framför allt finns det ett driv och det är roligt att jobba med event. Man får en kul förfrågan, blir taggad på att förverkliga kundens vision och får sen se och följa hela projektet från start till slut. På BSC jobbar vi nära våra kunder och nära varje projekt. Vi jobbar inte åt kunden och tar över deras uppgift utan jobbar tillsammans med kunden under hela processen vilket jag älskar. Jag gillar också att det är ombytligt. Mitt jobb är långt ifrån att sitta på samma stol och trycka på samma knapp varje dag.

Vad innebär det att kontroll- och kvalitetssäkra?
-På BSC vill vi alltid stå för produkterna som vi erbjuder. Vi har inga egna anläggningar utan förmedlar andras lokaler och aktiviteter till våra kunder. En del av vårt arbete med kvalitetssäkring handlar om att prova på. Vi provar helt enkelt det som finns på marknaden: besöker restauranger som är trendiga eller åker på aktiviteter. Ofta följer vi också med våra kunder ut för att prova allt från hur kuddarna känns till hur såsen smakar, räknar antalet toaletter och mäter avståndet från konferenssal till festlokal. Vi är alltid med och stöttar under kundens beslutsfattandeprocess.

Internt handlar kvalitetskontroll mycket om att säkerställa att allt som presenteras för kunden också stämmer med faktiska önskningar och kravlistor.

I din tjänst ingår boknings- och leverantörsansvar. Vad innebär det?
-Jag går igenom alla offerter som skickas ut från BSC för att säkerställa att kundens förfrågan överensstämmer med det vi erbjuder. Vill kunden vara i en härlig disco-miljö ska vi inte förslå ett chambre separé med en solist på fiol. Samma sak när det gäller ekonomin. Överensstämmer det vi offererar med vad kunden sagt är prisspannet? Vi tar nästan alltid fram flera alternativ som vi tror kan passa och det är viktigt att vi kan stå för det vi erbjuder och att anslaget är i linje med vad BSC vill förmedla. Kunden ska känna igen oss, vem på företaget man än har kontakt med. Jag har stor kunskap om hur de olika delarna på BSC hänger ihop. Det är en ovärderlig kunskap som bottnar i att jag som praktikant fick chansen att lära mig många olika saker inom vitt skilda områden på företaget.

En framtidsspaning är att AI kommer att förändra allt. Finns det digitala verktyg som kommer att manövrera ut din roll?
-Nej. Service handlar om människor och den delen tror jag egentligen bara kommer att bli mer hårdvaluta. Men när det gäller sammanställning, insamlande av data och den typen av administrativa utmaningar är vi redan där och nosar. Frågar man ett AI om en säljande text om ett specifikt ämne kommer den att leverera något. Givetvis använder man delar som man tycker passar sammanhanget. Här handlar det mer om hur vi smart kan använda oss av teknologin. Jag tror absolut att offertstadiet kommer att kunna utvecklas digitalt. Men det kommer aldrig att kunna ersätta personlig service som verkligen är vår nisch. Det är service som gör att vi har återkommande kunder men också att medarbetare stannar kvar i företaget. Jag har några kollegor som varit med i över 20 år och flera som varit anställda mellan 5 och 10 år.

Har du något råd på vägen till en ung person som funderar på eventbranschen?
-Det är alltid bra att bredda sina kunskaper inom alla områden och titlar. Om du under en praktik har möjlighet att nosa på flera delar av en verksamhet – gör det! För även om det t ex är ekonomi man är intresserad av så är det oerhört värdefullt att följa med en försäljningsansvarig på kundmöte eller hjälpa till som värdinna under ett genomförande. Man får se hur det går till och lär sig hur man pratar och agerar med kunder vilket ger ovärderlig kunskap om tjänsterna vi säljer. Det kommer alltid att gynna både dig och kunden om du har förståelse för helheten. Att förstå hur varje del hänger ihop skapar också en känsla av att det du gör är viktigt, samtidigt som du ödmjukt inser att allas insats är avgörande och att det är som team man verkligen når resultat. Var och förbli genuint nyfiken, det är mitt bästa råd!

Vill du veta mer om eventbyrån BSC Business Service Club?
Kontaktinfo nedan om du har frågor eller om du önskar mer info om tjänsterna:

BSC Business Service Club
[email protected]
www.bsc.se
Instagram

BSC logga vit bakgrund

Hire us. Be amazed.

BSC Business Service Club is an established full-service event agency founded in 1987. We offer companies innovative, unique and tailored solutions for conferences, events and travels abroad.

Every year we arrange and produce events in Sweden and abroad for groups within the 10-1000 people range. Our clients are everything from well-known global brands/companies to midsize and smaller Swedish companies.

We will provide you with top-class service, creative ideas and suggestions whilst keeping your budget in mind.

OUR BUSINESS AREAS:
1. Conferences
2. BSC Travel
3. Event production – live
4. Digital and/or hybrid events
5. Event Decoration
6. BSC Delivery
7. Sweden Visitors / Incoming
8. Event Payment Partner
9. Event Film Production
10. Invitations and participant handling

SUPPORTIVE
BSC Premium Service – extra service and separate pricelist

CONTACT

Welcome to contact me for more info about BSC Event and Travel!

Annika Duckmark BSC Event

Annika Matseng-Duckmark, Key Account Manager

[email protected]
+46 (0)8-442 19 76

BSC Business Service Club and BSC Travel

Office: +46 8702 0070
Email: [email protected]
Visiting: Arenavägen 47, Globen, Stockholm

www.bsc.se

Need inspo? Check out our previous events

 

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Emistell Sajt Modul 300 x 250 px


Lediga Jobb

PÅ NYTT JOBB

saleseffect jobb

Nya jobb inom sälj och marknad — Vecka 49, 2025

Karriär

Här är senaste veckans nya jobb för dig inom försäljning, marknad och retail – från dagligvaruhandel och fältsälj till industri, SaaS och logistik. Flera annonser har snara deadlines redan i veckan, så se över din ansökan i tid.

QD förstärker ledningen med Stefan Törnblom Rahm som ny chef för kundteam

QD förstärker ledningen med Stefan Törnblom Rahm som ny chef för kundteam

Karriär

QD tar ett strategiskt kliv framåt genom att tillsätta Stefan Törnblom Rahm som ny chef för kundteamet, en roll som syftar till att förstärka kundrelationer och driva effektiviteten.

saleseffect jobb

Nya chefs- och säljjobb inom teknik, retail och media — Vecka 48, 2025

Karriär

Senaste veckan har det kommit in många nya ledar- och säljroller, från dagligvaruhandeln och fordonsbranschen till industri, tech och AdTech. Här är en samlad överblick med ansvar, krav och sista ansökningsdagar för de mest aktuella tjänsterna.

Från säljare till försäljningschef - går det?

Från säljare till försäljningschef – går det? Komplett guide 2025

Karriär

Många säljare funderar förr eller senare på om det går att ta steget vidare och bli försäljningschef. Svaret är:Ja, det är en av de vanligaste karriärvägarna inom försäljning – men vägen dit kräver mer än hög omsättning och starka resultat. Rollen har förändrats snabbt under de senaste åren, och kraven 2025 är betydligt bredare än tidigare.

saleseffect jobb

Nya sälj- och ledarjobb i hela landet — Vecka 47, 2025

Karriär

Här är senaste veckans nya jobb för dig inom försäljning, marknad och butiksledning. Vi har samlat lediga tjänster i retail, industri/teknik, säkerhet, klimat/NGO och bemanning – med sista ansökningsdagar från nästa vecka och framåt.

Christian Fricke ny affärsutvecklingschef hos MySafety

Christian Fricke ny affärsutvecklingschef hos MySafety

Karriär

Christian Fricke har utsetts till ny affärsutvecklingschef hos MySafety, en roll som innebär strategiskt ansvar för att driva bolagets tillväxt och försäljningsstrategi.

saleseffect jobb

Nya jobb inom sälj och marknad just nu — Vecka 46, 2025

Karriär

Här är en genomgång av senaste veckans nya jobb för dig inom försäljning, marknadsföring och affärsutveckling. Från detaljhandel och hospitality till industri, tech och life science – flera roller söker ledare med kommersiellt driv.

GU Ventures anställer Markus Zetterström som ny affärsutvecklare

GU Ventures anställer Markus Zetterström som ny affärsutvecklare

Karriär

GU Ventures stärker sitt team med Markus Zetterström för att driva innovations- och tillväxtstrategier.

Oskar Gibas Hjertquist ny CCO hos Autocirc – stärker fokus på kommerciell strategi

Oskar Gibas Hjertquist ny CCO hos Autocirc – stärker fokus på kommerciell strategi

Karriär

Autocirc AB, ledande inom bilåtervinning, annonserar tillsättningen av Oskar Gibas Hjertquist som ny Chief Commercial Officer.

saleseffect jobb

Nya jobb för sälj- och marknadsproffs i flera branscher — Vecka 45, 2025

Karriär

Här är senaste veckans nya jobb inom försäljning, marknadsföring och butik. Från dagligvaruhandeln och hotell till industri och internationella uppdrag – ledande och operativa roller med start redan den här veckan.

Mest läst

Michael Hedman: ”Grunden ligger i att förstå kundens behov”

Michael Hedman: ”Grunden ligger i att förstå kundens behov”

Trots tuffare tider i byggbranschen fortsätter Ecoguard växa. Tekniske säljaren Michael Hedman berättar om drivkraften bakom arbetet, nycklarna till långsiktiga kundrelationer och varför lyhördhet är hans viktigaste verktyg.
Sista minuten aktiviteter: Så hittar ni de sista pengarna innan året är slut

Sista minuten-aktiviteter: Så hittar ni de sista pengarna innan året är slut

Det är nu det gäller – här är säljledarnas vassaste sista-minuten-strategier för att nå budgeten.
Säljchefen – dags att bryta mönster och lyfta teamet

Säljchefen – dags att bryta mönster och lyfta teamet

Som försäljningschef vet du att dagen då alla hade samma metod, samma pitch och nådde samma resultat är förbi. Marknader skiftar, beslutsfattare ändrar beteende, och teamet måste ständigt utvecklas — inte minst i sina tankesätt och tillvägagångssätt.
Foton: Carl Oscar

Ambiente: ”I vår monter brukar vi ha besökare från mer än 40 länder”

Den 6 – 10 februari äger mässan Ambiente rum i Frankfurt och vi har träffat Annika Öhberg, en av grundarna till svenska Carl Oscar som ställer ut för 11:e gången. Bredden på mässan är unik och här har de fått kontakt med många av sina största kunder och distributörer, berättar Annika. Och så ger hon tips till dig som funderar ...
Nu startar försäljningen av eldrivna CLA Shooting Brake i Sverige

Nu startar försäljningen av eldrivna CLA Shooting Brake i Sverige

Mercedes-Benz Sverige annonserar svensk säljstart för den eldrivna versionen av CLA Shooting Brake med ett startpris på 615 000 kr.

 

Saleseffect.se – Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar som försäljningschef
Saleseffect Nordic AB C/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Eventeffect.se| Influencereffect.se | Greatplacesinsweden.com