Saleseffect
  • Topp50 Säljcoacher
    • Topp50 Säljcoacher 2023
    • Topp50 Säljcoacher 2022
    • Topp50 Säljcoacher 2021
  • Hitta Säljcoach
  • Utbildningar
  • Profiler
  • Säljstöd
    • Aktiveringsbolag
    • CRM
    • CRM för fältsäljare
    • Customer Success system
    • Databas och informationsbolag
    • Digital signering
    • E-post marknadsföring
    • Kickoff
    • Kreditbolag
    • Kundtjänstsystem
    • Kundundersökningar verktyg
    • Lead generation-verktyg
    • Leasing & Finansiering
    • Marketing automation
    • Marknadsföringsverktyg
    • Offertverktyg
    • Profilbolag
    • Prospekteringsverktyg
    • Rekryteringsbolag med säljprofil
    • Säljcoach
    • Säljstödssystem
  • Expertråd
  • Karriär
    • PLATSANNONSER
  • Partners
    • STOCKHOLM MEETING SELECTION
    • KONCEPT & EVENT
    • TEKNISKA MUSEET
    • Middlepoint
    • Informationsteknik
    • Golfbaren
    • Mercell
    • Säljarnas
    • Booky.se
    • Delegia
    • SuperOffice
    • Resly
    • BSC Business Service Club
    • Oneflow
    • River jump
    • Svea Leasing
    • Nya Ledarskapet
    • Mindley
  • Om oss
Skip to content
2022-12-18 | Annons | BSC Business Service Club | Native

Rutinerad räv med känsla för detaljer

Svea Fröjd på eventbolaget BSC Business Service Club är en av få seniora producenter inom event och tv. Hon har ett smittande leende och en absolut närvaro. Hon framhåller vikten av allas insats, berättar om sin kärlek till galor och stora projekt och säger att hon känner sig som en rutinerad gammal räv.

Rutinerad räv med känsla för detaljer
-Jag har varit med så länge att jag känner mig som en gammal räv. Foto: Alexander Wedin. Tack till Space.

Vad är det bästa med att vara en gammal räv?

– Att man har en hel pool av erfarenhet att håva ur. Jag kan snabbt förstå vad ett projekt behöver och jag kan jobbet. Det är också härligt att konstatera att det fortfarande är lika roligt att jobba med events och jag lär mig nya saker hela tiden.

Svea Fröjd arbetar som senior producent på Business Service Club. BSC är eventbyrån som tar sig an stort som smått och arrangerar allt från exklusiva middagar till internationella digitala konferenser med otaliga talare och tusentals inbjuda.

– Vi är duktiga på att skapa nära relationer med våra kunder på ett professionellt sätt. Det är jag stolt över. Som person är jag lojal mot den som ger mig förtroendet. Mina kunder får mitt yttersta.

Hur är det att jobba med dig?

– Jag är känd för att utse chefer. Det är jätteviktigt att alla som jobbar med ett event förstår att allas insats är lika värdefulla, stort som smått och jag är bra på att delegera ansvar.

Idag är Svea Fröjd senior i eventbranschen, men det började i Örebro med jobb som försäljare, lite sång och uppdrag som konferencier vid sidan om. När önskan om att stå på scen växte sa hon upp sig och flyttade till Stockholm. Hon tog lektioner vid en privatteater, agerade och regisserade.

– På teatern lärde jag mig att man måste ta allt på största allvar för att slutresultatet ska bli bra. Min lärdom blev att detaljerna betyder allt och att det krävs repetition för att tajmingen ska sitta.

Rutinerad räv med känsla för detaljer
Foto: Alexander Wedin. Tack till Space.

2001 var året när Friends vann Melodifestivalen med låten Lyssna till ditt hjärta och Svea fick ett ovanligt uppdrag. Com Hem ville erbjuda sina kunder en sändning via internet under tiden huvudsändningen visades på tv. Det var en av de första digitala sändningarna i Sverige. Svea Fröjd agerade flygande reporter med ett par kollegor bakom kamera och i en liten OB-buss. Man blandade live med förinspelade intervjuer med både medverkade och sminköser. Under rösträkningen sprang Svea och hennes crew runt i green room och intervjuade artisterna. Com Hems abonnenter fick det året en helhetsupplevelse.

Året därpå gjorde Melodifestivalen helt om, man gav sig ut på turné och nu fick alla ta del av stämningen i green room.

Hur har arbetet som digital producent förändrats genom åren?

– Tekniken har såklart utvecklas, men jobbet är detsamma. Digitala sändningar handlar om att blanda inspelat material med ett bra flöde live.

Vad betyder hybridsändning och är det dyrt?

– Det är inte svårare än att man sänder från olika destinationer. Det kan vara lite kostsamt, men en hybridsändning är i sig inget svårt och man kan välja att göra det kostnadseffektivt såklart. Det blir ofta en roligare upplevelse för tittaren.

Innan vi skiljs passar jag på att fråga om det är några events som hon drömmer lite extra om att få jobba med nu när pandemin är över. Svea Fröjd ler och svarar:

– Mitt hjärta slår för galor. Jag älskar att jobba med den där typen av riktigt stora komplexa events.

För mer info: www.bsc.se

BSC logga vit bakgrund

Hire us. Be amazed.

BSC Business Service Club is an established full-service event agency founded in 1987. We offer companies innovative, unique and tailored solutions for conferences, events and travels abroad.

Every year we arrange and produce events in Sweden and abroad for groups within the 10-1000 people range. Our clients are everything from well-known global brands/companies to midsize and smaller Swedish companies.

We will provide you with top-class service, creative ideas and suggestions whilst keeping your budget in mind.

OUR BUSINESS AREAS:
1. Conferences
2. BSC Travel
3. Event production – live
4. Digital and/or hybrid events
5. Event Decoration
6. BSC Delivery
7. Sweden Visitors / Incoming
8. Event Payment Partner
9. Event Film Production
10. Invitations and participant handling

SUPPORTIVE
BSC Premium Service – extra service and separate pricelist

CONTACT

Welcome to contact me for more info about BSC Event and Travel!

Annika Duckmark BSC Event

Annika Matseng-Duckmark, Key Account Manager

[email protected]
+46 (0)8-442 19 76

BSC Business Service Club and BSC Travel

Office: +46 8702 0070
Email: [email protected]
Visiting: Arenavägen 47, Globen, Stockholm

www.bsc.se

Need inspo? Check out our previous events

 

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Emistell Sajt Modul 300 x 250 px


Lediga Jobb

PÅ NYTT JOBB

saleseffect jobb

Nya jobb inom sälj och marknad — Vecka 49, 2025

Karriär

Här är senaste veckans nya jobb för dig inom försäljning, marknad och retail – från dagligvaruhandel och fältsälj till industri, SaaS och logistik. Flera annonser har snara deadlines redan i veckan, så se över din ansökan i tid.

QD förstärker ledningen med Stefan Törnblom Rahm som ny chef för kundteam

QD förstärker ledningen med Stefan Törnblom Rahm som ny chef för kundteam

Karriär

QD tar ett strategiskt kliv framåt genom att tillsätta Stefan Törnblom Rahm som ny chef för kundteamet, en roll som syftar till att förstärka kundrelationer och driva effektiviteten.

saleseffect jobb

Nya chefs- och säljjobb inom teknik, retail och media — Vecka 48, 2025

Karriär

Senaste veckan har det kommit in många nya ledar- och säljroller, från dagligvaruhandeln och fordonsbranschen till industri, tech och AdTech. Här är en samlad överblick med ansvar, krav och sista ansökningsdagar för de mest aktuella tjänsterna.

Från säljare till försäljningschef - går det?

Från säljare till försäljningschef – går det? Komplett guide 2025

Karriär

Många säljare funderar förr eller senare på om det går att ta steget vidare och bli försäljningschef. Svaret är:Ja, det är en av de vanligaste karriärvägarna inom försäljning – men vägen dit kräver mer än hög omsättning och starka resultat. Rollen har förändrats snabbt under de senaste åren, och kraven 2025 är betydligt bredare än tidigare.

saleseffect jobb

Nya sälj- och ledarjobb i hela landet — Vecka 47, 2025

Karriär

Här är senaste veckans nya jobb för dig inom försäljning, marknad och butiksledning. Vi har samlat lediga tjänster i retail, industri/teknik, säkerhet, klimat/NGO och bemanning – med sista ansökningsdagar från nästa vecka och framåt.

Christian Fricke ny affärsutvecklingschef hos MySafety

Christian Fricke ny affärsutvecklingschef hos MySafety

Karriär

Christian Fricke har utsetts till ny affärsutvecklingschef hos MySafety, en roll som innebär strategiskt ansvar för att driva bolagets tillväxt och försäljningsstrategi.

saleseffect jobb

Nya jobb inom sälj och marknad just nu — Vecka 46, 2025

Karriär

Här är en genomgång av senaste veckans nya jobb för dig inom försäljning, marknadsföring och affärsutveckling. Från detaljhandel och hospitality till industri, tech och life science – flera roller söker ledare med kommersiellt driv.

GU Ventures anställer Markus Zetterström som ny affärsutvecklare

GU Ventures anställer Markus Zetterström som ny affärsutvecklare

Karriär

GU Ventures stärker sitt team med Markus Zetterström för att driva innovations- och tillväxtstrategier.

Oskar Gibas Hjertquist ny CCO hos Autocirc – stärker fokus på kommerciell strategi

Oskar Gibas Hjertquist ny CCO hos Autocirc – stärker fokus på kommerciell strategi

Karriär

Autocirc AB, ledande inom bilåtervinning, annonserar tillsättningen av Oskar Gibas Hjertquist som ny Chief Commercial Officer.

saleseffect jobb

Nya jobb för sälj- och marknadsproffs i flera branscher — Vecka 45, 2025

Karriär

Här är senaste veckans nya jobb inom försäljning, marknadsföring och butik. Från dagligvaruhandeln och hotell till industri och internationella uppdrag – ledande och operativa roller med start redan den här veckan.

Mest läst

Foton: Carl Oscar

Ambiente: ”I vår monter brukar vi ha besökare från mer än 40 länder”

Den 6 – 10 februari äger mässan Ambiente rum i Frankfurt och vi har träffat Annika Öhberg, en av grundarna till svenska Carl Oscar som ställer ut för 11:e gången. Bredden på mässan är unik och här har de fått kontakt med många av sina största kunder och distributörer, berättar Annika. Och så ger hon tips till dig som funderar ...
Bädda för framgång 2026 – så rustar du ditt säljarbete för nästa år

Bädda för framgång 2026 – så rustar du ditt säljarbete för nästa år

Vill du gå in i 2026 med stark försäljning, skarpa kundmöten och ett team som levererar? Här är hur du bäddar för framgång.
Så fungerar marknadsföring i spelbranschen - En kort guide

Så fungerar marknadsföring i spelbranschen – En kort guide

Spelbranschen är en av de snabbast växande industrierna i världen, och marknadsföring spelar en avgörande roll för att locka nya spelare och behålla de befintliga. Marknadsföring inom spelbranschen skiljer sig från andra sektorer på grund av sina specifika utmaningar och möjligheter. Denna guide ger en översikt över hur marknadsföring fungerar i spelbranschen och vilka strategier som är mest effektiva.
Så fungerar AIDA-metoden

Så fungerar AIDA-metoden – från uppmärksamhet till handling

Hur får du en kund att först lägga märke till ditt budskap, sedan bli intresserad, vilja ha din produkt – och slutligen köpa den? Svaret finns i en av de mest klassiska och beprövade marknadsföringsmodellerna: AIDA-metoden.
Öka din försäljning med EFI-analys: En guide för säljare

Öka din försäljning med EFI-analys: En guide för säljare

Vill du göra dina säljargument både tydligare och mer övertygande? Med EFI-analys kopplar du egenskap → fördel → innebörd så att kunden snabbt förstår värdet.

 

Saleseffect.se – Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar som försäljningschef
Saleseffect Nordic AB C/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Eventeffect.se| Influencereffect.se | Greatplacesinsweden.com