Hundratals e-handlare har anslutit sig till Airmees tjänster för att kunna erbjuda sina kunder snabba och smidiga hemleveranser. Bolaget har sett en signifikant ökning den senaste månaden på grund av Covid-19 som lett till att människor inte går till fysiska butiker i lika stor utsträckning som tidigare.
– När möjligheten dök upp att bli Head of Sales hos en ledande aktör som Airmee så var det en självklarhet för mig att ta chansen. Jag ser fram emot att bli del av ett fantastiskt team och bidra till bolagets resa att förenkla leveransupplevelsen för både retailers och konsumenter, säger Tobias Walhfrid i ett pressmeddelande.
– Med bakgrund inom försäljning från Google, Okta och Klarna så ser jag Airmees tekniska plattform och tjänsteerbjudande inom last-mile som en fantastisk möjlighet att driva värde till hela kedjan inom digital handel. Airmee bidrar genom transparens och upplevelse i världsklass till en viktig roll i att öka e-handlares kundupplevelse, kundlojalitet och förenkla processer för både handlare och konsument, avslutar Tobias.
-Vi är i en stark tillväxtfas och med den här rekryteringen ökar vi gasen ytterligare. Vi är otroligt glada över att ha Tobias ombord. Han kommer att bidra stort med sin erfarenhet från snabbväxande techbolag och sitt nätverk, fortsätter Airmees VD Julian Lee.
Om företaget:
Airmee är ett tillväxtbolag inom logistik som optimerar logistikflottor i realtid med ny egenutvecklad teknologi och maskinlärning baserad på flera års forskning på KTH. Teknologin möjliggör snabba och flexibla sista-milen leveranser och ett högre utnyttjande av fordonskapacitet vilket reducerar antalet fordon och utsläpp i städer. Airmee grundades 2016 och levererar idag för över hundratals e-handlare, butiker, restauranger och företag i Sverige. https://airmee.com/