Under de senaste åren har bolaget bland annat utvecklat effektiva e-handelslösningar som exempelvis en app med vilken helt obemannade butiker, öppet 24/7, har blivit verklighet.
SGDS Gruppen arbetar också målmedvetet för att utveckla olika digitala beställningstjänster på deras ständigt växande plattformar. Där finns bland annat olika verktyg för att förenkla identifiering av exakt rätt produkt inom radiatorer, fiberduk, kyla och shuntgrupper, baserat på olika grundförutsättningar.
Tjänsten affärsutvecklingschef är däremot helt ny och den kommer nu att upptas av David Glassel. David välkomnas in i ett innovativt företag med många spännande planer inom handel, som primärt riktar sig mot B2B.
David är Civilekonom från Stockholms universitet och kommer närmast från H&M Gruppen där han bland annat har arbetat som globalt ansvarig för IT-lösningar i butik, Business Tech Hub och nu senast på Business Ventures. David har också tidigare varit ansvarig för affärsutveckling, på Stadium, men har även arbetat med kategori- och prisarbete på Coop och på Accenture som strategikonsult.
David kommer att vara placerad på SGDS Gruppens supportkontor i Bromma och ingår i företagets ledningsgrupp.