Vi är tillbaka igen efter julens alla helgdagar och Saleseffect fångar upp Melinda Lindh Nilsson, marknadschef på APSIS, en Efficy-produkt för att höra mer om vad som gjorde att Efficy valde att vara huvudsponsor i år igen på Sales & Marketing Expo. Och vilka är russinen i kakan när det gäller kommunikation och digital marknadsföring för oss som besöker deras monter på mässan?
Berätta lite kort om dig och Efficy!
Melinda: Efficy är en ledande europeisk leverantör av CRM och datadriven marknadsföring. Jag är Marketing Manager på APSIS, som är en av Efficys produkter och det vi brinner för är att hjälpa organisationer att bygga starkare kundrelationer och stötta dem i deras tillväxtresor. Det gör vi genom att tillhandahålla kraftfulla men enkla verktyg för att hantera kunddata, kommunicera bättre och arbeta mer effektivt. I vår produktportfölj har vi bland annat svenska APSIS One, vår marknadsföringsplattform, och webCRM, och till exempel efficy CRM och Tribe som är väldigt stora nere i Europa.
Vad händer i er monter på mässan?
Melinda: Mycket! Det kommer vara full rulle. Du som besöker vår monter kan träffa vårt team från APSIS One som är experter på kommunikation och digital marknadsföring. De står redo att ge konkreta tips på när, var och hur du kan addera värde i kundresan, och därigenom ge dina kunder en bättre upplevelse eller få ditt lead att ta det där viktiga nästa steget mot en konvertering.
Självklart finns det också tillfälle att klämma och känna på APSIS One, vår lättanvända men mångfacetterade marknadsföringsplattform. Hur tar man till exempel enkelt fram detaljerade segment, för att sedan anpassa innehållet i ett och samma nyhetsbrev baserat på läsaren?
Och så blir det after work och andra mingeltillfällen. Och icke att förglömma – vi bjuder på gott kaffe i praktiska, och om jag får säga det själv, riktigt snygga termosmuggar, som du självklart får ta med dig! Detta dels för den viktiga hållbarhetsaspekten, men också för att vi verkligen vill hjälpa er att förenkla och förbättra arbetsdagen – och vad gör det mer än kaffe som håller sig varmt?
Ni är huvudpartner – hur kommer besökarna märka det?
Melinda: Vår roll som huvudpartner kommer att lysa igenom på flera sätt under mässan. Vår monter är förstås en central punkt, designad för att fånga besökarnas intresse och erbjuda en inblick i de senaste trenderna. Dessutom planerar vi flera spännande överraskningar och bonusar för de som besöker vår monter … Så håll utkik efter den gröna montern!
I år är ni huvudsponsor för andra året i rad – berätta!
Melinda: Ja, även i fjol var vi huvudpartner till Sales & Marketing Expo, och var väldigt nöjda. Vi är glada över att vara med i år igen och ser fram emot att möta besökarna som vi upplevde som väldigt intresserade och nyfikna. Förra året innebar mässan två fullspäckade dagar med bra diskussioner, både med våra befintliga kunder och med nya bekantskaper. Vi välkomnade sen flera av dem som nya APSIS-användare under våren och höst, och det är självklart otroligt roligt att höra om vilka resultat de har nått sedan dess. Vi ser fram emot att dela dessa inspirerande framgångshistorier i vår monter – och skapa nya under årets mässa.
Något särskilt som du vill lyfta upp till de som tänker besöka mässan?
Melinda: Under vår öppna session klockan 11.30 – 12.00 den 22 februari kommer vi prata om hur du kan förbättra din e-postmarknadsföring och ge exempel på hur du skapar en bra rubrik, innehåll etc, på en lite mer grundläggande back-to-basic-nivå. Tror det passar den öppna publiken, där det kan vara mer blandade förkunskaper, samtidigt som jag vet att många ofta frågar kring just detta.
Sen skulle jag vilja tipsa om att den 21 februari klockan 10.15 – 11.00 lyssna på Agneta Lindahl Nevell som deltar i mässans konferensprogram. Hon är Special Advisor på APSIS, och med handfasta tips kommer hon berätta hur du kan addera värde i era kundupplevelser och kundresor genom rätt kommunikation vid rätt tidpunkt.
Mer om:
Till Efficy
Till mässprogrammet – Det är gratis inträde till mässan och Saleseffects läsare får 50 procents rabatt på konferensprogrammet med koden SALESEFFECT.