Både Miguél Perez och Sara Hellblom har lång och gedigen erfarenhet inom försäljning och kommer senast från Educations Media Group (EMG), Europas största koncern för online publicering av utbildningar. Som affärsområdeschef lade Miguél Perez om strategin för försäljningen på EMG, vilket gav både kunder och arbetsgivare större och stabilare intäkter. Nu tillträder han som Lanseras Commercial Director för att vara med och utveckla Lansera till en av världens ledande plattformar för digitala events.
– Det som karaktäriserar mig är ett enormt driv, passion, nytänkande och problemlösning, vilket jag tror passar perfekt i en startup som Lansera. Med 20-års erfarenhet inom försäljning har jag lärt mig att det viktigaste är agil struktur, rörlig taktik, samt att leda mina medarbetare med hjärtat, något jag även lärt mig vid mina tidigare uppdrag vid Försvaret och Räddningstjänsten. Jag ser verkligen fram emot att ta mig an denna nya utmaning och ta Lansera till nya höjder, säger Miguél Perez, Commercial Director.
Även Sara Hellblom har tjugo års erfarenhet inom försäljning från bland annat Forma Magazine. De senaste sex åren har hon jobbat som Senior Key Account Manager på Educations Media Group, där hon har ansvarat för och utvecklat samarbetet med de några av de största kunderna i utbildningsbranschen. Med toppresteringar och nöjda kunder lämnar Sara nu EMG för att ta sig an eventbranschen.
– Jag brinner för att hjälpa människor och företag att nå sina mål genom att hitta givande win-winsamarbeten. Nyckeln för att hitta dit är att verkligen förstå kundens utmaningar, först då kan man hitta den perfekta vägen framåt. Det finns alltid en lösning – det gäller bara att hitta den, säger Sara Hellblom, Senior Key Account Manager på Lansera.
Många företag ser en stor utmaning i att hitta och nå ut till sin målgrupp och där tror Sara att Lansera kan vara till stor hjälp för många. Virtuella mässor möjliggör att fler människor kan mötas – var i världen man än befinner sig.
– Jag ser verkligen fram emot att bidra till att fler får upp ögonen för vad som är möjligt. Att genomföra möten och mässor digitalt sparar enormt mycket tid och pengar för alla inblandade samtidigt som vi minskar påverkan på vår miljö, säger Sara Hellblom.
Lansera Virtual Events har kunder världen över, men även i Sverige finns ett stort behov av en plattform som gör det möjligt för människor att mötas digitalt. Tillsammans kommer Miguél Perez och Sara Hellblom att bilda ett starkt säljteam för den svenska marknaden.
– Det är med stor glädje vi välkomnar Miguél och Sara till Lansera. De har båda den samlade kompetens inom försäljning och affärsutveckling som behövs för att ta sig an alla möjligheter vi har framför oss, samt att skapa förutsättningar för en långsiktigt lönsam tillväxt i bolaget, säger Björn Strand, VD på Lansera Virtual Events.