NTM Media, en av Sveriges största aktörer inom lokal nyhetsmedia, svarar på den växande efterfrågan på lokal marknadsföring i Norrbotten och Västerbotten genom att tillsätta två nya försäljningschefer. Fanny Lövbom blir ny chef i Västerbotten och Andreas Bergman kliver in som ny chef i Norrbotten.
”Det händer just nu väldigt mycket på de lokala marknaderna i Norrbotten och Västerbotten, här finns en stor branschbredd bland företagen och vi ser en fortsatt stark tillväxt. Trenden att marknadsföra sig i lokal nyhetsmedia fortsätter att öka under 2025, något vi märker i våra starka nyhetskanaler i Skellefteå, Luleå och Piteå,” säger Ann-Helen Rönnberg, regionchef för NTM Media i Norrbotten och Västerbotten.
Med Fanny Lövbom och Andreas Bergman som nya försäljningschefer växlar NTM Media upp arbetet ytterligare. ”På NTM Media jobbar vi nära våra kunder för att förstå, utmana och skapa marknadsföring som gör skillnad på riktigt,” fortsätter Ann-Helen Rönnberg.
Både Fanny Lövbom och Andreas Bergman ser fram emot sina nya uppdrag och att växla upp verksamheten ytterligare.
”Nu fortsätter vi arbetet med att bygga ännu starkare relationer med våra kunder i det lokala näringslivet och tar tillsammans tillvara på den växande potential som finns på våra lokala marknader,” säger Fanny Lövbom, försäljningschef i Västerbotten.
Säljteamen i Luleå, Piteå och Skellefteå är väl förankrade i lokalsamhällena och vet vad som fungerar för att nå effekt.
”Våra säljare förstår våra kunders olika behov och hur de på bästa sätt kan skapa effekt och nå ut till rätt målgrupper. När lokala varumärken syns i lokal nyhetsmedia blir effekten desto starkare. Tillsammans bidrar vi till långsiktigt starka lokala samhällen i Västerbotten och Norrbotten,” säger Andreas Bergman, försäljningschef i Norrbotten.
Med dessa tillsättningar fortsätter NTM Media att satsa på lokal förankring och att erbjuda effektiva marknadsföringslösningar för det lokala näringslivet i norra Sverige.