– I min värld känns det helt naturligt att samla alla de aktiviteter som på olika sätt riktar sig mot våra kunder, kommenterar Peter Sjödahl, vd på Woody Bygghandel förändringen.
I den nya avdelningen samlas både central marknadsföring, rikskunds-försäljning, digitala affärer och utbildning & event.
– Här kommer vi få stor nytta av Mikaels breda bakgrund och gedigna Woody-erfarenhet.
Två huvuduppgifter för den nya försäljnings- och marknadschefen blir:
* Fortsätta arbetet med digitalisering där Woody precis som hela branschen har en del att göra.
* Ökat fokus på försäljningen mot rikskund där man här under våren bland annat kommer rekrytera ytterligare en Key Account Manager (KAM) ansvarig för Region Väst och Syd.
– Nu går vi all-in och satsar på ökad tillväxt inom vår rikskundsförsäljning. Med två färska avtal med både JM och Peab har vi fått en bra start på 2020, men här finns mer att göra, konstaterar Peter Sjödahl.
– Det känns verkligen spännande att få förtroendet att leda arbetet på vår nya försäljnings- och marknadsavdelning. Mina år inom Woody gör också att jag har en del tankar och idéer om hur vi tillsammans med våra lokala delägare ska kunna ta nästa steg i digitaliseringsprocessen samt öka försäljningen via centrala avtal, säger Mikael Tykesson.
Mikael Tykesson tillträdde sin nya tjänst i månadsskiftet april/maj.