Yrkesollen har utvecklats mycket under de senaste åren, idag handlar jobbet i stor utsträckning om att vara projektledare för flera parallella projekt och samtidigt hantera vardagliga uppgifter. Det är inte ovanligt att vd-assistenten sitter med i ledningsgruppen och håller i all formalia runt styrelsemöten. I vissa företag sitter Executive Assistent med i styrelsen. I många fall ingår det i rollen att ha personalansvar, om inte annat är nästan alltid assistenten en mycket stark informell ledare och beslutsfattare i organisationen med en väldigt stor insyn i verksamheten. Rollen handlar allt mer om att vara en ”business partner” till sin chef och det är nödvändigt för EA:n att på riktigt förstå affären fullt ut.
Executiveeffect är Sveriges nyhetssajt för yrkesrollen ledningsassistent
Verksamhet består av:
- Sajten Executiveeffect.se med cirka 10 000 sidvisningar per månad.
- Nyhetsbrev till varje fredag morgon till snart 6 000 prenumeranter i rollen ledningsassistent.
Du når denna inflytelserika målgrupp med native-marknadsföring på sajten executiveeffect.se.
Kontakta mig för mer information!
Victor Träff, vd Eventeffect Nordic AB
Här nedan bjuder vi på några tips för framgångsrik native-marknadsföring
Vi har här sammanställt fem framgångsfaktorer för innehållsmarknadsföring utifrån faktiska erfarenheter som våra kunder haft under det senaste året.
1, Bestäm dig för vilket ditt huvudbudskap är och vad du vill uppnå.
Är det kännedom, leads eller bokningar som du vill uppnå med din marknadsaktivitet? Anpassa ditt budskapet till målgruppen och rikta in det på det du vill uppnå.
2, Tänk långsiktigt.
Executiveeffect är ett nischat media som ger dig möjligheten att för en rimlig investering närvara hos målgruppen under lång tid, att vara repetitiv är grunden i marknadsföring. Fler av våra kunders väl valda ord i budskapen rankar nu i topp hos Google. Vill du ha en direkteffekt är nyhetsbreven det du ska välja, närvaro på sajten stärker och ökar kännedomen av ditt varumärke över tiden.
3, Jobba fram ett material som är utbildande eller nyttigt för våra läsare.
Bjuder du på din kunskap, så börjar er affärsrelation på ett otroligt bra sätt. Det är en av de viktigaste faktorerna för att lyckas med innehållsmarknadsföring. Och glöm inte bort att vara underhållande om du väljer att jobba med längre texter.
4, Lägg tid på att ta fram väl genomarbetade texter och ett välformulerat huvudbudskap som berör läsarna.
Ta hjälp av kollegor/duktiga skribenter eller bolla med oss på Executiveeffect för att finslipa dina texterna. Vi vill självklart att du ska lyckas med din kampanj och är redo att hjälpa dig. Bilder är viktigt, välj bilder med kvalitet och gärna med en inbjudande känsla.
5, Jobba med uppföljning direkt, och finjustera så att du uppnår maximal effekt.
Framgången sitter ofta i detaljerna, så var noga med att mäta dina resultat och justera och testa dig fram till vad som ger bäst effekt.