Den 19 augusti tillträdde Anna Åkesson som Försäljningsdirektör på Rapunzel of Sweden. Bolaget har idag försäljning till närmare 70 länder via e-handel, konceptsalonger och externa partners och rollen innebär ett totalt försäljning- och marknadsföringsansvar för samtliga försäljningskanaler.
”Jag ser fram emot att utveckla och bygga ett förstklassigt kundmöte online”
– Jag är väldigt glad och förväntansfull över min nya utmaning på Rapunzel of Sweden. Bolaget har en enormt stark bas på en växande marknad och jag ser fram emot att tillsammans med medarbetarna utveckla och bygga ett förstklassigt kundmöte online såväl som offline i Sverige och internationellt, säger Anna Åkesson.
Anna kommer närmast från Axfood-koncernen där hon bland annat arbetat som Marknad- och Affärsutvecklingschef på Axfood Snabbgross och senast som E-handelschef på Hemköp.
– Rapunzel växer snabbt med vår e-handel samt stabilt via våra egna konceptsalonger och partners. Med Annas långa och framgångsrika erfarenhet från e-handel och handel via multikanal får vi en stark kraft som kommer hjälpa Rapunzel att fortsätta vår expansion i världen, säger Tobias Mattson, vd på Rapunzel of Sweden.
Om företaget:
Rapunzel of Sweden är en av nordens ledande löshårsleverantörer med kunder i mer än 70 olika länder världen över. Företaget använder sitt eget varumärke, Rapunzel® och levererar löshår, peruker och hårvård till många människor världen över. Förutom en stor onlineverksamhet, med huvudkontor i Stockholm, har Rapunzel of Sweden också startat Rapunzel® Concept Stores. Där ingår salonger i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingfors. Företaget har också startat stiftelsen Rapunzel vs Cancer.