Med en solid bakgrund inom MICE, senast från Scandic där Bilal hade rollen som Inhouse Sales Agent och tidigare erfarenhet som Online E-travel agent, har han en djup förståelse för branschen och hur man genererar affärer och bibehåller goda kundrelationer. Bilal har också studerat vid Företagsekonomiska institutet och specialiserat sig inom International Key Account Management. Utöver detta har han en tioårig erfarenhet från flygbranschen och med det kommer Bilal att bidra med en värdefull kompetensmix till Skeppsholmsgruppen.
– Jag ser verkligen fram emot att vara en del av teamet här på Skeppsholmsgruppen. Mitt fokus kommer att vara att stärka vårt mötes- och konferenserbjudande och jobba med skräddarsydda och anpassade lösningar för våra kunder. Jag har öga för detaljer och i denna roll kommer jag att vara närmare kunderna än någonsin tidigare och därmed vara ett stöd för kunderna och evenemangets detaljer hela vägen. Det är också en fantastisk möjlighet att ansluta till denna tillväxtresa och jag tror att mina kompetenser och erfarenheter passar väl in där bolaget just nu befinner sig, säger Bilal.
Som Projektledande Sales Manager kommer Bilal att ansvara Skeppsholmsgruppens arbete med att stärka affärsområdet möten och konferenser. Bilal kommer att fokusera på att erbjuda paketerade lösningar för Skeppsholmsgruppens kunder och arbeta med befintliga och nya avtalskunder. Dessutom kommer Bilal att ha en viktig roll i implementeringen av CRM och säljrutiner för att öka strukturen, effektiviteten och därmed skala upp Skeppsholmsgruppens verksamhet och ta nya marknadsandelar.
– Jag lockades av Skeppsholmsgruppen och destinationen Skeppsholmen då det verkligen är en unik pärla, en grönskande och naturskön oas mitt i Stockholm med helt enastående lokaler för olika typer av evenemang. Jag attraherades även av bolagets entreprenörsdrivna anda och möjligheterna att sätta sin prägel, säger Bilal.
Skeppsholmsgruppen strävar efter att positionera Skeppsholmen som en självklar destination för både lokalbefolkningen och inresande. Genom visionen ”Destination Skeppsholmen” strävar företaget efter att erbjuda en mångsidig och attraktiv plats mitt i centrala Stockholm för olika typer av evenemang. Målet är att enhetligt öka besöksantalet och kännedomen om utbudet på Skeppsholmen, skapa en mötesplats som tillfredsställer behoven hos både kultur- och näringslivet och stärker Skeppsholmens ställning som hjärtat av Stockholm.
– Vi alla på Skeppsholmsgruppen välkomnar Bilal med stor glädje och ser honom och hans kompetenser som en oerhört viktig del i vår resa framåt. Rollen kommer ha tydligt fokus på att ytterligare stärka gruppen, affärerna samt givetvis öka kundstocken, säger Matilda Grünberger grundare & delägare Skeppsholmsgruppen.