Christopher blir ny försäljningschef för WeSC Europa. Det svenska streetwearbolaget gör åter en satsning på den europeiska marknaden.
– Fokus kommer att ligga i att återetablera WeSC som en ledande aktör inom streetwear, i för varumärket rätt digitala och fysiska kanaler, genom att vara trogna varumärkets DNA både vad gäller produkt och marknadsföring, säger Christopher Tolf i ett pressmeddelande.
Bloomingdales säljer WeSC
WeSC har lyckats etablera varumärket framgångsrikt i USA med större varuhus som Nordström, Bloomingdales och Saks Fith Avenue som återförsäljare.
Samtidigt har bolaget genomfört en omfattande omställning och stängt butikerna i Stockholm och New York. Vilket bidragit till ett väsentligt lägre kostnadsläge framöver.
Nysatsning på Europa
Stort fokus har alltså lagts på USA de senaste åren, vilket inneburit att det är varumärkets just nu överlägset största marknad.
Nu är WeSC återigen redo att göra en satsning på den europeiska marknaden.
Försäljning i egen webbshop
Strategin framöver är att satsa på återförsäljarledet samt på e-handel. Det kommer dels att ske via streetwearbolagets egen webbshop, och dels genom etablerade online-aktörer som Zalando och Asos.
Christopher Tolf kommer närmast från Wrangler där han arbetade som Key Account Manager för den svenska marknaden. Han har mångårig erfarenhet inom försäljning och har tidigare arbetat för bland annat Lyle & Scott.
LÄS MER: Net Promoter Score – så mäter ni kundnöjdheten (NKI)