Efterfrågan på gas har de senaste åren ökat markant, såväl inom restaurang och hushåll som inom fastighetsutveckling. Den ökade efterfrågan innebär att Gasbolagen, som består av de två systerbolagen Stockholm Gas och Gasnätet Stockholm, snabbt utvecklas med starkt fokus på tillväxt.
För att ytterligare stärka relationen till kunderna har den nya tjänsten Customer Success Manager inrättats som Johanna Olsson tillträdde den 23 augusti 2021.
Befattningen som Customer Success Manager är en mycket viktig del i bolagens framtidssatsning. I uppdraget kommer uppstarten och utveckling av bolagens nya Kundservice, Self service och CRM-system vara centrala delar för att på bästa sätt utveckla och säkerställa goda kundrelationer.
– Jag ser fram emot att få utveckla relationerna ytterligare så att våra kunder ska kunna får den absolut bästa servicen, är nöjda med produkten och använder den med full potential säger Johanna Olsson.
Johanna kommer tidigare från MyNewsdesk där hon arbetade som Customer Success Manager med kunder inom turism- och hotellsegmentet. Hon har tidigare även erfarenhet från försäljning.
– Vi är stolta och glada över att kunna välkomna Johanna till hennes nya roll som är ett viktigt steg i att ta vårt kundcentrerade arbete vidare för att ytterligare kunna stärka tillväxten genom bland annat upplevelsen i det dagliga kundmötet säger Renee Josefsson, vd Stockholm Gas.
Johanna är anställd i Stockholm Gas men kommer att arbeta med gasbolagens gemensamma kunder genom dess Shared Service funktion.