Niklas Persson är ny Försäljningschef för Webers produktområden fasad och betong.
Niklas kommer från många år i färgbranschen där han bland annat arbetat som försäljningschef på både Alcro och Beckers.
”Weber har tydliga mål och visioner”
– Min roll har varit relativt operativ så jag har varit ute på fältet en hel de. Det som jag bär med mig är att det är människor vi gör affärer med, vikten av goda relationer, vikten av att göra affärer som är bra för båda parter samt att hela tiden försöka sträva framåt, säger Niklas och fortsätter:
– Weber har tydliga mål och visioner, vart vi är på väg och vart vi ska. Vi ska fortsätta växa. I det vill jag vara ett bollplank för säljarna och kunderna, driva frågor som gör oss ännu mer attraktiva och som leder till nya kunder och ökade marknadsandelar.
”Den erfarenhet och kompetens som finns är ovärderlig”
Niklas berättar att det finns enorm historia i bolaget.
– Dels så lockade Webers starka varumärke mig. Det finns en enorm historik i bolaget och den erfarenhet och kompetens som finns är ovärderlig, säger Niklas och avslutar:
– Det känner jag mig väldigt stolt över att få bli en del av. Alla vi som arbetar på Weber är ambassadörer för varumärket, det är vi som är ansiktet utåt mot marknaden och vi ska fortsätta bygga det starka varumärket i många år framöver.