Saleseffect
  • Topp50 Säljcoacher
    • Topp50 Säljcoacher 2023
    • Topp50 Säljcoacher 2022
    • Topp50 Säljcoacher 2021
  • Utbildningar
  • Profiler
  • Säljstöd
    • Aktiveringsbolag
    • CRM
    • CRM för fältsäljare
    • Customer Success system
    • Databas och informationsbolag
    • Digital signering
    • E-post marknadsföring
    • Kickoff
    • Kreditbolag
    • Kundtjänstsystem
    • Kundundersökningar verktyg
    • Lead generation-verktyg
    • Leasing & Finansiering
    • Marketing automation
    • Marknadsföringsverktyg
    • Offertverktyg
    • Profilbolag
    • Prospekteringsverktyg
    • Rekryteringsbolag med säljprofil
    • Säljcoach
    • Säljstödssystem
  • Expertråd
  • Karriär
    • PLATSANNONSER
  • Partners
    • STOCKHOLM MEETING SELECTION
    • KONCEPT & EVENT
    • TEKNISKA MUSEET
    • Middlepoint
    • Informationsteknik
    • Golfbaren
    • Mercell
    • Säljarnas
    • Booky.se
    • Delegia
    • SuperOffice
    • Resly
    • BSC Business Service Club
    • Oneflow
    • River jump
    • Svea Leasing
    • Nya Ledarskapet
    • Mindley
  • Om oss
Skip to content
2023-09-18 | Annons | BSC Business Service Club | Native

Hemligheten? Toppservice och kvalité!

Har man en pryl som går sönder efter en dag kan man konstatera att kvalitén var dålig, men när det gäller service – vad innebär egentligen kvalité? Vad utmärker kvalitetsarbete och hur påverkar det arbetssättet på ett företag där man värnar om det personliga i alla led?

Hemligheten? Toppservice och kvalité!
Även de minsta detaljerna granskas för att vi ska kunna stå för de produkter och den service vi erbjuder, berättar Emelie Hagström på eventbyrån BSC

Lyssna upp alla ni som planerar en karriär inom eventbranschen!
”Vår toppservice är kvalitén”, deklarerar Emelie Hagström, Event Project Manager på BSC Business Service Club. Vi träffas för att höra mer om hur hennes arbete genomsyras av just kvalitetsarbete – och låter henne dela med sig av sina erfarenheter från praktikant till den nuvarande rollen som omfattar övergripande internt kvalitetsansvar. Lyssna upp alla ni som planerar en karriär inom eventbranschen!

”Personlig service är vår nisch. Kvalitén kommer på köpet”

Hur började din resa in i eventbranschen?
Jag läste en KY-utbildning till Resekonsult men var inte alls säker på att jag ville jobba med resor. Nu när jag ser tillbaka var det en bra utbildning, framför allt för att den var så bred. Vi läste många ämnen som inte var direkt relaterade till resebranschen. Det var också riktigt bra att det ingick flera längre praktikperioder. Jag fick möjlighet att praktisera här på BSC och hade väldigt roligt under min första praktik – så roligt att jag kom tillbaka igen när det var dags för nästa praktikperiod! Nu fick jag också testa på att ha egna små projekt vilket var intressant och lärande. Jag uppskattade verkligen företagets familjära stämning, hur man jobbar ihop i projekten och vilken härlig och sammanhållen grupp BSC var, inte bara i samspelet med kollegorna utan också i det nära samarbetet med kunderna.

Idag är du Event Project Manager och har hand om flera stora kunder. Vad har varit avgörande för att du har stannat kvar så länge?
-Framför allt finns det ett driv och det är roligt att jobba med event. Man får en kul förfrågan, blir taggad på att förverkliga kundens vision och får sen se och följa hela projektet från start till slut. På BSC jobbar vi nära våra kunder och nära varje projekt. Vi jobbar inte åt kunden och tar över deras uppgift utan jobbar tillsammans med kunden under hela processen vilket jag älskar. Jag gillar också att det är ombytligt. Mitt jobb är långt ifrån att sitta på samma stol och trycka på samma knapp varje dag.

Vad innebär det att kontroll- och kvalitetssäkra?
-På BSC vill vi alltid stå för produkterna som vi erbjuder. Vi har inga egna anläggningar utan förmedlar andras lokaler och aktiviteter till våra kunder. En del av vårt arbete med kvalitetssäkring handlar om att prova på. Vi provar helt enkelt det som finns på marknaden: besöker restauranger som är trendiga eller åker på aktiviteter. Ofta följer vi också med våra kunder ut för att prova allt från hur kuddarna känns till hur såsen smakar, räknar antalet toaletter och mäter avståndet från konferenssal till festlokal. Vi är alltid med och stöttar under kundens beslutsfattandeprocess.

Internt handlar kvalitetskontroll mycket om att säkerställa att allt som presenteras för kunden också stämmer med faktiska önskningar och kravlistor.

I din tjänst ingår boknings- och leverantörsansvar. Vad innebär det?
-Jag går igenom alla offerter som skickas ut från BSC för att säkerställa att kundens förfrågan överensstämmer med det vi erbjuder. Vill kunden vara i en härlig disco-miljö ska vi inte förslå ett chambre separé med en solist på fiol. Samma sak när det gäller ekonomin. Överensstämmer det vi offererar med vad kunden sagt är prisspannet? Vi tar nästan alltid fram flera alternativ som vi tror kan passa och det är viktigt att vi kan stå för det vi erbjuder och att anslaget är i linje med vad BSC vill förmedla. Kunden ska känna igen oss, vem på företaget man än har kontakt med. Jag har stor kunskap om hur de olika delarna på BSC hänger ihop. Det är en ovärderlig kunskap som bottnar i att jag som praktikant fick chansen att lära mig många olika saker inom vitt skilda områden på företaget.

En framtidsspaning är att AI kommer att förändra allt. Finns det digitala verktyg som kommer att manövrera ut din roll?
-Nej. Service handlar om människor och den delen tror jag egentligen bara kommer att bli mer hårdvaluta. Men när det gäller sammanställning, insamlande av data och den typen av administrativa utmaningar är vi redan där och nosar. Frågar man ett AI om en säljande text om ett specifikt ämne kommer den att leverera något. Givetvis använder man delar som man tycker passar sammanhanget. Här handlar det mer om hur vi smart kan använda oss av teknologin. Jag tror absolut att offertstadiet kommer att kunna utvecklas digitalt. Men det kommer aldrig att kunna ersätta personlig service som verkligen är vår nisch. Det är service som gör att vi har återkommande kunder men också att medarbetare stannar kvar i företaget. Jag har några kollegor som varit med i över 20 år och flera som varit anställda mellan 5 och 10 år.

Har du något råd på vägen till en ung person som funderar på eventbranschen?
-Det är alltid bra att bredda sina kunskaper inom alla områden och titlar. Om du under en praktik har möjlighet att nosa på flera delar av en verksamhet – gör det! För även om det t ex är ekonomi man är intresserad av så är det oerhört värdefullt att följa med en försäljningsansvarig på kundmöte eller hjälpa till som värdinna under ett genomförande. Man får se hur det går till och lär sig hur man pratar och agerar med kunder vilket ger ovärderlig kunskap om tjänsterna vi säljer. Det kommer alltid att gynna både dig och kunden om du har förståelse för helheten. Att förstå hur varje del hänger ihop skapar också en känsla av att det du gör är viktigt, samtidigt som du ödmjukt inser att allas insats är avgörande och att det är som team man verkligen når resultat. Var och förbli genuint nyfiken, det är mitt bästa råd!

Vill du veta mer om eventbyrån BSC Business Service Club?
Kontaktinfo nedan om du har frågor eller om du önskar mer info om tjänsterna:

BSC Business Service Club
[email protected]
www.bsc.se
Instagram

BSC logga vit bakgrund

Hire us. Be amazed.

BSC Business Service Club is an established full-service event agency founded in 1987. We offer companies innovative, unique and tailored solutions for conferences, events and travels abroad.

Every year we arrange and produce events in Sweden and abroad for groups within the 10-1000 people range. Our clients are everything from well-known global brands/companies to midsize and smaller Swedish companies.

We will provide you with top-class service, creative ideas and suggestions whilst keeping your budget in mind.

OUR BUSINESS AREAS:
1. Conferences
2. BSC Travel
3. Event production – live
4. Digital and/or hybrid events
5. Event Decoration
6. BSC Delivery
7. Sweden Visitors / Incoming
8. Event Payment Partner
9. Event Film Production
10. Invitations and participant handling

SUPPORTIVE
BSC Premium Service – extra service and separate pricelist

CONTACT

Welcome to contact me for more info about BSC Event and Travel!

Annika Duckmark BSC Event

Annika Matseng-Duckmark, Key Account Manager

[email protected]
+46 (0)8-442 19 76

BSC Business Service Club and BSC Travel

Office: +46 8702 0070
Email: [email protected]
Visiting: Arenavägen 47, Globen, Stockholm

www.bsc.se

Need inspo? Check out our previous events

 

Rod annonsera NY 700x350 pxl

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Emistell Sajt Modul 300 x 250 px


Lediga Jobb

  • Key Account Manager Stockholm
  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Försäljningschef fastighet BOSCH och IVT Värmepumpar
  • Försäljningschef Veddesta
  • Försäljningschef sökes till Sesol i Örebro
  • Säljfokuserad VD till greentech-bolag som är i uppbyggnadsfas!
  • Försäljningschef till Realtime Embedded
  • Försäljningschef contracted sales Scandic
  • Regionchef till Coca-Cola Europacific Partners – Region Öst!
  • Bravida söker försäljningschef till region Vänern

PÅ NYTT JOBB

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Karriär

Det svenska e-handelsbolaget Litium har utsett Andreas Granath till ny Chief Commercial Officer (CCO). Rekryteringen är en del av företagets strategi för att accelerera sin kommersiella tillväxt och stärka sin position på marknaden.

Så ser säljprovisionerna ut i Norden, Europa, Japan och USA

Så ser säljprovisionerna ut i Norden, Europa, Japan och USA

Inspiration

Du har förstås järnkoll på hur det ser ut i Sverige men hur provisioner och incitament utformas varierar kraftigt mellan olika länder. Vi har kollat upp hur säljprovisionerna ser ut i Norden, Tyskland, Frankrike, Storbritannien, Japan och USA – intressant läsning oavsett om du funderar på utlandsjobb eller inte.

Lyckas med lönesamtalet – konkreta tips för dig som jobbar med försäljning

Så maxar du lönesamtalet som försäljningschef – fem konkreta tips

Karriär

Lönesamtalet är ett tillfälle att prata prestation, potential och framtid. För dig som försäljningschef handlar det inte bara om din lön – utan om hur din roll och insats värderas i organisationen. Här är checklistan du inte vill missa.

Erik Rehn ny Chief Revenue Officer på ABAX

Erik Rehn ny Chief Revenue Officer på ABAX

Karriär

Med fokus på marknadsexpansion och nya affärsdialoger tar Erik Rehn plats i ledningen hos ABAX för att driva den europeiska tillväxtresan.

Nina Wahlgren Gill ny försäljnings-direktör i Martin & Servera Restauranghandel

Nina Wahlgren Gill ny försäljnings-direktör i Martin & Servera Restauranghandel

Karriär

Nina Wahlgren Gill blir försäljningsdirektör med ansvar för privata kunder på Martin & Servera Restauranghandel. Hon kommer närmast från Sysco och rollen som Program director & Business Lead ERP.

Manpowers jobbcoachs bästa tips inför intervjun

Manpowers jobbcoachs bästa tips inför intervjun

Karriär

Att bli kallad till en jobbintervju är både spännande och nervöst och förberedelserna kan vara avgörande för hur det går. Hur ska du klä dig? Vilka frågor bör du ställa och vilka ska du undvika? Jobbcoachen Helena Jälthammar berättar hur du ökar chanserna att landa drömjobbet.

Mäklarhuset anställer ny försäljningschef för storstäderna

Mäklarhuset anställer ny försäljningschef för storstäderna

Karriär

Oscar Larsson-Selenius blir försäljningschef för Stockholm med omnejd, Göteborg och Malmö. Hans bakgrund är bred och är en kombination av försäljning, tillväxt och att driva företag. Han är utbildad fastighetsmäklare och har varit både kontorsägare och konsultmäklare på andra mäklarkedjor. Han tillträder tjänsten den 1 mars i år.

Martin Ragnar ny försäljningschef för region Mellan på Swecon

Martin Ragnar ny försäljningschef för region Mellan på Swecon

Karriär

Martin Ragnar kommer närmast från Toyota Material Handling där han tidigare jobbade som säljare men senast som chef för region Öst. Han har lång erfarenhet inom maskinförsäljning och uthyrning samt erfarenhet av att leda säljande personal med fokus på tillväxt.

Ingrid Ytre-Arne ny Customer Success Manager hos Junglemap

Ingrid Ytre-Arne ny Customer Success Manager hos Junglemap

Karriär

Ingrid kommer senast från rollen som innehållsanalytiker på Viaplay och ger sig nu in i en ny roll, i en ny bransch, något hon ser fram emot med stor tillförsikt.

Peter Bodin ny försäljningschef hos ebm-papst

Peter Bodin ny försäljningschef hos ebm-papst

Karriär

Peter Bodin har tillträtt rollen som försäljningschef för avdelningen Ventilation-Retrofit. Med en gedigen bakgrund inom teknik och försäljning samt lång erfarenhet från ventilationsbranschen, är Peter väl förberedd för att leda och utveckla företagets Retrofit-erbjudande.

Mest läst

Planera nästa kick-off med lätthet – STHLM MÖTEN lanserar kostnadsfri konferensrådgivning

Planera nästa kick-off med lätthet – STHLM MÖTEN lanserar kostnadsfri konferensrådgivning

Nu lanserades STHLM MÖTEN, en kostnadsfri digital tjänst som gör det enklare än någonsin att boka konferenser och affärsmöten. För försäljningschefer innebär detta ett effektivt verktyg för att planera kickoffer och sammankomster.
Så fungerar AIDA-metoden

Så fungerar AIDA-metoden

AIDA-metoden är en marknadsföringsmodell som du som säljare kan använda dig av för att öka dina försäljningsframgångar. Modellen hjälper dig att strukturera dina säljargument och påverka potentiella kunder på ett effektivt sätt.
Den dolda kostnaden av att förbise toppresterare

Den dolda kostnaden av att förbise toppresterare

Att rekrytera fel person kostar – men att förbise rätt person kan bli ännu dyrare. I denna krönika lyfter Christer B Jansson, vd för Confident Approach, en ofta förbisedd sanning: toppresterare inom försäljning syns inte alltid vid första ögonkastet. Med stöd i forskning och lång praktisk erfarenhet förklarar han varför motivation och målnivå är viktigare än karisma – och hur ...
Mercedes-Benz största SUV uppdaterad

Mercedes-Benz största SUV uppdaterad

Se första bilderna på uppdaterade versionen av Mercedes-Benz fullvuxna suv GLS. Den 7-sitsiga bilen får ännu mer teknik och alla versioner kommer att vara mildhybrider med 48-voltsteknik.
”De som kommer hit vill inte åka hem”

”De som kommer hit vill inte åka hem”

Årligen presenterar vi listan Topp 50 - Sveriges mest rekommenderade säljcoacher. Här möter vi Peppe Ekmark, som på sin kursgård i Toscana tar emot säljteam och ledningsgrupper. Här får de lära sig att sälja på ett nytt sätt och garanteras en minst 25-procentig försäljningsökning efter kursen! Om de följer Peppes råd ...

 

Saleseffect.se – Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar som försäljningschef
Saleseffect Nordic AB C/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Eventeffect.se| Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com