Som officiell mediapartner till Sales&Marketing Expo som äger rum 21 – 22 februari på Kistamässan träffar Saleseffect Ida Brakander, Head of Marketing på svenska Martech-bolaget Rule. Hur laddar de upp inför mässan, vilka är deras bästa erfarenheter och hur lyckas de göra så många affärer direkt på mässan?
Ida Brakander – börja med att berätta lite om Rule!
Ida: Gärna! Rule grundades 2007 i Sverige, och är nu ett av Nordens största Martech-bolag, med en premium plattform för Marketing Automation, SMS och e-postmarknadsföring. Vår plattform tillhandahåller smarta funktioner för personaliserade kundupplevelser, vilket hjälper våra kunder att öka engagemanget och ROI på sin digitala marknadsföring.
Vad innebär din roll?
Ida: Jag är Head of Marketing och i mitt jobb ser jag till att ha en nära relation med marknaden och kartlägga behov för stora såväl som små företag och organisationer inom olika branscher. Vi brinner för att vägleda och hjälpa företag, oberoende av storlek eller digital mognad, att växa digitalt och bygga starka kundrelationer med hjälp av smarta lösningar.
Ni ställer ut för tredje året i rad. Berätta om era erfarenheter!
Ida: Det stämmer. Det är tredje året som vi ställer ut på Sales&Marketing Expo och vi ser att möjligheterna bara växer med åren. Vi gör affärer med hälften av alla vi pratar med vilket är en success rate på 50 procent av alla demos, vilket är fantastiska siffror!
Hur lyckas ni göra så många affärer direkt på mässan?
Ida: Anledningen till det tror jag är en kombination av en bra monter, ett taggat och kunnigt team på plats, engagerande aktiviteter och för vår del, en inkluderande produkt som passar alla. Förra året blev arrangörerna av mässan, Live Expo, kunder i Rule efter ett interaktivt möte på plats och vi har idag ett väldigt fint och nära samarbete. Det är en ära för oss att vi får följa kunders framgångsresor på nära håll, likt Live Expos.
Så vad händer i er monter på mässan?
Ida: I år har vi sett till att ta vår monter till nästa nivå. Du som besökare kommer att möta vårt team som är specialister inom kundrelationer, digital kommunikation och marknadsföring. De kommer att dela med sig av insiktsfulla metoder för att strategiskt öka värdet i varje fas av kundresan.
Vårt främsta mål är att hjälpa kunder av olika storlek inom olika branscher att skapa sömlösa kundupplevelser och komma närmare sina kunder. Vårt deltagande ger en stor möjlighet för besökare att kunna få en behovsanalys på plats och en chans för oss att skräddarsy lösningar som passar just deras behov.
Avslutningsvis – bjuder ni på den omtalade Rule-glassen även i år? Och vad kommer ni köra för aktiviteter?
Ida: Självklart kommer vi även i år att bjuda på den välkända Rule-glassen som lockat många återkommande besökare till vår monter genom åren!
Rent visuellt kommer vår monter stå ut med den 3x2m stora LED-skärmen där du som besökare erbjuds en intuitiv live-demo på plats. På samma stora skärm kommer mässbesökare även få möjlighet att tävla i BoxBollen som också är en Rule-kund, med chansen att vinna ett spännande pris.
Vi ser verkligen fram emot att få träffa nya och bekanta ansikten och mingla, prata digital kommunikation och hjälpa företag att ta sina strategier till nya höjder!
Mer om:
Till Rule
Till mässprogrammet – Det är gratis inträde till mässan och Saleseffects läsare får 50 procents rabatt på konferensprogrammet med koden SALESEFFECT.