Saleseffect
  • Topp50 Säljcoacher
    • Topp50 Säljcoacher 2023
    • Topp50 Säljcoacher 2022
    • Topp50 Säljcoacher 2021
  • Utbildningar
  • Profiler
  • Säljstöd
    • Aktiveringsbolag
    • CRM
    • CRM för fältsäljare
    • Customer Success system
    • Databas och informationsbolag
    • Digital signering
    • E-post marknadsföring
    • Kickoff
    • Kreditbolag
    • Kundtjänstsystem
    • Kundundersökningar verktyg
    • Lead generation-verktyg
    • Leasing & Finansiering
    • Marketing automation
    • Marknadsföringsverktyg
    • Offertverktyg
    • Profilbolag
    • Prospekteringsverktyg
    • Rekryteringsbolag med säljprofil
    • Säljcoach
    • Säljstödssystem
  • Expertråd
  • Karriär
    • PLATSANNONSER
  • Partners
    • STOCKHOLM MEETING SELECTION
    • KONCEPT & EVENT
    • TEKNISKA MUSEET
    • Middlepoint
    • Informationsteknik
    • Golfbaren
    • Mercell
    • Säljarnas
    • Booky.se
    • Delegia
    • SuperOffice
    • Resly
    • BSC Business Service Club
    • Oneflow
    • River jump
    • Svea Leasing
    • Nya Ledarskapet
    • Mindley
  • Om oss
Skip to content
2021-12-16 | Expertråd

Steg 5 i SÅ KLART-metoden – Förstå mitt ansvar i interaktionen

Steg 5 i en löpande artikelserie om så klart metoden, ett samarbete med Lili Öst som är transformations- och mindset coach, föreläsare och författare.

Steg 3 i SÅ KLART-metoden – Attraktionslagen  

Jag har ju fått ynnesten att presentera SÅ KLART-metodens åtta steg med sälj som rubrik här på Saleseffect under ett antal veckor, vilket jag hela tiden tar tillbaka till mitt sätt att se världen på genom mina SÅ KLART-glasögon. När vi tittar på det som är, det vi önskar och våra förmågor att nå det genom dessa glasögon, ser vi saker ur ett perspektiv som oftast går de flesta människor förbi. Blir du nyfiken på hur DU kan ta dig själv och/eller teamet till nästa nivå? Läs de tidigare artiklarna på Saleseffect innan du läser denna.

START – Introduktionsartikel

STEG 1 – Var är jag?

STEG 2 – Hur kom jag hit?

STEG 3 – Attraktionslagen

STEG 4 – Synliggöra mönster

STEG 5 – FÖRSTÅ MITT ANSVAR I INTERAKTIONEN

Jag har konsekvent uppmanat i de tidigare artiklarna att gå tillbaka till steg 1 och framåt så åter igen, – om du inte läst de artiklarna än, gör det för att få ett hum om vad jag pratar om i veckans steg. När man bygger ny kunskap behöver man ju ta saker i rätt ordning för att kunna relatera. Så även här.

Idag ska jag belysa steg 5 som handlar om att bli medveten om vårt eget ansvar i interaktionen mellan oss och Attraktionslagen. Men också vårt ansvar gällande hur vi väljer att fokusera och förhålla oss dagligen. När vi nu kommit fram till steg 5, har du genom de tidigare artiklarna fått med dig tillräckligt med information om hur vi faktiskt påverkar vårt liv, vårt mående, våra resultat och våra relationer genom vårt mesta tanke, – känslo, – och handlingsfokus, för att förhoppningsvis ta det på fullaste allvar, – då det faktiskt till 100% handlar om hur vi formar vårt liv.

I SÅ KLART-metodens 8 steg har jag highlightat tre ord som hör till steg 5, 6 och 7. FÖRSTÅ – FÖRBÄTTRA – FÖRÄDLA. De tre saker som är avgörande för att kunna ta kommando, skapa en transformation och hjälpa sig själv att leva den.

Om man inte förstår hur och varför, är det svårt att motivera sig själv att göra göret. Så idag har vi fokus på FÖRSTÅ.

Jag vill att du sätter på dig ett par SÅ KLART- glasögon igen, för att titta på det som ÄR och har varit ur ett energiperspektiv. Där du hela tiden behöver bolla tillbaka dina tankar – känslor – fokus – sanningar – förhållningssätt och förväntningar för att se vad de genererat sett ur detta energiperspektiv. Jag kommer ge dig exempel att arbeta med, som precis som i förra artikeln kommer från min onlinekurs Ta kontroll över ditt liv med SÅ KLART-metoden, för att du ska få ett hum om vad det handlar om. För att börja förstå interaktionen behöver jag börja med att presentera dig för David R Hawkins Map of Consciousness©

MAP OF CONSCIOUSNESS

Davis R Hawkins var en världsberömd medicine doktor, filosofie doktor, författare, spirituell lärare och ledande forskare inom begreppet consciousness, – medvetenhet. Hans forsknings, – och utvecklingsarbete har hela tiden legat i framkant vilket gjort honom till en auktoritet inom detta fält såväl som gett honom ett stort antal priser världen över, samt nominering till det prestigefyllda Templeton Price som bl a delats ut till Moder Teresa.

The Map of Consciousness® förklarar kategoriseringen och utmärkande karakteristiska kännetecken av de olika energifälten/ energifrekvenserna för att göra dem begripliga, logiska och användbara i vårt dagliga liv. Jag har gjort en svensk översättning av hans modell för att man lättare ska kunna relatera till den. Du hittar den på www.liliost.se/map-of-consciousness

Nu behöver du Map of Consciousness© tillgänglig för att följa med mig i resonemanget.

Hawkins har gjort en skala på 1 – 1000 där 1 är nere på lägsta känslonivå och 1000 är att du är så upplyst så du är ett med alltet, kan man förenklat beskriva det som. Förhoppningsvis får du en klarare bild av vad våra tankar och känslor leder till – sett ur ett energiperspektiv genom min metodik och hans skala.

Han konstaterar att en stor del av människorna på jorden lever kring 200 på skalan och nedåt, vilket i mitt sätt att tänka, gör det begripligt varför världen ser ut som den gör, då allt under 200 är lågfrekvent och i forcering (motstånd) och när vi kommer över 200 blir vi högfrekventa och går upp i vår egen kraft och i kärlek.

Man pratar om att vi alla har allt att vinna på – på alla nivåer i livet, att befinna oss i LOVE or ABOVE. Alltså från 500 och uppåt. Bara att gå upp från skam och skuld som ligger längst ned på 20 och 30 punkter, till acceptans som ligger på 350, för att man accepterat att just nu är det så här och man har hittat ett sätt att förhålla sig till det som är just nu medan det löser sig – gör att vi gör en enorm förflyttning av på vilken frekvens vi ligger och sänder och en förändring gällande vad vi då även drar till oss och vad vi sänder ut.

Från 0 – 100 på skalan sitter vi verkligen fast i negativa tanke, – känslo, – och handlingsmönster som aldrig kommer att ge oss ett högfrekvent liv. Så är det där du befinner dig oftast, hoppas jag att du får tillräckligt med inspiration och insikter genom artikelserien, för att ta tag i att medvetet arbeta dig uppåt på skalan. Känns det omöjligt att göra själv finns jag mer än gärna vid din sida.

ÖVNING

Jag tänkte att vi nu skulle gå tillbaka till några av frågorna jag gav dig att reflektera över i steg 2 för att visa dig hur du kan arbeta med att medvetandegöra ditt fokus och din interaktion.

Som säljare/säljchef är det viktigt att ständigt reflektera över den frågan på olika sätt;

Låt oss börja med första frågan;

Var är jag nu i relation till mina uppsatta mål?

 T ex. Om du är på ett bra ställe här, har du förmodligen hittat ett framgångsrikt förfaringssätt att nå dit du vill.

Bli medveten om hur du känner gällande detta.

Vad är din mesta regerande känsla?

Vad är dina ”sanningar” om frågan?

Hur pratar du om detta med andra och med dig själv?

Om du tittar på Map of Consciousness, (MoC) var befinner du dig oftast gällande denna fråga?

Om du tänker på hur Attraktionslagen fungerar och hur vi fungerar med den, vad ser du där? Om du behöver uppdatera dig i frågan så kan du läsa om den i artikeln om steg 3 och i min pdf Attraktionslagen, företaget, teamet & Corona som du hittar på www.liliost.se/gratis

Vi tar nästa fråga:

Var är gruppen nu i relation med våra gemensamma uppsatta mål?

 Vad svarar du här och vilken känsla regerar gällande ditt svar? Vad känner du oftast gällande detta?

T ex Är ni långt ifrån eller i alla fall inte önskvärt nära? Vilken typ av känsla är aktiv i dig om detta är fallet?

Vad säger du till dig själv och andra och vilken känsla accentueras av det?

Är det t ex bekymmer och oro ligger det på 100 på MoC.

Känner du förtvivlan och/eller att det känns hopplöst och omöjligt ligger det på 50 på MoC.

Alltså långt under 200 som är brytpunkten där vi går från forcering till kraft.

Om vi bollar det tillbaka till att Attraktionslagen fungerar lika attraherar lika och det vi kastar ljuset på – växer, hur tror du att du interagerar med Attraktionslagen och biofältet utanför oss själva då? På en låg negativ frekvens! Och eftersom positivt och negativt inte ligger på samma frekvens och sänder (precis som att P1 och P4 inte sänder på samma frekvens) tror du att ditt fokus och dina sanningar kommer att leda er i mål? Om detta är som du svarat, delas med resten av teamet och de har samma syn på det som du, tror du att ni kan leda er själva i mål om du sätter på dig ett par ”SÅ KLART-glasögon” och tittar på det ur detta energiperspektiv?  När JAG sätter på mig de glasögonen ser jag att det är en svår och tuff resa som skulle kunna vara så mycket enklare och mer framgångsrik om teamet på individnivå förstod vår ofrånkomliga interaktion och la sig vinn om att hitta ett mer högfrekvent förhållningssätt – den aktuella sanningen till trots.

Om du nu tittar på resten av frågorna genom det förfaringssättet jag visat innan, vad ser du då?

Använd MoC och PDF:en Attraktionslagen, företaget, teamet & Corona för att bredda din bild.

Var är jag nu i relation till mina kunder?

Var är gruppen nu i relation med våra kunder?

Var är jag nu i relation till mina kollegor i säljteamet?

Var är jag nu i relation till min chef?

Eller om du är chef, var är jag nu i relation till mina medarbetare?

Gå gärna tillbaka till de tidigare artiklarna och gå igenom frågorna där på samma sätt och se om du får några nya viktiga insikter genom att titta på dem på detta sätt.

Det som alltid slår mina klienter med häpnad är hur mycket mer information de får om sitt eget fokus och sina resultat när vi börjar att borra i det som ÄR, genom ett par SÅ KLART-glasögon. Och hur de plötsligt hittar lösningar som aldrig ens slagit dem tidigare.

SÄLJ OCH ENERGI

Om du återigen tittar på MoC och du tänker att Du är kunden, tror du att du skulle känna dig inspirerad av att göra business med någon som mestadels ligger runt 200 eller under i sitt dagliga fokus? Svaret är med all säkerhet nej. Så hänger fokus, förhållningssätt, attityd, personlighet och sälj tätt ihop? Självklart JA! Det är inte alltid vi rent kognitivt kan sätta fingret på vad det är som gör att vi antingen känner oss inspirerade eller känner ren motvilja till att göra business med en person, men vi känner att det är en extremt tydlig känsla. Vi känner av energin som personen i fråga sänder ut.

I kommunikation säger man att 7% är orden man säger och resten av de 97% är HUR vi säger det och vad vi visar genom vårt kroppsspråk. Här vill jag lägga till en avgörande viktig aspekt – den energi vi sänder ut för mottagaren att svara på. Den omedvetna dialogen mellan hjärtat på den vi möter och vårt eget är så mycket större än orden vi uttalar. Du vet när man bara känner något i magen, så har vi plockat upp viktig information som är utanför vår perception.

SÅ HUR KAN JAG FÖRSTÅ INTERAKTIONEN BÄTTRE?

Det vi alla behöver är att bli medvetna om i steg 1 är vårt mesta fokus! Våra inre och yttre dialoger, våra sanningar och paradigm. Våra förväntningar och förhållningssätt. Vi behöver förstå och acceptera att vårt fokus är avgörande viktigt då det är genom det som vi interagerar på ett mycket mer omfattande plan än vi innan förstått.

I steg 2 behöver vi zooma ut och faktiskt våga se oss som en del av detta ”större perspektiv” och börja laborera och se vad som händer när vi aktivt arbetar med vårt fokus.

Om vi hela tiden håller oss medvetna om att det är vissa parametrar vi behöver stämma av kontinuerligt för att hålla oss på vägen, så blir vår interaktion tydligare och klarare för varje steg.

KÄNNS DET ABSTRAKT?

Självklart kan det kännas så, för det ÄR abstrakt, men det gör det inte mindre sant eller mindre viktigt. Världen förändras, gammal forskning visar sig vara felaktig i takt med att vi genom nya förfinade metoder kan tillskansa oss nya kunskaper. Låt oss inte backa för att vi inte vet allt ännu!

Om man bara betänker att vi tycker att det är helt normalt att prata i en bit metall som i sin tur pratar med frekvenser ute i universum och som gör att vi genom dem kan nå någon simultant på andra sidan jorden. Att det är helt normalt att vi kan skriva ett mail i Sverige som strax efter kan läsas genom en knapptryckning av någon strax efter i Tokyo. Om vi bara snuddar vid AI och vad det innebär, så kan man ju verkligen fråga sig om detta verkligen ÄR så abstrakt att vi inte kan ta det till oss? Jag använder gladeligen min smartphone och alla coola features varje dag utan att veta HUR det egentligen funkar. Jag ser ju att det funkar och det räcker för mig. Jag har lärt mig hur och vad jag behöver göra för att få det att fungera och det är ju det som räknas tänker jag.

På samma sätt tänker jag om Attraktionslagen och vår interaktion med den. Vi behöver bli nyfikna på manualen som visar hur vi kan använda den på ett sätt som hjälper oss att låsa upp alla coola features som kommer med den. SÅ KLART-metoden har som uppgift att hjälpa dig hitta den manualen. I dig själv och i det större perspektivet.

I nästa artikel har vi kommit fram till steg 6 – FÖRBÄTTRA  NYCKLAR, VERKTYG & KOMMUNIKATION

Där kommer du få ännu fler verktyg och nycklar och förhoppningsvis några viktiga insikter.

Om du känner att du och/eller teamet behöver hjälp att bli medvetna om hur ni kan lyfta er själva, ert psykiska välmående och er business till nästa nivå genom att bli medvetna tänkare, bli medvetna om era byggande-/ förstörande mönster och få kraftfulla nycklar att hålla fokus på det som leder er i önskad riktning och skapa ett magiskt och framgångsrikt 2022, – Hör av dig!

Du hittar mer info på liliost.se

Med kärlek

Av: Lili Öst – CHANGEMAKER

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Varför säljer inte dina säljare?

5 fallgropar i kundresan som kostar dig kunden, affären och hela härligheten

Vi säger gärna att kunden är kung. Men behandlar vi dem som kungar genom hela resan? Du kan ha en fantastisk tjänst, en vass produkt och ett säljteam med PowerPoint-muskler. Men ändå tappar ni affären. Varför? För att det inte räcker.

Reklamveteranen uppmanar fysisk detaljhandel att börja agera vad gäller retail media. Här är hans 4 punkter att börja med

Reklamveteranen uppmanar fysisk detaljhandel att börja agera vad gäller retail media. Här är hans 4 punkter att börja med

Reklamveteranen Christian Bönnelyche tycker att fysisk detaljhandel är alltför långsamma ur startgroparna när det gäller att utveckla ett ekosystem för retail media.

AI kräver en stark innovationskultur

AI kräver en stark innovationskultur

Att skapa en arbetsplats där idéer får utrymme att växa borde vara en självklarhet. Men i en vardag med hög arbetsbelastning och krav på mätbara resultat hamnar ofta innovationskulturen i skymundan. Om vad som krävs för att skapa en kultur där experimenterande och lärande uppmuntras – och där misslyckanden ses som en del av utvecklingen skriver vår gästskribent Emelie Garrison, Regional Sales Director på Salesforce.

Upphandlingar över och under tröskelvärdena – vad gäller?

Upphandlingar över och under tröskelvärdena – vad gäller?

Annons

Olika upphandlingar kräver olika upphandlingsprocesser. Oavsett om du tillhör ett företag som är van vid upphandlingar i offentlig sektor eller inte, är det bra att ha koll på som gäller när du vill lämna anbud.Det är inte alltid lätt att veta vad som gäller, speciellt eftersom processen för anbudssökande kan variera stort beroende på om upphandlingen sker över eller under tröskelvärdena.Här går vi igenom vad som gäller för upphandlingar över eller under tröskelvärdena, och förklarar vilka olika upphandlingsprocesser du som leverantör kan komma i kontakt med.

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner Saleseffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

Avtalskollen Säljarnas Saleseffect

Expertråd

Varför säljer inte dina säljare?

5 fallgropar i kundresan som kostar dig kunden, affären och hela härligheten

Expertråd

Vi säger gärna att kunden är kung. Men behandlar vi dem som kungar genom hela resan? Du kan ha en fantastisk tjänst, en vass produkt och ett säljteam med PowerPoint-muskler. Men ändå tappar ni affären. Varför? För att det inte räcker.

Reklamveteranen uppmanar fysisk detaljhandel att börja agera vad gäller retail media. Här är hans 4 punkter att börja med

Reklamveteranen uppmanar fysisk detaljhandel att börja agera vad gäller retail media. Här är hans 4 punkter att börja med

Expertråd

Reklamveteranen Christian Bönnelyche tycker att fysisk detaljhandel är alltför långsamma ur startgroparna när det gäller att utveckla ett ekosystem för retail media.

AI kräver en stark innovationskultur

AI kräver en stark innovationskultur

Expertråd

Att skapa en arbetsplats där idéer får utrymme att växa borde vara en självklarhet. Men i en vardag med hög arbetsbelastning och krav på mätbara resultat hamnar ofta innovationskulturen i skymundan. Om vad som krävs för att skapa en kultur där experimenterande och lärande uppmuntras – och där misslyckanden ses som en del av utvecklingen skriver vår gästskribent Emelie Garrison, Regional Sales Director på Salesforce.

Varför säljer inte dina säljare?

Vinn fler affärer – anpassa dig till dina kunder!

Expertråd

Människor är alla ”kunder” och tänker olika! Det skriver försäljnings- och ledarskapsexperten Lotta Broberg i månadens krönika.

I huvudet på en Hjärnatlet – Tankar som sabbar ditt fokus

Så blir du en hjärnatlet och lär dig hålla fokus

Expertråd

Som ledare förväntas du vara skarp och beslutsam – men vad händer när din egen hjärna jobbar emot dig? Forskning visar att vi tillbringar nästan hälften av vår vakna tid med att tänka på något annat än det vi faktiskt gör. Det kan leda till minskad produktivitet, sämre beslut och en känsla av ständig splittring. Vår nya gästskribent Maria Engström-Eriksson guidar dig genom några av de vanligaste tankefällorna – och hur du tar kontroll över ditt fokus som en sann hjärnatlet.

Så väljer du rätt digitalt verktyg – och ökar försäljningen på sex månader

Case: Rätt digitalt verktyg gav Coolstuff fler kunder och högre försäljning

Expertråd

Att välja rätt digitalt verktyg kan vara skillnaden mellan stagnation och tillväxt. Men hur vet du vilket verktyg som passar just din verksamhet? Coolstuff gjorde ett strategiskt byte och såg resultat redan efter sex månader – här berätta Ida Brakander från Rule om lärdomarna som man kan dra av deras gemensamma resa.

Varför säljer inte dina säljare?

Lotta Broberg: Varför säljer inte dina säljare?

Expertråd

Varför presterar vissa säljteam på topp medan andra kämpar trots höga löner och förmåner? Svaret ligger i ledarskapet och teamkulturen – och med rätt insatser kan du skapa ett engagerat säljteam som driver försäljningen framåt, skriver Lotta Broberg i denna krönika.

Så hanterar du härskartekniker i kundmötet!

Så hanterar du härskartekniker i kundmötet!

Expertråd

Kroppsspråket talar sitt tydliga språk – men vad gör du när en kund demonstrativt tittar på klockan, lutar sig tillbaka med korslagda armar eller suckar och ser ointresserad ut? Ulla-Lisa Thordén har genomfört drygt 20 000 säljsamtal och har över 40 års erfarenhet med säljandet i fokus. Här ger hon dig fyra konkreta case på hur du tar kontroll och hanterar härskartekniker i kundmötet!

Verktyg

20 säljböcker som hjälper dig toppa din försäljning

Inspiration: 25 säljböcker som hjälper dig toppa din försäljning

Säljutveckling

Som den inbitna säljaren du är vill du förstås alltid trimma din försäljningsteknik. Här en lista med 25 säljböcker med alltifrån gamla klassiker till nyare säljböcker!

Kundundersökningar: En oumbärlig resurs för försäljningschefer

Kundundersökningar: En oumbärlig resurs för försäljningschefer

Verktyg

Att förstå kundernas behov och upplevelser är avgörande för att driva framgångsrika försäljningsstrategier. Genom regelbundna kundundersökningar kan försäljningschefer samla värdefull feedback som leder till förbättrade produkter, tjänster och kundrelationer.

9 tips: Så skriver du en säljande offert

9 tips: Så skriver du en säljande offert

Verktyg

Är dina offerter anpassade för situationen och får du det gensvar du önskar? Såhär gör du för att skapa en säljande offert.

Lista: 20 CRM-system som effektiviserar ditt säljarbete

Lista: 20 CRM-system som effektiviserar ditt säljarbete

Verktyg

Räcker ditt minne och dina Excel-listor inte till längre? Här listar Saleseffect ett urval av CRM-system som strukturerar upp ditt arbete.

36 julbordstips: Boka för att stärka teamkänslan

Julbord och julshower: 36 sätt att fira och engagera ditt team

Verktyg

Har ni inte hunnit boka årets julbord eller julshow för ert företag ännu? Ingen fara! Det finns fortfarande många fantastiska alternativ kvar. Här får du 36 tips som är perfekta för försäljningschefer som vill avsluta året med ett minnesvärt julfirande – och samtidigt skapa teamkänsla och engagemang inför nästa år.

Rod annonsera NY 700x350 pxl

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Emistell Sajt Modul 300 x 250 px


Lediga Jobb

  • Key Account Manager Stockholm
  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Försäljningschef fastighet BOSCH och IVT Värmepumpar
  • Försäljningschef Veddesta
  • Försäljningschef sökes till Sesol i Örebro
  • Säljfokuserad VD till greentech-bolag som är i uppbyggnadsfas!
  • Försäljningschef till Realtime Embedded
  • Försäljningschef contracted sales Scandic
  • Regionchef till Coca-Cola Europacific Partners – Region Öst!
  • Bravida söker försäljningschef till region Vänern

PÅ NYTT JOBB

Patriam rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion

Patriam rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion

Karriär

Patriamkoncernen fortsätter att växla upp sin tillväxtstrategi och rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion. Harem kommer närmast från Roschier, en av Nordens ledande affärsjuridiska byråer, där han varit verksam i 15 år – de senaste 10 åren som partner. Med bred erfarenhet av komplexa transaktioner och strategiska affärer tillträder han sin nya roll i september.

NTM Media förstärker försäljningen i norr – två nya chefer på plats

NTM Media förstärker försäljningen i norr – två nya chefer på plats

Karriär

För att möta den ökade efterfrågan på lokal marknadsföring i Norrbotten och Västerbotten har NTM Media utsett två nya försäljningschefer. Fanny Lövbom tar över i Västerbotten och Andreas Bergman i Norrbotten, med målet att stärka relationerna med det lokala näringslivet.

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Karriär

Det svenska e-handelsbolaget Litium har utsett Andreas Granath till ny Chief Commercial Officer (CCO). Rekryteringen är en del av företagets strategi för att accelerera sin kommersiella tillväxt och stärka sin position på marknaden.

Så ser säljprovisionerna ut i Norden, Europa, Japan och USA

Så ser säljprovisionerna ut i Norden, Europa, Japan och USA

Inspiration

Du har förstås järnkoll på hur det ser ut i Sverige men hur provisioner och incitament utformas varierar kraftigt mellan olika länder. Vi har kollat upp hur säljprovisionerna ser ut i Norden, Tyskland, Frankrike, Storbritannien, Japan och USA – intressant läsning oavsett om du funderar på utlandsjobb eller inte.

Lyckas med lönesamtalet – konkreta tips för dig som jobbar med försäljning

Så maxar du lönesamtalet som försäljningschef – fem konkreta tips

Karriär

Lönesamtalet är ett tillfälle att prata prestation, potential och framtid. För dig som försäljningschef handlar det inte bara om din lön – utan om hur din roll och insats värderas i organisationen. Här är checklistan du inte vill missa.

Erik Rehn ny Chief Revenue Officer på ABAX

Erik Rehn ny Chief Revenue Officer på ABAX

Karriär

Med fokus på marknadsexpansion och nya affärsdialoger tar Erik Rehn plats i ledningen hos ABAX för att driva den europeiska tillväxtresan.

Nina Wahlgren Gill ny försäljnings-direktör i Martin & Servera Restauranghandel

Nina Wahlgren Gill ny försäljnings-direktör i Martin & Servera Restauranghandel

Karriär

Nina Wahlgren Gill blir försäljningsdirektör med ansvar för privata kunder på Martin & Servera Restauranghandel. Hon kommer närmast från Sysco och rollen som Program director & Business Lead ERP.

Manpowers jobbcoachs bästa tips inför intervjun

Manpowers jobbcoachs bästa tips inför intervjun

Karriär

Att bli kallad till en jobbintervju är både spännande och nervöst och förberedelserna kan vara avgörande för hur det går. Hur ska du klä dig? Vilka frågor bör du ställa och vilka ska du undvika? Jobbcoachen Helena Jälthammar berättar hur du ökar chanserna att landa drömjobbet.

Mäklarhuset anställer ny försäljningschef för storstäderna

Mäklarhuset anställer ny försäljningschef för storstäderna

Karriär

Oscar Larsson-Selenius blir försäljningschef för Stockholm med omnejd, Göteborg och Malmö. Hans bakgrund är bred och är en kombination av försäljning, tillväxt och att driva företag. Han är utbildad fastighetsmäklare och har varit både kontorsägare och konsultmäklare på andra mäklarkedjor. Han tillträder tjänsten den 1 mars i år.

Martin Ragnar ny försäljningschef för region Mellan på Swecon

Martin Ragnar ny försäljningschef för region Mellan på Swecon

Karriär

Martin Ragnar kommer närmast från Toyota Material Handling där han tidigare jobbade som säljare men senast som chef för region Öst. Han har lång erfarenhet inom maskinförsäljning och uthyrning samt erfarenhet av att leda säljande personal med fokus på tillväxt.

Mest läst

 

Saleseffect.se – Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar som försäljningschef
Saleseffect Nordic AB C/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Eventeffect.se| Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com