Saleseffect
  • Expertråd
  • Topp50 Säljcoacher
  • Karriär
    • PLATSANNONSER
  • Kickoff & konferenser
  • Konvertering
  • Leadsgenerering
    • Leadsgenerering social media
  • Verktyg
  • Ledarskap
  • Partners
    • STOCKHOLM MEETING SELECTION
    • KONCEPT & EVENT
    • TEKNISKA MUSEET
    • Middlepoint
    • Informationsteknik
    • Golfbaren
    • Mercell
    • Säljarnas
    • Booky.se
    • Delegia
    • SuperOffice
    • Resly
  • Om oss
Skip to content
2021-12-16 | Expertråd

Steg 5 i SÅ KLART-metoden – Förstå mitt ansvar i interaktionen

Steg 5 i en löpande artikelserie om så klart metoden, ett samarbete med Lili Öst som är transformations- och mindset coach, föreläsare och författare.

Steg 3 i SÅ KLART-metoden – Attraktionslagen  

Jag har ju fått ynnesten att presentera SÅ KLART-metodens åtta steg med sälj som rubrik här på Saleseffect under ett antal veckor, vilket jag hela tiden tar tillbaka till mitt sätt att se världen på genom mina SÅ KLART-glasögon. När vi tittar på det som är, det vi önskar och våra förmågor att nå det genom dessa glasögon, ser vi saker ur ett perspektiv som oftast går de flesta människor förbi. Blir du nyfiken på hur DU kan ta dig själv och/eller teamet till nästa nivå? Läs de tidigare artiklarna på Saleseffect innan du läser denna.

START – Introduktionsartikel

STEG 1 – Var är jag?

STEG 2 – Hur kom jag hit?

STEG 3 – Attraktionslagen

STEG 4 – Synliggöra mönster

STEG 5 – FÖRSTÅ MITT ANSVAR I INTERAKTIONEN

Jag har konsekvent uppmanat i de tidigare artiklarna att gå tillbaka till steg 1 och framåt så åter igen, – om du inte läst de artiklarna än, gör det för att få ett hum om vad jag pratar om i veckans steg. När man bygger ny kunskap behöver man ju ta saker i rätt ordning för att kunna relatera. Så även här.

Idag ska jag belysa steg 5 som handlar om att bli medveten om vårt eget ansvar i interaktionen mellan oss och Attraktionslagen. Men också vårt ansvar gällande hur vi väljer att fokusera och förhålla oss dagligen. När vi nu kommit fram till steg 5, har du genom de tidigare artiklarna fått med dig tillräckligt med information om hur vi faktiskt påverkar vårt liv, vårt mående, våra resultat och våra relationer genom vårt mesta tanke, – känslo, – och handlingsfokus, för att förhoppningsvis ta det på fullaste allvar, – då det faktiskt till 100% handlar om hur vi formar vårt liv.

I SÅ KLART-metodens 8 steg har jag highlightat tre ord som hör till steg 5, 6 och 7. FÖRSTÅ – FÖRBÄTTRA – FÖRÄDLA. De tre saker som är avgörande för att kunna ta kommando, skapa en transformation och hjälpa sig själv att leva den.

Om man inte förstår hur och varför, är det svårt att motivera sig själv att göra göret. Så idag har vi fokus på FÖRSTÅ.

Jag vill att du sätter på dig ett par SÅ KLART- glasögon igen, för att titta på det som ÄR och har varit ur ett energiperspektiv. Där du hela tiden behöver bolla tillbaka dina tankar – känslor – fokus – sanningar – förhållningssätt och förväntningar för att se vad de genererat sett ur detta energiperspektiv. Jag kommer ge dig exempel att arbeta med, som precis som i förra artikeln kommer från min onlinekurs Ta kontroll över ditt liv med SÅ KLART-metoden, för att du ska få ett hum om vad det handlar om. För att börja förstå interaktionen behöver jag börja med att presentera dig för David R Hawkins Map of Consciousness©

MAP OF CONSCIOUSNESS

Davis R Hawkins var en världsberömd medicine doktor, filosofie doktor, författare, spirituell lärare och ledande forskare inom begreppet consciousness, – medvetenhet. Hans forsknings, – och utvecklingsarbete har hela tiden legat i framkant vilket gjort honom till en auktoritet inom detta fält såväl som gett honom ett stort antal priser världen över, samt nominering till det prestigefyllda Templeton Price som bl a delats ut till Moder Teresa.

The Map of Consciousness® förklarar kategoriseringen och utmärkande karakteristiska kännetecken av de olika energifälten/ energifrekvenserna för att göra dem begripliga, logiska och användbara i vårt dagliga liv. Jag har gjort en svensk översättning av hans modell för att man lättare ska kunna relatera till den. Du hittar den på www.liliost.se/map-of-consciousness

Nu behöver du Map of Consciousness© tillgänglig för att följa med mig i resonemanget.

Hawkins har gjort en skala på 1 – 1000 där 1 är nere på lägsta känslonivå och 1000 är att du är så upplyst så du är ett med alltet, kan man förenklat beskriva det som. Förhoppningsvis får du en klarare bild av vad våra tankar och känslor leder till – sett ur ett energiperspektiv genom min metodik och hans skala.

Han konstaterar att en stor del av människorna på jorden lever kring 200 på skalan och nedåt, vilket i mitt sätt att tänka, gör det begripligt varför världen ser ut som den gör, då allt under 200 är lågfrekvent och i forcering (motstånd) och när vi kommer över 200 blir vi högfrekventa och går upp i vår egen kraft och i kärlek.

Man pratar om att vi alla har allt att vinna på – på alla nivåer i livet, att befinna oss i LOVE or ABOVE. Alltså från 500 och uppåt. Bara att gå upp från skam och skuld som ligger längst ned på 20 och 30 punkter, till acceptans som ligger på 350, för att man accepterat att just nu är det så här och man har hittat ett sätt att förhålla sig till det som är just nu medan det löser sig – gör att vi gör en enorm förflyttning av på vilken frekvens vi ligger och sänder och en förändring gällande vad vi då även drar till oss och vad vi sänder ut.

Från 0 – 100 på skalan sitter vi verkligen fast i negativa tanke, – känslo, – och handlingsmönster som aldrig kommer att ge oss ett högfrekvent liv. Så är det där du befinner dig oftast, hoppas jag att du får tillräckligt med inspiration och insikter genom artikelserien, för att ta tag i att medvetet arbeta dig uppåt på skalan. Känns det omöjligt att göra själv finns jag mer än gärna vid din sida.

ÖVNING

Jag tänkte att vi nu skulle gå tillbaka till några av frågorna jag gav dig att reflektera över i steg 2 för att visa dig hur du kan arbeta med att medvetandegöra ditt fokus och din interaktion.

Som säljare/säljchef är det viktigt att ständigt reflektera över den frågan på olika sätt;

Låt oss börja med första frågan;

Var är jag nu i relation till mina uppsatta mål?

 T ex. Om du är på ett bra ställe här, har du förmodligen hittat ett framgångsrikt förfaringssätt att nå dit du vill.

Bli medveten om hur du känner gällande detta.

Vad är din mesta regerande känsla?

Vad är dina ”sanningar” om frågan?

Hur pratar du om detta med andra och med dig själv?

Om du tittar på Map of Consciousness, (MoC) var befinner du dig oftast gällande denna fråga?

Om du tänker på hur Attraktionslagen fungerar och hur vi fungerar med den, vad ser du där? Om du behöver uppdatera dig i frågan så kan du läsa om den i artikeln om steg 3 och i min pdf Attraktionslagen, företaget, teamet & Corona som du hittar på www.liliost.se/gratis

Vi tar nästa fråga:

Var är gruppen nu i relation med våra gemensamma uppsatta mål?

 Vad svarar du här och vilken känsla regerar gällande ditt svar? Vad känner du oftast gällande detta?

T ex Är ni långt ifrån eller i alla fall inte önskvärt nära? Vilken typ av känsla är aktiv i dig om detta är fallet?

Vad säger du till dig själv och andra och vilken känsla accentueras av det?

Är det t ex bekymmer och oro ligger det på 100 på MoC.

Känner du förtvivlan och/eller att det känns hopplöst och omöjligt ligger det på 50 på MoC.

Alltså långt under 200 som är brytpunkten där vi går från forcering till kraft.

Om vi bollar det tillbaka till att Attraktionslagen fungerar lika attraherar lika och det vi kastar ljuset på – växer, hur tror du att du interagerar med Attraktionslagen och biofältet utanför oss själva då? På en låg negativ frekvens! Och eftersom positivt och negativt inte ligger på samma frekvens och sänder (precis som att P1 och P4 inte sänder på samma frekvens) tror du att ditt fokus och dina sanningar kommer att leda er i mål? Om detta är som du svarat, delas med resten av teamet och de har samma syn på det som du, tror du att ni kan leda er själva i mål om du sätter på dig ett par ”SÅ KLART-glasögon” och tittar på det ur detta energiperspektiv?  När JAG sätter på mig de glasögonen ser jag att det är en svår och tuff resa som skulle kunna vara så mycket enklare och mer framgångsrik om teamet på individnivå förstod vår ofrånkomliga interaktion och la sig vinn om att hitta ett mer högfrekvent förhållningssätt – den aktuella sanningen till trots.

Om du nu tittar på resten av frågorna genom det förfaringssättet jag visat innan, vad ser du då?

Använd MoC och PDF:en Attraktionslagen, företaget, teamet & Corona för att bredda din bild.

Var är jag nu i relation till mina kunder?

Var är gruppen nu i relation med våra kunder?

Var är jag nu i relation till mina kollegor i säljteamet?

Var är jag nu i relation till min chef?

Eller om du är chef, var är jag nu i relation till mina medarbetare?

Gå gärna tillbaka till de tidigare artiklarna och gå igenom frågorna där på samma sätt och se om du får några nya viktiga insikter genom att titta på dem på detta sätt.

Det som alltid slår mina klienter med häpnad är hur mycket mer information de får om sitt eget fokus och sina resultat när vi börjar att borra i det som ÄR, genom ett par SÅ KLART-glasögon. Och hur de plötsligt hittar lösningar som aldrig ens slagit dem tidigare.

SÄLJ OCH ENERGI

Om du återigen tittar på MoC och du tänker att Du är kunden, tror du att du skulle känna dig inspirerad av att göra business med någon som mestadels ligger runt 200 eller under i sitt dagliga fokus? Svaret är med all säkerhet nej. Så hänger fokus, förhållningssätt, attityd, personlighet och sälj tätt ihop? Självklart JA! Det är inte alltid vi rent kognitivt kan sätta fingret på vad det är som gör att vi antingen känner oss inspirerade eller känner ren motvilja till att göra business med en person, men vi känner att det är en extremt tydlig känsla. Vi känner av energin som personen i fråga sänder ut.

I kommunikation säger man att 7% är orden man säger och resten av de 97% är HUR vi säger det och vad vi visar genom vårt kroppsspråk. Här vill jag lägga till en avgörande viktig aspekt – den energi vi sänder ut för mottagaren att svara på. Den omedvetna dialogen mellan hjärtat på den vi möter och vårt eget är så mycket större än orden vi uttalar. Du vet när man bara känner något i magen, så har vi plockat upp viktig information som är utanför vår perception.

SÅ HUR KAN JAG FÖRSTÅ INTERAKTIONEN BÄTTRE?

Det vi alla behöver är att bli medvetna om i steg 1 är vårt mesta fokus! Våra inre och yttre dialoger, våra sanningar och paradigm. Våra förväntningar och förhållningssätt. Vi behöver förstå och acceptera att vårt fokus är avgörande viktigt då det är genom det som vi interagerar på ett mycket mer omfattande plan än vi innan förstått.

I steg 2 behöver vi zooma ut och faktiskt våga se oss som en del av detta ”större perspektiv” och börja laborera och se vad som händer när vi aktivt arbetar med vårt fokus.

Om vi hela tiden håller oss medvetna om att det är vissa parametrar vi behöver stämma av kontinuerligt för att hålla oss på vägen, så blir vår interaktion tydligare och klarare för varje steg.

KÄNNS DET ABSTRAKT?

Självklart kan det kännas så, för det ÄR abstrakt, men det gör det inte mindre sant eller mindre viktigt. Världen förändras, gammal forskning visar sig vara felaktig i takt med att vi genom nya förfinade metoder kan tillskansa oss nya kunskaper. Låt oss inte backa för att vi inte vet allt ännu!

Om man bara betänker att vi tycker att det är helt normalt att prata i en bit metall som i sin tur pratar med frekvenser ute i universum och som gör att vi genom dem kan nå någon simultant på andra sidan jorden. Att det är helt normalt att vi kan skriva ett mail i Sverige som strax efter kan läsas genom en knapptryckning av någon strax efter i Tokyo. Om vi bara snuddar vid AI och vad det innebär, så kan man ju verkligen fråga sig om detta verkligen ÄR så abstrakt att vi inte kan ta det till oss? Jag använder gladeligen min smartphone och alla coola features varje dag utan att veta HUR det egentligen funkar. Jag ser ju att det funkar och det räcker för mig. Jag har lärt mig hur och vad jag behöver göra för att få det att fungera och det är ju det som räknas tänker jag.

På samma sätt tänker jag om Attraktionslagen och vår interaktion med den. Vi behöver bli nyfikna på manualen som visar hur vi kan använda den på ett sätt som hjälper oss att låsa upp alla coola features som kommer med den. SÅ KLART-metoden har som uppgift att hjälpa dig hitta den manualen. I dig själv och i det större perspektivet.

I nästa artikel har vi kommit fram till steg 6 – FÖRBÄTTRA  NYCKLAR, VERKTYG & KOMMUNIKATION

Där kommer du få ännu fler verktyg och nycklar och förhoppningsvis några viktiga insikter.

Om du känner att du och/eller teamet behöver hjälp att bli medvetna om hur ni kan lyfta er själva, ert psykiska välmående och er business till nästa nivå genom att bli medvetna tänkare, bli medvetna om era byggande-/ förstörande mönster och få kraftfulla nycklar att hålla fokus på det som leder er i önskad riktning och skapa ett magiskt och framgångsrikt 2022, – Hör av dig!

Du hittar mer info på liliost.se

Med kärlek

Av: Lili Öst – CHANGEMAKER

Redaktionen info@saleseffect.se

Läs mer:

Webinar: Framgångsrik kundbearbetning

Webinar: Framgångsrik kundbearbetning

Drar du dig för att ta ”unconfortable actions” och gärna gör som du alltid gjort och sen undrar varför du får samma resultat som du alltid fått? Om du känner igen dig så är detta webinar definitivt något för dig!

Konferensexperten: Så väljer du rätt mötesform

Konferensexperten: Så väljer du rätt mötesform

Konferensexperten Susan Pihlblad har lång erfarenhet av event- och mötesbranschen och Saleseffect fick en pratstund och många bra tips runt att välja rätt mötesform för att arrangera värdeskapande möten.

Kundlojalitet – så lär du dig knäcka koden!

Kundlojalitet – så lär du dig knäcka koden!

Du säljer förstås en bra produkt eller tjänst och har ett säljstödsystem för att underlätta din försäljning, men hur skapa äkta kundlojalitet som får kunderna att köpa av just dig? Och inte bara en gång utan varje gång?

Business Event Network – Tillsammans skapar vi kraft!

Business Event Network – Tillsammans skapar vi kraft!

Annons

Ibland händer saker som verkligen etsar sig fast; dofter, smaker eller kanske musik som man tydligt kan koppla till ett minne eller en händelse.

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV






Banner 300x250 SalesEffect
Avtalskollen Säljarnas Saleseffect

MH konferens

Expertråd

Webinar: Framgångsrik kundbearbetning

Webinar: Framgångsrik kundbearbetning

Expertråd

Drar du dig för att ta ”unconfortable actions” och gärna gör som du alltid gjort och sen undrar varför du får samma resultat som du alltid fått? Om du känner igen dig så är detta webinar definitivt något för dig!

Konferensexperten: Så väljer du rätt mötesform

Konferensexperten: Så väljer du rätt mötesform

Expertråd

Konferensexperten Susan Pihlblad har lång erfarenhet av event- och mötesbranschen och Saleseffect fick en pratstund och många bra tips runt att välja rätt mötesform för att arrangera värdeskapande möten.

Kundlojalitet – så lär du dig knäcka koden!

Kundlojalitet – så lär du dig knäcka koden!

Expertråd

Du säljer förstås en bra produkt eller tjänst och har ett säljstödsystem för att underlätta din försäljning, men hur skapa äkta kundlojalitet som får kunderna att köpa av just dig? Och inte bara en gång utan varje gång?

Retorikexperterns 10 tips – så får du dina mottagare att lyssna och delta

Retorikexperterns 10 tips – så får du dina mottagare att lyssna och delta

Expertråd

Fysiska möten hit, digitala möten dit. Eller det nya svarta, hybridmöten. Häng med när retorikexperten Per Furumo delar med sig av sina bästa tips.

Är det verkligen fungerande mål du har?

Är det verkligen fungerande mål du har?

Expertråd

Här bjuder Saleseffects expertskribent Antoni Lacinai som är en är en av Sveriges främsta kommunikationsföreläsare på några nyttiga tankar om konsten att sätta fungerande mål. Är det verkligen mål du har för ditt säljteam eller är det önskemål? Kolla in filmen här.

Kundevent: Lär av festfixare Alexander Erwik

Kundevent: Lär av festfixare Alexander Erwik

Expertråd

Influencers, bloggare, stjärnor och artister minglar på hans utlagda röda mattor och plåtas framför backdrops med kända varumärken. Saleseffect får en inblick behind-the-scenes hos festfixaren Alexander Erwik.

Vad gäller vid föräldraledighet och vad innebär föräldraledighetslagen?

Vad gäller vid föräldraledighet och vad innebär föräldraledighetslagen?

Expertråd

Föräldraledighetslagen reglerar föräldraledighet och ger arbetstagare rätt att som förälder vara helt ledig från sin anställning fram till dess att barnet har fyllt ett och ett halvt år. Här ger HR-experten Marie Wikander dig svar på de vanligaste frågorna.

Michelle Dandenell: 12 tips för att börja lyfta ditt personliga varumärke

Michelle Dandenell: 12 tips för att börja lyfta ditt personliga varumärke

Expertråd

Nu är den perfekta tiden att bygga och utveckla ditt personliga varumärke skriver Michelle Dandenell varumärkestrategen/arkitekten i sin krönika. Till vardags hjälper hon företag, ledare och entreprenörer för att utveckla starka varumärken och göra dem mer synliga och på så sätt få deras business att växa.

Verktyg

7 tips: Så ger du feedback som motiverar

7 tips: Så ger du feedback som motiverar

Verktyg

En av dina viktigaste uppgifter som chef är att dela ut feedback som motiverar. Både positiv och konstruktiv. Här listar vi konkreta tips för hur du bäst återkopplar till din personal.

Lista: 20 CRM-system som effektiviserar ditt säljarbete

Lista: 20 CRM-system som effektiviserar ditt säljarbete

Verktyg

Räcker ditt minne och dina Excel-listor inte till längre? Här listar Saleseffect ett urval av CRM-system som strukturerar upp ditt arbete.

Boktips: Vägen till ja : en nyckel till framgångsrika förhandlingar

Boktips: Vägen till ja : en nyckel till framgångsrika förhandlingar

Verktyg

Vägen till Ja ger en beprövad steg för steg-metod för att uppnå ömsesidigt tillfredställande överenskommelser i varje typ av förhandling.

LISTA: 15 system för e-signering av affärsavtal

LISTA: 15 system för e-signering av affärsavtal

Verktyg

Det är säkert, snabbt och smidigt. Effektivisera er försäljning genom att digitalisera era avslut med elektronisk signatur. Saleseffect har uppdaterat listan för 15 system för e-signering av affärsavtal.

Svenska aktörer i djungeln av systemstöd för den digitala säljorganisationen

Svenska aktörer i djungeln av systemstöd för den digitala säljorganisationen

Verktyg

Idag finns det 1000-tals system för en digital säljorganisation därför har vi har samlat 30 aktörer i fyra olika kategorier. Alla på svenska och som underlättar och möjliggör för din B2B-säljorganisation nå nya höjder och försäljningsrekord.

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Lediga Jobb

  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Försäljningschef fastighet BOSCH och IVT Värmepumpar
  • Försäljningschef Veddesta
  • Försäljningschef sökes till Sesol i Örebro
  • Säljfokuserad VD till greentech-bolag som är i uppbyggnadsfas!
  • Försäljningschef till Realtime Embedded
  • Försäljningschef contracted sales Scandic
  • Regionchef till Coca-Cola Europacific Partners – Region Öst!
  • Bravida söker försäljningschef till region Vänern
  • Försäljningschef Sveriges Elevkårer

PÅ NYTT JOBB

Dachser Air & Sea Logistics Sweden tillsätter Sales Manager

Dachser Air & Sea Logistics Sweden tillsätter Sales Manager

Karriär

Dachser Swedens kontor för Air & Sea Logistics stärker nu det Göteborgsbaserade teamet med en Sales Manager. Peter Björkman ska bidra till att driva Dachsers verksamhet inom sjö- och flygfrakt framåt på den svenska marknaden.

Han blir ansvarig för strategisk utveckling inom marknad och försäljning på Folksam

Han blir ansvarig för strategisk utveckling inom marknad och försäljning på Folksam

Karriär

Håkan Svärdman tillträder den 1 juni rollen som ansvarig för strategisk utveckling inom Marknad och försäljning. Håkan Svärdman återvänder därmed till Folksam efter knappt fyra år som samhällspolitisk chef på Forena.

Magnus Dahlström ny affärschef på Tyréns

Magnus Dahlström ny affärschef på Tyréns

Karriär

Den 1 april tillträder Magnus Dahlström som ny affärschef med ansvar för infrastrukturverksamheten i Mellansverige.

David Bolin ny försäljningsdirektör på Cloetta Sverige

David Bolin ny försäljningsdirektör på Cloetta Sverige

Karriär

David Bolin har utsetts till ny försäljningsdirektör på Cloetta Sverige samt medlem i den svenska ledningsgruppen.

Ny försäljningschef till Saint-Gobain Abrasives

Ny försäljningschef till Saint-Gobain Abrasives

Karriär

Den ledande leverantören av slipprodukter, Saint-Gobain Abrasives, rekryterar Joakim Baringe till rollen som Sales Director Distribution Markets Scandinavia.

Mats Ågren ny försäljningschef på Abkati

Mats Ågren ny försäljningschef på Abkati

Karriär

Abkati rekryterar Mats Ågren som ny försäljningschef. Mats har en lång erfarenhet från branschen och kommer närmast från rollen som Key Account Manager på Strands.

Daniel Toftskär ny försäljningschef inom Riksbyggens fastighetsförvaltning

Daniel Toftskär ny försäljningschef inom Riksbyggens fastighetsförvaltning

Karriär

Den 1 augusti tillträder Daniel Toftskär som ny försäljningschef för Riksbyggens affärsområde Fastighetsförvaltningen. Daniel kommer närmast från rollen som marknadsområdeschef inom Riksbyggens fastighetsförvaltning i Sydost.

Airmee rekryterar toppchefer och stärker ledningen

Airmee rekryterar toppchefer och stärker ledningen

Karriär

Airmee fortsätter sin tillväxtresa och har under den senaste tiden gjort flera rekryteringar för att ytterligare accelerera tillväxten. De senaste tillskotten är tre tunga rekryteringar till ledningsgruppen i form av Peter Hesslin (Chief Business Development Officer), Sofia Alexus (Chief Commercial Officer) och Fredrik Strömblad (Chief Logistics Officer).

Michaela Landqvist ny Customer Success Manager på Junglemap

Michaela Landqvist ny Customer Success Manager på Junglemap

Karriär

Junglemap fortsätter att växa med över 300 nya kunder bara under 2021. Michaela Landqvist, med lång erfarenhet inom försäljning och kundansvar inom IT-sektorn, blir ny Customer Success Manager på Junglemap.

Niklas Lefévre ny försäljnings- och marknadschef på Rottne Industri AB

Niklas Lefévre ny försäljnings- och marknadschef på Rottne Industri AB

Karriär

Niklas Lefévre, 45, är ny försäljnings- och marknadschef på Rottne Industri AB. Niklas kommer senast från en liknande roll på Elme Spreader och har nästan 20 års erfarenhet från verkstadsindustrin med sig i bagaget.

Mest läst

Kundlojalitet – så lär du dig knäcka koden!

Kundlojalitet – så lär du dig knäcka koden!

Du säljer förstås en bra produkt eller tjänst och har ett säljstödsystem för att underlätta din försäljning, men hur skapa äkta kundlojalitet som får kunderna att köpa av just dig? Och inte bara en gång utan varje gång?
Vilken lön borde jag ha som försäljningschef?

Vilken lön borde jag ha som försäljningschef?

Undrar du om din lön är marknadsmässig? Vi har tagit fram statistik över vilken lön du som försäljningschef borde ha.
Nu är det dags att planera höstens säljkonferens/kick off!

Nu är det dags att planera höstens säljkonferens/kick off!

På MH Konferens skräddarsyr vi paket till spännande hotell med aktiviteter helt efter era önskemål. Det kan vara vildmarksäventyr med boende bland trädtoppar eller glamping i lyxiga safaritält.
Retorikexperterns 10 tips – så får du dina mottagare att lyssna och delta

Retorikexperterns 10 tips – så får du dina mottagare att lyssna och delta

Fysiska möten hit, digitala möten dit. Eller det nya svarta, hybridmöten. Häng med när retorikexperten Per Furumo delar med sig av sina bästa tips.
7 säljpoddar för att vässa tekniken och inspireras

7 säljpoddar för att vässa tekniken och inspireras

Genom att lyssna på en podd håller du dig uppdaterad och får möjlighet att inspireras av andras erfarenheter. Här listar vi sju säljpoddar för dig som jobbar inom försäljning.
Ert egna  ”Lyckohjul”  är en succéaktivitet som går att köra både lika bra inomhus som utomhus

Ert egna ”Lyckohjul” är en succéaktivitet som går att köra både lika bra inomhus som utomhus

Det har aldrig varit enklare att aktivera medarbetare eller potentiella kunder. Vi på Workman event har tillverkat lyckohjul i flera år med lika lyckade resultat varje gång.
39 tips för dig som ska ställa ut på mässa

39 tips för dig som ska ställa ut på mässa

Tips för dig som ska ställa ut på mässa. Nu kommer snart de första mässorna i gång igen, med nästan två års uppehåll kan det vara bara att uppdatera sig på vad som skapar framgång för ditt mässdeltagande. Här har vi sammanställt ett stort antal konkreta tips och checklistor från ledande mässexperter.

 

Saleseffect.se – Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar som försäljningschef
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.