– Jag hälsar Anna välkommen till Stampen Media. Denna nya tjänst har tillkommit för att vi ska stärka greppet om vår försäljning, säljutveckling och digitala transformation i våra mediehus utanför Göteborg. Mediehusen i Bohuslän, Halland, Trollhättan, Alingsås och i Göteborgs kranskommuner utgör en betydande och mycket viktig del av vår totala annonsförsäljning. Målet är att vi ska flytta fram våra positioner på alla fronter lokalt men också utnyttja synergierna mellan GP och våra övriga mediehus på ett så effektivt sätt som möjligt. Jag är övertygad om att Anna tillsammans med alla duktiga medarbetare på Stampen Medias lokala säljavdelningar kommer att leverera på våra ambitiösa mål de närmaste åren. Annas ledarskap och starka driv i kombination med gedigen sälj- och säljledningserfarenhet inom både digitalt och print kommer att tillföra oss mycket på den resan, säger Johan Hansson, koncernchef Stampen Media.
Anna Larsson kommer närmast från mediekoncernen Schibsted, där hon har varit anställd sedan 2013. Hon bor i Bergen i Norge men kommer att flytta till Göteborg. I Schibsted är Anna för närvarande Head of Agency and Programmatic Development/Market Development. Hon har tidigare haft roller som säljchef, strategisk kundchef och Key Account Manager. I år är hon nominerad till priset som Årets Ledertalent i Norge och har genom åren också vunnit en rad utmärkelser inom Schibsted.
Anna Larsson säger så här om det nya jobbet:
– Stampen Media är för mig en fantastiskt spännande arbetsplats. Jag är imponerad av de stora och ambitiösa strategiska steg man har tagit. Med den tydligt uttalade satsningen på lokal kvalitetsjournalistik och de utmanande digitaliserings- och lönsamhetsmål som är satta är det ingen annan resa jag hellre vill vara med på. Jag ser verkligen fram emot att ta mig an de högt uppsatta målen tillsammans med alla de otroligt kompetenta medarbetarna i hela Stampen Media.
Anna Larsson börjar på Stampen Media vid årsskiftet och kommer att rapportera till koncernens COO Ola Wahlström.