Jonas Åsberg är ny försäljningschef på Fiskeriet Sverige.
̶ Jag ser fram emot att vara med och utveckla bolaget vars satsning ligger helt rätt i tiden och har en otroligt stor potential framåt. Det ska bli spännande att tillsammans med mina kollegor få vara med och bygga upp en stark försäljningsorganisation i Sverige, säger Jonas Åsberg.
Närmast kommer Jonas Åsberg från rollen som försäljningschef Foodmark där han byggt upp en ny fältförsäljningsorganisation samt ansvarat för innesälj och haft ett tätt samarbete med KAM mot DVH.
Tidigare försäljningschef på Exotic Snacks
Innan dess har Åsberg innehaft rollen som Försäljningschef på Exotic Snacks liksom samma roll hos Hemglass, och har även en bakgrund som KAM Coca-Cola liksom produktchef Scan och Varumärkeschef Henkel.
̶ Jonas är en erkänt duktig förändringsledare och van att arbeta resultatorienterat och skapa vinnande team. Jag är övertygad om att han kan utveckla potentialen ytterligare med sin breda erfarenhet av ledarskap och att driva försäljning inom handel, sägerJörgen Bergqvist, vd på Fiskeriet Sverige.
Jonas Åsberg tillträder rollen den 2 mars.