Stampen Media har tillsatt en ny Head of Programmatic i Håkan Hamrin. Han kommer närmast från rollen som produktägare för Mittmedias annonslösningar.
I jobbet ingick att hålla ihop Mittmedias annonsmiljöer via annonsplattformen Reacher och de målgrupper som fanns där.
En viktig rekrytering enligt försäljnignsdirektören
Nu tar Håkan Hamrin alltså över ansvaret för Stampen Medias programmatiska verksamhet.
– På Stampen Media har vi ett högt fokus på vår digitala affär och därför är detta en viktig rekrytering för oss, säger Henrik Carlsson, försäljningsdirektör på Stampen Media i ett pressmeddelande.
Håkan Hamrins främsta fokus kommer att ligga på att säkerställa Stampen Medias programmatiska och digitala affär för externa samarbetspartners.
Ökad trafik kräver hög digital kompetens
– I takt med att trafiken ökar för Stampen Medias olika titlar behövs hög digital kompetens och erfarenhet av digitala intäkter. Vi är mycket glada över att Håkan Hamrin tar över rodret, säger Henrik Carlsson vidare i pressmeddelandet.
Stampen Media är en av Sveriges ledande mediekoncerner och Västsveriges största mediehus. Med 12 titlar på västkusten förser man dagligen över en miljon läsare med lokal journalistik. S
Stampen Media omfattar även utomhusreklambolaget Wallstreet Media och distributionsbolaget VDT.
LÄS MER: Angela Ahola så skapar du ett gott intryck digitalt