Karl Hahtovirta ny kommersiell chef på Aftonbladet
Karl Hahtovirta kommer senast från Schibsted Growth. Han har haft vd-roller på tv.nu och Lendo i Finland och har tidigare varit strategichef i Schibsted Sverige. Nu tar han klivet över till Aftonbladet.
– Det känns väldigt kul och spännande att börja på Aftonbladet och jag ser fram emot att få följa redaktionens starka journalistiska arbete på närmare håll. Aftonbladet är ett extremt starkt varumärke som lyckats förvalta sin position mycket väl under en lång tid. Samtidigt så ser jag att det finns stor potential att utveckla Aftonbladets kommersiella kraft ytterligare på marknaden, säger Karl Hahtovirta.
Som kommersiell chef för Aftonbladet kommer han att ha ansvar för helheten och affärssamarbeten inom och utom koncernen. Sedan tidigare har Aftonbladet byggt upp innovationshuben Aftonbladet Labs under redaktionschef Lotta Folcker samt Strategy & Audience Engagement under strategichef Niclas Bergström med fokus på data och analys. Nu stärks affärssidan ytterligare när Karl Hahtovirta får i uppdrag att utveckla den breda affären och partnerskap. Han tillträder sin nya roll den 1 september.