Marie tillträder som Åhléns nya Chief Sales Officer efter sommaren. Hon har under de senaste åren drivit digital utveckling av fysiska butiker och utvecklat omnikanalstrategier som lett till ökade synergier mellan butik och e-handel, i rollen som Affärschef Butik för Apoteket AB. Hon har varit ledare för större affärsorganisationer sedan 2015 och i sitt försäljnings- och driftsansvar levererat goda resultat, nytänkande och en stark förståelse för kunden och affärens bästa.
– Vi är glada över att välkomna Marie som ny Chief Sales Officer hos Åhléns. Vi är övertygade om att Maries kompetens och hennes starka sinne för affärer och intresse för den snabbt föränderliga detaljhandeln, kommer att gynna Åhléns och vår framtidsstrategi att bli Sveriges ledande e-handlare med optimal fysisk närvaro, säger Annica Hagen, vd för Åhléns.
Marie kommer att ingå i företagsledningen och spela en nyckelroll i att göra Åhléns ännu mer relevant för kunderna med målsättningen att stärka försäljningen i samtliga kanaler och uppnå ökad lönsamhet.
– Det ska bli fantastiskt roligt att få bli en del av Åhléns resa framåt. Jag har alltid varit en trogen kund och Åhléns är ett fantastiskt fint varumärke. Bolaget har goda förutsättningar att möta och överträffa kundens förväntningar med sin snabba förändringstakt inom detalj- och e-handel, och därigenom även öka företagets omsättning, säger Marie Rudolfsson, tillträdande Chief Sales Officer på Åhléns.