Mattias Hersby rekryteras till rollen som Head of Business Development & Operations och fyller därmed den sista platsen i annonsorganisationens svenska ledningsgrupp.
– Med över 20 år i mediebranschen blir Mattias ett starkt tillskott i arbetet med att bredda erbjudandet mot den svenska marknaden, säger Joakim Flodin, CEO & Director of Schibsted Marketing Services.
För Schibsted Marketing Services blir Mattias Hersby en viktig del i det pågående arbetet med att utveckla det kreativa och kundanpassade erbjudandet, samt att stärka relationen ut mot mediebyråer och partners.
Förbättra arbetsprocesser och effektivisera marknadsbearbetningen
Mattias ansvarsområde kommer bland annat innefatta att förbättra arbetsprocesser och effektivisera marknadsbearbetningen.
– Mattias breda erfarenhet från byråsidan, och därmed goda förståelse för kraven som ställs på säljsidan, kommer att vara en otrolig tillgång för oss, säger Joakim Flodin och fortsätter:
– Han har även gedigen erfarenhet av att arbeta på tvärs över olika industrier, vilket kommer väl till pass i vårt ökade branschfokus.
Mattias kommer närmast från mediebyrån Zenith’s huvudkontor i London som International Business Director.
Mattias Hersby har haft flera betydande poster
Han har även haft flera betydande poster inom Publicis Media-koncernen, däribland som vice vd på Zenith i Sverige och som Europaansvarig för Daimlerkontot inom Publicis Media Tyskland.
– Schibsted är ett stort mediehus med starka varumärken där det kommer bli väldigt roligt att vara med och påverka. Nu när mediebranschen genomgår stora förändringar känns det inspirerande att vara med på den resan, där jag hoppas kunna bidra med mina erfarenheter både från Sverige och utomlands, säger Mattias Hersby.
Mattias tillträder sin nya roll den 2 december.