En viktig del i Salesbox strategi för att nå ut till fler småföretag med företagets äkta SaaS erbjudande är att samarbeta med olika partners och distributörer. Genom samarbetet med EY kommer Salesbox utöka det strategiska arbetet att lyfta fram det starka affärscase. inklusive fördelarna, för exempelvis telekomoperatörer och andra distributörer att erbjuda Salesbox CRM till alla sina småföretagskunder.
EY och Salesbox har tagit fram ett nytt starkt affärskoncept för exempelvis telekomoperatörer och andra större organisationer baserat på Salesbox SaaS plattform i syfte att digitalisera Nordiska företag.
Inom ramen för samarbetet mellan Salesbox och EY förs långtgående dialoger med Nordiska mobiloperatörer för att erbjuda deras småföretagskunder möjligheten att kostnadseffektivt digitalisera sin kundhantering inklusive hantering av kundkommunikation med hjälp av Salesbox CRM.
”Salesbox erbjuder ett modernt, enkelt och väldigt användarvänligt CRM system som vi tycker fyller ett hål på marknaden, speciellt för småbolag. Det nya samarbetet kommer ge oss en möjlighet att ytterligare stötta våra telco-kunder genom att erbjuda en lojalitetsbyggande tjänst. Vi är således väldigt glada över avtalet, som passar som handen i handsken med vår egen digitala transformationsstrategi” säger Anastasia Ribbing Kristoffers, Business Development Director, EY Sverige.
EY och Salesbox ser en global trend där exempelvis mobiloperatörer vill bredda sitt kunderbjudande med attraktiva SaaS-tjänster inom B2B området. EY har identifierat Salesbox erbjudande till småföretag via mobiloperatörer som skalbart, attraktivt och att det kan bidra till minskat kundtapp, ökade intäkter och stärkt kundlojalitet inom B2B området för telekomoperatören.
“Det är glädjande att en global aktör som EY delar vår uppfattning att exempelvis mobiloperatörer fyller en viktig funktion i arbetet med att digitalisera småföretagens kundhantering och hur det samtidigt kan stärka mobiloperatören i dess relation till detta kundsegment.” säger Andreas Lalangas, VD och grundare på Salesbox.
Initialt kommer samarbetet gälla den Nordiska marknaden men det finns en ambition från bägge parter att bredda samarbetet till att omfatta fler marknader internationellt i ett senare skede.