Thérèse Elmquist har rekryterats till posten Marknad och försäljningschef för Lagerhaus. Sedan Thérèse inledde sin karriär inom retail som 15-åring så har listan över olika roller vuxit och omfattar bland annat produktchef på Lindex och försäljningschef på Scorett och MQ. Thérèse har även haft roller som ekonomichef och marknadschef på Stena Recycling och kommer nu senast från rollen som studioledare för hållbarhetsspecialister och arkitekter på White arkitekter i Göteborg. Under tiden på White deltog Thérèse även i fleråriga forskningsprojekt inom cirkulär möbeldesign och cirkulära affärsmodeller.
– Cirkulära flöden och förändrade konsumtionsbeteenden är några av de områden jag brinner för. För att retail ska vara relevant i framtiden krävs en långsiktig, konsekvent vilja att göra mer på ett bättre sätt. Den viljan hittade jag hos Lagerhaus. Utöver det så lever jag med försäljning i generna och ett lustfyllt intresse för inredning, så när tjänsten på Lagerhaus dök upp så tvekade jag inte en sekund. Att få arbeta med ett så genuint och härligt varumärke från Göteborg, och samtidigt driva utvecklingen mot en mer hållbar konsumtion ska bli både utmanande och spännande, säger Thérèse Elmquist, Marknad och försäljningschef på Lagerhaus.
Lagerhaus står inför en spännande tid med stort fokus på kommunikation, varumärkesbyggande, förändrade konsumtionsbeteenden och cirkularitet.
– Thérèse stora retailerfarenhet, vana vid strategiskt arbete samt brinnande intresse för hållbarhet kommer ge oss möjligheten att fortsätta utveckla Lagerhaus till ett starkt varumärke och lönsam verksamhet med sikte på hållbar förändring. Vi är stolta över att ha Thérèse i vår stora glada Lagerhausfamilj, berättar Anette Yngvesson, VD och ägare på Lagerhaus.