Det kan verka svårt med en bok som sökmotoroptimering, ett ämne i ständig förändring. Att den dessutom ska vara aktuell i mer än sju år? Författarna Magnus Bråth och Michael Wahlgren har nu skrivit den fjärde upplagan till boken som sålts i mer än 7000 exemplar.
– Det är otroligt roligt, säger Magnus Bråth, som till vardags driver SEO-byrån Brath i Örnsköldsvik, jag kunde inte tänka mig att en bok om något så smalt som sökmotoroptimering skulle kunna säljas i tusentals exemplar.
Guldläge på nätet – Sökmotoroptimering för alla är en bok för den som vill lära sig vad som får en sida att visas i ett sökresultat. Vad avgör vem som kommer etta på en sökning efter cyklar eller resor? Författarna Magnus Bråth och Michael Wahlgren har båda mer än 15 år i branschen och delar frikostigt med sig av sina erfarenheter.
– Det är bra om fler förstår, säger Magnus, sökmotoroptimering är en av de viktigaste delarna av all digital marknadsföring och försäljning. Det är nästan alltid det allra mest kostnadseffektiva sättet att få nya kunder online.
Guldläge på nätet finns tillgänglig där böcker säljs.