– Jag ser verkligen fram emot att fortsätta utveckla affären tillsammans med United Screens erfarna säljorganisation, säger Marcus Klamming om sin nya roll i ett pressmeddelande.
– Jag är väldigt glad att ha Marcus på plats för att driva vår försäljningsorganisation. Marcus har en bred erfarenhet av försäljning och jag är imponerad av hans professionalitet och engagemang,, säger Natalie Tideström Heidmark, VD på United Screens, och fortsätter:
– Under fjärde kvartalet 2019 så gjorde United Screens en försäljningsmässig all time high. Vi ser nu att marknaden är mer redo än någonsin för våra erbjudanden; influencer marketing och premium videoannonsering på Youtube. Tillsammans med de strategiska satsningar vi genomförde under förra året så ser vi nu under 2020 fram emot att ta United Screens till nästa nivå, säger Natalie Tideström Hedmark.
– Det känns roligt att ha fått förtroendet att leda United Screens säljorganisation. Online video och influencer marketing är några av de snabbast växande medieslagen och United Screens är den starkaste spelaren på marknaden inom de områdena. Jag ser verkligen fram emot att fortsätta utveckla affären tillsammans med United Screens erfarna säljorganisation, säger Marcus Klamming, försäljningsdirektör på United Screens.
United Screens erbjudande till marknaden är influencer marketing, pre-rollannonsering på Youtube och digitala videoproduktioner.
Sedan starten 2013 har United Screens gjort fler än 1000 influencer marketing-kampanjer åt varumärken som adidas, Santa Maria, Cetaphil och Bic.
United Screens pre-rollannonsering inom deras premiumnätverk på Youtube når över 30% av den svenska befolkningen varje vecka.
United Screens produktionsavdelning har under de senaste åren gjort hundratals reklamfilmer anpassade för Youtube och sociala medier, flertalet högklassiga livesändningar på Youtube, samt producerat flera dokumentärfilmer.