Saleseffect
  • Topp50 Säljcoacher
    • Topp50 Säljcoacher 2023
    • Topp50 Säljcoacher 2022
    • Topp50 Säljcoacher 2021
  • Utbildningar
  • Profiler
  • Säljstöd
    • Aktiveringsbolag
    • CRM
    • CRM för fältsäljare
    • Customer Success system
    • Databas och informationsbolag
    • Digital signering
    • E-post marknadsföring
    • Kickoff
    • Kreditbolag
    • Kundtjänstsystem
    • Kundundersökningar verktyg
    • Lead generation-verktyg
    • Leasing & Finansiering
    • Marketing automation
    • Marknadsföringsverktyg
    • Offertverktyg
    • Profilbolag
    • Prospekteringsverktyg
    • Rekryteringsbolag med säljprofil
    • Säljcoach
    • Säljstödssystem
  • Expertråd
  • Karriär
    • PLATSANNONSER
  • Partners
    • STOCKHOLM MEETING SELECTION
    • KONCEPT & EVENT
    • TEKNISKA MUSEET
    • Middlepoint
    • Informationsteknik
    • Golfbaren
    • Mercell
    • Säljarnas
    • Booky.se
    • Delegia
    • SuperOffice
    • Resly
    • BSC Business Service Club
    • Oneflow
    • River jump
    • Svea Leasing
    • Nya Ledarskapet
    • Mindley
  • Om oss
Skip to content
2020-06-01 | Annons | Expohouse Sweden AB

Expohouse utökar sitt erbjudande – satsar på digitala lösningar för mässa, event och retail

Expohouse Sweden AB har under lång tid varit en ledande leverantör av helhetslösningar för mässor, events och produktioner för retail och offentlig miljö. I takt med att det mesta digitaliseras i vår omvärld har event och mässindustrin hamnat lite på efterkälken för att sedan hämta inspiration från en ökad digitalisering inom retail.

Expohouse utökar sitt erbjudande – satsar på digitala lösningar för mässa, event och retail

”Det har länge varit uppenbart att digitalisering behöver ske inom upplevelsebranschen i takt med övriga samhället”, säger Nils Englund sälj och marknadschef på Expohouse.

Fygital eller Digifysisk?

Med digitalisering menar vi inte bara skärmar i olika storlekar som sänder ett budskap, detta har funnits länge. Fygital eller Digifysisk miljö är ett par begrepp som man hört på sista tiden och syftar till en digitaliserad fysisk miljö. Gränsen mellan den fysiska miljön och den digitala suddas ut, se bara på hur butiksmiljön utvecklas till en del av den så kallade omnikanalsförsäljningen med digitala verktyg. Detta är en resa som även event och mässor behöver göra i takt med att besökaren blir mer och mer digital.

Expohouse utökar sitt erbjudande – satsar på digitala lösningar för mässa, event och retail

Helhet med kundens behov i fokus

Nu lanserar Expohouse lösningar inom ett flertal områden, bland annat Touch Signage, Experience solutions och Tailored solution -skräddarsydda lösningar för att kommunicera och interagera med besökaren genom en digital plattform i en fysisk miljö.

”Att använda digital teknik i en fysisk miljö ger en mängd fördelar som t ex smidig hantering av leads, en koppling till besökarens mobil eller enkel och framtidssäkrad uppdatering av budskap. Kanske framför allt att aktivera och interagera med besökaren på ett framtidssäkert sätt” säger Nils.

Lösningarna kan vara helt i egen form men även som komplement till t ex en eventmiljö eller en shop in shop.

”Det kanske mest unika med vårt erbjudande är att vi i vår produktion av mässor, event och inredning kan integrera den digitala tekniken och få till en helhet utan att kunden behöver blanda in fler leverantörer eller hantera överlämningar”, fyller Nils i.

Expohouse erbjuder en skräddarsydd helhet med själva lösningen och kundnyttan, alltså kundens behov i fokus. Vilken hårdvara vi använder är sekundärt och vi anpassar alltid detta efter behoven genom ett starkt partnernätverk av leverantörer, allt ifrån de största varumärkena till mindre nischade specialister.

”Med helhetslösning menar vi att våra kunder inte ska behöva fundera på vilken driftdator, skärm eller system vi använder utan kan fokusera helt på sitt behov. Vi tar sedan hand om lösningen” säger Nils.

Expohouse utökar sitt erbjudande – satsar på digitala lösningar för mässa, event och retail

Sedan årsskiftet producerar Expohouse skräddarsydda digitala lösningar i nära samarbete med partnerföretaget DAgency.

Välkomna att kontakta oss för att prata mer om hur vi kan digitalisera er fysiska miljö.

Läs mer om vårt digitala erbjudande på https://www.expohouse.com/digital/

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Sommaravslutning eller höstkickoff?

Sommaravslutning eller höstkickoff?

Det är dags att samla teamet, fira prestationerna och ladda upp för nästa fas. I Bonnierhuset mitt i Stockholm får ni tillgång till moderna konferenslokaler, citynära läge och nu även en nyhet: ett kuraterat utbud av somriga måltider och mingel hos Restaurang Typ, nyöppnade systerkrog i DN-huset. Allt bokas enkelt via STHLM MÖTEN – till specialpris.

Mattias Asserståhl

Möt säljcoachen Mattias Asserståhl: ”Entreprenör, toppkonsult och tillväxtspecialist”

Årligen presenterar vi listan Topp 50 – Sveriges mest rekommenderade säljcoacher. Mattias Asserstål är en av dem. Vad är det första han tittar på när han går in i en säljorganisation och vilka är hans knep för att bli en riktig toppsäljare?

Jonas Olofsson

”Jobbet som dammsugarförsäljare förändrade mig i grunden”

Årligen presenterar vi listan Topp 50 – Sveriges mest rekommenderade säljcoacher. Jonas Olofsson är en av dem och här berättar han om sin nästan maniska omtanke om kunden och viljan att bli bäst. Och hur ett av hans första jobb, det som dammsugarförsäljare förändrade honom i grunden.

Expohouse

Expohouse Sweden skapar helhetslösningar för mässa, event och inredning för butik och offentlig miljö.

En komplett partner för samordning, produktion, etablering, logistik och underhåll. Med samtliga produktionsdiscipliner in-house och ett brett nätverk av underentreprenörer kan vi på ett kreativt och effektivt sätt skapa unika projekt.

Vi hjälper varumärken att kommunicera, positionera och stärka sitt erbjudande genom unika exponeringslösningar kännetecknade av hög kvalitet.

Med Norden som huvudmarknad och leveranser varje månad i Europa, USA och Asien har vi hela världen som arbetsplats.

Expohouse produktionsanläggning och kontor ligger i Rosersberg strax norr om Stockholm har vi nära till många av våra kunder.

Välkomna att kontakta oss på Expohouse.

Kontakt:

Nils Englund

[email protected]

+4673 444 50 11

Jonas Liljebäck

[email protected]

+4670 994 62 00

 

Länkar

https://www.expohouse.com/
https://www.linkedin.com
https://www.instagram.com
https://www.facebook.com/
https://vimeo.com/expohous

Rod annonsera NY 700x350 pxl

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Emistell Sajt Modul 300 x 250 px


Lediga Jobb

  • Key Account Manager Stockholm
  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Försäljningschef fastighet BOSCH och IVT Värmepumpar
  • Försäljningschef Veddesta
  • Försäljningschef sökes till Sesol i Örebro
  • Säljfokuserad VD till greentech-bolag som är i uppbyggnadsfas!
  • Försäljningschef till Realtime Embedded
  • Försäljningschef contracted sales Scandic
  • Regionchef till Coca-Cola Europacific Partners – Region Öst!
  • Bravida söker försäljningschef till region Vänern

PÅ NYTT JOBB

Patriam rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion

Patriam rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion

Karriär

Patriamkoncernen fortsätter att växla upp sin tillväxtstrategi och rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion. Harem kommer närmast från Roschier, en av Nordens ledande affärsjuridiska byråer, där han varit verksam i 15 år – de senaste 10 åren som partner. Med bred erfarenhet av komplexa transaktioner och strategiska affärer tillträder han sin nya roll i september.

NTM Media förstärker försäljningen i norr – två nya chefer på plats

NTM Media förstärker försäljningen i norr – två nya chefer på plats

Karriär

För att möta den ökade efterfrågan på lokal marknadsföring i Norrbotten och Västerbotten har NTM Media utsett två nya försäljningschefer. Fanny Lövbom tar över i Västerbotten och Andreas Bergman i Norrbotten, med målet att stärka relationerna med det lokala näringslivet.

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Karriär

Det svenska e-handelsbolaget Litium har utsett Andreas Granath till ny Chief Commercial Officer (CCO). Rekryteringen är en del av företagets strategi för att accelerera sin kommersiella tillväxt och stärka sin position på marknaden.

Så ser säljprovisionerna ut i Norden, Europa, Japan och USA

Så ser säljprovisionerna ut i Norden, Europa, Japan och USA

Inspiration

Du har förstås järnkoll på hur det ser ut i Sverige men hur provisioner och incitament utformas varierar kraftigt mellan olika länder. Vi har kollat upp hur säljprovisionerna ser ut i Norden, Tyskland, Frankrike, Storbritannien, Japan och USA – intressant läsning oavsett om du funderar på utlandsjobb eller inte.

Lyckas med lönesamtalet – konkreta tips för dig som jobbar med försäljning

Så maxar du lönesamtalet som försäljningschef – fem konkreta tips

Karriär

Lönesamtalet är ett tillfälle att prata prestation, potential och framtid. För dig som försäljningschef handlar det inte bara om din lön – utan om hur din roll och insats värderas i organisationen. Här är checklistan du inte vill missa.

Erik Rehn ny Chief Revenue Officer på ABAX

Erik Rehn ny Chief Revenue Officer på ABAX

Karriär

Med fokus på marknadsexpansion och nya affärsdialoger tar Erik Rehn plats i ledningen hos ABAX för att driva den europeiska tillväxtresan.

Nina Wahlgren Gill ny försäljnings-direktör i Martin & Servera Restauranghandel

Nina Wahlgren Gill ny försäljnings-direktör i Martin & Servera Restauranghandel

Karriär

Nina Wahlgren Gill blir försäljningsdirektör med ansvar för privata kunder på Martin & Servera Restauranghandel. Hon kommer närmast från Sysco och rollen som Program director & Business Lead ERP.

Manpowers jobbcoachs bästa tips inför intervjun

Manpowers jobbcoachs bästa tips inför intervjun

Karriär

Att bli kallad till en jobbintervju är både spännande och nervöst och förberedelserna kan vara avgörande för hur det går. Hur ska du klä dig? Vilka frågor bör du ställa och vilka ska du undvika? Jobbcoachen Helena Jälthammar berättar hur du ökar chanserna att landa drömjobbet.

Mäklarhuset anställer ny försäljningschef för storstäderna

Mäklarhuset anställer ny försäljningschef för storstäderna

Karriär

Oscar Larsson-Selenius blir försäljningschef för Stockholm med omnejd, Göteborg och Malmö. Hans bakgrund är bred och är en kombination av försäljning, tillväxt och att driva företag. Han är utbildad fastighetsmäklare och har varit både kontorsägare och konsultmäklare på andra mäklarkedjor. Han tillträder tjänsten den 1 mars i år.

Martin Ragnar ny försäljningschef för region Mellan på Swecon

Martin Ragnar ny försäljningschef för region Mellan på Swecon

Karriär

Martin Ragnar kommer närmast från Toyota Material Handling där han tidigare jobbade som säljare men senast som chef för region Öst. Han har lång erfarenhet inom maskinförsäljning och uthyrning samt erfarenhet av att leda säljande personal med fokus på tillväxt.

Mest läst

 

Saleseffect.se – Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar som försäljningschef
Saleseffect Nordic AB C/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Eventeffect.se| Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com