Saleseffect
  • Topp50 Säljcoacher
    • Topp50 Säljcoacher 2023
    • Topp50 Säljcoacher 2022
    • Topp50 Säljcoacher 2021
  • Hitta Säljcoach
  • Utbildningar
  • Profiler
  • Säljstöd
    • Aktiveringsbolag
    • CRM
    • CRM för fältsäljare
    • Customer Success system
    • Databas och informationsbolag
    • Digital signering
    • E-post marknadsföring
    • Kickoff
    • Kreditbolag
    • Kundtjänstsystem
    • Kundundersökningar verktyg
    • Lead generation-verktyg
    • Leasing & Finansiering
    • Marketing automation
    • Marknadsföringsverktyg
    • Offertverktyg
    • Profilbolag
    • Prospekteringsverktyg
    • Rekryteringsbolag med säljprofil
    • Säljcoach
    • Säljstödssystem
  • Expertråd
  • Karriär
    • PLATSANNONSER
  • Partners
    • STOCKHOLM MEETING SELECTION
    • KONCEPT & EVENT
    • TEKNISKA MUSEET
    • Middlepoint
    • Informationsteknik
    • Golfbaren
    • Mercell
    • Säljarnas
    • Booky.se
    • Delegia
    • SuperOffice
    • Resly
    • BSC Business Service Club
    • Oneflow
    • River jump
    • Svea Leasing
    • Nya Ledarskapet
    • Mindley
  • Om oss
Skip to content
2025-02-03 | Expertråd

Så hanterar du härskartekniker i kundmötet!

Kroppsspråket talar sitt tydliga språk – men vad gör du när en kund demonstrativt tittar på klockan, lutar sig tillbaka med korslagda armar eller suckar och ser ointresserad ut? Ulla-Lisa Thordén har genomfört drygt 20 000 säljsamtal och har över 40 års erfarenhet med säljandet i fokus. Här ger hon dig fyra konkreta case på hur du tar kontroll och hanterar härskartekniker i kundmötet!

Så hanterar du härskartekniker i kundmötet!Så hanterar du härskartekniker Foto: Ingo Stiller, Unsplash

AI i all ära. Nya möjligheter, nya affärer, nya frågor att hantera. Efter ca 4,5 decennier i säljandets fokus, konstaterar jag att alla grips av glädjeyra vid ett nytt teknikskifte. En del tror dessutom att den nya tekniken kan ersätta det som många säljskygga tycker är svårt, nämligen själva kundmötet.

Det kunderna uppskattar mest

Att AI är intressant för säljare är – precis som mina värderade kollegor uttryckte sig om i årskrönikorna här på Saleseffect före jul – helt ovedersägligt. Nya verktyg rätt hanterade frigör massor av möda och tid. Samtidigt får man inte tappa fokus från det som alltfler upptäcker att kunderna uppskattar mest, vilket är att mötas och skapa ömsesidigt förtroende inför framtida affärer. ”Det nya svarta” om du vill.

Därför kan det vara tillfälle att återigen ta upp den eviga frågan som jag stöter på vid varje coachningstillfälle, vid varje workshop och vid varje föreläsning:

”Hur skapar jag ett bra samtalsklimat när jag befinner mig öga-mot-öga med kunden? Hur hanterar jag situationer som känns beige…?”

I syfte att göra just din vår riktigt framgångsrik och rolig, bjuder jag här på ett avsnitt ur min senaste bästsäljare ”Möt kunden öga-mot-öga – nyckeln till lönsamma uppdrag genom VIVA!-modellen”! Det handlar denna gång om hur situationer kan glida dig ur händerna om du inte stärker din mötesmakt.

Vem ansvarar för mötet?

Det analoga mötet är så viktigt för att ge dig möjlighet att lyssna, se och tolka alla signaler för att avgöra om och hur du vill fördjupa kontakten. Här krävs total närvaro – inte att samtidigt fundera över dagishämtning eller bilbyte. Under mötet kan du bli utsatt för allehanda kroppsspråkliga maktspel och härskartekniker som det gäller att du känner till och väljer hur du vill hantera, även när du själv medvetet använder VIVA!

Ibland är samtalspartnern stressad och läcker en massa dåliga vibbar, ibland vill denne helt enkelt pröva dig för att se om du står pall för det du vill uppnå. Oavsett vilket bör du veta om att du undermedvetet påverkas starkt av dessa signaler, oavsett hur skicklig du tycker att du är på kommunikation. Genom ökad kunskap kan du välja om du vill låta dig påverkas eller lugnt påverka själv genom att varsamt ta kommando.

Under åren har jag upplevt många situationer där jag haft nytta av mina kunskaper och erfarenheter. Det är i princip omöjligt att få mig ur balans på ett möte (men jag känner vibbarna, tro mig!). Jag låter min samtalspartner ta ansvar för sina känslor, sitt agerande och sin eventuella stress. Det jag gör är dock att tolka och agera på olika sätt för att möta dennes behov av förståelse i en viss situation.

Härskartekniker att se upp för

Här har jag valt ut några exempel på ett antal kroppsspråkliga maktmedel som samtalspartnern(-a) kan tillämpa under ett möte. Det kan ske omedvetet och det kan ske medvetet. Oavsett vilket, låt dig inte störas utan ta tag i det! Om du inte gör det kommer du ändå aldrig till skott.

VIVA! hjälper dig att hantera situationen välvilligt, intresserat, varmt och autentiskt. Och du gillar väl fortfarande din samtalspartner, eller hur?

Denne kanske bara har för mycket på sin agenda just nu… du behöver inte forska i det, det räcker att konstatera det. (Låt oss kalla personen som blir utsatt för Kalle. Kunde lika gärna ha hetat Karin, det här är ett könsneutralt signalsystem, utom i fall 4.)

1 Partnern suckar och tittar bort.

Den här metoden är särskilt effektiv mot en osäker person. Den används ofta av otåliga människor i tidsnöd eller där du inte fångat deras intresse eller har tappat det under samtalet. Den används också av den som vill få dig att känna dig i underläge av något skäl. Kalle tolkar signalen som om han vore obetydlig eller tråkig.

Effekten: Kalle talar snabbare för att komma till slutet av vad han vill säga, kan börja stamma, tappa bort sig, vill raskt avsluta mötet och kommer inte fram till ett resultat han hoppats på. Känner sig bortgjord och missnöjd efteråt. Återkommer inte gärna till personen ifråga.

Tips till Kalle: Stanna upp i samtalet.
Ställ gärna en VIVA! fråga: ”Jag ser att du har annat att tänka på, ska vi skjuta på mötet?” Kalle svarar med sin egen härskarteknik genom att vänligt ta kommandot i samtalet. Han kommer ändå aldrig att komma till skott om han går i fällan och börjar svamla. Rätt eller fel? Du avgör!

2 Partnern drar ut stolen, lutar sig bakåt och lägger armarna i kors.

Troligen har du sagt något som din samtalspartner inte gillar eller håller med om. Eller att du pratat för mycket för länge och partnern vill stänga av dig helt enkelt. Det är otroligt svårt att förhålla sig själv positiv i denna situation eller fortsätta med sin presentation, story eller argumentation. Partnern har effektivt dragit ned rullgardinen i kommunikationen så att säga.

Effekten: Kalle får ingen uppmuntran att fortsätta dialogen och tystnar, pratar fortare eller ger ännu fler argument för sitt erbjudande trots att det är stopp. Blir osäker och vill helst avsluta mötet men vet inte riktigt hur.

Tips till Kalle: Bryt dödläget, du kommer definitivt inte vidare annars. Kalle bör stanna upp i samtalet, luta sig framåt mot sin samtalspartner och återigen använda en VIVA! fråga: ”Jag ser att du inte håller med mig. Vill du berätta hur du ser på det jag just berättade…?”

Genom att våga lägga över välvilligt intresse med värme och visa att han är ärligt intresserad, sätter Kalle strålkastarljuset på sin samtalspartner istället. Och det var kanske det denne ville!
Befinner det sig flera i gruppen, gäller det att få med sig den som ”låst” om sig, denne kan annars spoliera hela upplägget.
Här har Kalle i alla fall chansen att låsa upp sin samtalspartner och komma tillbaka upp på spåret – såvida han inte är bortvald för gott.

3 Partnern tittar demonstrativt på klockan eller mobilen.

Den kroppsspråkliga signalen är jobbig att bortse ifrån! Här har Kalle helt enkelt missat att fråga hur mycket tid han har till förfogande (aja baja – det måste man alltid göra i början på ett möte). Oftast beror det dock på att Kalle inte lyckats väcka något intresse alls och samtalspartnern är uttråkad. Kalle kan ha pratat för mycket, för länge, bluddrat planlöst eller missat helt på vad nyttan för samtalspartnern skulle kunna bestå i. Denne uppfattar att tiden sniglar sig fram och vill bara att eländet äntligen ska ta slut.

Effekt: Liksom i de andra fallen är signalen så tydlig att Kalle blir skärrad och antingen börjar svamla eller förvirrat avsluta i förtid utan att ha säkerställt nästa steg.

Tips till Kalle: Ta kommandot, stoppa samtalet och ställ VIVA! frågan: ”Jag ser att du tittar på klockan, ska vi bryta en stund eller skjuta på mötet?” Här ger Kalle samtalspartnern chansen att antingen säga:

”Ja faktisk, jag måste ringa ett samtal kl 11. Kan du vänta?”
eller
”Nej då, jag vill bara vara säker på att inte missa dagis.”
eller
”Ja det vore bra, jag fick nämligen ett meddelande före mötet som brådskar att
besvara…”.

Sällan svarar samtalspartnern att Kalle varit rena sömnpillret eller missat i verklighetsbeskrivningen. I Sverige är vi inte så raka i våra budskap (tyvärr). Ibland leder denna metod till nytt möte där Kalle har chansen att försäkra sig om att tiden är rätt.

4 Partnern klär av dig med blicken.

Det här är en signal som jag vet att många yngre råkar ut för. Tyvärr. Det är ett exempel på grov härskarteknik som dessvärre alltför många män (o)medvetet är experter på. De fastnar med blicken helt enkelt utan att förstå att det kan innebära en kränkning. De som blir utsatta är oftast unga tjejer i ”lägre” tjänst än samtalspartnern.

Effekt: Den som blir utsatt känner sig försvarslös, förminskad och obehaglig till mods och vill helst snabbt avsluta samtalet. Ibland kan vederbörande också känna kraftig aggressivitet – ”Vem tror han att han är, det äcklet?”

Tips: Ta kommando genom att säga kort: ”Jag ser att du tänker på något annat än det vi talar om. Vill du berätta vad, så jag inte missar något…?” Och här behöver du inte använda VIVA!

Skapa mötesmakt!

Det finns trista typer som faktiskt också är rent ohövliga och ohyfsade utan att säga ett ord. De begriper det inte ens själva eller använder kroppsspråket medvetet eftersom de vill få samtalspartnern ur balans och ta ”makten” i samtalet. Tröttsamt Trump-beteende. När man därför konfronterar dem öga mot öga, kan man i bästa fall få dem att lyssna så att man kan besluta sig för om eller hur man ska gå vidare. Du bestämmer genom att skapa mötesmakt. Både du och samtalspartnern vinner tid.

Det finns fler, eller kombinationer, av situationer liknande de ovan beskrivna där samtalspartnern ordlöst påverkar vårt agerande. Kroppsspråket funkar nämligen så. När vi lär oss mer om hur vi kan tolka de olika signalerna (som kan vara medvetna eller omedvetna) kan vi också välja att ta kommandot och vända på situationen. Allt som sägs enligt VIVA! modellen – välvilligt, intresserat, med värme och autenticitet kommer att påverka samtalspartnern positivt. Denne kommer att uppfatta oss som mogna och seriösa personer med integritet. Det är svårt att avfärda en sådan person.

Välkomna alltså alla situationer där du kan se, tolka och agera utifrån din kunskap om icke verbala signaler. Gör dig till vän med dem och använd dem till din fördel.

Våga VIVA!”
Lycka till i vår med din personliga mötesmakt (om och när det eventuellt behövs).

Ulla-Lisa Thordén


Så får du kunden att ”committa” sig – att göra överenskommelsen.Ulla-Lisa Thordén är jur.kand och driver sedan 2001 bolaget Republic Consulting AB med fokus på förtroendeskapande sälj-och kundkommunikation. Ulla-Lisa är flitigt anlitad säljtränare och talare och har skrivit sju böcker. Ett av hennes specialistområden är att lära ut sälj för specialister som inte känner igen sig i en traditionell säljarroll.  2009 – 2013 var hon en av nio EU ambassadörer för kvinnors företagande utsedd av Tillväxtverket.

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Christer B Jansson

Etisk kontra oetisk försäljning – integritet som ditt viktigaste verktyg

I månadens krönika delar Christer B Jansson, vd och grundare av Confident Approach, sina tankar om var gränsen går mellan professionell försäljning och manipulation – och varför etiska säljare måste våga ta plats för att inte lämna scenen åt de oetiska.

Experterna: Så lyckas du med telefonförsäljning

Så lyckas du med telefonförsäljning – experternas bästa tips

Telefonförsäljning är fortfarande en av de mest kraftfulla metoderna för att skapa affärer – här är strategierna som gör skillnaden.

39 tips för dig som ska ställa ut på mässa

39 tips för att lyckas när du ska ställa ut på mässa

Att ställa ut på mässa kräver mer än en monter – här är 39 handfasta tips som hjälper dig att maximera synlighet, leads och resultat.

Har du råd att inta ha koll? Många betalar för mycket för sin vagnpark.

Har du råd att inte ha koll? Många betalar för mycket för sin vagnpark.

Annons

Som försäljningschef ska du se till att ni säljer bra och ha koll på kostnaderna. Men har ni optimerat företagets vagnpark? Har ni era bilar på det leasingbolag som erbjöds när bilarna köptes in? Då finns det både pengar och tid att spara på att ha alla företagets bilar på samma leasingbolag oavsett bilmärke.

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner Saleseffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

Avtalskollen Säljarnas Saleseffect

Expertråd

Christer B Jansson

Etisk kontra oetisk försäljning – integritet som ditt viktigaste verktyg

Expertråd

I månadens krönika delar Christer B Jansson, vd och grundare av Confident Approach, sina tankar om var gränsen går mellan professionell försäljning och manipulation – och varför etiska säljare måste våga ta plats för att inte lämna scenen åt de oetiska.

Experterna: Så lyckas du med telefonförsäljning

Så lyckas du med telefonförsäljning – experternas bästa tips

Expertråd

Telefonförsäljning är fortfarande en av de mest kraftfulla metoderna för att skapa affärer – här är strategierna som gör skillnaden.

39 tips för dig som ska ställa ut på mässa

39 tips för att lyckas när du ska ställa ut på mässa

Expertråd

Att ställa ut på mässa kräver mer än en monter – här är 39 handfasta tips som hjälper dig att maximera synlighet, leads och resultat.

7 enkla knep för att maximera ditt nyhetsbrev

7 enkla knep för att maximera ditt nyhetsbrev

Expertråd

Hur bra är egentligen dina nyhetsbrev? Små, smarta förbättringar kan göra stor skillnad för öppningar, klick och försäljning.
Här är de vanligaste misstagen – och de bästa tipsen på hur du fixar dem!

Planera nästa kick-off med lätthet – STHLM MÖTEN lanserar kostnadsfri konferensrådgivning

En mötesbokare är din genväg till rätt upplevelse

Expertråd

Att arrangera ett lyckat möte eller konferens kan vara både tidskrävande och komplext. Var ska man börja, hur vet man att man valt rätt plats – och vad händer om behoven ändras i sista stund? Vi har träffat Magdalena Höglund, grundare av STHLM Möten, som delar med sig av sina bästa argument för varför företag och organisationer bör ta hjälp av en mötesbokare.

Glöm B2B och B2C – det är H2H som gäller

Glöm B2B och B2C – det är H2H som gäller

Expertråd

I det senaste avsnittet av Säljpoden bryter Amer Mohammed och Leonardo Johansson ner myterna kring B2B och B2C – och lyfter fram varför verkligheten handlar om H2H: Human to Human. Här får säljare och chefer konkreta tips för hur du blir mer mänsklig i varje kontakt och skapar affärer som bygger på äkta relationer.

Så får du kunden att köpa det du vill sälja – 5 smarta tips!

Så får du kunden att köpa det du vill sälja – 5 smarta tips!

Expertråd

Som tioåring sålde han i särklass mest jultidningar bland kompisarna och sedan dess har han sålt alltifrån humrar till cyklar och så bilar. Magnus Bengtsson, tidigare försäljningschef Sverige för bilmärken som Mitsubishi och Citroën samt försäljningschef för Mercedes i Stockholm, avslöjar sina bästa tips!

Varför säljer inte dina säljare?

5 fallgropar i kundresan som kostar dig kunden, affären och hela härligheten

Expertråd

Vi säger gärna att kunden är kung. Men behandlar vi dem som kungar genom hela resan? Du kan ha en fantastisk tjänst, en vass produkt och ett säljteam med PowerPoint-muskler. Men ändå tappar ni affären. Varför? För att det inte räcker.

Verktyg

Rekrytera rätt säljare!

Rekrytera säljare – här är 30 rekryteringsföretag specialiserade på sälj

Verktyg

Här får du konkreta råd och en uppdaterad struktur för hur du lyckas – plus en lista med 30 rekryteringsföretag som kan sälj, så att du snabbare hittar rätt kompetens utan dyra felrekryteringar.

20 säljböcker som hjälper dig toppa din försäljning

Inspiration: 30 säljböcker som hjälper dig toppa din försäljning

Säljutveckling

Som den inbitna säljaren du är vill du förstås alltid trimma din försäljningsteknik. Här en lista med 25 säljböcker med alltifrån gamla klassiker till nyare säljböcker!

Kundundersökningar: En oumbärlig resurs för försäljningschefer

Kundundersökningar: En oumbärlig resurs för försäljningschefer

Verktyg

Att förstå kundernas behov och upplevelser är avgörande för att driva framgångsrika försäljningsstrategier. Genom regelbundna kundundersökningar kan försäljningschefer samla värdefull feedback som leder till förbättrade produkter, tjänster och kundrelationer.

9 tips: Så skriver du en säljande offert

9 tips: Så skriver du en säljande offert

Verktyg

Är dina offerter anpassade för situationen och får du det gensvar du önskar? Såhär gör du för att skapa en säljande offert.

Lista: 20 CRM-system som effektiviserar ditt säljarbete

Lista: 20 CRM-system som effektiviserar ditt säljarbete

Verktyg

Räcker ditt minne och dina Excel-listor inte till längre? Här listar Saleseffect ett urval av CRM-system som strukturerar upp ditt arbete.

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Emistell Sajt Modul 300 x 250 px


Lediga Jobb

  • Key Account Manager Stockholm
  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Försäljningschef fastighet BOSCH och IVT Värmepumpar
  • Försäljningschef Veddesta
  • Försäljningschef sökes till Sesol i Örebro
  • Säljfokuserad VD till greentech-bolag som är i uppbyggnadsfas!
  • Försäljningschef till Realtime Embedded
  • Försäljningschef contracted sales Scandic
  • Regionchef till Coca-Cola Europacific Partners – Region Öst!
  • Bravida söker försäljningschef till region Vänern

PÅ NYTT JOBB

saleseffect jobb

Nya jobb för sälj- och marknadsproffs — Vecka 38, 2025

Karriär

Här är senaste veckans nya jobb för dig inom försäljning, marknad och butik. Ledarroller dominerar – från regionala säljchefer och BDM till butiksnära säljledare – med sista ansökningsdagar från tisdag 23 september och framåt.

Effektify rekryterar ny CRO

Effektify rekryterar ny CRO

Karriär

Effektify har gjort klart med Jimi Guldstrand som ny Chief Revenue Officer (CRO). Han kommer närmast från rollen som VP Revenue hos Funnel i USA och tar nu plats i ledningen hos det svenska martech-bolaget.

saleseffect jobb

Nya jobb inom sälj och marknad — Vecka 37, 2025

Karriär

Här är en genomgång av nya tjänster inom försäljning, marknadsföring och närliggande områden. Urvalet bygger på senaste veckans jobb, med roller från butik och hotell till industri, tech och offentlig sektor.

Invent Medic stärker säljkraften för Efemia

Invent Medic stärker säljkraften för Efemia

Karriär

Invent Medic rekryterar en erfaren fysioterapeut som deltidsresurs för att förstärka försäljningen av Efemia i Region Stockholm och angränsande områden. Rekryteringen ska öka närvaron hos vårdpersonal och förskrivare – och säkra att lösningen når fler kvinnor.

saleseffect jobb

Nya jobb för sälj, butik och kommersiella ledare — Vecka 36, 2025

Karriär

Här är de nya tjänsterna inom försäljning, marknad och ledarskap från senaste veckan. Urvalet spänner från butikschefsnära roller och retailledning till kommersiella toppjobb i tech, industri och life science.

Kieran Youngman blir ny kommersiell chef på Löfbergs

Kieran Youngman blir ny kommersiell chef på Löfbergs

Karriär

Kafferosteriet Löfbergs tar ett strategiskt grepp om sin internationella expansion och rekryterar Kieran Youngman som ny Chief Commercial Officer. Med bred erfarenhet från globala FMCG‑företag och en stark drivkraft för hållbarhet får han i uppdrag att ytterligare stärka Löfbergs position i särskilt Storbritannien och Danmark.

Magnus Trummens utsedd till ny försäljningschef för plåtslageri – Region Öst hos Lindab

Magnus Trummens utsedd till ny försäljningschef för plåtslageri – Region Öst hos Lindab

Karriär

Lindab stärker sin satsning i östra Sverige med rekryteringen av Magnus Trummens som ny försäljningschef för plåtslageri i Region Öst. Med gedigen erfarenhet från takbranschen och tydligt entreprenörsdriv ska han bygga team, driva kundvärde och utveckla lokal närvaro från Stockholm till Karlstad.

Patriam rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion

Patriam rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion

Karriär

Patriamkoncernen fortsätter att växla upp sin tillväxtstrategi och rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion. Harem kommer närmast från Roschier, en av Nordens ledande affärsjuridiska byråer, där han varit verksam i 15 år – de senaste 10 åren som partner. Med bred erfarenhet av komplexa transaktioner och strategiska affärer tillträder han sin nya roll i september.

NTM Media förstärker försäljningen i norr – två nya chefer på plats

NTM Media förstärker försäljningen i norr – två nya chefer på plats

Karriär

För att möta den ökade efterfrågan på lokal marknadsföring i Norrbotten och Västerbotten har NTM Media utsett två nya försäljningschefer. Fanny Lövbom tar över i Västerbotten och Andreas Bergman i Norrbotten, med målet att stärka relationerna med det lokala näringslivet.

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Karriär

Det svenska e-handelsbolaget Litium har utsett Andreas Granath till ny Chief Commercial Officer (CCO). Rekryteringen är en del av företagets strategi för att accelerera sin kommersiella tillväxt och stärka sin position på marknaden.

Mest läst

Under hela året: nominera till Topp50 – Sveriges mest rekommenderade säljcoacher 2025

Nominera till Topp50 – Sveriges mest rekommenderade säljcoacher 2025

Har du blivit coachad till nya nivåer av någon av Sveriges fantastiska säljcoacher, säljtränare, säljutbildare eller säljutvecklare? Då kan du nominera dina favoriter här under hela 2025! De som får flest röster kommer med på listan Topp50 – Sveriges mest rekommenderade säljcoacher 2025 som presenteras här i början av 2026.
”Trygghet är vår säljstrategi” – Johan Strand om framtidens hållbara affärer

”Trygghet är vår säljstrategi” – Johan Strand om framtidens hållbara affärer

Återbruk, flexibilitet och kundlojalitet har blivit ledord för Sture Exhibitions & Events. Företaget vill visa att hållbara lösningar inte bara är bra för miljön, utan också skapar långsiktigt värde.
Öka din försäljning med EFI-analys: En guide för säljare

Öka din försäljning med EFI-analys: En guide för säljare

Vill du göra dina säljargument både tydligare och mer övertygande? Med EFI-analys kopplar du egenskap → fördel → innebörd så att kunden snabbt förstår värdet.
23 tips för att motivera säljare

23 tips för att motivera säljare

Hur motiverar man egentligen ett säljteam till att alltid prestera på topp – utan att skapa stress eller tappa engagemang på vägen?
Så fungerar AIDA-metoden

Så fungerar AIDA-metoden – från uppmärksamhet till handling

Hur får du en kund att först lägga märke till ditt budskap, sedan bli intresserad, vilja ha din produkt – och slutligen köpa den? Svaret finns i en av de mest klassiska och beprövade marknadsföringsmodellerna: AIDA-metoden.

 

Saleseffect.se – Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar som försäljningschef
Saleseffect Nordic AB C/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Eventeffect.se| Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com