Saleseffect
  • Topp50 Säljcoacher
    • Topp50 Säljcoacher 2023
    • Topp50 Säljcoacher 2022
    • Topp50 Säljcoacher 2021
  • Utbildningar
  • Profiler
  • Säljstöd
    • Aktiveringsbolag
    • CRM
    • CRM för fältsäljare
    • Customer Success system
    • Databas och informationsbolag
    • Digital signering
    • E-post marknadsföring
    • Kickoff
    • Kreditbolag
    • Kundtjänstsystem
    • Kundundersökningar verktyg
    • Lead generation-verktyg
    • Leasing & Finansiering
    • Marketing automation
    • Marknadsföringsverktyg
    • Offertverktyg
    • Profilbolag
    • Prospekteringsverktyg
    • Rekryteringsbolag med säljprofil
    • Säljcoach
    • Säljstödssystem
  • Expertråd
  • Karriär
    • PLATSANNONSER
  • Partners
    • STOCKHOLM MEETING SELECTION
    • KONCEPT & EVENT
    • TEKNISKA MUSEET
    • Middlepoint
    • Informationsteknik
    • Golfbaren
    • Mercell
    • Säljarnas
    • Booky.se
    • Delegia
    • SuperOffice
    • Resly
    • BSC Business Service Club
    • Oneflow
    • River jump
    • Svea Leasing
    • Nya Ledarskapet
    • Mindley
  • Om oss
Skip to content
2021-11-09 | Expertråd

Steg 1 i SÅ KLART-metoden – Var är jag?

Steg 1 i en löpande artikelserie om så klart metoden, ett samarbete med Lili Öst som är transformations- och mindset coach, föreläsare och författare.

8 steg för framgångsrikt säljLili Öst

I steg 1 av SÅ KLART-metodens 8 steg är huvudfrågan – Var är jag nu?

I den här artikeln kommer jag ge dig frågor som jag varmt vill rekommendera dig att reflektera över. Genom att ta dig tiden att reflektera, kommer det dyka upp både svar och nya frågor vilket är perfekt, eftersom det alltid leder oss framåt. Kanske du tycker att det är svåra frågor och att du inte spontant hittar några svar. Ge inte upp utan ge dig istället tid. Är vi inte vana att ställa oss den här typen av frågor, kan vi känna oss helt blockerade från början. Men precis som när vi skulle lära oss cykla, behöver vi tid, träning och någon som håller i oss tills vi hittar balansen i vår egen kropp och då också han hålla cykeln i balans.

Som säljare/säljchef är det viktigt att ständigt reflektera över den frågan på olika sätt;

Var är jag nu i relation till mina uppsatta mål?

Var är gruppen nu i relation med våra gemensamma uppsatta mål?

Var är jag nu i relation till mina kunder?

Var är gruppen nu i relation med våra kunder?

Var är jag nu i relation till mina kollegor i säljteamet?

Var är jag nu i relation till min chef?

Eller om du är chef, var är jag nu i relation till mina medarbetare?

Om du verkligen tar dig tiden att reflektera på djupet över dessa frågor, och dessutom gör det till en frekvent återkommande vana, kommer du få många viktiga svar och ännu fler nya viktiga frågor, vilka du lätt springer förbi om du fastnat i att bara göra, planera, forcera och vara på väg. På väg till säljmålet. På väg till nästa kund. Nästa mål.

  • Att ta sig fram fort och framgångsrikt och
  • Att ta sig fram stark, hållbar och framgångsrik i längden, är sällan samma väg.

Reflektioner på exempel 1 & 2

Jag vågar påstå att exempel 1 skapar fler människor som lättare hamnar i utbrändhet, tappar sin inspiration och motivation. Oftare hamnar i konflikt (extern med dem runtomkring eller inom sig intern) med kunder och kollegor för att de fastnat i egot och intellektet och därmed då lätt förlorar kontakten med våra mänskliga förmågor fingertoppskänsla, att lyssna in och känna av. När vi skär av känslorna, fastnar i intellektet och bara köttar på, blir vi det jag brukar kalla en huvudfoting. Benen direkt på huvudet och hjärtat, känslorna och själen delvis eller i vissa fall helt avskurna. I detta läge förlorar vi kontakten med den inre kraften som vi alla besitter. Och här är det även lätt att tappa mycket av sin empati. Sin förmåga att relatera till andra människors tankar, idéer och behov.

I exempel 1 blir det mycket fokus på positionering, och det handlar uteslutande om egot.

Jag vågar även påstå att exempel 2 ger mer plats för reflektion, relationsbyggande, möjlighet och nyfikenhet att se saker i flera steg. I exempel 2 får vi tid att koppla upp oss mot våra mänskliga förmågor fingertoppskänsla och att lyssna in och känna av. Både i våra kundrelationer såväl som med teamet.

Här får vi även möjlighet och space att känna in våra egna och andras behov. Vad vi behöver, vad vi behöver för stöttning för att kunna vara i vår yttersta potential. Och vad de runtomkring oss behöver för att de ska kunna blomma. I steg 2 är det lättare att komma fram till att det finns en naturlig plats för oss alla och att rosorna och tulpanerna inte bråkar om vem som har största rätten att vara vackrast och bäst i rabatten, utan att vi alla har allt att vinna på att vara generösa nog att låta alla vara lika bäst och lika vackrast – parallellt med varandra. Konkurrens är självklart bra för att den manar oss oftast att gå den extra milen, men när konkurrens blir att säga att allt som inte är rosor är fel, då får det fel effekt. Framförallt ur ett energiperspektiv, vilket vi kommer gå in på i steg 3, när vi pratar Attraktionslagen.

En viktig fråga som många glömmer att fråga sig själv,

eller kanske till och med aldrig ens funderat på att fråga sig själv är;

Var är jag nu relation till att se och möta mina egna behov?

ÄR jag medveten om mina egna behov?

Är jag medveten om hur jag behöver stötta mig själv för att kunna verka i min yttersta potential?

Hur möter jag mina tvivel? Mina rädslor?

Vad säger min självkänsla till mig och hur pratar den om mig?

Vad kräver mitt goda självförtroende av min kanske inte alltid riktigt lika starka självbild?

Vad behöver jag för stöd från mig själv och de runtomkring för att inte tappa självförtroendet, självkänslan och motivationen när jag kanske möts av ett nej. Ett till nej. Ytterligare ett nej och ännu fler nej?

Om jag inte når upp till de satta målen?

Har ni i ert team en frekvent återkommande dialog om detta?

Eller är det så viktigt att visa sig kompetent och positionera sig hierarkiskt, att denna typ av dialog där man visar sig sårbar, inte ens någonsin har varit uppe på agendan?

Som tranformations, – och mindset/mindhack coach med bred kunskap om både psykologi, beteendevetenskap och det energiperspektiv jag presenterar för er genom denna artikelserie, kan jag lova er, att ni inte bara skulle få bättre resultat om ni implementerade detta, utan att ni dessutom skulle få tightare team och mer hållbara medarbetare.

När man lyfter själen och självmedvetenheten på medarbetarna i företaget/teamet, då kan jag lova att det händer grejjer.

En annan fråga som absolut ryms under Var är jag nu?

Säljer jag (bara) en vara eller en tjänst till mina kunder, eller vill jag – genuint från hjärtat, genom min vara eller tjänst hjälpa mina kunder och förenkla/förbättra för dem i sin vardag och/eller sin verksamhet? Känn efter. Vilken känns sann för dig?

Förhoppningsvis svarar de flesta att de vill hjälpa sina kunder till förenkling och förbättring, men många är mer i själva säljet.  Om det var att hjälpa och förenkla du svarade, vill jag ställa en följdfråga;

Känner du genuint i ditt hjärta för din vara eller produkt? Är du lika övertygad om att det du säljer är så fantastiskt som du vill att dina kunder ska tycka?

Det här är en viktigare fråga än de flesta tror. Varför? Jo, för när vi tittar på oss människor ur ett utzoomat perspektiv och blandar in kvantfysiken i det hela, så är det ett faktum att vi läcker enormt mycket information från oss själva i varje möte på en vibrationell nivå. På en nivå som vårt undermedvetna snappar upp direkt. Finns det då en inkongruens mellan vad du säger och vad du sänder ut att du egentligen på själsnivå verkligen känner, skapar den inkongruensen osäkerhet på en nivå som kunden inte kan sätta fingret på, men upplever starkt eftersom det handlar om något som händer på ett energiplan, utanför vår perception. Och den här känslan kan många gånger ligga som grund för det nej man inte vill ha.

Längre fram i artikelserien, kommer vi prata om just nej och känslorna runt nejet, som får ett starkare energikvitto än de flesta förmodligen kan ana. Med energikvitto menar jag att det blir något som manifesteras i vårt liv. Men tillbaka till steg 1 och Var är jag nu?

Andra viktiga frågor att ställa dig själv under steg 1 är;

Var är jag nu gällande min känsla för mig själv som säljare?

Känner jag som att jag säljer rätt saker?

Känner jag att jag är grym på det jag gör?

Har jag ett gott självförtroende som säljare, eller väntar jag som många gör i arbetslivet, på att någon ska avslöja mig att jag egentligen är en bluff?

För dig som aldrig tänkt så kanske det låter helt vansinnigt, men om du visste hur många som lever med den oron dagligen, – att de är livrädda att det ska komma fram att de egentligen inte alls är så bra som de hoppas att de runtomkring uppfattar dem som.

Om man tittar på vad den känslan skapar sett ur ett energiperspektiv, eller sätter på sig ett par SÅ KLART-glasögon som jag brukar säga, där man blandar det beteendevetenskapliga med kvantfysiken, då ser man väldigt tydligt att den här sk sanningen som vi har implementerad i vårt system, ligger oss i fatet på otroligt många sätt och skapar svårigheter i vårt liv och arbetsliv, som vi kanske aldrig skulle härleda till detta.

Om du inte känner att du brinner för det du säljer, når du aldrig din fulla potential.

För även om du blir framgångsrik på pappret, kostar det dig själsligen om det du gör och den du egentligen är, inte är kongruent. Om det du gör och det du känner inte lirar samma boll.

Men, ibland är inte att byta jobb görbart, så om du känner att det sliter inom dig men behöver vara kvar på din arbetsplats, har du allt att vinna på att hitta ett nytt sätt att förhålla dig till det du gör och du behöver även hitta ett sätt att bli den du behöver vara för att det ska kännas bra inuti dig. Många gånger är det vårt förhållningssätt till det vi gör som skapar de största slitningarna inom oss. Att byta förhållningssätt hjälper oss att byta känsla. Och när vi byter känsla, då skapar vi en förändring på insidan och det leder allt som oftast även till en förändring på utsidan. Det vill säga i vårt liv och vardag.

Jag vill lämna dig med en sista fråga att reflektera över i steg 1 – Var är jag nu?

För att landa i frågan, behöver du fundera över dessa frågor först;

  • Vad tycker jag gör någon till en riktigt bra säljare?
  • Vilka kvalitéer tycker jag skiljer en riktigt bra säljare från en medioker?
  • Har du någon förebild? Om ja, vad har hen för kvalitéer som gör hen till din förebild?

Gör nu en skala mellan 1 – 10 där 1 är långt ifrån målet och 10 är målet. Om du nu tittar på det du svarade på de tre frågorna, och ställer dig frågan – Var är jag nu?

Sätter du ditt kryss mycket nära/på 10:an/över 10:an eller långt ifrån det du uppfattar att en riktigt bra säljare är? Alltså närmare 1:an eller kanske förbi.

Om du satt ditt kryss på 5:an eller under, – vad behöver du, för att lyfta dig själv närmare din egen bild av en riktigt bra säljare? Har du satt ditt kryss på 10:an eller över, fundera på hur du har stöttat dig själv och vad du fått för yttre stöttning för att komma hit.

Lycka till med dina reflektioner. Behöver du min hjälp, vet du var du hittar mig.

Med kärlek, Lili Öst – Din ”kick-in-the-butt-with-love-menthor”

 

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Reklamveteranen uppmanar fysisk detaljhandel att börja agera vad gäller retail media. Här är hans 4 punkter att börja med

Reklamveteranen uppmanar fysisk detaljhandel att börja agera vad gäller retail media. Här är hans 4 punkter att börja med

Reklamveteranen Christian Bönnelyche tycker att fysisk detaljhandel är alltför långsamma ur startgroparna när det gäller att utveckla ett ekosystem för retail media.

AI kräver en stark innovationskultur

AI kräver en stark innovationskultur

Att skapa en arbetsplats där idéer får utrymme att växa borde vara en självklarhet. Men i en vardag med hög arbetsbelastning och krav på mätbara resultat hamnar ofta innovationskulturen i skymundan. Om vad som krävs för att skapa en kultur där experimenterande och lärande uppmuntras – och där misslyckanden ses som en del av utvecklingen skriver vår gästskribent Emelie Garrison, Regional Sales Director på Salesforce.

Varför säljer inte dina säljare?

Vinn fler affärer – anpassa dig till dina kunder!

Människor är alla ”kunder” och tänker olika! Det skriver försäljnings- och ledarskapsexperten Lotta Broberg i månadens krönika.

Hur du förbättrar köpupplevelsen och konverterar fler kunder

Hur du förbättrar köpupplevelsen och konverterar fler kunder

Annons

Konkurrensen därute är hård idag. Därför behöver du kunna leverera en bättre upplevelse än konkurrenterna i varje del av köpresan för att kunden ska välja dig. Men vad är egentligen en köpupplevelse? Hur jobbar du med det rent konkret? Och vad är det viktigaste att tänka på för att så många som möjligt ska köpa av dig? I den här artikeln får du veta hur du skapar en riktigt bra köpupplevelse.

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner Saleseffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

Avtalskollen Säljarnas Saleseffect

Expertråd

Reklamveteranen uppmanar fysisk detaljhandel att börja agera vad gäller retail media. Här är hans 4 punkter att börja med

Reklamveteranen uppmanar fysisk detaljhandel att börja agera vad gäller retail media. Här är hans 4 punkter att börja med

Expertråd

Reklamveteranen Christian Bönnelyche tycker att fysisk detaljhandel är alltför långsamma ur startgroparna när det gäller att utveckla ett ekosystem för retail media.

AI kräver en stark innovationskultur

AI kräver en stark innovationskultur

Expertråd

Att skapa en arbetsplats där idéer får utrymme att växa borde vara en självklarhet. Men i en vardag med hög arbetsbelastning och krav på mätbara resultat hamnar ofta innovationskulturen i skymundan. Om vad som krävs för att skapa en kultur där experimenterande och lärande uppmuntras – och där misslyckanden ses som en del av utvecklingen skriver vår gästskribent Emelie Garrison, Regional Sales Director på Salesforce.

Varför säljer inte dina säljare?

Vinn fler affärer – anpassa dig till dina kunder!

Expertråd

Människor är alla ”kunder” och tänker olika! Det skriver försäljnings- och ledarskapsexperten Lotta Broberg i månadens krönika.

I huvudet på en Hjärnatlet – Tankar som sabbar ditt fokus

Så blir du en hjärnatlet och lär dig hålla fokus

Expertråd

Som ledare förväntas du vara skarp och beslutsam – men vad händer när din egen hjärna jobbar emot dig? Forskning visar att vi tillbringar nästan hälften av vår vakna tid med att tänka på något annat än det vi faktiskt gör. Det kan leda till minskad produktivitet, sämre beslut och en känsla av ständig splittring. Vår nya gästskribent Maria Engström-Eriksson guidar dig genom några av de vanligaste tankefällorna – och hur du tar kontroll över ditt fokus som en sann hjärnatlet.

Så väljer du rätt digitalt verktyg – och ökar försäljningen på sex månader

Case: Rätt digitalt verktyg gav Coolstuff fler kunder och högre försäljning

Expertråd

Att välja rätt digitalt verktyg kan vara skillnaden mellan stagnation och tillväxt. Men hur vet du vilket verktyg som passar just din verksamhet? Coolstuff gjorde ett strategiskt byte och såg resultat redan efter sex månader – här berätta Ida Brakander från Rule om lärdomarna som man kan dra av deras gemensamma resa.

Varför säljer inte dina säljare?

Lotta Broberg: Varför säljer inte dina säljare?

Expertråd

Varför presterar vissa säljteam på topp medan andra kämpar trots höga löner och förmåner? Svaret ligger i ledarskapet och teamkulturen – och med rätt insatser kan du skapa ett engagerat säljteam som driver försäljningen framåt, skriver Lotta Broberg i denna krönika.

Så hanterar du härskartekniker i kundmötet!

Så hanterar du härskartekniker i kundmötet!

Expertråd

Kroppsspråket talar sitt tydliga språk – men vad gör du när en kund demonstrativt tittar på klockan, lutar sig tillbaka med korslagda armar eller suckar och ser ointresserad ut? Ulla-Lisa Thordén har genomfört drygt 20 000 säljsamtal och har över 40 års erfarenhet med säljandet i fokus. Här ger hon dig fyra konkreta case på hur du tar kontroll och hanterar härskartekniker i kundmötet!

AI-agenter tar över: Är kundservice på väg att bli mänsklig igen?

Lucas Fernström: Kundernas förtroende viktigare än data i AI:s framtid

Expertråd

Förtroendet mellan konsumenter och företag har alltid varit skört, och det krävs inte mycket för att det ska sättas på prov. Samtidigt har den senaste tidens snabba AI-utveckling ytterligare spätt på denna skörhet, och vi balanserar just nu mellan att AI ska vara en hjälpande och värdeskapande hand eller en källa till misstro. Vilket utfallet blir, avgör konsumenterna inte IT-cheferna.

Verktyg

20 säljböcker som hjälper dig toppa din försäljning

Inspiration: 25 säljböcker som hjälper dig toppa din försäljning

Säljutveckling

Som den inbitna säljaren du är vill du förstås alltid trimma din försäljningsteknik. Här en lista med 25 säljböcker med alltifrån gamla klassiker till nyare säljböcker!

Kundundersökningar: En oumbärlig resurs för försäljningschefer

Kundundersökningar: En oumbärlig resurs för försäljningschefer

Verktyg

Att förstå kundernas behov och upplevelser är avgörande för att driva framgångsrika försäljningsstrategier. Genom regelbundna kundundersökningar kan försäljningschefer samla värdefull feedback som leder till förbättrade produkter, tjänster och kundrelationer.

9 tips: Så skriver du en säljande offert

9 tips: Så skriver du en säljande offert

Verktyg

Är dina offerter anpassade för situationen och får du det gensvar du önskar? Såhär gör du för att skapa en säljande offert.

Lista: 20 CRM-system som effektiviserar ditt säljarbete

Lista: 20 CRM-system som effektiviserar ditt säljarbete

Verktyg

Räcker ditt minne och dina Excel-listor inte till längre? Här listar Saleseffect ett urval av CRM-system som strukturerar upp ditt arbete.

36 julbordstips: Boka för att stärka teamkänslan

Julbord och julshower: 36 sätt att fira och engagera ditt team

Verktyg

Har ni inte hunnit boka årets julbord eller julshow för ert företag ännu? Ingen fara! Det finns fortfarande många fantastiska alternativ kvar. Här får du 36 tips som är perfekta för försäljningschefer som vill avsluta året med ett minnesvärt julfirande – och samtidigt skapa teamkänsla och engagemang inför nästa år.

Rod annonsera NY 700x350 pxl

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Emistell Sajt Modul 300 x 250 px


Lediga Jobb

  • Key Account Manager Stockholm
  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Försäljningschef fastighet BOSCH och IVT Värmepumpar
  • Försäljningschef Veddesta
  • Försäljningschef sökes till Sesol i Örebro
  • Säljfokuserad VD till greentech-bolag som är i uppbyggnadsfas!
  • Försäljningschef till Realtime Embedded
  • Försäljningschef contracted sales Scandic
  • Regionchef till Coca-Cola Europacific Partners – Region Öst!
  • Bravida söker försäljningschef till region Vänern

PÅ NYTT JOBB

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Karriär

Det svenska e-handelsbolaget Litium har utsett Andreas Granath till ny Chief Commercial Officer (CCO). Rekryteringen är en del av företagets strategi för att accelerera sin kommersiella tillväxt och stärka sin position på marknaden.

Så ser säljprovisionerna ut i Norden, Europa, Japan och USA

Så ser säljprovisionerna ut i Norden, Europa, Japan och USA

Inspiration

Du har förstås järnkoll på hur det ser ut i Sverige men hur provisioner och incitament utformas varierar kraftigt mellan olika länder. Vi har kollat upp hur säljprovisionerna ser ut i Norden, Tyskland, Frankrike, Storbritannien, Japan och USA – intressant läsning oavsett om du funderar på utlandsjobb eller inte.

Lyckas med lönesamtalet – konkreta tips för dig som jobbar med försäljning

Så maxar du lönesamtalet som försäljningschef – fem konkreta tips

Karriär

Lönesamtalet är ett tillfälle att prata prestation, potential och framtid. För dig som försäljningschef handlar det inte bara om din lön – utan om hur din roll och insats värderas i organisationen. Här är checklistan du inte vill missa.

Erik Rehn ny Chief Revenue Officer på ABAX

Erik Rehn ny Chief Revenue Officer på ABAX

Karriär

Med fokus på marknadsexpansion och nya affärsdialoger tar Erik Rehn plats i ledningen hos ABAX för att driva den europeiska tillväxtresan.

Nina Wahlgren Gill ny försäljnings-direktör i Martin & Servera Restauranghandel

Nina Wahlgren Gill ny försäljnings-direktör i Martin & Servera Restauranghandel

Karriär

Nina Wahlgren Gill blir försäljningsdirektör med ansvar för privata kunder på Martin & Servera Restauranghandel. Hon kommer närmast från Sysco och rollen som Program director & Business Lead ERP.

Manpowers jobbcoachs bästa tips inför intervjun

Manpowers jobbcoachs bästa tips inför intervjun

Karriär

Att bli kallad till en jobbintervju är både spännande och nervöst och förberedelserna kan vara avgörande för hur det går. Hur ska du klä dig? Vilka frågor bör du ställa och vilka ska du undvika? Jobbcoachen Helena Jälthammar berättar hur du ökar chanserna att landa drömjobbet.

Mäklarhuset anställer ny försäljningschef för storstäderna

Mäklarhuset anställer ny försäljningschef för storstäderna

Karriär

Oscar Larsson-Selenius blir försäljningschef för Stockholm med omnejd, Göteborg och Malmö. Hans bakgrund är bred och är en kombination av försäljning, tillväxt och att driva företag. Han är utbildad fastighetsmäklare och har varit både kontorsägare och konsultmäklare på andra mäklarkedjor. Han tillträder tjänsten den 1 mars i år.

Martin Ragnar ny försäljningschef för region Mellan på Swecon

Martin Ragnar ny försäljningschef för region Mellan på Swecon

Karriär

Martin Ragnar kommer närmast från Toyota Material Handling där han tidigare jobbade som säljare men senast som chef för region Öst. Han har lång erfarenhet inom maskinförsäljning och uthyrning samt erfarenhet av att leda säljande personal med fokus på tillväxt.

Ingrid Ytre-Arne ny Customer Success Manager hos Junglemap

Ingrid Ytre-Arne ny Customer Success Manager hos Junglemap

Karriär

Ingrid kommer senast från rollen som innehållsanalytiker på Viaplay och ger sig nu in i en ny roll, i en ny bransch, något hon ser fram emot med stor tillförsikt.

Peter Bodin ny försäljningschef hos ebm-papst

Peter Bodin ny försäljningschef hos ebm-papst

Karriär

Peter Bodin har tillträtt rollen som försäljningschef för avdelningen Ventilation-Retrofit. Med en gedigen bakgrund inom teknik och försäljning samt lång erfarenhet från ventilationsbranschen, är Peter väl förberedd för att leda och utveckla företagets Retrofit-erbjudande.

Mest läst

Så fungerar AIDA-metoden

Så fungerar AIDA-metoden

AIDA-metoden är en marknadsföringsmodell som du som säljare kan använda dig av för att öka dina försäljningsframgångar. Modellen hjälper dig att strukturera dina säljargument och påverka potentiella kunder på ett effektivt sätt.
Reklamveteranen uppmanar fysisk detaljhandel att börja agera vad gäller retail media. Här är hans 4 punkter att börja med

Reklamveteranen uppmanar fysisk detaljhandel att börja agera vad gäller retail media. Här är hans 4 punkter att börja med

Reklamveteranen Christian Bönnelyche tycker att fysisk detaljhandel är alltför långsamma ur startgroparna när det gäller att utveckla ett ekosystem för retail media.
Planera nästa kick-off med lätthet – STHLM MÖTEN lanserar kostnadsfri konferensrådgivning

Planera nästa kick-off med lätthet – STHLM MÖTEN lanserar kostnadsfri konferensrådgivning

Nu lanserades STHLM MÖTEN, en kostnadsfri digital tjänst som gör det enklare än någonsin att boka konferenser och affärsmöten. För försäljningschefer innebär detta ett effektivt verktyg för att planera kickoffer och sammankomster.
Under hela året: nominera till Topp50 – Sveriges mest rekommenderade säljcoacher 2025

Nominera till Topp50 – Sveriges mest rekommenderade säljcoacher 2025

Har du blivit coachad till nya nivåer av någon av Sveriges fantastiska säljcoacher, säljtränare, säljutbildare eller säljutvecklare? Då kan du nominera dina favoriter här under hela 2025! De som får flest röster kommer med på listan Topp50 – Sveriges mest rekommenderade säljcoacher 2025 som presenteras här i början av 2026.
Audi lanserar ny e-tron GT quattro – en elektrisk Gran Turismo för affärsresor

Audi lanserar ny e-tron GT quattro – en elektrisk Gran Turismo för affärsresor

Med en räckvidd på upp till 619 km och ultrasnabb laddning på 320 kW siktar Audis nya e-tron GT quattro på att bli ett val för den som vill kombinera hållbarhet, prestanda och komfort i tjänstebilen.

 

Saleseffect.se – Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar som försäljningschef
Saleseffect Nordic AB C/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Eventeffect.se| Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com