Har du god kännedom inom LifeScience industrin och är redo för en ny utmaning?
Har du en säljande personlighet, motiveras av att göra långsiktiga och komplexa affärer, bygga nära relationer, bidra till ökad kunskap och ha roligt på vägen? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som Nordisk Key Account Manager på Add Health Media!
Om Företaget
Add Health Media är Nordens ledande mediehus inom medicin, hälsa och välbefinnande. Add Health Media har alltid patienten i fokus oavsett om det gäller att utbilda läkare för att hjälpa patienter bättre eller ge högkvalitativ men lättförståelig information till de som vill veta mer om sin sjukdom. I samarbete med vården och patienter har de utvecklat och avvecklat flera olika tjänster under åren för att stötta människor att öka sin kunskap och motivation kring sin hälsa.
Add Health Media är ett företag med familjär stämning där det finns ett stort engagemang för såväl kunder som kollegor. Du får ingå i ett resultatorienterat team på femton stycken medarbetare som bryr sig om varandra och där det är högt i tak och korta beslutsvägar. Läs gärna mer om Add Health Media HÄR!
Om Rollen
Som Nordisk Key Account Manager hos Add Health Media kommer du vara en viktig del i deras nordiska expansion. Du kommer att ha fokus på den svenska marknaden och jobba med deras tjänster riktade mot patienter, till exempel digitala patientutbildningar, Awareness via Doktorn och Väntrums-TV, samt utbildningskonceptet PM Academy riktat mot läkare och hälso-/sjukvårdspersonal.
I rollen arbetar du både nära kunden och dina interna kollegor bestående av säljteamet, affärsutvecklare, redaktionen, produktionsteamet, webbutvecklare och projektledare. Du förväntas arbeta med hela processen från prospektering, leadsgenerering, offerering, försäljning och inte minst uppföljning av kampanjerna. I rollen kommer du driva och utveckla långsiktiga kundrelationer samt ansvara för uppföljning av leveranser.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:
- Prospektering och leadsgenerering med fokus på läkemedelsbranschen, men även inom Life Science i stort
- Utveckling av nya kunder och deras affär samt nykundsbearbetning
- Utveckla och bygga långsiktiga relationer med befintliga kunder
- Rådgivning och bollplank i marknads- och säljstrategiska frågor
- Ansvara för uppföljning av leveranser och KPI:er
- Säljbudgetansvarig
I rollen finns det möjlighet att arbeta hemifrån. Det ingår även ett visst antal resor och övernattningar i denna tjänst.
Vem vi söker?
Till rollen letar vi efter dig som har mycket energi och ett framåtdriv. Du tänker strategiskt i ditt arbete, har en god affärsförståelse och har ett stort fokus på att skapa resultat i ditt arbete. Du är en positiv, driven och ansvarstagande person som både trivs att arbeta självständigt och tillsammans med dina kollegor. I arbetet gentemot Add Health Medias kunder är du rådgivande och förtroendeingivande samt mån om att bygga långvariga relationer. Du är en flexibel och orädd person som är trygg i försäljningsrollen. Du har en god projektledningsförmåga och gillar att vara med i bolag där du får möjlighet att bidra i många olika delar.
Kvalifikationer
- Tidigare erfarenhet från LifeScience, antingen som säljare i branschen eller ifrån en digital- eller mediabyrå där du arbetat mot LifeScience och haft dem som kunder
- God kännedom inom LifeScience industrin samt kunskap inom Compliance
- Upparbetat kontaktnät inom läkemedelsbranschen
- Stort intresse för försäljning samt tidigare erfarenhet av Business to Business försäljning
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Det är meriterande om du har gått IMA-utbildningen eller om du har LIF-certifiering samt om du har tidigare erfarenhet från en marknadsavdelning eller media-/reklambyrå.
Övrig information
Omfattning: Heltid, med önskad start så snart som möjligt
Lämplig bostadsort: Stockholm
I våra rekryteringsprocesser använder vi löpande urval. Det innebär att vi går igenom och behandlar ansökningarna för tjänsten samt genomför intervjuer kontinuerligt. Hittar du en intressant tjänst hos oss rekommenderar vi dig därför att ansöka till tjänsten så snart som möjligt. Du ansöker till våra tjänster genom att registrera ditt CV och besvara urvalsfrågorna för respektive tjänst, hos oss ansöker du utan personligt brev och du får istället chansen att motivera ditt intresse för tjänsten i de frågor som finns i ansökningsformuläret.
Har du några frågor om tjänsten?
Kontakta gärna Anna Maria Lindqvist, på telefonnummer +46 705-89 23 19 eller via mail på [email protected]