Outlander lanserades i Europa 2013 och blev snabbt en succé, särskilt i Sverige där plug-in hybriden blev en av de första stora på marknaden. Modellen har sålts i över 200 000 exemplar och blev ett populärt val som tjänstebil.
Den nya generationen Outlander bygger vidare på arvet från sina föregångare. Den igenkännbara skölden från Mitsubishi kommer att pryda fronten, som även utrustas med avancerade LED-strålkastare.
Mitsubishi lyfter fram tekniken som grundstommen i nya Outlander, med fokus på deras välkända fyrhjulsdrift och den senaste plug-in hybrid-tekniken. Företaget lovar en stabil och säker körupplevelse med en ny typ av högteknologiskt batteri som möjliggör smidig och responsiv acceleration under ren eldrift.
Interiören kombinerar modern design med traditionellt japanskt hantverk. En stor pekskärm fungerar som huvudkontroll för föraren, och hela interiören är utformad i samklang med ett avancerat ljudsystem för att optimera akustiska upplevelser.
Mitsubishi kommer att presentera nya Outlander på ett evenemang i Madrid den 1 oktober, som även kommer att sändas live online.