Saleseffect
  • Topp50 Säljcoacher
    • Topp50 Säljcoacher 2021
  • Säljstöd
    • Aktiveringsbolag
    • CRM
    • CRM för fältsäljare
    • Customer Success system
    • Databas och informationsbolag
    • Digital signering
    • E-post marknadsföring
    • Kickoff
    • Kreditbolag
    • Kundtjänstsystem
    • Kundundersökningar verktyg
    • Lead generation-verktyg
    • Leasing & Finansiering
    • Marketing automation
    • Marknadsföringsverktyg
    • Offertverktyg
    • Profilbolag
    • Prospekteringsverktyg
    • Rekryteringsbolag med säljprofil
    • Säljcoach
    • Säljstödssystem
  • Expertråd
  • Karriär
    • PLATSANNONSER
  • Partners
    • STOCKHOLM MEETING SELECTION
    • KONCEPT & EVENT
    • TEKNISKA MUSEET
    • Middlepoint
    • Informationsteknik
    • Golfbaren
    • Mercell
    • Säljarnas
    • Booky.se
    • Delegia
    • SuperOffice
    • Resly
    • BSC Business Service Club
    • Oneflow
    • River jump
    • Svea Leasing
  • TIPSA REDAKTIONEN
  • Om oss
Skip to content
2022-06-12 | Krönika

Svårt att hitta säljare? Så kan du förbättra din situation

I denna krönika skriver Christer B Jansson om utmaningen med att rekrytera säljare. - De flesta jag pratar med tycker det är svårt att hitta säljare och i Stockholm nästan omöjligt utan att betala hutlöst höga löner. Så säger många jag pratar med idag. Så hur kan du förbättra din situation när det är så här?

Har du koll på dina säljares säljstilar?Har du koll på dina säljares säljstilar? Foto: Christer B Jansson

Det är inte bara säljare det är ont om utan även annan arbetskraft i många orter i Sverige. Här norrut (bor i Övik) är det ett konstant ämne för företagare och kommun. Här skriver jag om några förslag som borde förbättra din möjlighet att finna säljare till ditt företag.

Nedan kommer jag nämna fakta från de 15 000 säljhindertest (Spq Gold/FSA) vi hitills gjort i Sverige som mäter säljares motivation, vilja att prestera, målförvirring, prestationsångest och 16 typer av Säljhinder. Ett beteendetest som istället för att säga att en säljare är gul, empatisk, lyssnande, målinriktade talar om om personen kommer göra 20 besök i veckan eller ringer 30 samtal om dagen etc.

Hutlöst hög lön. Om du säger det tycker jag det får stå för dig. Säljare ska dra in pengar till företaget genom att (lite förenklat) göra en bra behovsanalys hos kunder och prospekts så kunden eller den möjliga kunden ser värdet och vinsten att handla av det företag säljaren representerar. Värdet av de pengar säljaren drar in borde reflektera lönen på något sätt. Vanligt är provision kombinerat med fast lön och i vissa företag bara fast lön.  Det finns professioner där säljande person har 100% provision som t ex mäklare, konsulter i mindre företag för att ta några exempel.

Fakta bl a utifrån våra 15 000 test. Våra studier visar att 55% av amerikanska säljare triggas av att tjäna pengar. Under pandemin har det varit en massiv förändring då väldigt mycket kvinnor sökt sig till säljindustrin i USA för att just tjäna pengar då provisionerna är mycket höga. Att arbeta för 100% provision är inte ovanligt.

På de ca 15000 tester vi gjort med vårt säljhinder test visar sig det att bara 23% av svenska säljare triggas av pengar för att prestera. De andra säljarna triggas av faktorer som ett fritt arbete utan kontroll, bara jag presterar, att få utveckla sig själv och göra spännande saker. Så hur ser ditt belöningssystem ut? Attraherar det säljare som du vill ha. De säljare som du söker är det de säljare som också presterar, så de blir värda den lön du betalar. Vet du vad som triggar dina säljare att prestera som du har anställda idag? Vill de jha kortsiktiga eller långsiktiga belöningar  t ex.

Mer fakta. Säljare som presterar är ofta tävlingsorienterade sa en chef till mig. Jag har tvivlat över det påståendet i många år.  Dock visar våra studier att det är sant till viss mån. För vissa är det en individuellt dvs jag ska prestera medan för andra är det att prestera för laget. Är säljandet ett individuellt jobb eller ett lagarbete och väljer du då ett belöningssystem som gynnar det du önskar få ut av dina säljare. De säljare som jag kallar Tävlingsorienterade är de säljare som har en säljstil som är mer avslutsorienterad än andra säljare. I vårt säljstilstest med sex olika säljstilar kommer de som är avslutsorienterade extremt mycket högre ut på Motivation och vilja att prestera än säljare med andra Säljstilar. Motivation och viljann att prestera dvs nå sina mål är grunden för att en säljare ska kunna prestera på en hög nivå visar de flesta studier jag sett om högpresterande säljare.

Summerar vi denna del så blir lösningen;  har du rätt belöningssystem för att hitta de säljare du önskar och vill behålla?

Svårt att hitta Säljare som kan vår bransch (den är så unik). Med andra ord erfarenhet är viktigt. I vissa branscher är viss utbildningsbakgrund viktig för att kunna förstå vad jag säljer och för att kunna prata med kund. Om det nu är mer erfarenhet jag söker så hur mycket viktigare är det än talang dvs en person med rätt förutsättningar att bli en framgångsrik säljare.

Fakta visar… Våra studier visar att kortsiktigt (lite olika i olika branscher) presterar den erfarna säljaren bättre. Så fort talangen fått rätt utbildning så kommer hen köra om den erfarna säljare visar våra studier igen. Det innebär att om du har ett bra system för att rekrytera rätt talang för försäljning och ett bra onboarding program som tar hänsyn till olika talangers behov, så tar det bara lite längre tid och du föder din säljorganisation med de säljare du behöver för att sedan komplettera externt där så behövs.

Summerar vi denna del så har du ett system för att finna talanger? Ett urvalssystem som fångar upp dessa talanger samt ett bra säljträningsprogram/onboardingprogram för dessa personer? Det kostar pengar säger en del och jag säger att det är lägre kostnad än att stå utan säljare eller rekrytera låg presterande säljare och missa högpresterande. Våra studier visar att 12% av de säljare vi testade vill inte prata med människor och totalt 20% tyckte det var så arbetsamt att de istället skulle vilja ha ett annat jobb. Felrekryterade – ja högst sannolikt.

Omsättningen av säljare är för hög. Det finns hela branscher som förbrukar unga säljare som aldrig kan tänka sig ett säljjobb igen. Trist och gör mig bedrövad. De företagen läser säkert inte Saleseffect så jag kanske inte behöver bekymra mig om det i denna artikel.

Unga människor byter oftare. Finns ju flera anledningar till att omsättningen av säljare är för hög och ska nämna några vanliga här som relativt enkelt går att åtgärda. Unga människor byter oftare jobb nu för tiden och det är sant bland vissa. Har du tagit reda på varför de byter jobb så du vet vad du behöver ändra på så de stannar längre? För de kommer röra på sig men du kanske kan få tillbaka de du vill ha tillbaka om du lägger upp det rätt. Vet ett större företag som erbjöd de som ville resa arbete hos sina utlandskontor halvtid så de kunde resa och samtidigt försörja sig i det land de var för tillfället. Lite svårt dock för oss mindre företag om vi inte har ett extremt bra nätverk utomlands.

Ett bolag vi arbetar med sa att om en nyanställd säljare klarar de av de första två åren stannar de. Bolaget har erfarna duktiga chefer så får de bara rätt virke så blir det oerhört duktiga säljare av de personer de rekryterar. Varför omsättningen var för hög under de två första åren var att de som slutade, klarade inte av det antal kundbesök som görs varje vecka.

Så fort vi tllförde att också checka av om Säljaren kommer klara av att göra 20 kundbesök i veckan (olika i olika bransher) så sjönk antalet som inte klarade av de första två åren drastiskt.

En annan anledning är bristande ledarskap. Med det menar jag inte uppenbara fall som destruktivt ledarskap, undermåliga oetiska värderingar, en felaktig syn på vad försäljning är och andra dåliga former av ledarskap. Jag utgår från ledare som är kompetenta och ändå har stor omsättning. En kan vara att den ledarstil du har passar inte den säljstil mina säljare har och de behöver därför ett annat ledarskap. En annan anledning du kan inget om Säljhinder eller t.o.m förnekar att sådant finns så miljön mina säljare lever i förvärrar deras problem.

Ett annat är att du som chef inte har tid eller engagemang för att koppla ihop företagets mål med vad som driver varje enskild säljare, så de brinner för att lyckas med sina mål. Med andra ord du har kanske för mycket eget jobb så du har inte tid att coacha och leda dina säljare. Sett så många som försökt leda och stötta sina säljare via Excell scheman, mail och tror att det ska fungera. Du behöver vara närvarande och med på fältet då och då.

Brister i Urvalsprocessen. I urvalsprocessen av säljare kanske ni går på fel faktorer. Det blir ett mer hen gillar vi och vissa gillar vi inte. Återigen som all forskning om sälj visar, det handlar inte om personlighet (som är viktig ur andra aspekter) utan att vara normal som de flesta människor är statistiskt sett och göra jobbet. Så vad vi behöver finna är människor som är motiverade att sälja, gillar att prestera och inte har svårt för att ta initiativet att kontakta människor de inte känner i syfte att representara företaget i rollen som Säljare eller vilken titel de än har som ansvarig för en viss del av företagets intäkter.

Fördomar om Säljare. Sista tanken att ta upp. Hur ser ni på säljare i ert företag. Läste för något år sedan en redaktionschef på en tidning som utgöt ilska och förakt över dessa säljare som kontaktade honom när han kom tillbaka efter semestern och var som ett gäng hungriga vargar. Undrar hur säljarna på hens tidning reagerade på detta budskap.

Vi mäter i vårt test något vi kallar Rollförnekelse dvs det är skämmigt att vara säljare och säljare med detta problem kräver dessutom mer Säljsupport än andra säljare (dvs de kostar mer än andra säljare) dessutom har de en tendens att bli professionella besökare vilket minskar intäkterna. De slutar också fortare än andra säljare så du får en högre rekryteringsfrekvens om du rekryterar säljare med detta hinder. Så hur ser ni på era professionella kvinnor och män som ni anställt för att sköta era intäkter?

Summering. Har du, ni på ert företag den affärskultur och syn på ledarskap som stöttar era säljare, utvecklar dem, belönar dem, stärker dem i sitt jobb kontra avarten förbrukar ni personer.

Ditt renome på marknaden: Hur väl är ditt företag känt av säljare och vad säger säljare om att vara anställd hos dig. Representerar du ett företag som satsar på sina säljare, som ger dem ett bra arbetsklimat, bra träning, ger skälig lön för prestation och anses jag som anställd säljare vara viktig för företaget eller ett nödvändigt ont. Under tiden jag bodde på Malta ville ett bolag publicera en artikel i Maltas tidning att de arbetade med mig. Jag svarade naturligtvis ja och undrade vad syftet med artikeln var. –”Det var för att visa att vi satsar på utbildning för vår personal”. Med andra ord för att attrahera fler att söka arbete hos dem.

Sammanfattningsvis. Det finns mycket att göra i de flesta företag för att se till att Säljare vill arbeta hos dem och vill stanna som säljare och utvecklas som säljare år efter år. Många företag är beroende av personlig försäljning och många varor och tjänster behöver personlig försäljning för att kunna få avsättning på marknaden. Har du den affärskultur som gör att säljare vill arbeta hos dig, stannar länge och presterar utmärkt samtidigt som de utvecklas både som människor som i sitt yrke som Säljare? För i grunden gäller det att säljer vi inte upphör företaget att existera.

Avslutar med min devis. Det är sällan fel på människor – ibland är de bara på fel plats.

Av:  Christer B Jansson, vd och grundare av Confident Approach

 

Redaktionen info@saleseffect.se

Läs mer:

Vilka är dina valda sanningar?

Rätt fokus ger resultat – bara att välja din sanning!

Det kallas affirmation när du förstärker en önskad övertygelse genom att bekräfta den för dig själv för att fokusera och nå dit du vill. I sin krönika berättar Sophia Loader, Saleseffects chefredaktör om sina valda sanningar och ställer frågan – vilka är dina?

I huvudet på din kund!

I huvudet på din kund

Vad finns i huvudet på din kund? Läs vår gästskribent Christer B Janssons krönika baserad på George W Dudley och Shannon R Goodsons forskning om säljstilar och säljproduktivitet.

Gunnar Söderberg: Varför hatar folk rollspel?

Gunnar Söderberg: Hur ser du ut när du ringer på?

Ett besök för många år sedan fick mig att reflektera över vad jag gjorde. Jag och en kollega var ute tillsamman mitt i vintern, innan vi ringer på tar jag av mig kepsen och knäpper upp rocken. Kollegan med mössan nedklämd över huvudet undrar vad jag håller på med. Svaret, jag tänker på vad det första kunder kommer se är. Kollegan tycker att jag är fånig, men jag undrar om det inte finns något smart i det jag gjorde.

Låt inte er vagnparksadministration äta upp säljtiden!

Låt inte er vagnparksadministration äta upp säljtiden!

Annons

Hur hanterar ni er vagnparksadministration idag? Har ni räknat på hur mycket tid som varje säljare faktiskt lägger på administrationen kring sin bil? Eller ligger uppgiften på någon på ekonomi- eller löneavdelningen som väldigt gärna skulle vilja slippa den?

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner Saleseffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

Emistell modul 300x250

Avtalskollen Säljarnas Saleseffect

Expertråd

Framtidens försäljning: Hur påverkar AI säljarens roll och framgång

Säljarens vinster och fallgropar med AI

Expertråd

AI blir allt vanligare inom affärsvärlden, men hur påverkar tekniken försäljningen? Vilka möjligheter får säljarna, och vilka fallgropar kan dyka upp på vägen? Vår gästskribent Robert Conzato, CEO på headhuntingbyrån Closers, skriver hur du som säljare kan använda AI för att bli mer produktiv, få bättre leads och planera bättre, utan att förlora den mänskliga kontakten.

Fredrik Björkman: Företagsevent lyfter i vintermiljö

Fredrik Björkman: Företagsevent lyfter i vintermiljö

Expertråd

Fredrik Björkman är försäljningschef på Copperhill Mountain Lodge, ett designhotell i Åre som är en del av Petter Stordalens Nordic Hotels & Resorts . Nu delar han med sig av hur bra ett event kan bli – i vintermiljö.

Framtidssäkra din säljorganisation!

Framtidssäkra din säljorganisation!

Expertråd

Säljorganisationen är avgörande för ett företags överlevnad. I detta whitepaper från Salesonomics får vi ta del av hur framtiden kommer se ut för industrin i Sverige, vilka trender som påverkar och hur du skall göra för att framtidssäkra din säljorganisation.

Måste det vara svårt och kostsamt att rekrytera säljare?

Måste det vara svårt och kostsamt att rekrytera säljare?

Expertråd

Svårt och kostsamt att rekrytera säljare? Men behöver det egentligen vara det? I sin krönika skriver Christer B Jansson om två ”No Brainers”.

Revenue Operations – Ett måste för en framgångsrik säljstrategi

Har du koll på Revenue Operations?

Expertråd

Revenue Operations är just nu den snabbast växande försäljningsstrategin inom B2B-försäljning i USA, och den börjar väcka intresse även hos svenska arbetsgivare inom framför allt IT och tech. Läs hur strategin kan maximera intäkterna i krönikan av vår gästskribent Robert Conzato, CEO på headhuntingbyrån Closers.

”Om du icke kan le skall du icke öppna affär!”

”Om du icke kan le skall du icke öppna affär!”

Expertråd

Ovanstående kinesiska ordspråk kommer för mig varje gång jag kommer i kontakt med personer som inte har förstått kundprocessen eller sin roll i den, oavsett vilket företag de driver eller jobbar i. Läs denna veckas gästskribent Ulla-Lisa Thordéns krönika om det alltid lika viktiga kundbemötandet.

Har du koll på dina säljares säljstilar?

Har du koll på dina säljares säljstilar?

Expertråd

Olika säljstilar triggas av olika typer av coachande åtgärder. Säljtävlingar ökar prestationsförmågan för de med tävlingsorienterad säljstil men sänker motivationen för relationsorienterade säljare. I sin krönika kartlägger Christer B Jansson de olika säljstilarna och hur de funkar.

Så kan breathwork hjälpa dig att hantera stress och skapa balans i din arbetsroll

Så kan breathwork hjälpa dig att hantera stress och skapa balans i din arbetsroll

Expertråd

Andas rätt och hantera stress effektivt – nu är ”breathwork” det heta ämnet som alla talar om. Fler och fler yogastudior erbjuder breathwork på schemat och de flesta kallbadare har Wim Hofs andningsmetod på läpparna. Men vad är egentligen breathwork, och hur kan det hjälpa dig att hantera stress i arbetslivet?

Verktyg

Gamma AI - så gör du säljpresentationen rekordsnabbt

Så gör du säljpresentationen rekordsnabbt med Gamma AI

Verktyg

Behöver du fixa en snygg och proffsig presentation men har ont om tid? Om du inte redan upptäckt Gamma AI så kolla in verktyget som hjälper dig att fixa snygga presentationer på nolltid!

Då ska du uppgradera ditt CRM-system

Då ska du uppgradera ditt CRM-system

Verktyg

Jobbar ni med excelark eller sitter ni med ett gammalt CRM-system? Tappar ni kanske till och med affärer för att de hamnar mellan stolarna? Då är det läge att uppgradera ert CRM-system!

En säljares smartaste gratisverktyg

En säljares smartaste gratisverktyg

Verktyg

I slutet på förra året började alla prata om chattboten ChatGPT. Stämde det verkligen att den klarade av att uttrycka sig i skrift nästan som en människa? Idag är vi många som använder oss av olika smarta AI-verktyg för att effektivisera vårt arbete. Här listar vi på Saleseffect våra personliga favoriter som hjälper dig att få till texten och översättningen, impa på kundragningen och komma i tid till kundmötet.

Enkla knepet: Så upplevs du professionell inför dina kunder

Enkla knepet: Så upplevs du professionell inför dina kunder

Verktyg

Att skapa ett professionellt intryck är avgörande för framgången hos ett säljande företag. Kundens första intryck kan vara skillnaden mellan att göra en försäljning eller förlora en potentiell affär. Men hur kan man göra ett bestående intryck och upplevas som professionell?

Rekrytera rätt säljare!

Rekrytera säljare – här är 27 rekryteringsföretag specialiserade på sälj

Verktyg

Att rekrytera rätt säljare är avgörande för ditt företags framgång. Nedan presenterar vi en lista över rekryteringsföretag som är specialiserade på att hitta kompetenta säljare.

Rod annonsera NY 700x350 pxl

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Kristoffer modul 300x250

Lediga Jobb

  • Key Account Manager Stockholm
  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Försäljningschef fastighet BOSCH och IVT Värmepumpar
  • Försäljningschef Veddesta
  • Försäljningschef sökes till Sesol i Örebro
  • Säljfokuserad VD till greentech-bolag som är i uppbyggnadsfas!
  • Försäljningschef till Realtime Embedded
  • Försäljningschef contracted sales Scandic
  • Regionchef till Coca-Cola Europacific Partners – Region Öst!
  • Bravida söker försäljningschef till region Vänern

PÅ NYTT JOBB

Johan Mägi blir ny Commercial Director hos Stockholm Live

Johan Mägi blir ny Commercial Director hos Stockholm Live

Karriär

Johan Mägi får nu ansvaret för utveckling och försäljning av partneraffärer och premiumutbudet på Stockholm Live’s samtliga arenor. Johan kommer närmast från rollen som Commercial Development Director på Apollo.

Rickard Mäkitalo blir ny försäljningschef för UNT

Rickard Mäkitalo blir ny försäljningschef för UNT

Karriär

Rickard Mäkitalo kliver i dagarna på uppdraget som ny försäljningschef för UNT och Enköpings-Posten.

Försäljningschefen - snabbaste vägen til vd-posten

Försäljningschefen – snabbaste vägen til vd-posten

Karriär

Lockar jobbet som vd? Funderar du på ditt nästa steg i karriären? Då ska du läsa vår artikel om försäljningschefens väg till vd-posten!

Robert: ”Min story kanske kan hjälpa andra”

Robert: ”Min story kanske kan hjälpa andra”

Juridik

Mitt under pandemin letar Robert jobb. Han söker och får nästan samtidigt två olika erbjudanden där han bestämmer sig för att tacka ja till det ena, ett beslut som leder till en mardröm som avslutas med ett domslut först två år senare.

Peder Häggström ny affärschef på Tyréns

Peder Häggström ny affärschef på Tyréns

Karriär

Den 1 november tillträdde Peder Häggström som affärschef för Konstruktion och installation i nord, där Tyréns har kompetenser inom konstruktion, VVS, el, tele och akustik.

Salesforcechef går till fjälldestinationen Ramundberget

Salesforcechef går till fjälldestinationen Ramundberget

Karriär

Måns Johnsson tillträdde sin nya tjänst som försäljnings- och marknadsföringschef den 2 oktober 2023. Måns kommer senast från Salesforce där han tillbringade 12 år och ansvarade för affärsområdet Alliances & Channels i norra Europa. Innan sin tid på Salesforce var han Business Unit Director på Dun & Bradstreet.

Han är ny Head of Customer Relations på Rolfs Travel Group

Han är ny Head of Customer Relations på Rolfs Travel Group

Karriär

Peter Lidslot tar nu över rollen som Head of Customer Relations.

Från säljare till försäljningschef - går det?

Från säljare till försäljningschef – går det?

Karriär

Jobbat som KAM ett tag och funderar du kanske på nästa steg i karriären? Men vad krävs egentligen för att bli försäljningschef och hur är det att bli chef över sina tidigare kollegor?

Jenny Moore blir ny försäljningschef för Jula Hotell

Jenny Moore blir ny försäljningschef för Jula Hotell

Karriär

Jula Hotell fortsätter satsa på konferenser och events. Jenny Moore har rekryterats som ny försäljningschef med särskilt ansvar för satsningen.

Ny Global Head of Sales för Bjelinprodukter

Ny Global Head of Sales för Bjelinprodukter

Karriär

Företagsgruppen som består av Välinge Innovation och Bjelin har utsett Fredrik Alfredsson till Global Head of Sales, med ansvar för försäljningen av alla golvprodukter under varumärket Bjelin.

Mest läst

Tre branscher hårt drabbade av uppsägningar inom sälj

Tre branscher hårt drabbade av uppsägningar inom sälj

Juristerna på Säljarnas fackförbund noterar just nu ett ökat antal uppsägningar inom sälj för vissa branscher. Se vilka tre branscher det är och vad du kan göra om det drabbar dig.
Framtidens försäljning: Hur påverkar AI säljarens roll och framgång

Säljarens vinster och fallgropar med AI

AI blir allt vanligare inom affärsvärlden, men hur påverkar tekniken försäljningen? Vilka möjligheter får säljarna, och vilka fallgropar kan dyka upp på vägen? Vår gästskribent Robert Conzato, CEO på headhuntingbyrån Closers, skriver hur du som säljare kan använda AI för att bli mer produktiv, få bättre leads och planera bättre, utan att förlora den mänskliga kontakten.
Framtidssäkra din säljorganisation!

Framtidssäkra din säljorganisation!

Säljorganisationen är avgörande för ett företags överlevnad. I detta whitepaper från Salesonomics får vi ta del av hur framtiden kommer se ut för industrin i Sverige, vilka trender som påverkar och hur du skall göra för att framtidssäkra din säljorganisation.
Nominera till Topp50 – Sveriges mest rekommenderade säljcoacher 2023

Nominera till Topp50 – Sveriges mest rekommenderade säljcoacher 2023

Saleseffect.se genomför nu omfattande undersökningen bland Sveriges säljare och säljchefer som resulterar i listan Topp50 – Sveriges mest rekommenderade säljcoacher 2023. Listan kommer presenteras på saleseffect.se i slutet av februari, missa inte att nominera din eller dina favoriter bland säljcoacher, säljtränare, säljutbildare och säljutvecklare i landet.
Vad är proaktiv ledarskapsrekrytering?

Vad är proaktiv ledarskapsrekrytering?

Inom TakeReference Leadership Group har vi samlat en unik skara av chefer, ledare och VD-kandidater, alla med omfattande erfarenheter från sina respektive tillväxtresor i en rad branscher.

 

Saleseffect.se – Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar som försäljningschef
Saleseffect Nordic AB C/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.