Saleseffect
  • Topp50 Säljcoacher
    • Topp50 Säljcoacher 2023
    • Topp50 Säljcoacher 2022
    • Topp50 Säljcoacher 2021
  • Utbildningar
  • Profiler
  • Säljstöd
    • Aktiveringsbolag
    • CRM
    • CRM för fältsäljare
    • Customer Success system
    • Databas och informationsbolag
    • Digital signering
    • E-post marknadsföring
    • Kickoff
    • Kreditbolag
    • Kundtjänstsystem
    • Kundundersökningar verktyg
    • Lead generation-verktyg
    • Leasing & Finansiering
    • Marketing automation
    • Marknadsföringsverktyg
    • Offertverktyg
    • Profilbolag
    • Prospekteringsverktyg
    • Rekryteringsbolag med säljprofil
    • Säljcoach
    • Säljstödssystem
  • Expertråd
  • Karriär
    • PLATSANNONSER
  • Partners
    • STOCKHOLM MEETING SELECTION
    • KONCEPT & EVENT
    • TEKNISKA MUSEET
    • Middlepoint
    • Informationsteknik
    • Golfbaren
    • Mercell
    • Säljarnas
    • Booky.se
    • Delegia
    • SuperOffice
    • Resly
    • BSC Business Service Club
    • Oneflow
    • River jump
    • Svea Leasing
    • Nya Ledarskapet
    • Mindley
  • Om oss
Skip to content
2020-10-10 | Expertråd

Så rekryterar du säljare som ska arbeta online

Vi på Saleseffect bad expertskribent Christer B Jansson att fundera över vad man ska tänka på inför och under rekryteringen av säljare som ska jobba online. Här kan du läsa Christers krönika om urvalsmetoder.

Så rekryterar du säljare som ska arbeta onlineSäljare som ska jobba online

Så rekryterar du säljare som är fantastiska och är det någon skillnad på de som ska arbeta online?

När du rekryterar säljare:

⦁ Använd en kombinerad urvalsmetod och vid användandet av tester där du vill förutse säljprestation, använd test som skapats för just det syftet då det är andra kvalitéer som krävs för att förutse säljprestation jämfört med andra yrkesgruppers arbetsprestationer.
⦁ För att få tag i morgondagens toppresterare anställ ”Tidiga Presterare” genom att mäta förmågan att prospektera då sambandet mellan prospektering och framgångsrik försäljning är så starkt.
⦁ Sedan något jag lärt mig är att alla tester du använder, så behöver du ha en arbetsbeskrivning så du vet om tester gör jobbet eller ej. För alla tester precis som säljare måste vara lönsamma. Annars kostar de bara pengar.

Utöver detta så behöver du finna bra kandidater, ha ett väl fungerande on-boarding program, göra en ordentlig kravspecifikation, beskriva arbetet rätt så du får rätt kandidater osv.

Något som är svårt säger en del, dyrt tänker andra, bråttom tänker en del då säljdistriktet är tomt. Oavsett vad vi tänker när det kommer till rekrytering av säljare så finns det faktiskt en del fakta att förhålla sig till. Jag kommer framförallt koncentrera mig på urvalsprocessen eftersom den avgör så mycket om vem det är bland de kandidater som sökt som blir anställd. Sedan vet jag, som ni alla andra, att andra faktorer också påverkar hur mycket den anställda säljare kommer att prestera. Vill också naturligtvis säga att vi representerar forskningen om Säljhinder och dess effekter på försäljning i Europa så naturligtvis kommer jag prata en del om det också då det är viktigt att kartlägga vad som kan hindra en kandidat att lyckas som säljare för både företaget som rekryterar, till kandidaten som söker jobbet.

Först lite fakta som ligger bakom mina tankar:

⦁ De flesta av oss anställer fortfarande lågpresterare. Några fler än andra. Vi missar också en del högpresterare vilket är minst lika tragiskt och dyrt för företaget.

⦁ Forskningsstudier bl. a en från Farrel S och Hakstian A.R ”Improving your sales performance” visar att det som förutser säljares försäljningsprestationer skiljer sig mycket åt från det som förutser arbetsprestationer i andra yrkesgrupper.

⦁ Det visar sig också att test som är speciellt utformade för att mäta säljprestation fungerar mycket bättre än andra test när det gäller att förutsäga säljares prestation. Samband mellan personlighet och säljprestation fann de inte i denna forskningsstudie.

⦁ En kombination av urvalsmetoder visade sig också ge högre prediktiv validitet än att bara koncentrera sig på en metod.

⦁ Att ha en valid urvalsbedömning som uppfyller ovanstående kriterier förbättrar säljproduktiviteten med mellan 29,5 och 67,9% visade denna undersökning. Inte minst av den anledningen koncentrerar jag mig på urvalsprocessen i denna artikel.

⦁ En studie vi själva gör i många företag och som du kan genomföra är att själv ta reda på hur sambandet hur en anställd säljare presterar efter 3,6 och 9 månader och sedan jämföra det med hur säljaren presterar efter 24 månader. Den prediktiva validiteten ligger strax över 0,9 efter nio månader, och runt 0,83 efter sex månader och strax över 0,7 efter 3 månader är siffror vi finner i våra studier om och om igen. Dessa siffror är mycket starkare än något test eller den prediktiva validiteten efter du genomför en kombination av urvalsprocesser.

Så vad säger denna studie? Jo att tidigare presterare är morgondagens toppsäljare. Så vad skiljer då tidigare presterare åt från andra säljare? De prospekterar mer, de är snabbare än andra att ta hand om alla kunder de ärvt och bygga upp affärerna med dem och följa upp alla prospekts inom sitt ansvarsområde.

I min värld visar dessa studier att det är ett mycket starkt samband mellan att lyckas som säljare och förmågan att prospektera. Så har du ett säljinstrument som dessutom kan mäta denna förmåga på kvalitativt sätt är du definitivt på rätt väg.

Så med dessa fakta och min erfarenhet att arbeta med försäljning över 40 år och idag även online drar jag min första slutsats: En kombination av urvalsmetoder är viktigt: Modellen nedan har jag fått från mina forskare i USA och som jag funnit som en bra modell att följa.

Varje ruta i denna modell är en slags test då den syftar till att minska gissningen om kandidaten kommer sälja eller inte. Har du bockat av alla rutor och kandidaten fått godkänt i alla områden, har du gjort allt som står i din makt för att minska gissningen om denna kandidat kommer prestera eller ej.

All rekrytering är en mer eller mindre kvalificerad gissning och jag föredrar ett mer vetenskapligt förhållningssätt.

Så rekryterar du säljare som ska arbeta online

Många chefer går på magkänsla som urvalsprocess och det räcker inte. Jag vill dock inte vilja vara utan den då den också är viktig för helheten. Att ta referenser från tidigare arbetsgivare är viktigt inte minst om du kan få reda på om din kandidat var en tidig presterare i deras företag. Sedan finns det mer att ta reda på som handlar om andra viktiga aspekter än prestationsförmåga.

En del företag använder säljsimuleringar och jag tycker det är bra. De behöver inte vara väldigt avancerade för att ge en bra indikation om hur personen beter sig i säljsammanhang.

Arbetsintervjun ger oss en god chans att lära oss mer om vår kandidats synsätt, beteende, värderingar etc. Det första du träffar på är jobbansökan som säger mer än du tror i många fall om du har erfarenhet att läsa dessa.

Sedan kommer vi till tester. Vi mäter naturligtvis Säljhinder då mängden av Säljhinder tillsammans med information om Säljarens Motivation och vilja att prestera har en mycket hög validitet att förutsäga hur mycket en kandidat kommer prestera eller inte. Med andra ord är personen en ”tidig presterare” eller inte. Det var min andra slutsats för att rekrytera bra till toppresterare till säljorganisationen.

Sedan använder jag mig av kompletterande test t ex av begåvningskaraktär då det i den tidigare nämnda studien bland säljare har en prediktiv validitet mot försäljningsprestation
om säljjobbet i sig är komplext.

Vi har funnit att med denna metod så rekryteras definitivt säljare som producerar dessa 29,5-67,9 % bättre som ovanstående studie från Farrel påvisar. Att dessutom arbeta med att reducera den nyanställdes Säljhinder skapar ett än bättre resultat. Denna del kan ju med fördel ingå i on-boarding programmet.

Nu ska vi ju också veta att Säljhinder är smittsamt. Det tar ca 8 veckor innan en nyanställd säljare börja få samma Säljhinder som ledningen i företaget. Det innebär att de som rekryterar kan ha gjort allt rätt men ändå blir det fel. Så ska vi rekrytera rätt behöver vi kanske också allra först se vårt företags säljlednings attityder och värderingar om försäljning. Det är så Säljhinder uttrycker sig, smittar andra och skapar en kultur där Säljhinder ses som vårt sätt att fungera. Som exempel konsultföretaget som hade som policy att inte ringa sina kunder och prospekts då de i så fall skulle upplevas som simpla nasare och inte gurus, som de trodde var förutsättningen för att kunna få nya kunder. En kombination av Säljhindret Rollförnekelse och Hyper Professionalism.

Är det sedan någon skillnad om jag ska anställa säljare som enbart ska arbeta online och inte på fältet eller bara via telefon? Ja telefonsäljare bör ju inte ha telefonfobi och online säljare ska ju inte ha rädsla för att nyttja de verktyg som finns online blir ju en naturlig tanke.

Generellt ser vi ingen skillnad när det kommer till de 16 Säljhindren ännu utifrån de data vi får. Tror dock att genom att sälja online får vi möjligheten att presentera för flera samtidigt och av den anledningen följer vi Säljhindret Scenskräck hos online säljare för att se om det har en betydande ekonomisk negativ effekt. Men vi har inga indikationer på det ännu.

Vad vi däremot sett under pandemin är att de säljare som klarar sig bäst utifrån olika beteendestilar att sälja är att de som är meravslutsorienterade och tävlingsorienterade i sin säljmetodik lyckas väsentligt bättre. Vi fann också att de säljare som var avsluts och tävlingsorienterade i sin försäljning hade väsentligt högre Motivation och vilja att prestera än andra säljstilar. Detta gäller generellt för både Telefonsäljare, Fältsäljare, Online säljare och Key Accounts. När vi pratar Säljstilar har vi en studie på 300 000 säljare som visade på sex olika säljstilar som vi tidigare skrivit om här på Säljeffect.

Slutsats:

När du rekryterar säljare:

⦁ Använd en kombinerad urvalsmetod och vid användandet av tester där du vill förutse säljprestation, använd test som skapats för just det syftet då det är andra kvalitéer som krävs för att förutse säljprestation jämfört med andra yrkesgruppers arbetsprestationer.
⦁ För att få tag i morgondagens toppresterare anställ ”Tidiga Presterare” genom att mäta förmågan att prospektera då sambandet mellan prospektering och framgångsrik försäljning är så starkt.
⦁ Sedan något jag lärt mig är att alla tester du använder, så behöver ha en arbetsbeskrivning så du vet om tester gör jobbet eller ej. För alla tester precis som säljare måste vara lönsamma. Annars kostar de bara pengar.

Utöver detta så behöver du finna bra kandidater, ha ett väl fungerande on-boarding program, göra en ordentlig kravspecifikation, beskriva arbetet rätt så du får rätt kandidater osv.

 

Av: Christer B Jansson, , vd och grundare av Confident Approach

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Varför säljer inte dina säljare?

5 fallgropar i kundresan som kostar dig kunden, affären och hela härligheten

Vi säger gärna att kunden är kung. Men behandlar vi dem som kungar genom hela resan? Du kan ha en fantastisk tjänst, en vass produkt och ett säljteam med PowerPoint-muskler. Men ändå tappar ni affären. Varför? För att det inte räcker.

Sommaren är inte en pausknapp: Så når du semesterkunderna

Sommaren är inte en pausknapp: Så når du semesterkunderna

Sommaren är här – och dina kunder slappar kanske på stranden, i sommarstugan eller är ute och reser. Men betyder det att du ska pausa kommunikationen? Inte alls. Tvärtom. Om hur du når semesterkunderna skriver vår gästskribent Ida Brakander, Head of Marketing på Rule.

Reklamveteranen uppmanar fysisk detaljhandel att börja agera vad gäller retail media. Här är hans 4 punkter att börja med

Reklamveteranen uppmanar fysisk detaljhandel att börja agera vad gäller retail media. Här är hans 4 punkter att börja med

Reklamveteranen Christian Bönnelyche tycker att fysisk detaljhandel är alltför långsamma ur startgroparna när det gäller att utveckla ett ekosystem för retail media.

Jens Peter Edgren Mindley Jens Edgren - Veckans Mindley profil

Jens Edgren – Veckans Mindley profil

Annons

Jens Edgren är veckans profil på Mindley. Med en unik kombination av djup erfarenhet inom försäljning, coaching och beteendeförändring, hjälper han säljare och chefer att nå snabbare och mer hållbara resultat.

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner Saleseffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

Avtalskollen Säljarnas Saleseffect

Expertråd

Varför säljer inte dina säljare?

5 fallgropar i kundresan som kostar dig kunden, affären och hela härligheten

Expertråd

Vi säger gärna att kunden är kung. Men behandlar vi dem som kungar genom hela resan? Du kan ha en fantastisk tjänst, en vass produkt och ett säljteam med PowerPoint-muskler. Men ändå tappar ni affären. Varför? För att det inte räcker.

Sommaren är inte en pausknapp: Så når du semesterkunderna

Sommaren är inte en pausknapp: Så når du semesterkunderna

Expertråd

Sommaren är här – och dina kunder slappar kanske på stranden, i sommarstugan eller är ute och reser. Men betyder det att du ska pausa kommunikationen? Inte alls. Tvärtom. Om hur du når semesterkunderna skriver vår gästskribent Ida Brakander, Head of Marketing på Rule.

Reklamveteranen uppmanar fysisk detaljhandel att börja agera vad gäller retail media. Här är hans 4 punkter att börja med

Reklamveteranen uppmanar fysisk detaljhandel att börja agera vad gäller retail media. Här är hans 4 punkter att börja med

Expertråd

Reklamveteranen Christian Bönnelyche tycker att fysisk detaljhandel är alltför långsamma ur startgroparna när det gäller att utveckla ett ekosystem för retail media.

AI kräver en stark innovationskultur

AI kräver en stark innovationskultur

Expertråd

Att skapa en arbetsplats där idéer får utrymme att växa borde vara en självklarhet. Men i en vardag med hög arbetsbelastning och krav på mätbara resultat hamnar ofta innovationskulturen i skymundan. Om vad som krävs för att skapa en kultur där experimenterande och lärande uppmuntras – och där misslyckanden ses som en del av utvecklingen skriver vår gästskribent Emelie Garrison, Regional Sales Director på Salesforce.

Varför säljer inte dina säljare?

Vinn fler affärer – anpassa dig till dina kunder!

Expertråd

Människor är alla ”kunder” och tänker olika! Det skriver försäljnings- och ledarskapsexperten Lotta Broberg i månadens krönika.

I huvudet på en Hjärnatlet – Tankar som sabbar ditt fokus

Så blir du en hjärnatlet och lär dig hålla fokus

Expertråd

Som ledare förväntas du vara skarp och beslutsam – men vad händer när din egen hjärna jobbar emot dig? Forskning visar att vi tillbringar nästan hälften av vår vakna tid med att tänka på något annat än det vi faktiskt gör. Det kan leda till minskad produktivitet, sämre beslut och en känsla av ständig splittring. Vår nya gästskribent Maria Engström-Eriksson guidar dig genom några av de vanligaste tankefällorna – och hur du tar kontroll över ditt fokus som en sann hjärnatlet.

Så väljer du rätt digitalt verktyg – och ökar försäljningen på sex månader

Case: Rätt digitalt verktyg gav Coolstuff fler kunder och högre försäljning

Expertråd

Att välja rätt digitalt verktyg kan vara skillnaden mellan stagnation och tillväxt. Men hur vet du vilket verktyg som passar just din verksamhet? Coolstuff gjorde ett strategiskt byte och såg resultat redan efter sex månader – här berätta Ida Brakander från Rule om lärdomarna som man kan dra av deras gemensamma resa.

Varför säljer inte dina säljare?

Lotta Broberg: Varför säljer inte dina säljare?

Expertråd

Varför presterar vissa säljteam på topp medan andra kämpar trots höga löner och förmåner? Svaret ligger i ledarskapet och teamkulturen – och med rätt insatser kan du skapa ett engagerat säljteam som driver försäljningen framåt, skriver Lotta Broberg i denna krönika.

Verktyg

20 säljböcker som hjälper dig toppa din försäljning

Inspiration: 25 säljböcker som hjälper dig toppa din försäljning

Säljutveckling

Som den inbitna säljaren du är vill du förstås alltid trimma din försäljningsteknik. Här en lista med 25 säljböcker med alltifrån gamla klassiker till nyare säljböcker!

Kundundersökningar: En oumbärlig resurs för försäljningschefer

Kundundersökningar: En oumbärlig resurs för försäljningschefer

Verktyg

Att förstå kundernas behov och upplevelser är avgörande för att driva framgångsrika försäljningsstrategier. Genom regelbundna kundundersökningar kan försäljningschefer samla värdefull feedback som leder till förbättrade produkter, tjänster och kundrelationer.

9 tips: Så skriver du en säljande offert

9 tips: Så skriver du en säljande offert

Verktyg

Är dina offerter anpassade för situationen och får du det gensvar du önskar? Såhär gör du för att skapa en säljande offert.

Lista: 20 CRM-system som effektiviserar ditt säljarbete

Lista: 20 CRM-system som effektiviserar ditt säljarbete

Verktyg

Räcker ditt minne och dina Excel-listor inte till längre? Här listar Saleseffect ett urval av CRM-system som strukturerar upp ditt arbete.

36 julbordstips: Boka för att stärka teamkänslan

Julbord och julshower: 36 sätt att fira och engagera ditt team

Verktyg

Har ni inte hunnit boka årets julbord eller julshow för ert företag ännu? Ingen fara! Det finns fortfarande många fantastiska alternativ kvar. Här får du 36 tips som är perfekta för försäljningschefer som vill avsluta året med ett minnesvärt julfirande – och samtidigt skapa teamkänsla och engagemang inför nästa år.

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Emistell Sajt Modul 300 x 250 px


Lediga Jobb

  • Key Account Manager Stockholm
  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Försäljningschef fastighet BOSCH och IVT Värmepumpar
  • Försäljningschef Veddesta
  • Försäljningschef sökes till Sesol i Örebro
  • Säljfokuserad VD till greentech-bolag som är i uppbyggnadsfas!
  • Försäljningschef till Realtime Embedded
  • Försäljningschef contracted sales Scandic
  • Regionchef till Coca-Cola Europacific Partners – Region Öst!
  • Bravida söker försäljningschef till region Vänern

PÅ NYTT JOBB

Patriam rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion

Patriam rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion

Karriär

Patriamkoncernen fortsätter att växla upp sin tillväxtstrategi och rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion. Harem kommer närmast från Roschier, en av Nordens ledande affärsjuridiska byråer, där han varit verksam i 15 år – de senaste 10 åren som partner. Med bred erfarenhet av komplexa transaktioner och strategiska affärer tillträder han sin nya roll i september.

NTM Media förstärker försäljningen i norr – två nya chefer på plats

NTM Media förstärker försäljningen i norr – två nya chefer på plats

Karriär

För att möta den ökade efterfrågan på lokal marknadsföring i Norrbotten och Västerbotten har NTM Media utsett två nya försäljningschefer. Fanny Lövbom tar över i Västerbotten och Andreas Bergman i Norrbotten, med målet att stärka relationerna med det lokala näringslivet.

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Karriär

Det svenska e-handelsbolaget Litium har utsett Andreas Granath till ny Chief Commercial Officer (CCO). Rekryteringen är en del av företagets strategi för att accelerera sin kommersiella tillväxt och stärka sin position på marknaden.

Så ser säljprovisionerna ut i Norden, Europa, Japan och USA

Så ser säljprovisionerna ut i Norden, Europa, Japan och USA

Inspiration

Du har förstås järnkoll på hur det ser ut i Sverige men hur provisioner och incitament utformas varierar kraftigt mellan olika länder. Vi har kollat upp hur säljprovisionerna ser ut i Norden, Tyskland, Frankrike, Storbritannien, Japan och USA – intressant läsning oavsett om du funderar på utlandsjobb eller inte.

Lyckas med lönesamtalet – konkreta tips för dig som jobbar med försäljning

Så maxar du lönesamtalet som försäljningschef – fem konkreta tips

Karriär

Lönesamtalet är ett tillfälle att prata prestation, potential och framtid. För dig som försäljningschef handlar det inte bara om din lön – utan om hur din roll och insats värderas i organisationen. Här är checklistan du inte vill missa.

Erik Rehn ny Chief Revenue Officer på ABAX

Erik Rehn ny Chief Revenue Officer på ABAX

Karriär

Med fokus på marknadsexpansion och nya affärsdialoger tar Erik Rehn plats i ledningen hos ABAX för att driva den europeiska tillväxtresan.

Nina Wahlgren Gill ny försäljnings-direktör i Martin & Servera Restauranghandel

Nina Wahlgren Gill ny försäljnings-direktör i Martin & Servera Restauranghandel

Karriär

Nina Wahlgren Gill blir försäljningsdirektör med ansvar för privata kunder på Martin & Servera Restauranghandel. Hon kommer närmast från Sysco och rollen som Program director & Business Lead ERP.

Manpowers jobbcoachs bästa tips inför intervjun

Manpowers jobbcoachs bästa tips inför intervjun

Karriär

Att bli kallad till en jobbintervju är både spännande och nervöst och förberedelserna kan vara avgörande för hur det går. Hur ska du klä dig? Vilka frågor bör du ställa och vilka ska du undvika? Jobbcoachen Helena Jälthammar berättar hur du ökar chanserna att landa drömjobbet.

Mäklarhuset anställer ny försäljningschef för storstäderna

Mäklarhuset anställer ny försäljningschef för storstäderna

Karriär

Oscar Larsson-Selenius blir försäljningschef för Stockholm med omnejd, Göteborg och Malmö. Hans bakgrund är bred och är en kombination av försäljning, tillväxt och att driva företag. Han är utbildad fastighetsmäklare och har varit både kontorsägare och konsultmäklare på andra mäklarkedjor. Han tillträder tjänsten den 1 mars i år.

Martin Ragnar ny försäljningschef för region Mellan på Swecon

Martin Ragnar ny försäljningschef för region Mellan på Swecon

Karriär

Martin Ragnar kommer närmast från Toyota Material Handling där han tidigare jobbade som säljare men senast som chef för region Öst. Han har lång erfarenhet inom maskinförsäljning och uthyrning samt erfarenhet av att leda säljande personal med fokus på tillväxt.

Mest läst

Rapport: Chefer använder AI mest

Rapport: Chefer använder AI mest

För bara ett halvår sedan kände sig många obekväma med att berätta att de använde AI på jobbet. Nu ökar användningen snabbt, särskilt bland chefer. Men skillnaderna mellan generationer och hur tekniken används finns kvar.
23 tips för att motivera säljare

23 tips för att motivera säljare

Svårt att veta hur du ska motivera dina säljare? Här har vi samlat 23 tips på hur du motiverar säljteamet.
Så stänger du affären före semestern!

8 experter tipsar: Så tar du hem affären före semestern!

Nedräkning pågår men hur stänger du så många offerter som möjligt och tar hem affären innan du går på semester? Våra säljexperter ger sina bästa tips!
Öka din försäljning med EFI-analys: En guide för säljare

Öka din försäljning med EFI-analys: En guide för säljare

EFI-analys är ett kraftfullt verktyg som kan hjälpa dig att övertyga dina kunder och öka din försäljning. Men vad står EFI egentligen för och hur kan det hjälpa dig i din säljprocess?
Retorikexperten: Det finns inget smartare än att ställa dumma frågor

Retorikexperten: Det finns inget smartare än att ställa dumma frågor

I denna krönika skriver retorikexperten Per Furumo om vikten av att våga fråga.

 

Saleseffect.se – Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar som försäljningschef
Saleseffect Nordic AB C/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Eventeffect.se| Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com