Går det att optimera sin försäljning med ChatGPT? Och dessutom under en digital utbildning på bara två timmar? Svaret är enhälligt JA!
Kursledaren André Andersson, är medgrundare och VD för Scribill och pedagogiskt och med tydliga exempel lärde han ut hur du kan använda ChatGPT till prospektering för att hitta nya kunder, hur du kan få hjälp att göra omvärldsanalyser för att kartlägga nya och befintliga marknader att sälja på och hur du snitsar till dina offerter, mejl, orderbekräftelser, avtal och mötesinbjudningar. Han visade också hur du kan använda ChatGPT för att skapa personlig och proffsig kundvård och ta fram kundanalyser.
Några av Andrés tips
André gav tips på hur du ”pratar” med ChatGPT för att få ut de bästa svaren. Att hjälpa ChatGPT och beskriva i vilken turordning den ska hantera det du efterfrågar ger bättre svar. Liksom att lägga till en mening om att det är ok att ChatGPT svarar ”Jag vet inte”, om den inte kan hitta informationen. Annars finns risk för ”kill-gissning” eller så kallad AI-hallucination, det vill säga att ChatGPT hittar på ett svar som den bedömer vara sannolikt.
Så här tyckte några av deltagarna
”Tydlig, pedagogisk och lagom längd. Intressant, med en bra berättar röst.” Erica Almert, Key Account Manager, Access To
”Spännande och intressant. Jag fick många nya idéer som jag kommer använda framöver😊.” Peter Ekmark, vd, Growing Oak AB
”Mycket matnyttig information och bra tips hur ChatGPT kan underlätta mitt dagliga arbete.” Anna Fritzdorf, Försäljningschef Elite Hotels of Sweden AB
I samarbete med:
Scribill är en ledande aktör inom utbildning och implementering av AI-teknologier, med fokus på ChatGPT. De genomför AI-utbildningar för alla branscher och hjälper företag att ta till vara på AI:s fulla potential.