Sara Peters är ny chef för TT:s affär mot kommersiella kunder. Hon har tidigare varit marknadschef och tar nu över ansvaret även för försäljningsavdelningen.
I sin nya roll kommer fokus vara att nå nya kunder utanför mediebranschen och att driva den digitala försäljningen framåt.
Med datadriven marknadsföring ska de nå fler kunder
– Jag ser fram emot att tillsammans med klipporna på marknad och sälj ytterligare utveckla vår affär, med fokus på det kommersiella segmentet, säger Sara Perers och fortsätter:
– Vi ser att fler och fler företag och organisationer får upp ögonen för bildarkivet, vår nyhetsbevakning och pressreleasetjänsten Via TT. Vi fortsätter att jobba med kundresan. Med tydligare erbjudanden och datadriven marknadsföring ska vi nå fler kunder.
”Genom att slå samman marknads- och försäljningsavdelningen tar vi ett viktigt steg”
– Genom att slå samman marknads- och försäljningsavdelningen tar vi ett viktigt steg för att stärka kundrelationen och utveckla affären. Sara Perers är, med sin bakgrund på marknadsavdelningen och kunskap om TT:s verksamhet, rätt person att leda detta arbete, säger TT:s vd Per-Anders Broberg.
Innan hon kom till TT var Sara Perers kommunikationschef på bildbyrån Scanpix. Tidigare har hon arbetat i olika marknadsroller inom kommunikation, varumärkesstrategi och projektledning på företag som Skanska, Mondo och Icon Medialab. Hon är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm.
Sara Perers tillträder den nya rollen på måndag den 5 oktober.