— Det är glädjande att nya Peugeot 308 nu finns hos våra Peugeot-återförsäljare och är öppen för order i Sverige. Förra generationen gjorde succé på svenska marknaden, så vi vet att nya Peugeot 308 är efterlängtad, säger Kristin Boissonneau-Gren, kommersiell chef på K.W. Bruun Automotive AB.
Stor efterfrågan
Nya Peugeot 308 är den första modellen som bär Peugeots nya emblem, som består av en svart sköld med Peugeots lejon i mitten. Dessutom presenterar modellen ett nytt designspråk och teknik i framkant.
Nya Peugeot 308 bygger vidare på Peugeots Power of Choice-strategi — och erbjuds därmed med konventionella förbränningsmotorer eller som plug-in hybrid. Som kund kan man exempelvis välja en Peugeot 308 med en 110 hk PureTech-bensinmotor för endast 254 900 kronor, eller privatleasing för 2 599 kr/månaden. Föredrar kunden nya Peugeot 308 som plug-in hybrid, erbjuds denna i GT-utförande med 225 hk till kampanjpriset 429 900 kronor, eller som privatleasing för låga 3 799 kr/månaden.
— Vi vet att efterfrågan är stor och vi är glada att kunna möta många kunder med dessa konkurrenskraftiga priser, säger Kristin Boissonneau-Gren, kommersiell chef på K.W. Bruun Automotive AB.