Saleseffect
  • Topp50 Säljcoacher
    • Topp50 Säljcoacher 2023
    • Topp50 Säljcoacher 2022
    • Topp50 Säljcoacher 2021
  • Utbildningar
  • Profiler
  • Säljstöd
    • Aktiveringsbolag
    • CRM
    • CRM för fältsäljare
    • Customer Success system
    • Databas och informationsbolag
    • Digital signering
    • E-post marknadsföring
    • Kickoff
    • Kreditbolag
    • Kundtjänstsystem
    • Kundundersökningar verktyg
    • Lead generation-verktyg
    • Leasing & Finansiering
    • Marketing automation
    • Marknadsföringsverktyg
    • Offertverktyg
    • Profilbolag
    • Prospekteringsverktyg
    • Rekryteringsbolag med säljprofil
    • Säljcoach
    • Säljstödssystem
  • Expertråd
  • Karriär
    • PLATSANNONSER
  • Partners
    • STOCKHOLM MEETING SELECTION
    • KONCEPT & EVENT
    • TEKNISKA MUSEET
    • Middlepoint
    • Informationsteknik
    • Golfbaren
    • Mercell
    • Säljarnas
    • Booky.se
    • Delegia
    • SuperOffice
    • Resly
    • BSC Business Service Club
    • Oneflow
    • River jump
    • Svea Leasing
    • Nya Ledarskapet
    • Mindley
  • Om oss
Skip to content
2021-03-04 | Aktuellt

Årets säljmingel blir ett digitalt fyradagars evenemang 4 juli – 7 juli

Almedalsveckan är en av världens största demokratiska mötesplatser. Den har sedan starten 1968 varit kostnadsfri och öppen för alla. För att anpassa Almedalsveckan till pågående pandemi så blir det ett fyradagars huvudsakligt digital arrangemang med start den 4 juli.

Årets säljmingel blir ett digitalt fyradagars evenemang 4 juli – 7 juli

Almedalsveckan är en av världens största demokratiska mötesplatser. Den har sedan starten 1968 varit kostnadsfri och öppen för alla. För att anpassa Almedalsveckan till pågående pandemi så blir det ett fyradagars huvudsakligt digital arrangemang med start den 4 juli.

– Behovet för samtal och möten kring hur vi utvecklar vårt samhälle har kanske aldrig varit viktigare än nu? Genom att genomföra en digital Almedalsvecka så gör vi Almedalsveckan tillgängligt för fler, säger Eva Nypelius, ordförande i regionstyrelsen i ett pressmeddelande.

Alla partierna deltar
Tidigare har riksdagspartierna haft en varsin dag under Almedalsveckan. I år genomförs Almedalsveckan under fyra dagar där partierna delar på dagarna.

– Alla partier ställer sig positiva till att medverka i årets digitala Almedalsvecka. Nu pågår en dialog kring hur partierna kommer att dela på dagarna, samt hur partiledartalen ska genomföras på bästa sätt, säger Lars Engelbrektsson ordförande i huvudarrangörsgruppen.

Sändning via Almedalsveckan Play
Evenemangen kommer att visas på den egna plattformen Almedalsveckan Play. På så vis kommer innehållet vara tillgängligt för fler, under en längre tid.

– Den stora utmaningen är hur vi på bästa sätt skapar möjligheter för interaktion och samverkan mellan deltagarna. Något som jag tror vi alla längtar efter. Vi ser fram emot att göra lärdomar till kommande år, då vi både kan mötas både digitalt och i ett soligt Visby, säger Mia Stuhre projektledare för Almedalsveckan.

Bakgrund till beslutet:
Beslut att genomföra Almedalsveckan 2021 som ett i huvudsak digitalt arrangemang grundas helt på aktuell situation med Covid-19 pandemin, där beslutsgrupperna utifrån gällande restriktioner och osäkra prognoser om vad som kommer att hända fram till sommaren, gör bedömningen att det i nuläget inte går att uppmana till och bjuda in till en fysisk vecka.

Region Gotland/Almedalsveckan lägger därför fokus på att under detta annorlunda år vara en bra värd för ett digitalt arrangemang och tillsammans med riksdagspartierna planera för hur och när partiledartalen ska genomföras under Almedalsveckans varumärke.

Skulle smittspridning och restriktioner lätta under våren och möjliggöra fysiska möten är det upp till respektive arrangör att ta beslut om och bjuda in till detta. Vill arrangörer genomföra sina digitala evenemang eller bjuda in till möten på Gotland om möjlighet ges, finns kompetens, teknik och utrymme på ön.

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

AI förändrar hur Google fungerar – och hur företag behöver tänka SEO

AI förändrar hur Google fungerar – och hur företag behöver tänka SEO

En ny söklogik skapar både trafikbortfall och affärsmöjligheter. Så säkrar du din synlighet när Gemini tar över.

Domstolen ger Guldbrev rätt – frias från KO:s krav

Det är inte marknadsföringen som säljer – det är produktdesignen

Så når du ledningsassistenterna på Sveriges största bolag

Så når du ledningsassistenterna på Sveriges största bolag

Annons

Chefsassistenten har en central roll i företagets verksamheten och är inblandad i de flesta projekten som ledningen jobbar med. Rollen har utvecklats under de senaste åren, den har fortfarande kvar grunden med supporten men många får större ansvar. Redan idag är det många i rollen Executive Assistent som har en plats i ledningsgruppen och har eget budgetansvar. Många är strategiska bollplank till sina chefer.

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner Saleseffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

Avtalskollen Säljarnas Saleseffect

Expertråd

Glöm B2B och B2C – det är H2H som gäller

Glöm B2B och B2C – det är H2H som gäller

Expertråd

I det senaste avsnittet av Säljpoden bryter Amer Mohammed och Leonardo Johansson ner myterna kring B2B och B2C – och lyfter fram varför verkligheten handlar om H2H: Human to Human. Här får säljare och chefer konkreta tips för hur du blir mer mänsklig i varje kontakt och skapar affärer som bygger på äkta relationer.

Så får du kunden att köpa det du vill sälja – 5 smarta tips!

Så får du kunden att köpa det du vill sälja – 5 smarta tips!

Expertråd

Som tioåring sålde han i särklass mest jultidningar bland kompisarna och sedan dess har han sålt alltifrån humrar till cyklar och så bilar. Magnus Bengtsson, tidigare försäljningschef Sverige för bilmärken som Mitsubishi och Citroën samt försäljningschef för Mercedes i Stockholm, avslöjar sina bästa tips!

Varför säljer inte dina säljare?

5 fallgropar i kundresan som kostar dig kunden, affären och hela härligheten

Expertråd

Vi säger gärna att kunden är kung. Men behandlar vi dem som kungar genom hela resan? Du kan ha en fantastisk tjänst, en vass produkt och ett säljteam med PowerPoint-muskler. Men ändå tappar ni affären. Varför? För att det inte räcker.

Sommaren är inte en pausknapp: Så når du semesterkunderna

Sommaren är inte en pausknapp: Så når du semesterkunderna

Expertråd

Sommaren är här – och dina kunder slappar kanske på stranden, i sommarstugan eller är ute och reser. Men betyder det att du ska pausa kommunikationen? Inte alls. Tvärtom. Om hur du når semesterkunderna skriver vår gästskribent Ida Brakander, Head of Marketing på Rule.

Reklamveteranen uppmanar fysisk detaljhandel att börja agera vad gäller retail media. Här är hans 4 punkter att börja med

Reklamveteranen uppmanar fysisk detaljhandel att börja agera vad gäller retail media. Här är hans 4 punkter att börja med

Expertråd

Reklamveteranen Christian Bönnelyche tycker att fysisk detaljhandel är alltför långsamma ur startgroparna när det gäller att utveckla ett ekosystem för retail media.

AI kräver en stark innovationskultur

AI kräver en stark innovationskultur

Expertråd

Att skapa en arbetsplats där idéer får utrymme att växa borde vara en självklarhet. Men i en vardag med hög arbetsbelastning och krav på mätbara resultat hamnar ofta innovationskulturen i skymundan. Om vad som krävs för att skapa en kultur där experimenterande och lärande uppmuntras – och där misslyckanden ses som en del av utvecklingen skriver vår gästskribent Emelie Garrison, Regional Sales Director på Salesforce.

Varför säljer inte dina säljare?

Vinn fler affärer – anpassa dig till dina kunder!

Expertråd

Människor är alla ”kunder” och tänker olika! Det skriver försäljnings- och ledarskapsexperten Lotta Broberg i månadens krönika.

I huvudet på en Hjärnatlet – Tankar som sabbar ditt fokus

Så blir du en hjärnatlet och lär dig hålla fokus

Expertråd

Som ledare förväntas du vara skarp och beslutsam – men vad händer när din egen hjärna jobbar emot dig? Forskning visar att vi tillbringar nästan hälften av vår vakna tid med att tänka på något annat än det vi faktiskt gör. Det kan leda till minskad produktivitet, sämre beslut och en känsla av ständig splittring. Vår nya gästskribent Maria Engström-Eriksson guidar dig genom några av de vanligaste tankefällorna – och hur du tar kontroll över ditt fokus som en sann hjärnatlet.

Verktyg

20 säljböcker som hjälper dig toppa din försäljning

Inspiration: 25 säljböcker som hjälper dig toppa din försäljning

Säljutveckling

Som den inbitna säljaren du är vill du förstås alltid trimma din försäljningsteknik. Här en lista med 25 säljböcker med alltifrån gamla klassiker till nyare säljböcker!

Kundundersökningar: En oumbärlig resurs för försäljningschefer

Kundundersökningar: En oumbärlig resurs för försäljningschefer

Verktyg

Att förstå kundernas behov och upplevelser är avgörande för att driva framgångsrika försäljningsstrategier. Genom regelbundna kundundersökningar kan försäljningschefer samla värdefull feedback som leder till förbättrade produkter, tjänster och kundrelationer.

9 tips: Så skriver du en säljande offert

9 tips: Så skriver du en säljande offert

Verktyg

Är dina offerter anpassade för situationen och får du det gensvar du önskar? Såhär gör du för att skapa en säljande offert.

Lista: 20 CRM-system som effektiviserar ditt säljarbete

Lista: 20 CRM-system som effektiviserar ditt säljarbete

Verktyg

Räcker ditt minne och dina Excel-listor inte till längre? Här listar Saleseffect ett urval av CRM-system som strukturerar upp ditt arbete.

36 julbordstips: Boka för att stärka teamkänslan

Julbord och julshower: 36 sätt att fira och engagera ditt team

Verktyg

Har ni inte hunnit boka årets julbord eller julshow för ert företag ännu? Ingen fara! Det finns fortfarande många fantastiska alternativ kvar. Här får du 36 tips som är perfekta för försäljningschefer som vill avsluta året med ett minnesvärt julfirande – och samtidigt skapa teamkänsla och engagemang inför nästa år.

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Emistell Sajt Modul 300 x 250 px


Lediga Jobb

  • Key Account Manager Stockholm
  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Försäljningschef fastighet BOSCH och IVT Värmepumpar
  • Försäljningschef Veddesta
  • Försäljningschef sökes till Sesol i Örebro
  • Säljfokuserad VD till greentech-bolag som är i uppbyggnadsfas!
  • Försäljningschef till Realtime Embedded
  • Försäljningschef contracted sales Scandic
  • Regionchef till Coca-Cola Europacific Partners – Region Öst!
  • Bravida söker försäljningschef till region Vänern

PÅ NYTT JOBB

Patriam rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion

Patriam rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion

Karriär

Patriamkoncernen fortsätter att växla upp sin tillväxtstrategi och rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion. Harem kommer närmast från Roschier, en av Nordens ledande affärsjuridiska byråer, där han varit verksam i 15 år – de senaste 10 åren som partner. Med bred erfarenhet av komplexa transaktioner och strategiska affärer tillträder han sin nya roll i september.

NTM Media förstärker försäljningen i norr – två nya chefer på plats

NTM Media förstärker försäljningen i norr – två nya chefer på plats

Karriär

För att möta den ökade efterfrågan på lokal marknadsföring i Norrbotten och Västerbotten har NTM Media utsett två nya försäljningschefer. Fanny Lövbom tar över i Västerbotten och Andreas Bergman i Norrbotten, med målet att stärka relationerna med det lokala näringslivet.

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Karriär

Det svenska e-handelsbolaget Litium har utsett Andreas Granath till ny Chief Commercial Officer (CCO). Rekryteringen är en del av företagets strategi för att accelerera sin kommersiella tillväxt och stärka sin position på marknaden.

Så ser säljprovisionerna ut i Norden, Europa, Japan och USA

Så ser säljprovisionerna ut i Norden, Europa, Japan och USA

Inspiration

Du har förstås järnkoll på hur det ser ut i Sverige men hur provisioner och incitament utformas varierar kraftigt mellan olika länder. Vi har kollat upp hur säljprovisionerna ser ut i Norden, Tyskland, Frankrike, Storbritannien, Japan och USA – intressant läsning oavsett om du funderar på utlandsjobb eller inte.

Lyckas med lönesamtalet – konkreta tips för dig som jobbar med försäljning

Så maxar du lönesamtalet som försäljningschef – fem konkreta tips

Karriär

Lönesamtalet är ett tillfälle att prata prestation, potential och framtid. För dig som försäljningschef handlar det inte bara om din lön – utan om hur din roll och insats värderas i organisationen. Här är checklistan du inte vill missa.

Erik Rehn ny Chief Revenue Officer på ABAX

Erik Rehn ny Chief Revenue Officer på ABAX

Karriär

Med fokus på marknadsexpansion och nya affärsdialoger tar Erik Rehn plats i ledningen hos ABAX för att driva den europeiska tillväxtresan.

Nina Wahlgren Gill ny försäljnings-direktör i Martin & Servera Restauranghandel

Nina Wahlgren Gill ny försäljnings-direktör i Martin & Servera Restauranghandel

Karriär

Nina Wahlgren Gill blir försäljningsdirektör med ansvar för privata kunder på Martin & Servera Restauranghandel. Hon kommer närmast från Sysco och rollen som Program director & Business Lead ERP.

Manpowers jobbcoachs bästa tips inför intervjun

Manpowers jobbcoachs bästa tips inför intervjun

Karriär

Att bli kallad till en jobbintervju är både spännande och nervöst och förberedelserna kan vara avgörande för hur det går. Hur ska du klä dig? Vilka frågor bör du ställa och vilka ska du undvika? Jobbcoachen Helena Jälthammar berättar hur du ökar chanserna att landa drömjobbet.

Mäklarhuset anställer ny försäljningschef för storstäderna

Mäklarhuset anställer ny försäljningschef för storstäderna

Karriär

Oscar Larsson-Selenius blir försäljningschef för Stockholm med omnejd, Göteborg och Malmö. Hans bakgrund är bred och är en kombination av försäljning, tillväxt och att driva företag. Han är utbildad fastighetsmäklare och har varit både kontorsägare och konsultmäklare på andra mäklarkedjor. Han tillträder tjänsten den 1 mars i år.

Martin Ragnar ny försäljningschef för region Mellan på Swecon

Martin Ragnar ny försäljningschef för region Mellan på Swecon

Karriär

Martin Ragnar kommer närmast från Toyota Material Handling där han tidigare jobbade som säljare men senast som chef för region Öst. Han har lång erfarenhet inom maskinförsäljning och uthyrning samt erfarenhet av att leda säljande personal med fokus på tillväxt.

Mest läst

Johan Karlén är ny affärschef på Lyckos

Johan Karlén är ny affärschef på Lyckos

Lyckos har tidigare fått flera marktilldelningar i Uppsala och Österåker, och bostadsutvecklingsföretaget satsar på ytterligare expansion i Storstockholmsområdet. Johan Karlén har nu tillträtt som ny affärschef i Lyckos, med placering i Solna.
Lista: 21 CRM-system som underlättar ditt säljarbete

Lista: 21 CRM-system som underlättar ditt säljarbete

Läge att skippa alla gamla Excel-listor och satsa på ett CRM-system som hjälper er att hålla koll på kunder och affärer? Kolla in vår lista som kan förenkla ert säljarbete!
Undersökning: Svensk Konferens & Mötesbarometer

Ska den hårt drabbade konferensbranschen våga tror på att företagskunderna kommer tillbaka?

Under en pågående coronapandemi önskar vi på Nordic Bench din hjälp för att fastställa de senaste trenderna och uppfattningarna bland användare av konferenstjänster. Allt för att hjälpa denna blödande bransch inför planeringen av nästa år 2022.

Eventeffekt Nordic som driver Saleseffect samarbetar med Nordic Bench, som har genomfört den här undersökningen i tio år. Din medverkan i undersökningen innebär att du kommer att kunna ta del av intressanta resultat och trender för svensk konferensbransch inför 2022 här på Executiveeffect.

Undersökning: Svensk Konferens & Mötesbarometer

Undersökningen genomförs av undersökningsinstitutet Nordic Bench som i 20 år har bidragit till att förändra rese- och mötesindustrin till det bättre för konsumenter och företag i Norden. Läs mer om Nordic Bench på www.nordicbench.se

Eventeffekt och undersökningens betydelse för framtidens konferenser

Denna omfattande undersökning från Eventeffekt är avgörande för att förstå hur konferensbranschen kan återhämta sig efter pandemin. Genom att analysera eventeffekten av digitala kontra fysiska möten kan vi bättre förutse framtida trender inom konferenssektorn. Undersökningen belyser särskilt viktiga aspekter som hybridmöten, hållbara evenemang och nya teknologiska lösningar som formar framtidens konferenslandskap. För att maximera eventeffekten är det viktigt att förstå hur både arrangörer och deltagare ser på framtiden för fysiska möten och vilka faktorer som påverkar beslut om mötesform och venue-val.

Din medverkan i undersökningen innebär att du kommer att kunna ta del av intressanta resultat och trender för svensk konferensbransch inför 2022 här på Saleseffect. (Du kan delta helt helt anonym om du vill)
19 tips för en lyckad säljpresentation

19 tips för en lyckad säljpresentation

Kalle är säljchef och har precis gjort en viktig presentation. Den gick hyfsat. Kunden tog inga beslut i samband med presentationen, är inte ointresserad men heller inte jätteangelägen. Man väljer att vänta med att gå vidare. Kunden har dessutom en rad andra frågor att ta ställning till, frågor som snart tar över tid och anspråk från det presentationen handlade om.
Nominera till Topp50 - Sveriges mest rekommenderade säljcoacher 2024

Under hela året: nominera till Topp50 – Sveriges mest rekommenderade säljcoacher 2024

Har du blivit coachad till nya nivåer av någon av Sveriges fantastiska säljcoacher, säljtränare, säljutbildare eller säljutvecklare? Då kan du nominera dina favoriter här under hela 2024! De som får flest röster kommer med på listan Topp50 – Sveriges mest rekommenderade säljcoacher 2024 som presenteras här i början av 2025.

 

Saleseffect.se – Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar som försäljningschef
Saleseffect Nordic AB C/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Eventeffect.se| Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com