Flyg och hotell snabbt fullbokade
Ambiente och dess två systermässor är en unik möjlighet som många nyttjar för att hålla koll på branschens utveckling, knyta nya kontakter och skapa framtida affärssamarbeten. Det innebär att du som vill besöka mässan bör säkerställ dina resebokningar tidigt, då hotell och flyg snabbt fylls upp.
Siffror från årets mässor:
Ambiente
4 004 utställare från 171 länder
96 550 besökare
Christmasworld
670 utställare från 120 länder
32 675 besökare
Creativeworld
259 utställare från 111 länder
7 257 besökare
Ambiente äger årligen rum i Frankfurt och mässan är världsledande inom konsumentvaror.
Samtidigt pågår mässan Christmasworld, som visar det senaste utbudet när det kommer till julpynt, och mässan Creativeworld, som riktar in sig på hobby, hantverk, gör-det-själv-produkter och konstnärsmaterial.
5 000 utställare på plats och tusentals besökare från hela världen talar sitt tydliga språk – att de tre mässorna är en fantastisk affärsmöjlighet för alla inom branschen oavsett om du är utställare eller besökare!
Sjöstrand Coffee – Hållbar design från Sverige
Bland årets utställare hittar vi svenska Sjöstrand Coffee, som kommer att visa upp sitt sortiment av hållbara kaffemaskiner och kapslar.
Företaget är känt för sina eleganta maskiner, kvalitet och sitt starka engagemang för miljövänliga lösningar. De använder biologiskt nedbrytbara kaffekapslar och arbetar aktivt för att minska själva kaffemaskinernas klimatavtryck.
Henrik Ohlstenius, som nyligen tillträtt som ansvarig för Sjöstrand Coffees globala expansion, är en mässveteran som tidigare ställt ut på Ambiente och nu ser fram emot att presentera Sjöstrands koncept för en internationell publik.
Varför kommer ni att ställa ut på Ambiente och vad har ni för förväntningar?
– Sjöstrand är mitt i en expansionsresa då vi lanserar våra kapselmaskiner och vårt kaffe i flera europeiska länder nu under hösten och nästa vår. Vi kände därför att Ambiente är ett perfekt tillfälle att få visa upp varumärket i en fysisk miljö.
Nu för tiden med så många digitala möten, eller i ett konferensrum för den delen, är det inte alltid så lätt att visa upp själva varumärket i ett snyggt sammanhang. På Ambiente vill vi att de som besöker vår monter verkligen ska ”känna” varumärket och uppleva våra produkters kvalitet, design och innovation!
Vilka erfarenheter tar du med dig från att ha ställt ut på mässan förut?
– Det brukar vara väldigt mycket folk och inköparna har ofta många utställare de vill besöka under mässan, så min viktigast punkt är att vårt varumärkes budskap ska nu ut bara du går förbi vår monter. Man ska veta vad vi vill ha sagt utan att prata med oss. Sen pratar vi förstås gärna med de som har tid att stanna till en stund också!
Vilka nya produkter kommer ni att lyfta fram?
– Vi har en del nyheter som jag inte riktigt kan berätta om ännu … men självklart kommer vi presentera några uppdateringar. Vi har bland annat en nyhet kring själva kaffekapslarna, som vi är väldigt nyfikna på att se responsen kring. Kom förbi montern så får ni se!
Hur ser framtiden ut för Sjöstrand Coffee när det gäller att utveckla hållbara lösningar?
– Hållbarhet är en av våra tre värderingar i företaget, så det är något som vi alltid kommer att sträva efter att utveckla så långt vi kan. Men det är inte alltid lika lätt som man tror då man ska balansera kundupplevelse och utmana existerande material.
Vad hoppas ni få med er från Ambiente? Några drömkunder?
– Vi har redan en väldigt bra relation med våra återförsäljare, men det är alltid intressant att utveckla vår business och träffa fler eventuella nya partners runt om i världen.
”Drömkunderna” är de besökare som kommer tillbaka till vår monter och sätter sig i vår kaffehörna, känner sig som hemma och njuter av en kaffe som en del av deras egen rast. Det är så vi vill vara – en del av deras vardag oavsett om det gäller en kopp kaffe eller att utveckla hållbara samarbeten ihop!
Besök Sjöstrand Coffee under mässan:
Hall 8.0
Monter B78