Saleseffect
  • Topp50 Säljcoacher
    • Topp50 Säljcoacher 2023
    • Topp50 Säljcoacher 2022
    • Topp50 Säljcoacher 2021
  • Utbildningar
  • Profiler
  • Säljstöd
    • Aktiveringsbolag
    • CRM
    • CRM för fältsäljare
    • Customer Success system
    • Databas och informationsbolag
    • Digital signering
    • E-post marknadsföring
    • Kickoff
    • Kreditbolag
    • Kundtjänstsystem
    • Kundundersökningar verktyg
    • Lead generation-verktyg
    • Leasing & Finansiering
    • Marketing automation
    • Marknadsföringsverktyg
    • Offertverktyg
    • Profilbolag
    • Prospekteringsverktyg
    • Rekryteringsbolag med säljprofil
    • Säljcoach
    • Säljstödssystem
  • Expertråd
  • Karriär
    • PLATSANNONSER
  • Partners
    • STOCKHOLM MEETING SELECTION
    • KONCEPT & EVENT
    • TEKNISKA MUSEET
    • Middlepoint
    • Informationsteknik
    • Golfbaren
    • Mercell
    • Säljarnas
    • Booky.se
    • Delegia
    • SuperOffice
    • Resly
    • BSC Business Service Club
    • Oneflow
    • River jump
    • Svea Leasing
    • Nya Ledarskapet
    • Mindley
  • Om oss
Skip to content
2024-03-20 | Krönika

Det är okej att misslyckas!

Finns det en risk att vi blir mindre motståndskraftiga att hantera bakslag om vi förskönar och bagatelliserar våra misslyckanden? Veckans gästskribent Fredrik Sträng är en uppskattad föreläsare och Sveriges främsta höghöjdsklättrare, läs hans krönika om vikten av att våga misslyckas för att lyckas.

Det är okej att misslyckas!Foto: Fredrik Strang – Broad Peak Summit Ridge www.strang.se

Svälj stoltheten, acceptera besvikelsen och försök igen

”Vår största ära ligger inte i att aldrig falla, utan i att resa oss upp varje gång vi faller” – Konfucius

Det är -30 grader Celsius. Jag kipar efter andan på 7650 meter. Vinden blästrar mina frusna kinder med sina sylvassa snöpartiklar och jag pulsar med snö upp till midjan. Det är ett sisyfosarbete med att ta ett steg upp och halka ett halvt steg ned. Jag är på Broad Peak i Pakistan, världens 12e högsta berg. Jag kommer att göra ytterligare två toppattacker detta år, men varje gång besegrar berget mig, och varje gång sviker vädergudarna mina chanser. Det är förenas med självmord att trotsa de obönhörliga stormarna.  Så jag vänder om så jag kan se ljuset av en annan dag. Jag sväljer min stolthet, accepterar besvikelsen och påminner mig om att vädrets makter ligger utanför min kontroll.

2017 återvänder jag, och nu starkare än någonsin. Även denna gång klättrar jag utan syrgas och denna gång tillsammans med en grupp om åtta bergsbestigare. Vädret är än en gång inte på min sida och ju högre vi klättrar desto tätare blir dimman. Efter vad som känns som en evighet, klättrandes på en brant kam med 2 km ner på ena sida och 500 m ner på andra sidan så jublar gruppen och sträcker ut armarna i euforiskt segertecken. Toppen! Äntligen! Jag känner mig dock tveksam. Är detta verkligen den högsta punkten? Väl tillbaka i Sverige kontaktar historikern Eberhard Jurgalski mig och ifrågasätter vårt anspråk på toppen. Efter vad som känns som en Sherlock Holmes mordutredning så konstaterar vi att jag och gruppen missat toppen med 17 höjdmeter…

Jag går officiellt och drar tillbaka mitt anspråk. Det är bara att göra som skidåkare Per Elofsson en gång sade, ”bryta ihop, bita ihop och komma igen.”

2018 står jag och min vän David Roeske på den plats jag förmodade var toppen året innan. Nu till blå himmel och skinande sol, men vinden ger oss inget gratis. Jag filmar mig själv och pekar längs med bergskammen som först dippar ner i en sänka och som sedan slingrar sig mot den verkliga toppen, 17 höjdmeter ovanför mina fötter. Det krävdes tre expeditioner och 5 toppförsök innan jag till slut stod på den absolut högsta punkten på Broad Peak. Sötman av revanschen var obeskrivlig. Men denna historia handlar inte om det var värt all möda att nå toppen. Denna artikel handlar om faran med att inte erkänna att man misslyckats och den resiliens vi kan odla om vi blir bättre på att resa oss varje gång vi faller.

Vi behöver misslyckas för att lyckas

Misslyckades jag 4 av den 5 toppförsöken? De flesta som jag ställer denna fråga till är benägna att inte hålla med. De hävdar att det aldrig kan betraktas som ett misslyckande att inte nå toppen på ett 8000-meter berg om man kommer ned med livet i behåll. Målet är ju inte enkom toppen. Det heter ju till exempel inte ”summiting” utan ”climbing” som den berömda amerikanska klättraren Ed Viesturs uttrycker det. Det är förvisso sant men finns det en fara med att inte acceptera sig som besegrad, att försköna sina misslyckanden, omskriva dem som viktiga lärdomar och dra till med den gamla klyschan, ”berget står ju kvar!”

Jag vill påstå att det finns en fara med att vaccinera oss mot begreppet misslyckande. För är det inte så att vi matas sedan barnsben med att alla är vinnare tills vi plötsligt vaknar upp i det vuxna livet och kolliderar med en verklighet där allt är hårdare? Alla barn som fullföljer barnens Vasalopp får ju t.ex. en medalj, oavsett tid. Att acceptera att man misslyckas är en viktig del av personlig och professionell utveckling och det finns flera skäl till att det är viktigt att inte försköna misslyckanden:

Realistisk självbild: Att försköna misslyckanden kan leda till en orealistisk självbild och överdrivet självförtroende. En realistisk bedömning av våra framgångar och misslyckanden är viktig för att fatta informerade beslut.

Bättre problemlösning: Genom att granska misslyckanden noggrant kan vi identifiera de underliggande orsakerna och arbeta mot effektivare lösningar. Detta kan vara avgörande för att undvika upprepande misslyckanden.

Större kreativitet: Att konfrontera misslyckanden kan leda till ökad kreativitet och tänkande utanför boxen när vi söker nya sätt att lösa problem och nå våra mål.

Det är viktigt att betona att acceptera misslyckanden inte innebär att man ska nedvärdera sig själv. I stället handlar det om att vara realistisk, ärlig och konstruktiv i hur vi reflekterar över och lär oss av våra erfarenheter. Detta kan hjälpa oss att bli mer motståndskraftiga och effektiva när vi möter utmaningar och bakslag i framtiden.

Att misslyckas är en del av läroprocessen

För en tid sedan var det en äventyrare som gick ut brett i media och berättade om sin plan att bestiga Mount Everest utan syrgas och utan hjälp från Sherpas (Sherpa är ett folkslag som i huvudsak är bosatta i dalen Khumbu i Nepal). Men hon klarade inte utmaningen och bestämde sig för att klättra med syrgas och med Sherpas, ändå kallade hon sin bestigning för lyckad och media hängde på. Hade vi klassat svenska hockeylandslaget som vinnare om de å ena sidan gått ut och sagt att de ska ta guld men kommer hem med en fjärdeplats?

Ditt värde minskar inte bara för att du misslyckats. Men att kommunicera att du misslyckats med vad du föresatt dig själv att göra är inte bara att gå rakryggad och ta ansvar utan en del av läroprocessen för att till slut kunna lyckas. Att försköna bilden som kvinnan gjorde med sin Mount Everest bestigning är manipulativt och att ta genvägar och tro mig, det finns inga genvägar till att lyckas med bergsbestigning.

Michael Jordan är känd för sin inställning till misslyckanden och lärande från dem. Ett av hans mest kända citat som belyser detta är:

”For me in order to become the greatest basketball player, I’ve missed more than 9,000 shots in my career. I’ve lost almost 300 games. Twenty-six times I’ve been trusted to take the game-winning shot and missed. I’ve failed over and over again in my life. And that is why I succeed.”

Detta citat betonar Jordans beredskap att acceptera och lära av sina misslyckanden. Han poängterar att det är tack vare de missade skotten och förlorade matcherna som han kunnat uppnå framgång. Han ser misslyckanden som en del av processen att bli bättre och att nå högre höjder. Denna inställning har inspirerat många och har gjort honom till en av de mest ikoniska idrottsmännen genom tiderna.

Arnold Schwarzenegger är inte skygg med att omfamna värdet av att misslyckas. Förutom hans berömda filmcitat ”I’ll be back” så går även detta till historien:

”It’s okay to fail. You have to fail in order to climb the ladder. There is no one that does not fail. What is not okay is when you fail, and you stay down. Whoever stays down is a loser and winners will fail and get up. You always get up” Se filmen här.

Misslyckades jag fyra av de fem gångerna jag försökte att nå Broad Peaks topp? Ja, det gjorde jag eftersom målet var att ta mig till toppen. Jag vill påstå att ju tidigare vi lär barnen att det är okej att misslyckas i livet desto bättre rustade kommer de att bli att hantera vuxenlivet. Ju fler entreprenörer kommer vi ha som vågar att ta risker, annars riskerar vi att skapa ett samhälle som tror att de kan köpa vinstlotter. Det är som Apple säger i deras reklamfilm Intention, ”there are a thousand no’s for every yes”. Se filmen här.

Bli bättre på att definiera ditt mål

Vad är då ett effektivt knep för att lyckas? Jag har funnit att ju bättre du är på att definiera vad som behöver uppfyllas för att nå ditt mål, desto lättare blir det att veta hur du ska träna och förbereda dig. Det är med andra ord fel att säga att endast toppen är målet. Toppen är bara halvvägs. Målet är att ta sig upp och ner med livet i behåll, utan förfrysningsskador på fötter och fingrar, fortsatt vara vänner med dina vänner och hungrig för nya äventyr efter att uppdraget är slutfört. Med denna mentala bild blir det tydligare med vad som krävs för att tangera ditt mål.

Men finns det andra sätt att definiera misslyckanden? Det finns ett populärt citatattribut till Thomas Edison som säger, ”I have not failed 1,000 times. I have successfylly discovered 1,000 ways to NOT make a light bulb”. Detta citat belyser hans uthållighet och hans positiva syn på misslyckanden som en del av processen att uppnå framgång. Edison är känd för sin uppfinningsrikedom och sitt arbete med att utveckla den kommersiella glödlampan, och detta citat exemplifierar hans inställning att misslyckanden är en naturlig del av forsknings- och uppfinningsprocessen. Det betonar vikten av att se misslyckanden som lärandemöjligheter snarare än ett hinder på vägen till framgång.

Vad har du själv för relation till misslyckanden? Reser du dig efter varje bakslag?

Alla misslyckas och det är okej.

Av: Fredrik Sträng


Det är okej att misslyckas!Fredrik är känd alpinist, coach och föreläser om arbetsglädje, vinnande team, krishantering , beslutsprocesser och ”tankens kraft kan försätta berg”. Han är en entusiasmerande inspiratör som trollbinder och utmanar sin publik med fullständig närvaro. Se hans senaste TEDx här: Desicion making in the death-zone. Med över 20 år erfarenhet inom eventbranschen driver han sitt bolag Fredrik Sträng AB där han hjälper företag och privatpersoner att nå deras ”Mount Everest”. Läs mer om Fredrik på hans hemsida: https://www.strang.se/

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Christer B Jansson

När säljaren blir osäker – det nya motståndet i modern försäljning

När moderna försäljningsmiljöer förändras i rasande takt hinner inte alltid människan med. Säljare som förr kände trygghet i sina färdigheter upplever idag en ny sorts motstånd – både inuti sig själva och i sin organisation. I denna månadskrönika synar Christer B Jansson de psykologiska och strukturella bromsar som håller tillbaka även de mest kompetenta säljteamen, och ger sitt perspektiv på hur vi kan övervinna dem.

Christer B Jansson: Frigör säljkårens fulla potential

När säljhinder saboterar kundresan – utan att du märker det

Månadens krönika av Christer B Jansson. I denna insiktsfulla artikel belyser han hur dolda säljhinder tyst saboterar hela kundresan – ofta utan att vi ens märker det.

Den dolda kostnaden av att förbise toppresterare

Den dolda kostnaden av att förbise toppresterare

Att rekrytera fel person kostar – men att förbise rätt person kan bli ännu dyrare. I denna krönika lyfter Christer B Jansson, vd för Confident Approach, en ofta förbisedd sanning: toppresterare inom försäljning syns inte alltid vid första ögonkastet. Med stöd i forskning och lång praktisk erfarenhet förklarar han varför motivation och målnivå är viktigare än karisma – och hur företag enkelt kan sluta missa sina framtida stjärnor.

Chefen ville ta bort Elins provision helt. 

Chefen ville ta bort Elins provision helt. 

Annons

Avtalskollen är en tjänst där Säljarnas jurister granskar ditt avtal kostnadsfritt, oavsett om du är medlem eller inte. Hanna Magnusson, jurist på Säljarnas berättar om fördelar med avtalskollen och annat som kan vara bra att känna till för att inte hamna i Elins situation.

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner Saleseffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

Avtalskollen Säljarnas Saleseffect

Expertråd

Glöm B2B och B2C – det är H2H som gäller

Glöm B2B och B2C – det är H2H som gäller

Expertråd

I det senaste avsnittet av Säljpoden bryter Amer Mohammed och Leonardo Johansson ner myterna kring B2B och B2C – och lyfter fram varför verkligheten handlar om H2H: Human to Human. Här får säljare och chefer konkreta tips för hur du blir mer mänsklig i varje kontakt och skapar affärer som bygger på äkta relationer.

Så får du kunden att köpa det du vill sälja – 5 smarta tips!

Så får du kunden att köpa det du vill sälja – 5 smarta tips!

Expertråd

Som tioåring sålde han i särklass mest jultidningar bland kompisarna och sedan dess har han sålt alltifrån humrar till cyklar och så bilar. Magnus Bengtsson, tidigare försäljningschef Sverige för bilmärken som Mitsubishi och Citroën samt försäljningschef för Mercedes i Stockholm, avslöjar sina bästa tips!

Varför säljer inte dina säljare?

5 fallgropar i kundresan som kostar dig kunden, affären och hela härligheten

Expertråd

Vi säger gärna att kunden är kung. Men behandlar vi dem som kungar genom hela resan? Du kan ha en fantastisk tjänst, en vass produkt och ett säljteam med PowerPoint-muskler. Men ändå tappar ni affären. Varför? För att det inte räcker.

Sommaren är inte en pausknapp: Så når du semesterkunderna

Sommaren är inte en pausknapp: Så når du semesterkunderna

Expertråd

Sommaren är här – och dina kunder slappar kanske på stranden, i sommarstugan eller är ute och reser. Men betyder det att du ska pausa kommunikationen? Inte alls. Tvärtom. Om hur du når semesterkunderna skriver vår gästskribent Ida Brakander, Head of Marketing på Rule.

Reklamveteranen uppmanar fysisk detaljhandel att börja agera vad gäller retail media. Här är hans 4 punkter att börja med

Reklamveteranen uppmanar fysisk detaljhandel att börja agera vad gäller retail media. Här är hans 4 punkter att börja med

Expertråd

Reklamveteranen Christian Bönnelyche tycker att fysisk detaljhandel är alltför långsamma ur startgroparna när det gäller att utveckla ett ekosystem för retail media.

AI kräver en stark innovationskultur

AI kräver en stark innovationskultur

Expertråd

Att skapa en arbetsplats där idéer får utrymme att växa borde vara en självklarhet. Men i en vardag med hög arbetsbelastning och krav på mätbara resultat hamnar ofta innovationskulturen i skymundan. Om vad som krävs för att skapa en kultur där experimenterande och lärande uppmuntras – och där misslyckanden ses som en del av utvecklingen skriver vår gästskribent Emelie Garrison, Regional Sales Director på Salesforce.

Varför säljer inte dina säljare?

Vinn fler affärer – anpassa dig till dina kunder!

Expertråd

Människor är alla ”kunder” och tänker olika! Det skriver försäljnings- och ledarskapsexperten Lotta Broberg i månadens krönika.

I huvudet på en Hjärnatlet – Tankar som sabbar ditt fokus

Så blir du en hjärnatlet och lär dig hålla fokus

Expertråd

Som ledare förväntas du vara skarp och beslutsam – men vad händer när din egen hjärna jobbar emot dig? Forskning visar att vi tillbringar nästan hälften av vår vakna tid med att tänka på något annat än det vi faktiskt gör. Det kan leda till minskad produktivitet, sämre beslut och en känsla av ständig splittring. Vår nya gästskribent Maria Engström-Eriksson guidar dig genom några av de vanligaste tankefällorna – och hur du tar kontroll över ditt fokus som en sann hjärnatlet.

Verktyg

20 säljböcker som hjälper dig toppa din försäljning

Inspiration: 25 säljböcker som hjälper dig toppa din försäljning

Säljutveckling

Som den inbitna säljaren du är vill du förstås alltid trimma din försäljningsteknik. Här en lista med 25 säljböcker med alltifrån gamla klassiker till nyare säljböcker!

Kundundersökningar: En oumbärlig resurs för försäljningschefer

Kundundersökningar: En oumbärlig resurs för försäljningschefer

Verktyg

Att förstå kundernas behov och upplevelser är avgörande för att driva framgångsrika försäljningsstrategier. Genom regelbundna kundundersökningar kan försäljningschefer samla värdefull feedback som leder till förbättrade produkter, tjänster och kundrelationer.

9 tips: Så skriver du en säljande offert

9 tips: Så skriver du en säljande offert

Verktyg

Är dina offerter anpassade för situationen och får du det gensvar du önskar? Såhär gör du för att skapa en säljande offert.

Lista: 20 CRM-system som effektiviserar ditt säljarbete

Lista: 20 CRM-system som effektiviserar ditt säljarbete

Verktyg

Räcker ditt minne och dina Excel-listor inte till längre? Här listar Saleseffect ett urval av CRM-system som strukturerar upp ditt arbete.

36 julbordstips: Boka för att stärka teamkänslan

Julbord och julshower: 36 sätt att fira och engagera ditt team

Verktyg

Har ni inte hunnit boka årets julbord eller julshow för ert företag ännu? Ingen fara! Det finns fortfarande många fantastiska alternativ kvar. Här får du 36 tips som är perfekta för försäljningschefer som vill avsluta året med ett minnesvärt julfirande – och samtidigt skapa teamkänsla och engagemang inför nästa år.

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Emistell Sajt Modul 300 x 250 px


Lediga Jobb

  • Key Account Manager Stockholm
  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Försäljningschef fastighet BOSCH och IVT Värmepumpar
  • Försäljningschef Veddesta
  • Försäljningschef sökes till Sesol i Örebro
  • Säljfokuserad VD till greentech-bolag som är i uppbyggnadsfas!
  • Försäljningschef till Realtime Embedded
  • Försäljningschef contracted sales Scandic
  • Regionchef till Coca-Cola Europacific Partners – Region Öst!
  • Bravida söker försäljningschef till region Vänern

PÅ NYTT JOBB

Patriam rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion

Patriam rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion

Karriär

Patriamkoncernen fortsätter att växla upp sin tillväxtstrategi och rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion. Harem kommer närmast från Roschier, en av Nordens ledande affärsjuridiska byråer, där han varit verksam i 15 år – de senaste 10 åren som partner. Med bred erfarenhet av komplexa transaktioner och strategiska affärer tillträder han sin nya roll i september.

NTM Media förstärker försäljningen i norr – två nya chefer på plats

NTM Media förstärker försäljningen i norr – två nya chefer på plats

Karriär

För att möta den ökade efterfrågan på lokal marknadsföring i Norrbotten och Västerbotten har NTM Media utsett två nya försäljningschefer. Fanny Lövbom tar över i Västerbotten och Andreas Bergman i Norrbotten, med målet att stärka relationerna med det lokala näringslivet.

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Karriär

Det svenska e-handelsbolaget Litium har utsett Andreas Granath till ny Chief Commercial Officer (CCO). Rekryteringen är en del av företagets strategi för att accelerera sin kommersiella tillväxt och stärka sin position på marknaden.

Så ser säljprovisionerna ut i Norden, Europa, Japan och USA

Så ser säljprovisionerna ut i Norden, Europa, Japan och USA

Inspiration

Du har förstås järnkoll på hur det ser ut i Sverige men hur provisioner och incitament utformas varierar kraftigt mellan olika länder. Vi har kollat upp hur säljprovisionerna ser ut i Norden, Tyskland, Frankrike, Storbritannien, Japan och USA – intressant läsning oavsett om du funderar på utlandsjobb eller inte.

Lyckas med lönesamtalet – konkreta tips för dig som jobbar med försäljning

Så maxar du lönesamtalet som försäljningschef – fem konkreta tips

Karriär

Lönesamtalet är ett tillfälle att prata prestation, potential och framtid. För dig som försäljningschef handlar det inte bara om din lön – utan om hur din roll och insats värderas i organisationen. Här är checklistan du inte vill missa.

Erik Rehn ny Chief Revenue Officer på ABAX

Erik Rehn ny Chief Revenue Officer på ABAX

Karriär

Med fokus på marknadsexpansion och nya affärsdialoger tar Erik Rehn plats i ledningen hos ABAX för att driva den europeiska tillväxtresan.

Nina Wahlgren Gill ny försäljnings-direktör i Martin & Servera Restauranghandel

Nina Wahlgren Gill ny försäljnings-direktör i Martin & Servera Restauranghandel

Karriär

Nina Wahlgren Gill blir försäljningsdirektör med ansvar för privata kunder på Martin & Servera Restauranghandel. Hon kommer närmast från Sysco och rollen som Program director & Business Lead ERP.

Manpowers jobbcoachs bästa tips inför intervjun

Manpowers jobbcoachs bästa tips inför intervjun

Karriär

Att bli kallad till en jobbintervju är både spännande och nervöst och förberedelserna kan vara avgörande för hur det går. Hur ska du klä dig? Vilka frågor bör du ställa och vilka ska du undvika? Jobbcoachen Helena Jälthammar berättar hur du ökar chanserna att landa drömjobbet.

Mäklarhuset anställer ny försäljningschef för storstäderna

Mäklarhuset anställer ny försäljningschef för storstäderna

Karriär

Oscar Larsson-Selenius blir försäljningschef för Stockholm med omnejd, Göteborg och Malmö. Hans bakgrund är bred och är en kombination av försäljning, tillväxt och att driva företag. Han är utbildad fastighetsmäklare och har varit både kontorsägare och konsultmäklare på andra mäklarkedjor. Han tillträder tjänsten den 1 mars i år.

Martin Ragnar ny försäljningschef för region Mellan på Swecon

Martin Ragnar ny försäljningschef för region Mellan på Swecon

Karriär

Martin Ragnar kommer närmast från Toyota Material Handling där han tidigare jobbade som säljare men senast som chef för region Öst. Han har lång erfarenhet inom maskinförsäljning och uthyrning samt erfarenhet av att leda säljande personal med fokus på tillväxt.

Mest läst

20 säljböcker som hjälper dig toppa din försäljning

Inspiration: 25 säljböcker som hjälper dig toppa din försäljning

Som den inbitna säljaren du är vill du förstås alltid trimma din försäljningsteknik. Här en lista med 25 säljböcker med alltifrån gamla klassiker till nyare säljböcker!
23 tips för att motivera säljare

23 tips för att motivera säljare

Svårt att veta hur du ska motivera dina säljare? Här har vi samlat 23 tips på hur du motiverar säljteamet.
Mäklarna som lyckades bäst under 2023

Mäklarna som lyckades bäst under 2023

Trots det utmanande marknadsläget med trögare försäljningar var det flera mäklare som lyckades särskilt bra, och den oberoende tjänsten hittamäklare.se har nu sammanställt listan för varje kommun.
Ta del av föreläsningen: Så blir du nr 1 på AI-sök - Och upptäck Solvalla som möteslokal

Ta del av föreläsningen: Så blir du nr 1 på AI-sök

Den 15 maj bjuder vi in dig som läser Saleseffect till ett unikt evenemang där kunskap och nätverkande möts i en härlig miljö. Lyssna till föreläsningen: Så blir du nummer ett på AI-sök med AI-experten Linus Ingemarsson, få en exklusiv rundtur i Solvallas nyrenoverade mötesytor och mingla med hundratals trevliga affärspersoner.
Koenigsegg pop-up shop på Clarion Hotel Sea U under H22

Koenigsegg pop-up shop på Clarion Hotel Sea U under H22

Under H22 har alla som besöker Clarion Hotel Sea U möjlighet att på nära håll beundra en av bilarna som krossat världsrekord i bilvärlden, tävla om ett besök i fabriken och köpa med sig en exklusiv souvenir hem. Christian von Koenigsegg kommer även vara på plats.

 

Saleseffect.se – Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar som försäljningschef
Saleseffect Nordic AB C/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Eventeffect.se| Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com