Saleseffect möter Jennifer Björk, affärsområdeschef på Live Expo och ansvarig för innehållet på Sales & Marketing Expo. Mässan äger rum den 21 – 22 februari på Kistamässan och pågår parallellt med mässorna Möten & Event och Stockholm Business Expo.
Som besökare kan du ta del av en rad av aktiviteter och föreläsningar på mässgolvets flera scener. Med över 120 leverantörer på mässans utställning finns en spännande mix av allt inom försäljning och marknadsföring.
Hej Jennifer, vad är dina tips inför mässan?
Jennifer: Passa på att besöka våra utställare, det är en ett utmärkt tillfälle att knyta kontakter! Jag vill även slå ett slag för konferensprogrammet där några av branschens absolut ledande experter inom försäljning och marknad diskuterar högaktuella ämnen relaterade till området. Konferensen att ge dig en fördjupning i dagens omfattande medie-och försäljningslandskapet. Så här ser fokuset ut för de två dagarna:
Dag ett presenteras allt från automatiserad kommunikation i form av AI till hur du bäst anpassar dig till framtidens medielandskap. Det kommer även diskuteras nya mediekanaler och strategier för att vara med i utvecklingen av framtidens mediekonsumtion.
Dag två fokuserar på sektioner som generativ AI med fokus på potential och tillämpning av automation, ekonomisk tillväxt i en utmanande tid samt avgörande ledarskap- och försäljningstekniker för att driva team och organisationer framåt.
Är det några talare du är extra nyfiken på?
Jennifer: Det är svårt att välja ut bara några men här är tre som jag själv är nyfiken på!
Lär dig leda så det märks! 5 snabba tips för att öka försäljningen och stärka samarbetet.
Få värdefulla tips och idéer om hur du kan öka försäljningen och stärka samarbetet från Annika R Malmberg, VD på Hamilton Group.

Här kommer du få med dig fem konkreta tips på vad du kan göra för att bli tydligare i ditt ledarskap och hur alla kan bli bättre på att skapa resultat både på egen hand och tillsammans med andra.
- Trovärdighet – hur vinner man respekt och andras förtroende som ledare?
- Anpassa din kommunikation – hur kan man bli bättre att nå fram till andra?
- Annikas bästa säljverktyg som lyfter vilken försäljning som helst, oavsett var den genomförs!
- Tändvätska – vad är motivationen och vad får oss att tända till? Kan det vara olika från person till person?
- Avslutning – ta ansvar för sig själv, vem man är och vad man behöver göra för att kunna göra ett bra jobb. Ta ansvar för sitt chefsjobb genom att ha rätt kunskaper och insikter om sitt team, vilka de är och vad de behöver av mig som ledare.
Konsten att sälja mirakelmedicin.
Lyssna till när Simon Bäckelin, Head of Strategic development & Planner på Åkestam Holst, pratar om baksidan av en bransch som är i ständig förändring och hur det många gånger tyvärr skapar en kommunikation som ger sämre effekt än tidigare.

Föreläsningen kommer innehålla myter och sanningar om vad vi kan lära av historien, nutiden och vad som är viktigt när vi blickar framåt – och framför allt hur man bäst undviker att få sämre avkastning på sin marknadskommunikation. Simon kommer även att ge deltagarna flera praktiska tips för att skapa ännu bättre effekt av företagets marknadskommunikation oavsett om den investeras i TikTok eller TV, om den är skapad av AI eller inte.
Briljant employer brandning är att bjuda på livsviktig kunskap. Därför: Hemkunskapslektionen nästan ingen får, men alla behöver!
Med en gedigen bakgrund som civilekonom delar Magdalena Kowalczyk med sig av sina erfarenheter från lyxfällan och ger er konkreta verktyg som är högaktuella för alla människor!

Forskning visar att de som lider av ekonomisk stress lättare drabbas av psykisk ohälsa, oavsett om man lever i en relation, är självstående, förälder eller ung vuxen. Detta är livsviktig kunskap att förmedla som arbetsgivare till dina medarbetare och till dig själv.
Tillsammans med Magdalena lär du dig hur man planerar sin ekonomi, förståelse för grundläggande termer som ränta, löptid, betalningsanmärkning och inte minst lika viktigt koll på vad och hur man bör göra för att rädda upp sin situation när det blir svårt och krångligt med pengar – för det blir det ofta! Livet händer och är man förberedd kan man undvika otroligt många av modern tids pengabekymmer.
Magdalena Kowalczyk presenteras av Athenas Talarbyrå.
Stämmer det att Saleseffects läsare får 50 procent rabatt på inträdet till konferensprogrammet?
Jennifer: Ja, det stämmer. Använd kod: SALESEFFECT för att boka din biljett till 50 procent rabatt!
Här kan du se vilka utställare som på plats.
Här kommer du till konferensprogrammet.