Saleseffect
  • Topp50 Säljcoacher
    • Topp50 Säljcoacher 2023
    • Topp50 Säljcoacher 2022
    • Topp50 Säljcoacher 2021
  • Utbildningar
  • Profiler
  • Säljstöd
    • Aktiveringsbolag
    • CRM
    • CRM för fältsäljare
    • Customer Success system
    • Databas och informationsbolag
    • Digital signering
    • E-post marknadsföring
    • Kickoff
    • Kreditbolag
    • Kundtjänstsystem
    • Kundundersökningar verktyg
    • Lead generation-verktyg
    • Leasing & Finansiering
    • Marketing automation
    • Marknadsföringsverktyg
    • Offertverktyg
    • Profilbolag
    • Prospekteringsverktyg
    • Rekryteringsbolag med säljprofil
    • Säljcoach
    • Säljstödssystem
  • Expertråd
  • Karriär
    • PLATSANNONSER
  • Partners
    • STOCKHOLM MEETING SELECTION
    • KONCEPT & EVENT
    • TEKNISKA MUSEET
    • Middlepoint
    • Informationsteknik
    • Golfbaren
    • Mercell
    • Säljarnas
    • Booky.se
    • Delegia
    • SuperOffice
    • Resly
    • BSC Business Service Club
    • Oneflow
    • River jump
    • Svea Leasing
    • Nya Ledarskapet
    • Mindley
  • Om oss
Skip to content
2022-03-21 | Tjänstebilen

Premiär för eldrivna Audi A6 Avant e-tron concept

I samband med den årliga presskonferensen premiärvisar Audi ännu en elbil som lär falla den svenska marknaden i smaken – konceptversionen av A6 Avant e-tron. För snart ett år sedan presenterades eldrivna Audi A6 Sportback e-tron på Shanghai Auto Show. Nu är det premiär för den produktionsnära konceptbilen A6 Avant e-tron.

Premiär för eldrivna Audi A6 Avant e-tron conceptPremiär för eldrivna Audi A6 Avant e-tron concept på nya PPE-plattformen

En efterlängtad modell som förenar eldrift med den funktionella och formstarka designen som Audi benämner Avant. Den nya elbilsplattformen Premium Platform Electric med 800-voltsteknik och snabbladdning på 270 kW ger en räckvidd på upp till 70 mil.

Precis som Audi A6 Sportback e-tron concept, som visades i Shanghai 2021, är A6 Avant e-tron planerad för enbart eldrift och bygger på den nya PPE-plattformen som utvecklats under Audis ledning. Med en längd på 4,96 meter, bredd på 1,96 meter och höjd på 1,44 meter delar Avant-versionen dimensionerna med A6 Sportback e-tron. Linjerna är en konsekvent vidareutveckling av Audis moderna formspråk. Tydliga detaljer, som t.ex. den slutna single frame-grillen och den heldragna ljuslisten bak, framhäver bilens släktskap med de övriga modellerna i e-tron-flottan.

Premiär för eldrivna Audi A6 Avant e-tron concept

Exteriörmodellen av Audi A6 Avant e-tron concept är, liksom Sportback, inte bara en konceptuell design. Tvärtom är linjerna och de eleganta proportioner en tydlig fingervisning om kommande serietillverkade Audi-modeller och ger ledtrådar om dynamiken och elegansen i märkets eldrivna modeller i segmentet.

–        Med Audi A6 Avant e-tron concept ger vi en konkret utblick på framtida serieproducerade modeller på vår nya teknikplattform PPE, säger Audis Utvecklingschef Oliver Hoffmann. Vi elektrifierar inte bara den 45-åriga framgångshistorien Avant, utan vill framförallt sätta ett utropstecken för tekniken. Det gäller den kraftfulla 800-voltstekniken, den 270 kW starka laddningskapaciteten och en räckvidd på upp till 700 km (WLTP).

Med sitt A6-emblem markerar konceptbilen sin position i tjänstebilssegmentet. Allt sedan 1968 (fram till 1994 som Audi 100) har modellfamiljen representerat märket i ett av världens största volymsegment. Avant-modeller har funnits sedan 1977 och var på sin tid revolutionerande med sin emotionella nytolkning av kombiklassen. Med Avant, hämtat från avant garde, lyckades företaget skapa en ny biltyp där dynamiska linjer kombinerades med hög funktionalitet, en formel som fick genomslag även hos konkurrenterna.

PPE-tekniken säkerställer att de löftesrika linjerna omsätts till dynamisk körprestanda och funktionalitet i vardagen med lång räckvidd. Det innebär att Audi A6 e-tron kommer att ha en räckvidd på upp till 70 mil (WLTP-standard), beroende på drivsystem och modellvariant. De mest kraftfulla versionerna beräknas göra 0 till 100 km/h på mindre än fyra sekunder. Värdena för Sportback och Avant skiljer sig bara marginellt.

Bakpartiet på Audi A6 Avant, som är lika vackert som det är rymligt, är långt ifrån det enda som utmärker den. Drivsystemet och batteritekniken gör att den med sitt 800-voltssystem och en laddningskapacitet på upp till 270 kW kan köras ca 30 mil efter en snabbladdning på bara 10 minuter.

Aerodynamisk design

Med sina yttermått visar Audi A6 Avant e-tron concept att den hör hemma i det större segmentet motsvarande nuvarande Audi A6/A7. Med sina dynamiska proportioner och eleganta linjer, inklusive det för märket så typiska Avant-bakpartiet, är det tydligt att den utvecklats i en vindtunnel.

Aerodynamiken har alltid spelat en viktig roll för Audis framgångar. Cw-värdet för Audi 100/C3, världsmästaren i aerodynamik på den tiden, är legendariskt. Med sitt cW-värde på 0,30 var Audi redan 1982 långt före sina konkurrenter.

Nu skriver den eldrivna familjen med Audi A6 e-tron concept ett nytt kapitel i framgångssagan och visar återigen att märket alltid kombinerar form och funktion i perfekt syntes. Sportbacks Cw-värdet på låga 0,22 saknar motstycke i det elektrifierade C-segmentet. Med sin långsträckta taklinje ligger Avantens Cw-värde bara 0,02 enheter däröver med 0,24. Ett lågt luftmotstånd innebär lägre energiförbrukning och därmed längre räckvidd. Samtidigt har finjusteringen i vindtunneln resulterat i en organisk design med elegans och harmoni in i minsta detalj.

De stora 22″-fälgarna och de korta överhängen med den dynamiska taklinjen ger Avant de sportiga proportionerna. Avsaknaden av vassa kantlinjer ger mjuka övergångar mellan konvexa och konkava ytor över hela karossen. Audi A6 e-tron concept upplevs som en singelform – speciellt när man betraktar den från sidan.

Den svagt sluttande taklinjen med den lutande D-stolpen är typisk för Audi Avant. De markerade quattro-hjulhusen framhäver effektivt karossens bredd och är samtidigt organiskt integrerade i sidoytorna. Det skulpterade tröskelområdet betonar batteriet och framhävs av ett svart inlägg – ett designelement som är ett kännetecken för Audis elbilsflotta. Typiskt för Audi e-tron-modellerna är också de eleganta, kamerabaserade virtuella ytterbackspeglarna.

Framifrån ser man direkt att Audi A6 e-tron concept är en eldriven representant för märket med de fyra ringarna. En karaktäristisk detalj är den stora, slutna single frame-grillen som i nederkant omges av djupa luftintag för kylning av drivlinan, batteriet och bromsarna. De smala strålkastarna sträcker sig långt in mot fronten och understryker den horisontella arkitekturen.

Vindtunnelns påverkan på bakpartiet är tydlig. Den övre delen av bakpartiet är utformad för att vara aerodynamiskt funktionellt. Bakspoilern med sin kontrasterande dekor framhäver den långsträckta, horisontellt orienterade silhuetten hos A6 Avant e-tron concept. Den gör också ett viktigt arbete med luftflöden för att förbättra aerodynamiken. Nedtill sitter diffusorns två generöst tilltagna luftutsläpp integrerade i stötfångarområdet. Med färgade dekordetaljer leder de luften som strömmar under bilen på ett sätt som minskar turbulensen – en perfekt kombination av minskat luftmotstånd och minimerat lyft.

Konceptbilens sportiga silhuett framhävs av den varma grå nyansen Neptune Valley. Färgen har en modern, diskret look i skugga, men dess fulla effekt öppnar sig i solen och draperar konceptbilen i nyanser av mjuk skimrande guld med sina effektpigment.

Ljusteknik med många dimensioner

De smala strålkastarna och bakljusen är väl integrerade och ändå markerade. Digital Matrix LED och digital OLED-teknik gör det möjligt att uppnå maximal ljusstyrka och en mängd funktioner även på en minimal yta, samtidigt som de kan skapa personliga ljussignaturer. Teamet med Audis ljusdesigners och utvecklare har återigen gjort ett fantastiskt jobb med en mängd nya finesser och möjligheter.

Tre små, högupplösta LED-projektorer sitter integrerade på båda sidor av karossen och förvandlar marken under dem till en scen när dörrarna öppnas – små, utökade, dynamiska ljuseffekter hälsar de åkande välkomna med budskap på sitt eget språk.

Kombinationen av säkerhetsdetaljer och estetisk design är speciellt viktig för Audi. Därför visar de små, högupplösta projektorerna också varningssymboler på marken för att varna t.ex. en cyklist om att bildörren håller på att öppnas. Ytterligare fyra högupplösta LED-projektorer, diskret integrerade i bilens hörn, skapar blinkersprojektioner.

LED-strålkastarna med Digital Matrix-teknik har en nästan biografisk kvalitet. Om t.ex. Audi A6 Avant e-tron concept parkeras framför en vägg under en paus för att ladda batteriet, kan föraren och passagerarna fördriva tiden med att spela ett videospel som projiceras på väggen. Istället för att titta på en liten skärm i cockpit, kommer de att se det virtuella landskapet i spelet projiceras på väggen i storformat – och allt detta via Digital Matrix LED-strålkastarna.

Bakpartiet på konceptbilen är försett med en ljuslist där en ny generation digitala OLED-element fungerar som en display. De kan också användas för att skapa nästan obegränsade, anpassningsbara variationer av digitala ljussignaturer och dynamiska ljusskyltar som kan anpassas efter kundens personliga smak.

En nyhet i bakljusen är den tredimensionella arkitekturen hos de digitala OLED-elementen, som – anpassat efter karossens form – gör det möjligt att integrera nattdesignen i helhetsintrycket. Det gör det möjligt att uppleva det dynamiska ljuset inte bara i två dimensioner, som tidigare, utan också med en imponerande 3D-rymdeffekt.

Och naturligtvis uppfyller bakljusen, precis som strålkastarna, de grundläggande kraven på att se och synas – i fronten en klar och ljusstark väg med strålkastare som på ett intelligent sätt anpassar sig till trafiksituationen, vädret och omgivningen, samt kommunicerar med andra trafikanter. Baktill kan de extremt ljusstarka, homogena och kontrastrika digitala OLED-kombibakljusen öka säkerheten på framtidens vägar avsevärt.

Dessutom gör projiceringarna runt bilen att kommunikationsräckvidden för första gången kan utökas utanför bilen. Med hjälp av intelligent uppkoppling i bilen ger A6 e-tron concept andra trafikanter information med hjälp av visuella signaler.

PPE – både för hög- och lågbyggda modeller

PPE är konstruerad för elbilar redan från början och kan därför utnyttja alla fördelar med tekniken fullt ut. Centralt i den framtida PPE-flottan är en batterimodul mellan axlarna som i A6 Avant e-tron concept har en kapacitet på ca 100 kWh. Genom att använda hela fordonsbasen går det att få en relativt platt layout för batteriet. Det betyder att plattformen kommer att kunna användas både för högbyggda suvar och bilar med en utpräglat dynamisk, lågbyggd arkitektur som t.ex. Audi A6 Avant, utan några förändringar av grundarkitekturen.

Batteristorleken och hjulbasen på PPE-modellerna är skalbar, vilket gör att de kan användas i olika marknadssegment. De grundläggande proportionerna, med en lång hjulbas och korta överhäng, är något alla kommer att ha gemensamt. Det är inte bara till fördel för designen utan även funktionellt eftersom den långa hjulbasen ger längre interiör och mer benutrymme i båda sätesraderna i de kommande PPE-modellerna. Elbilarna är dessutom rymligare tack vare avsaknaden av en kardantunnel, som inte behövs på grund av tekniken.

Men även utan kardantunnel, behöver Audi-kunderna inte ge upp märkets quattro-drivning. Det framtida utbudet av PPE-modeller kommer att omfatta versioner med en elmotor monterad på vardera fram- och bakaxel, där elektroniken levererar fyrhjulsdrift vid behov för att uppnå en perfekt balans mellan kördynamik och energieffektivitet. Dessutom kommer e-tron-familjen att omfatta grundversioner som är optimerade för minimal förbrukning och maximal räckvidd, där framdrivningen sker via en elmotor som är monterad på bakaxeln.

De båda elmotorerna i Audi A6 Avant e-tron concept levererar en effekt på 350 kW och ett vridmoment på 800 Nm. Framhjulen i konceptbilen är förbundna via en femlänkad axel som är speciellt optimerad för elbilar och bakhjulen via en flerlänkad bakaxel. Konceptbilen är utrustad med Audi luftfjädring med adaptiva dämpare.

A6 Avant e-tron – med snabbladdning och lång räckvidd

Hjärtat i Audi A6 Avant e-tron concepts drivteknik – och i alla framtida PPE-modeller – kommer att vara 800-voltsladdningen. Precis som i Audi e-tron GT quattro, säkerställer detta att batteriet kan laddas med upp till 270 kW vid snabbladdningsstationerna.

PPE-tekniken möjliggör laddningstider som närmar sig ett konventionellt stopp för att tanka en bil. Bara 10 minuter räcker för att ladda batteriet till en nivå som är tillräcklig för att driva bilen i ca 30 mil (WLTP). Och på mindre än 25 minuter kan du ladda upp 100 kWh-batteriet i Audi A6 Avant e-tron concept från 5 till 80%.

Med en räckvidd på upp till 70 mil (beroende på valt drivsystem och uteffekt) är Audi A6 e-tron-familjens modeller redo för längre resor, där laddningshastigheten gör dem perfekta för vardagens behov, från kortare pendling till längre semesterresor.

När det gäller de dynamiska kvaliteterna, överträffar Audi A6 e-tron concept – som är så typiskt för en elbil – förbränningsmotorerna. Tack vare det höga vridmomentet redan från första varvet, kommer även instegsmodeller som konstruerats för effektivitet att göra 0-100 km/h på mindre än 7 sekunder. Och i de mest avancerade högprestandamodellerna kan sprinten sänkas till under fyra sekunder.

PPE – mångsidig, variabel, elektrisk

2018 var det premiär för Audis första serietillverkade helt eldrivna bil – Audi e-tron. Sedan dess har märket systematiskt och snabbt introducerat eldriven mobilitet i hela produktprogrammet. Efter Audi e-tron SUV och e-tron Sportback, gjorde e-tron GT quattro – baserad på en ny teknikplattform som utvecklats tillsammans med Porsche AG – debut i februari 2021. Och bara två månader senare premiärvisades Audi Q4 e-tron och Q4 Sportback e-tron – två unika SUV:ar i kompaktsegmentet med en gemensam teknisk plattform – Volkswagen-koncernens MEB.

Konceptbilarna Audi A6 e-tron Sportback och Avant är nu de första i en familj av bilar – inledningsvis i C-segmentet och senare även i B- och D-segmentet – som bygger på en annan innovativ teknikplattform: Premium Platform Electric, eller kort sagt PPE. Det modulära systemet har utvecklats under Audis ledning tillsammans med Porsche AG. De första serietillverkade Audi-modellerna som bygger på PPE-plattformen kommer att presenteras successivt med start 2023.

PPE är den första plattformen som utvecklats för att rymma ett stort antal volymbilar – däribland högbyggda SUV:ar och CUV:ar samt lågbyggda modeller som ingår i Audis kärnsortiment, som t.ex. Audi A6-serien. Men det finns också planer på att utöka PPE till B-segmentet, som i årtionden har varit Audis största marknadssegment. Och även när det gäller det mest avancerade D-segmentet är PPE en utmärkt teknisk plattform att bygga vidare på.

Med PPE kommer nu elbilar som tilltalar kunder som föredrar bilkoncept utanför SUV-segmentet – som t.ex. en Avant, vilket är karakteristiskt för märket.

Som ett resultat av detta kan Audi på ett effektivt sätt utöka utbudet av elbilar – via de stora B- och C-segmenten. Dessutom kommer stordriftsfördelarna att göra det möjligt att införliva lyxbilsteknik och olika modellversioner i ett brett utbud av modeller som saknar motstycke på premiummarknaden.

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Fiat återupplivar en ikon: Grande Panda 4x4

Fiat återupplivar en ikon: Grande Panda 4×4

Fiat presenterar Grande Panda 4×4 – en modern tolkning av 80-talets älskade terrängbil, nu med elektrifierad bakaxel och hållbar design.

BMW M2 CS – en begränsad prestandamaskin för den kräsne föraren

BMW M2 CS – en begränsad prestandamaskin för den kräsne föraren

BMW har presenterat den nya M2 CS, en specialutgåva som kombinerar avancerad teknik med exklusiv design. Med 530 hästkrafter och en viktminskning på 30 kg jämfört med standardmodellen erbjuder denna bil en körupplevelse utöver det vanliga.

Dacia Bigster: Ny SUV i mellanklassen med fokus på hållbarhet och teknik

Dacia Bigster: Ny SUV i mellanklassen med fokus på hållbarhet och teknik

Dacia introducerar Bigster på den svenska marknaden – en rymlig och robust SUV i mellanklassen som kombinerar modern teknik med hållbarhetsfokus.

Ny uppstickare – Sveriges nya  moderna e-signeringstjänst

Ny uppstickare – Sveriges nya moderna e-signeringstjänst

Annons

I digitaliseringens fotspår har många företag börjat signera dokument digitalt. Konkurrensen är hög men det finns fortfarande plats för nya innovativa lösningar. Ett nytt intressant företag som erbjuder verktyg för digitalt signering av dokument är Resly.

BESTÄLL VÅRT KOSTNADSFRIA NYHETSBREV

Jag godkänner Saleseffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

Avtalskollen Säljarnas Saleseffect

Expertråd

Varför säljer inte dina säljare?

5 fallgropar i kundresan som kostar dig kunden, affären och hela härligheten

Expertråd

Vi säger gärna att kunden är kung. Men behandlar vi dem som kungar genom hela resan? Du kan ha en fantastisk tjänst, en vass produkt och ett säljteam med PowerPoint-muskler. Men ändå tappar ni affären. Varför? För att det inte räcker.

Reklamveteranen uppmanar fysisk detaljhandel att börja agera vad gäller retail media. Här är hans 4 punkter att börja med

Reklamveteranen uppmanar fysisk detaljhandel att börja agera vad gäller retail media. Här är hans 4 punkter att börja med

Expertråd

Reklamveteranen Christian Bönnelyche tycker att fysisk detaljhandel är alltför långsamma ur startgroparna när det gäller att utveckla ett ekosystem för retail media.

AI kräver en stark innovationskultur

AI kräver en stark innovationskultur

Expertråd

Att skapa en arbetsplats där idéer får utrymme att växa borde vara en självklarhet. Men i en vardag med hög arbetsbelastning och krav på mätbara resultat hamnar ofta innovationskulturen i skymundan. Om vad som krävs för att skapa en kultur där experimenterande och lärande uppmuntras – och där misslyckanden ses som en del av utvecklingen skriver vår gästskribent Emelie Garrison, Regional Sales Director på Salesforce.

Varför säljer inte dina säljare?

Vinn fler affärer – anpassa dig till dina kunder!

Expertråd

Människor är alla ”kunder” och tänker olika! Det skriver försäljnings- och ledarskapsexperten Lotta Broberg i månadens krönika.

I huvudet på en Hjärnatlet – Tankar som sabbar ditt fokus

Så blir du en hjärnatlet och lär dig hålla fokus

Expertråd

Som ledare förväntas du vara skarp och beslutsam – men vad händer när din egen hjärna jobbar emot dig? Forskning visar att vi tillbringar nästan hälften av vår vakna tid med att tänka på något annat än det vi faktiskt gör. Det kan leda till minskad produktivitet, sämre beslut och en känsla av ständig splittring. Vår nya gästskribent Maria Engström-Eriksson guidar dig genom några av de vanligaste tankefällorna – och hur du tar kontroll över ditt fokus som en sann hjärnatlet.

Så väljer du rätt digitalt verktyg – och ökar försäljningen på sex månader

Case: Rätt digitalt verktyg gav Coolstuff fler kunder och högre försäljning

Expertråd

Att välja rätt digitalt verktyg kan vara skillnaden mellan stagnation och tillväxt. Men hur vet du vilket verktyg som passar just din verksamhet? Coolstuff gjorde ett strategiskt byte och såg resultat redan efter sex månader – här berätta Ida Brakander från Rule om lärdomarna som man kan dra av deras gemensamma resa.

Varför säljer inte dina säljare?

Lotta Broberg: Varför säljer inte dina säljare?

Expertråd

Varför presterar vissa säljteam på topp medan andra kämpar trots höga löner och förmåner? Svaret ligger i ledarskapet och teamkulturen – och med rätt insatser kan du skapa ett engagerat säljteam som driver försäljningen framåt, skriver Lotta Broberg i denna krönika.

Så hanterar du härskartekniker i kundmötet!

Så hanterar du härskartekniker i kundmötet!

Expertråd

Kroppsspråket talar sitt tydliga språk – men vad gör du när en kund demonstrativt tittar på klockan, lutar sig tillbaka med korslagda armar eller suckar och ser ointresserad ut? Ulla-Lisa Thordén har genomfört drygt 20 000 säljsamtal och har över 40 års erfarenhet med säljandet i fokus. Här ger hon dig fyra konkreta case på hur du tar kontroll och hanterar härskartekniker i kundmötet!

Verktyg

20 säljböcker som hjälper dig toppa din försäljning

Inspiration: 25 säljböcker som hjälper dig toppa din försäljning

Säljutveckling

Som den inbitna säljaren du är vill du förstås alltid trimma din försäljningsteknik. Här en lista med 25 säljböcker med alltifrån gamla klassiker till nyare säljböcker!

Kundundersökningar: En oumbärlig resurs för försäljningschefer

Kundundersökningar: En oumbärlig resurs för försäljningschefer

Verktyg

Att förstå kundernas behov och upplevelser är avgörande för att driva framgångsrika försäljningsstrategier. Genom regelbundna kundundersökningar kan försäljningschefer samla värdefull feedback som leder till förbättrade produkter, tjänster och kundrelationer.

9 tips: Så skriver du en säljande offert

9 tips: Så skriver du en säljande offert

Verktyg

Är dina offerter anpassade för situationen och får du det gensvar du önskar? Såhär gör du för att skapa en säljande offert.

Lista: 20 CRM-system som effektiviserar ditt säljarbete

Lista: 20 CRM-system som effektiviserar ditt säljarbete

Verktyg

Räcker ditt minne och dina Excel-listor inte till längre? Här listar Saleseffect ett urval av CRM-system som strukturerar upp ditt arbete.

36 julbordstips: Boka för att stärka teamkänslan

Julbord och julshower: 36 sätt att fira och engagera ditt team

Verktyg

Har ni inte hunnit boka årets julbord eller julshow för ert företag ännu? Ingen fara! Det finns fortfarande många fantastiska alternativ kvar. Här får du 36 tips som är perfekta för försäljningschefer som vill avsluta året med ett minnesvärt julfirande – och samtidigt skapa teamkänsla och engagemang inför nästa år.

Rod annonsera NY 700x350 pxl

AKTUELLA ERBJUDANDEN

Emistell Sajt Modul 300 x 250 px


Lediga Jobb

  • Key Account Manager Stockholm
  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Försäljningschef fastighet BOSCH och IVT Värmepumpar
  • Försäljningschef Veddesta
  • Försäljningschef sökes till Sesol i Örebro
  • Säljfokuserad VD till greentech-bolag som är i uppbyggnadsfas!
  • Försäljningschef till Realtime Embedded
  • Försäljningschef contracted sales Scandic
  • Regionchef till Coca-Cola Europacific Partners – Region Öst!
  • Bravida söker försäljningschef till region Vänern

PÅ NYTT JOBB

Patriam rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion

Patriam rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion

Karriär

Patriamkoncernen fortsätter att växla upp sin tillväxtstrategi och rekryterar Harem Mahir som Head of Expansion. Harem kommer närmast från Roschier, en av Nordens ledande affärsjuridiska byråer, där han varit verksam i 15 år – de senaste 10 åren som partner. Med bred erfarenhet av komplexa transaktioner och strategiska affärer tillträder han sin nya roll i september.

NTM Media förstärker försäljningen i norr – två nya chefer på plats

NTM Media förstärker försäljningen i norr – två nya chefer på plats

Karriär

För att möta den ökade efterfrågan på lokal marknadsföring i Norrbotten och Västerbotten har NTM Media utsett två nya försäljningschefer. Fanny Lövbom tar över i Västerbotten och Andreas Bergman i Norrbotten, med målet att stärka relationerna med det lokala näringslivet.

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Litium stärker försäljningsledningen – rekryterar ny CCO för tillväxt

Karriär

Det svenska e-handelsbolaget Litium har utsett Andreas Granath till ny Chief Commercial Officer (CCO). Rekryteringen är en del av företagets strategi för att accelerera sin kommersiella tillväxt och stärka sin position på marknaden.

Så ser säljprovisionerna ut i Norden, Europa, Japan och USA

Så ser säljprovisionerna ut i Norden, Europa, Japan och USA

Inspiration

Du har förstås järnkoll på hur det ser ut i Sverige men hur provisioner och incitament utformas varierar kraftigt mellan olika länder. Vi har kollat upp hur säljprovisionerna ser ut i Norden, Tyskland, Frankrike, Storbritannien, Japan och USA – intressant läsning oavsett om du funderar på utlandsjobb eller inte.

Lyckas med lönesamtalet – konkreta tips för dig som jobbar med försäljning

Så maxar du lönesamtalet som försäljningschef – fem konkreta tips

Karriär

Lönesamtalet är ett tillfälle att prata prestation, potential och framtid. För dig som försäljningschef handlar det inte bara om din lön – utan om hur din roll och insats värderas i organisationen. Här är checklistan du inte vill missa.

Erik Rehn ny Chief Revenue Officer på ABAX

Erik Rehn ny Chief Revenue Officer på ABAX

Karriär

Med fokus på marknadsexpansion och nya affärsdialoger tar Erik Rehn plats i ledningen hos ABAX för att driva den europeiska tillväxtresan.

Nina Wahlgren Gill ny försäljnings-direktör i Martin & Servera Restauranghandel

Nina Wahlgren Gill ny försäljnings-direktör i Martin & Servera Restauranghandel

Karriär

Nina Wahlgren Gill blir försäljningsdirektör med ansvar för privata kunder på Martin & Servera Restauranghandel. Hon kommer närmast från Sysco och rollen som Program director & Business Lead ERP.

Manpowers jobbcoachs bästa tips inför intervjun

Manpowers jobbcoachs bästa tips inför intervjun

Karriär

Att bli kallad till en jobbintervju är både spännande och nervöst och förberedelserna kan vara avgörande för hur det går. Hur ska du klä dig? Vilka frågor bör du ställa och vilka ska du undvika? Jobbcoachen Helena Jälthammar berättar hur du ökar chanserna att landa drömjobbet.

Mäklarhuset anställer ny försäljningschef för storstäderna

Mäklarhuset anställer ny försäljningschef för storstäderna

Karriär

Oscar Larsson-Selenius blir försäljningschef för Stockholm med omnejd, Göteborg och Malmö. Hans bakgrund är bred och är en kombination av försäljning, tillväxt och att driva företag. Han är utbildad fastighetsmäklare och har varit både kontorsägare och konsultmäklare på andra mäklarkedjor. Han tillträder tjänsten den 1 mars i år.

Martin Ragnar ny försäljningschef för region Mellan på Swecon

Martin Ragnar ny försäljningschef för region Mellan på Swecon

Karriär

Martin Ragnar kommer närmast från Toyota Material Handling där han tidigare jobbade som säljare men senast som chef för region Öst. Han har lång erfarenhet inom maskinförsäljning och uthyrning samt erfarenhet av att leda säljande personal med fokus på tillväxt.

Mest läst

 

Saleseffect.se – Oberoende nyheter, expertråd, inspiration och verktyg för ​dig​ som jobbar som försäljningschef
Saleseffect Nordic AB C/o Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Eventeffect.se| Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com